oude liefde

07-06-2007 17:40 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren belde mijn vriend op: hij had onverwachts bezoek gekregen, van een vriendin van hem....en ik was er niet blij mee. Aan de andere  kant: ik wil hem gewoon vertrouwen, en ervan op aan kunnen dat hij zich weet te gedragen. Zij hebben niet echt een relatie gehad, maar hij is ook niet ongevoelig voor haar. Zegt wel, dat hij zich fysiek niet meer tot haar aangetrokken voelt...maar dat zij misschien wel wat van hem zou willen....



De ‘vriendin’ is gebleven tot laat in de avond. Toen kreeg ik een telefoontje dat ze naar huis was, hijzelf zou in bed liggen…..ik geloofde hem, maar ik vind het wel ongepast dat een vrouw bij iemand zo lang op bezoek gaat.

Vandaag bij mijn therapeut aangegeven wat er gisteren gebeurd is, en dat ik het gewoon ongepast vond, ook al vertrouw ik mijn vriend wel. (Als ik hem niet zou vertrouwen, zou ik geen relatie op afstand kunnen volhouden, zou ik gek worden….)

Mijn peut was het met me eens, en adviseerde me om mijn vriend mijn gevoel bij dit alles te laten weten. Dit heb ik gedaan, waardoor hij zich gekwetst voelde: ik hoefde hem geen regels voor te schrijven, hij kon zelf wel bepalen wie hij ontving, waar hij op bezoek ging en ook hoe lang. Totaal geen begrip voor hoe het zou zijn! Inspreken op mijn schuldgevoel, dat ik hem verwijten maakte. Heb ik nogmaals aangegeven, dat het niets met vertrouwen te maken heeft, maar dat het hoe dan ook ongepast is, en dat ik het niet fijn zou vinden als dat vaak zal voorkomen, maar het hielp niet….

Probeerde ik het om te draaien: stel dat ik een man zolang over de vloer zou hebben, hoe hij daarover zou denken….hij dacht dat het hem niets uit zou maken, zolang er maar niets gebeurde….

Weet niet goed wat ik met zulke situaties aan moet.
Alle reacties Link kopieren
Whaaaaaaa wat eng zo herkenbaar!

Alsof ik het geschreven heb....

Enkel verschil: ik woon samen en jij dus niet.

Bij mij hadden ze dus bij "ons"thuis afgesproken wat mij erg stak. Achteraf (heel veel gepraat namelijk daarna) bleek alles toeval en eenmaal zo gekomen.

Vind het nog steeds moeilijk en hij zag het als onschuldig, moet toch kunnen blabla, er is echt niks gebeurd, etc.

Wil hem vertrouwen maar vertrouwde haar niet (haar nog nooit gezien nl).

Afijn......het is bij ons nu rustig en wil het ook laten rusten.

Hoop maar dat het nooit meer voorkomt.

Ik lees dus ff met je mee......ben wel beniuwd naar andere reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je vriend wel gelijk hgeeft als hij zegt dat jij voor hem niet bepaald wie hij ziet ne voor hoelang.



Hij heeft je eerlijk gezegd dat deze dame is langsgeweest, hij had het ook kunnen verzwijgen.



Wel is het goed datj e hebt aangegeven dat je het niet leuk vindt, maar dat hij nu denkt dat jij hem niet vertrouwt kan ik me ook wle voorstellen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nicole,



Vervelend dat je zo met het bezoekje van die vriendin zit. Ik snap persoonlijk wel dat je het niet leuk vindt, want ik zou het stiekem ook niet zo leuk vinden, maar ik vind niet dat het ongepast gedrag is van je vriend.



Kijk, ik ben eerlijk gezegd ook echt wel jaloers als mijn lief 1 op 1 met een leuke vrouw optrekt  en ik ben altijd wel weer blij als hij bij mij is en hij laat merken blij met me te zijn . Ik wil dus niet doen alsof het me niets doet. Het verschil is dat ik vind dat het niet iets is wat ik mijn vriend zou willen verbieden. Hij mag omgaan met wie hij wil en ik ga er vanuit dat hij mij toch echt het leukste vindt! Ik wil in ieder geval niet met een andere insteek in de relatie zitten..



Ik heb zelf naast mijn lief trouwens ook een vriend waar ik af en toe mee afspreek. Mijn lief zou dat liever ook niet hebben en dat vind ik stiekem wel schattig, maar hij zou het me nooit verbieden. Hij weet immers dat ik van hem hou en niet vreemd zou (willen) gaan. Ik zou werkelijk diep beledigd zijn als hij me zou zeggen dat hij het ongepast zou vinden dat ik naar die vriend ga. We doen immers niks wat ongepast is, alleen praten.



Wat jaloezie binnen een relatie is niet erg en geeft aan dat je iemand ook niet kwijt wil, maar ik vind dat je elkaar ook vrij moet kunnen laten. Zoals ook in dit geval dus.. Je zegt dat het niet te maken heeft met dat je je vriend niet zou vertrouwen, maar ik zet hier toch mijn vraagtekens bij. De reden dat je het niet gepast vindt is, omdat het een vrouw is, want een man op bezoek zou geen probleem zijn neem ik aan?



Als die vrouw nu continue bij hem op de bank zit, zou ik daar ook van balen, maar zoals ik nu aanneem is het gewoon een vriendin die een keertje aangewaaid is. hij heeft het je gewoon achteloos over de telefoon verteld , dus er is volgens mij ook niks aan de hand. Wat vind je het ongepaste precies, als je hem wel vertrouwt?



Zoals ik al aangegeven heb snap ik wel dat je er niet blij mee bent, maar ik vind eerlijk gezegd wel dat het jouw probleem is en niet dat van je vriend..Hoop dat je er wat makkelijker in komt te staan!



Succes!
Alle reacties Link kopieren






Hoi Nicole,





Wat jaloezie binnen een relatie is niet erg en geeft aan dat je iemand ook niet kwijt wil, maar ik vind dat je elkaar ook vrij moet kunnen laten. Zoals ook in dit geval dus.. Je zegt dat het niet te maken heeft met dat je je vriend niet zou vertrouwen, maar ik zet hier toch mijn vraagtekens bij. De reden dat je het niet gepast vindt is, omdat het een vrouw is, want een man op bezoek zou geen probleem zijn neem ik aan?



Als die vrouw nu continue bij hem op de bank zit, zou ik daar ook van balen, maar zoals ik nu aanneem is het gewoon een vriendin die een keertje aangewaaid is. hij heeft het je gewoon achteloos over de telefoon verteld , dus er is volgens mij ook niks aan de hand. Wat vind je het ongepaste precies, als je hem wel vertrouwt?  Wat ik ongepast vond, is dat het niet bij een kop koffie bleef, maar zij was er van vóór de middag, tot na middernacht. Dat vind ik gewoon extreem lang.



Zoals ik al aangegeven heb snap ik wel dat je er niet blij mee bent, maar ik vind eerlijk gezegd wel dat het jouw probleem is en niet dat van je vriend..Hoop dat je er wat makkelijker in komt te staan! Ik heb enorm getwijfeld of ik er wel of niet iets van zou zeggen. Juist omdat ik hem wel vertrouw, wilde ik er liever niets van zeggen, ik voelde me er ook niet echt slecht bij, maar zoals ik hierboven al schreef, vond ik het extreem lang, en vraag me af, wat zij van hem wil; blijkbaar vertrouw ik haar niet.



Succes! 
Alle reacties Link kopieren
Ongepast ? Goh.......... tiepiesj  .... :o

Hoelang had je gepast gevonden en bestaan daar daadwerkelijk regels voor hoelang een bezoekje mag duren ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er net overheen gelezen dat ze niet echt een relatie gehad hebben, maar hij dat hij niet ongevoelig voor haar is.. Is het een oud seksvriendinnetje? En hoe kwam hij erop te zeggen dat hij niet ongevoelig voor haar is? Is het dat hij dat uit zichzelf zei of doordat jij maar door bleef vragen en hij uiteindelijk maar aangaf dat hij niet helemaal nul komma nul voor haar voelde (terwijl het wel zo goed als nul was). Het is namelijk soms net hoe iemand tot een uitspraak komt;)  Daarnaast de uitspraak dat zij misschien wel meer zou willen..Waar had hij dat op gebaseerd?  Ik neem wel aan dat zij op de hoogte is van jouw bestaan en dat hij duidelijk gemaakt heeft dat hij er niet voor openstaat?



Maar over de lengte van het bezoek..Ik snap het wel, maar als ze wat ongepasts wilden doen, is dat
Alle reacties Link kopieren
en vraag me af, wat zij van hem wil; blijkbaar vertrouw ik haar niet.



Hahahaha ! Kom op zeg , dank je de koekkoek , geloof je het zelluf ?

Stel................... dat het een lekkere goedgevulde blonde bimbo was geweest met  een oogje op jouw man.............. en jouw vent hapt ? Is ZIJ dan degene die niet te vertrouwen is ?

En stel dat ze een oogje op je vriend heeft en die hapt alleen in de bestelde pizza tijdens dat uuuuuuuuuuurenlange bezoek ; ook nog niks aan de hand toch ?



Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
(Er ging iets fout bij mijn post..Wat ik als laatste wilde zeggen is dat de lengte van een bezoekje niet garant staat voor bepaalde zaken die wel/niet gebeuren..)



Ik had je tweede post niet gezien en lees nu dat ze er iets van 12 uur lang geweest is.  Ik zou zeker verbaasd zijn als mijn vriend meer dan 12 uur bij een vriendin zou zitten en ik zou dan ook zeker aan hem vragen wat de reden is dat hij zo lang is blijven hangen en wat ze gedaan hebben. Niet lullig bedoeld, maar dan ben ik simpelweg wel benieuwd hoe het zo gekomen is. Of het zo gezellig was, of ze weg geweest zijn..Zelf heb ik namelijk zelden afspraken van meer dan 12 uur met vrienden en vriendinnen (meestal max 5), dus het is niet gek verbaasd te zijn en ernaar te vragen.  Wat me trouwens opviel is de zin over het kopje koffie. Als dat het enige is wat je acceptabel vindt (dat is zeg maar een bezoekje van nog geen uur), dan is 12 uur helemaal ver verwijderd van wat jij normaal vindt.. 



Maar hoe rot en raar je het ook kan vinden (wat ik begrijp), het kan gewoon dat het zo gezellig is dat een afspraak 12 uur duurt! Sommige mensen hebben langere afspraken dan anderen. Misschien hadden ze veel bij te kletsen..Hoe verdacht het ook kan lijken, het hoeft totaal niet te betekenen dat er meer aan de hand is! Je gaf aan dat je het meisje niet vertrouwt, maar wat BGB al zei, eigenlijk vertrouw je je vriend dan ook niet helemaal..Ben je toevallig iemand die onzeker is over zichzelf en dat je bang bent dat je vriend dat meisje misschien wel leuker vindt dan jou?



Ik vind het wel goed van je dat je na twijfelen toch hebt aangegeven dat je ermee zit, dat is je goed recht en alleen maar goed om uit te spreken. Ik geloof alleen dat het eerste gesprek niet zo goed verlopen is.. Hebben jullie wel een rustig gesprek gehad of was het aanvallend van beide kanten? Dan zou ik er nog eens rustig voor gaan zitten. Dan kun je er ook samen over praten en is er ook de ruimte voor hem om aan te geven hoe de vork in de steel zit..Misschien kan hij in dat gesprek wel al jouw ongerustheid wegnemen..
Alle reacties Link kopieren
Hi Nicole,



´...Dit heb ik gedaan, waardoor hij zich gekwetst voelde: ik hoefde hem geen regels voor te schrijven, hij kon zelf wel bepalen wie hij ontving, waar hij op bezoek ging en ook hoe lang. Totaal geen begrip voor hoe het zou zijn! Inspreken op mijn schuldgevoel, dat ik hem verwijten maakte...´



Klinkt mij in de oren als ´BUSTED!´ Betrapt dus. Volgens mij stinkt dit zaakje. Als hij nl van je houd en er is niets aan de hand dan zegt hij volgens mij.. joh lief maak je geen zorgen. Ik vond het leuk om haar te zien en te spreken. Ik vind het vervelend dat je je rot voelt maar dat is niet nodig. Ik snap best dat dit bedreigend over kan komen, maar ik hou van jou....



En over dat vertrouwen op afstand. Als je iemand wantrouwt dan is dat eigenlijk een motie van wantrouwen en is dat de bom onder je relatie. Wat je nu doet is struisvogelpolitiek. Je wantrouwt, maar je wil dit niet, dus het is er niet. Zou je het uitspreken dan weet je dat er iets niet pluis is.



Vertrouw op je instinct.
Alle reacties Link kopieren


Hi Nicole,



´...Dit heb ik gedaan, waardoor hij zich gekwetst voelde: ik hoefde hem geen regels voor te schrijven, hij kon zelf wel bepalen wie hij ontving, waar hij op bezoek ging en ook hoe lang. Totaal geen begrip voor hoe het zou zijn! Inspreken op mijn schuldgevoel, dat ik hem verwijten maakte...´



Klinkt mij in de oren als ´BUSTED!´ O ???  Betrapt dus. Volgens mij stinkt dit zaakje. ???? Als hij nl van je houd en er is niets aan de hand dan zegt hij volgens mij.. joh lief maak je geen zorgen. Ik vond het leuk om haar te zien en te spreken. Ik vind het vervelend dat je je rot voelt maar dat is niet nodig. Ik snap best dat dit bedreigend over kan komen, maar ik hou van jou....ja joh, tuuuuuuuuurlijk , álle mannen reageren in álle zaken hetzelfde...... mijne aait mij altijd over mijn bol dus als jouw vent dat niet doet houdt hij niet van jou.......... slaat toch ook nergens op ? De ene man zal boos worden van een onterechte beschuldiging, de ander zal het vervelend vinden dat zijn vriendin een kutavond heeft gehad, de ander zal verdrietig zijn omdt hij kennelijk niet in staat is om uit te dragen dat hij maar één liefde heeft..........



En over dat vertrouwen op afstand. Als je iemand wantrouwt dan is dat eigenlijk een motie van wantrouwen en is dat de bom onder je relatie. Wat je nu doet is struisvogelpolitiek. Je wantrouwt, maar je wil dit niet, dus het is er niet. Zou je het uitspreken dan weet je dat er iets niet pluis is.



Vertrouw op je instinct. ooooooo , dus als je jaloers bent is dat áltijd gegrond ? Wat een onzin zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren


Hi Nicole,



´...Dit heb ik gedaan, waardoor hij zich gekwetst voelde: ik hoefde hem geen regels voor te schrijven, hij kon zelf wel bepalen wie hij ontving, waar hij op bezoek ging en ook hoe lang. Totaal geen begrip voor hoe het zou zijn! Inspreken op mijn schuldgevoel, dat ik hem verwijten maakte...´



Klinkt mij in de oren als ´BUSTED!´ Betrapt dus. Volgens mij stinkt dit zaakje. Als hij nl van je houd en er is niets aan de hand dan zegt hij volgens mij.. joh lief maak je geen zorgen. Ik vond het leuk om haar te zien en te spreken. Ik vind het vervelend dat je je rot voelt maar dat is niet nodig. Ik snap best dat dit bedreigend over kan komen, maar ik hou van jou....

VROEGER< LANG GELEDEN < TOEN MIJN MAN NOG MIJN VERKERING WAS EN IK NOG WEL JALOERS WAS ......... en ik had hem dit soort dingen verweten had hij gezegd dat ik lekker naar de pomp kon lopen met mijn fantasie en jaloezie ...... :D



En over dat vertrouwen op afstand. Als je iemand wantrouwt dan is dat eigenlijk een motie van wantrouwen en is dat de bom onder je relatie. Wat je nu doet is struisvogelpolitiek. Je wantrouwt, maar je wil dit niet, dus het is er niet. Zou je het uitspreken dan weet je dat er iets niet pluis is.



Vertrouw op je instinct.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
He Nicole en Blijf gewoon bianca,



Je hoeft niet jaloers te zijn om je rot te voelen.

Ik ben niet het jaloerse of onzekere type.

Je kan ook gewoon belazerd worden waar je bij staat en gewoon flink gemind-fucked worden. Je praat jezelf dan aan dat je onzeker bent en verloochend je instinct, omdat de ander je op een verkeerd spoor zet.

Het zou me niets verbazen als dat nu zo is.



Aan de andere kant, als jij, Nicole, van nature wel jaloers of onzeker bent dan ben je waarschijnlijk gevoeliger voor dit soort situaties. Daar kan jij alleen antwoord op even.



Maar dat je per definitie jaloers moet zijn om je klote te voelen over zo´n situatie is onzin. Het kan ook gewoon echt foute boel zijn. Ik vind zijn reactie nog steeds ´tricky´, tenzij jij er een sport van maakt om bij het minste of geringste te piepen. Maar die indruk had ik niet.

Enne oude liefde roest niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet toegeven dat ik twaalf uur inderdaad erg lang vindt en ik wil je daarom ook niet zomaar aan gaan praten dat het niks te betekenen heeft. Maar...zou het kunnen zijn dat het ook je woordkeus is geweest die hem zo fel heeft doen reageren? Ik heb zelf altijd veel waarde gehecht aan mijn vriendschappen met jongens en ben ook naar mijn vriendjes altijd erg open geweest over die vriendschappen. Ook hij heeft jou zowel van tevoren als na afloop ingelicht. 



Iemand had mij in die tijd niet moeten zeggen dat hij het 'ongepast' vond.



Eigenlijk zet je je onzekerheid dan om in een veroordeling. Was dat ook je bedoeling?
Alle reacties Link kopieren


He Nicole en Blijf gewoon bianca,



Je hoeft niet jaloers te zijn om je rot te voelen. hmmmmmmm zit heel hard na te denken wat andere redenen kunnen zijn om je rot te voelen in dit geval maar ik kom op niks anders eigenlijk.

Ik ben niet het jaloerse of onzekere type.

Je kan ook gewoon belazerd worden waar je bij staat en gewoon flink gemind-fucked worden. Je praat jezelf dan aan dat je onzeker bent en verloochend je instinct, omdat de ander je op een verkeerd spoor zet.

Het zou me niets verbazen als dat nu zo is.waarom zou dat je niets verbazen dan ?



Aan de andere kant, als jij, Nicole, van nature wel jaloers of onzeker bent dan ben je waarschijnlijk gevoeliger voor dit soort situaties. Daar kan jij alleen antwoord op even.



Maar dat je per definitie jaloers moet zijn om je klote te voelen over zo´n situatie is onzin. Het kan ook gewoon echt foute boel zijn. Ik vind zijn reactie nog steeds ´tricky´, tenzij jij er een sport van maakt om bij het minste of geringste te piepen. Maar die indruk had ik niet.

Enne oude liefde roest niet.écht wel........ik vind al mijn vroegere vriendjes nu he-le-maal drie keer niks......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk echt in zulke gevallen dat je iemand in dit soort dingen los moet laten. Hij bepaalt inderdaad wat hij doet en wie hij uitnodigt enz. En dan is het aan JOU hoe jij je daar bij voelt!!!



Hier kan je (tot op zekere hoogte) voor kiezen wat je hiervan vindt. Dus los van je relatie met je vriend, kun je van te voren bedenken wat jij van dit soort dingen vindt. Snap je wat ik bedoel. Je stelt je eigen grenzen.



En natuurlijk kun je hem aangeven wat dit met jou doet en hem dit mededelen en dan is het aan hem op hier op te reageren. Dus ok, je weet nu zijn reactie. En wat je hieruit kunt concluderen weet alleen JIJ! Dus als jij dit soort dingen niet pikt en dit gebeurt regelmatig: trek dat je conclusies en 'move on!!!'



Dan zullen jullie nooit echt happy met elkaar worden.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel dus ook te zeggen dat jouw vriend bepaalt hoe hij reageert op jou. Als hij er voor kies om geen rekening met jou (w gevoelens) te houden... tja... dan zou ik eens op mijn achterhoofd krabben.
Alle reacties Link kopieren






 

Ik had je tweede post niet gezien en lees nu dat ze er iets van 12 uur lang geweest is.  Ik zou zeker verbaasd zijn als mijn vriend meer dan 12 uur bij een vriendin zou zitten en ik zou dan ook zeker aan hem vragen wat de reden is dat hij zo lang is blijven hangen en wat ze gedaan hebben. Niet lullig bedoeld, maar dan ben ik simpelweg wel benieuwd hoe het zo gekomen is. Of het zo gezellig was, of ze weg geweest zijn..Zelf heb ik namelijk zelden afspraken van meer dan 12 uur met vrienden en vriendinnen (meestal max 5), dus het is niet gek verbaasd te zijn en ernaar te vragen.  Wat me trouwens opviel is de zin over het kopje koffie. Als dat het enige is wat je acceptabel vindt (dat is zeg maar een bezoekje van nog geen uur), dan is 12 uur helemaal ver verwijderd van wat jij normaal vindt.. Oké, met een kopje koffie bedoel ik nog wel dat het een aantal uren kan duren......



Maar hoe rot en raar je het ook kan vinden (wat ik begrijp), het kan gewoon dat het zo gezellig is dat een afspraak 12 uur duurt! Sommige mensen hebben langere afspraken dan anderen. Misschien hadden ze veel bij te kletsen..Hoe verdacht het ook kan lijken, het hoeft totaal niet te betekenen dat er meer aan de hand is! Je gaf aan dat je het meisje niet vertrouwt, maar wat BGB al zei, eigenlijk vertrouw je je vriend dan ook niet helemaal..Ben je toevallig iemand die onzeker is over zichzelf en dat je bang bent dat je vriend dat meisje misschien wel leuker vindt dan jou? Ik ben inderdaad (door negatieve opvoeding: ik was volgens mijn moeder niet de moeite waard, en ben dat nog steeds niet...ik mocht er nooit zijn....) heel onzeker over mezelf, voel me minder dan anderen. Hij weet dat ook, en houdt hier rekening mee.



Ik vind het wel goed van je dat je na twijfelen toch hebt aangegeven dat je ermee zit, dat is je goed recht en alleen maar goed om uit te spreken. Ik geloof alleen dat het eerste gesprek niet zo goed verlopen is.. Hebben jullie wel een rustig gesprek gehad of was het aanvallend van beide kanten? Dan zou ik er nog eens rustig voor gaan zitten. Dan kun je er ook samen over praten en is er ook de ruimte voor hem om aan te geven hoe de vork in de steel zit..Misschien kan hij in dat gesprek wel al jouw ongerustheid wegnemen.. 

Wij hadden elkaar alleen kort over de telefoon gesproken. Vanavond hebben we het er weer (over de foon) over gehad. Hij beschouwt haar als een echte vriendin, niet meer, niet minder; zij wil géén relatie met hem, hij niet met haar. Ze hadden inderdaad veel te bespreken, maar hij kon zich nu wel enigszins voorstellen, dat het voor mij wel moeilijk moet zijn geweest. Toch wil hij contact met andere (vrouwen) houden, en vroeg sarcastisch, of dat van mij mocht.
Los van dit alles vindt hij dat ik hem claim; echter ook dat zegt hij te kunnen begrijpen vanuit mijn onzekerheid. Ik baal ervan dat hij het zo ervaart. Ben wel blij dat hij het uitspreekt, maar ik wil niet zo claimend zijn; weet dat ik moet veranderen. Komt waarschijnlijk ook door mijn onzekerheid, maar ik weet dat ik hem van me afjaag, als hij me zo ervaart. Is wel een cirkeltje waarvan ik niet goed weet hoe ik/wij daaruit kan komen.
Hey Nicole,

Ik vraag me af waarom jij je afvraagt hoe jullie hieruit moeten komen; In aanmerking genomen dat je nog maar een half jaar een relatie hebt met deze man en nu alweer een topic opent, kun je misschien beter besluiten dat jullie niet bepaald een ideale match zijn.

Het kan best zijn dat jij een overdreven onzekere zeur bent ............

En het kan best zijn dat je vriend een flierefluiter is die zich weing aan zn relatie gelegen laat liggen ...............



Je kunt dan wel over ieder issue dat zich voordoet raad gaan vragen op het forum, maar daar schiet je m.i. niet zoveel mee op. Het gaat om jou en jouw gevoel (en om hem en zijn gevoel natuurlijk). Ik denk net dat jouw gevoel over de diverse issues erg verandert als iedereen hier roept dat hij gelijk heeft.

Als een relatie na een half jaar al zo krampachtig en moeilijk is/wordt, kun je ws beter samen besluiten dat jullie niet echt bij elkaar passen en afscheid nemen.





Mabel
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nicole,



je naam kwam me inderdaad al bekend voor van een eerder topic, maar ik weet even niet meer waar dat precies over ging.



Maar als ik zo puur binnen dit topic kijk... Ik snap wel dat je het niet leuk vindt dat zij zo lang is gebleven, maar zoals anderen hier al zeiden: waar ligt dan de grens. Ik heb een paar mensen met wie ik zo eindeloos veel kan kletsen over van alles dat, wanneer ik voor twaalven zou afspreken, ik het ook gerust tot ver in de avond vol zou kunnen houden. Dat ik dan zelf rond tienen naar huis ga heeft meer met het OV te maken.

 

Ik vind het zelf attent van je vriend dat hij belde dat ze weg was. Dat betekent toch dat hij zich bewust is van het feit dat jij je er niet prettig bij voelde? Ik kan me voorstellen dat hij op een bepaald punt (ook afhankelijk van jouw toon, de frequentie waarmee je het onderwerp aansnijdt etc) een lijn trekt. Het is inderdaad afhankelijk van de man in kwestie hoe er gereageerd wordt. Ik heb zelf een soortgelijke onzekerheid van mijn kant eerder te weinig als te vaak aangekaart, dus als het erover ging was zijn reactie ook wel begripvol. Maar op het moment dat hij met haar afsprak of ik op een andere wijze met haar geconfronteerd werd, dacht hij er niet aan. Geen onwil neem ik aan, maar wel frustrerend. Dus eerlijk gezegd vind ik het al heel wat dat hij jou opbelde om te melden dat ze weg was. De vraag is dan hoe ver je moet gaan in het bespreken van jouw gevoelens als al blijkt dat hij er tot op bepaalde hoogte rekening mee houdt...
Alle reacties Link kopieren


Hey Nicole,

Ik vraag me af waarom jij je afvraagt hoe jullie hieruit moeten komen; In aanmerking genomen dat je nog maar een half jaar een relatie hebt met deze man en nu alweer een topic opent, kun je misschien beter besluiten dat jullie niet bepaald een ideale match zijn.

Het kan best zijn dat jij een overdreven onzekere zeur bent ............Misschien ben ik inderdaad een 'onzekere' zeur, en daar baal ik van. Gisteren bij mijn therapeut geweest, en hij gaf aan, dat ik zo onzeker ben, omdat mijn naaste omgeving (familie) mij altijd als de mindere hebben behandeld: ik was niemand en zal ook nooit wat worden, ik mocht niet bestaan en nog steeds niet. Mijn vriend hemelt mij ontzettend op, en ik heb moeite met die positieve aandacht, omdat het negatieve er zo diep in geworteld zit.

En het kan best zijn dat je vriend een flierefluiter is die zich weing aan zn relatie gelegen laat liggen ...............



Je kunt dan wel over ieder issue dat zich voordoet raad gaan vragen op het forum, maar daar schiet je m.i. niet zoveel mee op. Het gaat om jou en jouw gevoel (en om hem en zijn gevoel natuurlijk). Ik denk net dat jouw gevoel over de diverse issues erg verandert als iedereen hier roept dat hij gelijk heeft.

Als een relatie na een half jaar al zo krampachtig en moeilijk is/wordt, kun je ws beter samen besluiten dat jullie niet echt bij elkaar passen en afscheid nemen. De relatie lijkt vaak inderdaad krampachtig, en of we bij elkaar passen of niet....zal zich uitwijzen; neem ik aan. 





Mabel
Alle reacties Link kopieren


Hoi Nicole,



je naam kwam me inderdaad al bekend voor van een eerder topic, maar ik weet even niet meer waar dat precies over ging.



Maar als ik zo puur binnen dit topic kijk... Ik snap wel dat je het niet leuk vindt dat zij zo lang is gebleven, maar zoals anderen hier al zeiden: waar ligt dan de grens. Ik heb een paar mensen met wie ik zo eindeloos veel kan kletsen over van alles dat, wanneer ik voor twaalven zou afspreken, ik het ook gerust tot ver in de avond vol zou kunnen houden. Dat ik dan zelf rond tienen naar huis ga heeft meer met het OV te maken.

 

Ik vind het zelf attent van je vriend dat hij belde dat ze weg was. Dat betekent toch dat hij zich bewust is van het feit dat jij je er niet prettig bij voelde? Ik kan me voorstellen dat hij op een bepaald punt (ook afhankelijk van jouw toon, de frequentie waarmee je het onderwerp aansnijdt etc) een lijn trekt. Het is inderdaad afhankelijk van de man in kwestie hoe er gereageerd wordt. Ik heb zelf een soortgelijke onzekerheid van mijn kant eerder te weinig als te vaak aangekaart, dus als het erover ging was zijn reactie ook wel begripvol. Maar op het moment dat hij met haar afsprak of ik op een andere wijze met haar geconfronteerd werd, dacht hij er niet aan. Geen onwil neem ik aan, maar wel frustrerend. Dus eerlijk gezegd vind ik het al heel wat dat hij jou opbelde om te melden dat ze weg was. De vraag is dan hoe ver je moet gaan in het bespreken van jouw gevoelens als al blijkt dat hij er tot op bepaalde hoogte rekening mee houdt...



Hm, ik kom uit een moeilijke relatie (iemand met borderline), die me door manipuleren, e.d. afhankelijk heeft gemaakt. Na een moeilijke jeugd thuis, deed hij het nog eens over, en ik voelde me opnieuw heel minderwaardig, laag zelfbeeld, e.d. Zie in bijna elke vrouw een betere dan ik, zit heel diep. Dat is iets waar ik aan wil werken en ook mee bezig ben. Maar ik moet ook weer opnieuw leren 'voelen' wat ik wil, dat is iets wat helemaal verdwenen is, en om dit weer te leren, zal ik ook soms dingen uit moeten spreken naar anderen. Ook al kost me dit veel moeite. Toch ben ik blij met zowel de positieve als negatieve reacties, dat laat dingen van beiden kanten zien.
Alle reacties Link kopieren
Eh ... als die vriendin onverwachts had aangebeld bij hem .. bakkie koffie .. tis prachtig weer .. zijn ze een terras opgedoken , eten gekocht , lekker samen gekookt .. Flesje wijn er na ..



GEZELLIGHEID KENT GEEN TIJD !!



En niet gelijk t negatieve er van denken .. Als er bij jou een oude bekende/ vriend of vriendin smorgens om 11uur aanbelt je doet open en zet een bak koffie , tis prachtig weer en erg gezellig , veel bij te kletsen etc etc etc.. Dan ga jij toch diegene niet wegsturen met de mededeling : Je kan maar 2 uurtjes blijven want ik heb een relatie.. Das toch waanzin ??
Alle reacties Link kopieren


Eh ... als die vriendin onverwachts had aangebeld bij hem .. bakkie koffie .. tis prachtig weer .. zijn ze een terras opgedoken , eten gekocht , lekker samen gekookt .. Flesje wijn er na ..



GEZELLIGHEID KENT GEEN TIJD !!



En niet gelijk t negatieve er van denken .. Als er bij jou een oude bekende/ vriend of vriendin smorgens om 11uur aanbelt je doet open en zet een bak koffie , tis prachtig weer en erg gezellig , veel bij te kletsen etc etc etc.. Dan ga jij toch diegene niet wegsturen met de mededeling : Je kan maar 2 uurtjes blijven want ik heb een relatie.. Das toch waanzin ??  Klopt, ik had gewoon die trap onder mijn kont nodig van jullie; maar komt mede doordat mijn ex-man het niet zo nauw nam met trouw: als hij gedronken had, had hij een excuus om met andere vrouwen te ver te gaan.... En mijn huidige partner...heeft de nodige relaties achter de rug, maar toch....gevoelsmatig: ik vertrouw hem. Als ik dat niet deed, zou een LAT-relatie op afstand niet werken. Helaas gaan wel af en toe mijn gedachten met me op de loop, en maak ik mezelf helemaal gek. Dat is iets van mij, en daar zal ik iets aan moeten doen, of mee moeten leren leven....
Misschien ben ik inderdaad een 'onzekere' zeur, en daar baal ik van. Gisteren bij mijn therapeut geweest, en hij gaf aan, dat ik zo onzeker ben, omdat mijn naaste omgeving (familie) mij altijd als de mindere hebben behandeld: ik was niemand en zal ook nooit wat worden, ik mocht niet bestaan en nog steeds niet. Mijn vriend hemelt mij ontzettend op, en ik heb moeite met die positieve aandacht, omdat het negatieve er zo diep in geworteld zit.



Maar zit je nu niet de zaak om te draaien ofzoi?? Dit topic heb je toch geopend omdat je vriend negatief op je reageert? Dat is toch geen positieve aandacht?

Niet omdat jij perse gelijk hebt in deze; maar jij maakt je bzwaren/ je gemoedstoestand kenbaar, hij gaat zwart/witr gezegd, meteen in de aanval.

Een normaal gesprek zou ook een optie zijn geweest. jij kunt dan uitleggen waarom JIJ het ongepast vindt... en hij waarom hij het wel oke vindt. En vervolgens sluit je een comprimis vor de toekomst waar je je beide in kunt vinden.



Kijk  ik vind niet dat je vriend een fout persoon is; maar voor jou lijkt hij mij niet de juiste persoon. Door je nog steeds niet verwerkte verledeb, heb je hem (of welke man dan ook)  kennelijk heel erg nosig om jezelf de moeite waard te vinden. Maar van deze man krijg je dat niet. Hij staat vrij losjes in de relatie, teriwijl jij een 100%commitment nodig hebt. Dus blijf je maar aan hem trekken zonder resultaat, waarna je je nog slechter gaat voelen (en ws bevestigd in het gevoel dat je er niet mag zijn) en er weer een topic over opent.





 De relatie lijkt vaak inderdaad krampachtig, en of we bij elkaar passen of niet....zal zich uitwijzen; neem ik aan. 
Ik denk dat het zich nu al behoorlijk uitwijst .......

Hoe verwacht jij dat het zich uitwijst?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven