Opmerkingen aan kinderloze vrouwen

20-11-2016 10:34 486 berichten
Ik vraag me af of andere kinderloze vrouwen ook zo vaak vervelende vragen en opmerkingen krijgen. Vaak van wildvreemden.
TO trapt af.



Iemand die ik voor het eerst ontmoette en met wie ik net twee minuten stond te praten:

“Waarom heb jij geen kinderen? Is dat een bewuste keuze of onvruchtbaarheid?”



Een ander (die ik nauwelijks ken): “Je had ook een kind kunnen adopteren natuurlijk.”



“Jij hebt geen kinderen, dus jij zal nooit ware liefde ervaren.”



“Als jij kinderen had gekregen, dan had je man jou nooit belazerd.”
Alle reacties Link kopieren
Jezus wat een opmerkingen. De brutaliteit van sommige mensen. Wat heb je teruggezegd?

Ik ben niet kinderloos en voor ik moeder werd nooit zoiets gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Ach , en als je kiest voor niet meer dan één kind krijg je ook een bak aan vragen en commentaar over je heen. Lekker laten gaan , het is nooit goed .
Alle reacties Link kopieren
Wat een domme ondoordachte opmerkingen zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat sommige vrouwen hun man ook altijd als (al dan niet extra) kind beschouwen. Daar vanuit gaande zou je nog een lekker bijdehante reactie kunnen geven.
Leef en laat leven
Alle reacties Link kopieren
quote:Jarig_Jetske schreef op 20 november 2016 @ 10:37:

Ach , en als je kiest voor niet meer dan één kind krijg je ook een bak aan vragen en commentaar over je heen. Lekker laten gaan , het is nooit goed .Of je feliciteren met je zwangerschap als je in je winterconditie zit
Leef en laat leven
Jemig......sommige mensen kunnen zo ontzettend onbeschoft zijn.



Dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
"Dat snap jij niet, want jij hebt geen kinderen."
Wat eten we vanavond?
Is het leven zonder kinderen niet heel zinloos?

Jullie hebben zeker dieren om het gemis van kinderen te compenseren?

Daar kun jij niet over meepraten want jij bent geen moeder.

Een bewuste keus? Wat egoïstisch!

Nee geen opmerkingen. Wat een een ondoordachte uitspraken!

Ik heb wel dat mensen van alle kanten beginnen te pushen op subtiele wijze
Alle reacties Link kopieren
Deze opmerkingen heb ik nog nooit te horen gekregen. Wel of ik kinderen had of niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Heb je even..



Oh je houdt zeker niet van kinderen (klopt daarom werk ik ermee zei ik toen...haha..hij verschoot, want zijn kind zat daar ook bij ????)



Wat gek, jij bent echt een moeder (eh...bedankt ofzo?)



Oh..wat egoistisch (die blijf ik de bijzonderste vinden)



Wacht maar..later..(ben inmiddels 40+..tja)



En tegen een vriendin..dan ben je geen echte vrouw. Daar moeten we nog steeds erg om lachen.



En van een groep kinderen zelf..die kwamen erachter dat ik geen kinderen heb, dus geen mama ben..en hun reactie..DAAROM hou je zoveel van ons
Alle reacties Link kopieren
Wat. Jij bent moe? En je hebt niet eens kinderen, dan weet je pas wat het is om moe te zijn!



Volgens mijn kinderloze collega wordt dit ook nog wel eens gezegd. Alsof kinderloze mensen niet moe kunnen zijn
Alle reacties Link kopieren
Wauw sommige opmerkingen zijn echt naar zeg... Nee dat heb ik niet gehad, maar ik moet me wel iedere keer verdedigen bij sommige familie leden of ja idd vreemden waarom ik ze niet wil. Een keer in de winter best een tijdje geleden had ik een hele dikke trui aan sjaal en dikke trui, een oude bekende kwam ik tegen deze vrouw zij ow gefeliciteerd ik zie dat je zwanger bent.. terwijl mijn dikke sjaal voor mijn borst buik zat... En ik ben erg slank dat was wel akward..
Alle reacties Link kopieren
In de UK is 20% van de vrouwen boven de 45 kinderloos. In Nederland zal het ook zoiets zijn. Ik vind het apart dat het zo raar wordt gevonden.



Gewoon ene oor in, andere uit laten gaan. Of vragen: "Ik snap je opmerking niet, leg eens uit?" en dat bijven herhalen "Ik snap nog steeds niet precies wat je daar mee bedoelde, kun je het toelichten?". Altijd leuk om te doen bij impertinente vragen enopmerkingen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Oja, die van zinloos leven, die ken ik ook.
Wat eten we vanavond?
quote:Fresiaatje schreef op 20 november 2016 @ 10:36:

Jezus wat een opmerkingen. De brutaliteit van sommige mensen. Wat heb je teruggezegd?





Toen een collega weer een 'grapje' maakte, waar hij zelf om moest lachen, ben ik in huilen uitgebarsten.

De collega is vervolgens opgehouden met zijn opmerkingen (over de biologische klok en dat ik toch echt eens moest gaan baren).
Ja, ook vragen van wildvreemden. Toch lijkt mijn gezichtsuitdrukking die mensen vaak te stoppen met praten, terwijl ik eigenlijk best lief ben

Opmerkingen van bekenden:

'Jij hebt het makkelijk, want geen kinderen'. (Ben ongewenst kinderloos)

'Tja zo'n figuurtje, geen kinderen he' (mn eigen zus tegen verkoopster die me compliment geeft over jurk).

Geklaag over kerels trouwens ook: 'zou met je willen ruilen' (ik ben al lang alleen, zou graag lieve vriend willen).

'Jij, en kinderen!?'

En ook de 'dat snap jij niet'.



Helaas, onze medemens is idd niet altijd even subtiel.
Volgens mij raakt dit topic nu precies wat vrouwen elkaar aandoen. Als je wel kinderen hebt vindt de kinderloze groep dat je je als een bakfietsmuts gedraagt. En als je geen kinderen hebt krijg je verwijten zoals hierboven. Wat dat betreft kunnen we echt een voorbeeld nemen aan mannen. Niet zeiken over elkaar.
Alle reacties Link kopieren
TO, wil je graag kinderen? Want dan komen deze opmerkingen dubbel zo hard aan.
Tja verwijten. Je mag toch aangeven dat je lompe opmerkingen niet leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ben - gewenst - kinderloos en krijg die vragen of opmerkingen nooit. Wel in een 1 op 1 gesprek.voorzichtig...zo van "bewuste keuze?".

Onbeschofte dingen lees ik hier zeg!
Alle reacties Link kopieren
"Dat snap jij niet" is me ook wel eens verteld, maar daar gaf ik diegene ook gelijk in. Er zijn dingen wbt ouder zijn die ik misschien nooit zal snappen. Zo erg vind ik die operking dan ook niet.



Ik vat dingen over geen kinderen hebben ook nooit zo persoonlijk op. Ik ken ook wel ouders die ineens alles op de kinderen gooien (dat ze nooit iets kunnen doen), net zoals er mannen zijn die ineens alles op hun partner afschuiven (Had een collega die 'nooit iets van zijn vrouw movht', terwijl hij gewoon zelf geen 'nee' durfde te zeggen. Die vrouw was een enorm tof mens, maar hij gewoon een slappe lul die haar als excuus gebruikte voor niet-sociaal gedrag. "Dan wordt mijn vrouw boos"). Maar daar hoor je mij niet over hoor
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Nee, totaal geen last van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven