Ouders nemen kind zomaar mee

20-11-2014 10:23 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op donderdag werk ik, en past mijn moeder op mijn jongste.

Wij hebben de afspraak dat ze bij mij thuis blijft, zodat mijn jongste in haar eugen omgeving blijft.

Nu bel ik net, tijdens mijn koffiepauze, hoe het gaat.

Heeft mijn moeder mijn kindje mee genomen naar de stad. Ze is winkelen met mijn vader.

Mijn kindje zit in een wagen, terwijl ze dit helemaal niet gewend is, mijn kindje wordt altijd vervoerd in een draagdoek.



Ik vind dat mijn moeder dit had moeten zeggen tegen mij, alvorens te gaan. Ze had mij op de hoogte moeten stellen.

Ook vind ik het onprettig dat ze met mijn vader erbij op stap zijn, omdat zij roken 'n bijzijn van kinderen.

Bij mij thuis mag niet gerookt worden, daarom is daar dat probleem uit de lucht,



Ik voel mij erg onprettig hierbij. Ik zou graag naar huis gaan, maar kan niet zomaar weg van mijn werk.



Ik werk drie dagen, en mis mijn kindje heel erg. Ik kan echter ook niet stoppen, wegens financiële redenen.



Wat vinden jullie hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je kindje?
.
quote:anoniemex schreef op 20 november 2014 @ 10:26:

Het gaat mij erom dat mijn kindje zonder mijn weten opeens op stap is.

Hier hadden afspraken over moeten worden gemaakt, ik had minstens op de hoogte moeten worden gebracht.Ach hou toch op, sommige dingen moet je loslaten, dit is er één van. Hoe oud is je kindje?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders nemen mijn kind zelfs wel eens mee in de auto, om bij mijn oma op bezoek te gaan en ze gaan zomers vaak met haar fietsen. Vreselijk toch?
Alle reacties Link kopieren
Wie past die andere twee dagen op?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je het vreselijk vindt dan breng je jouw kind naar een kdv. Ben je van dit probleem af.
Hoelang ben je al aan het werk na je verlof? Is dit de eerste of tweede week?
Ontzettend overdreven, meen je dit echt?! Ik kan het me bijna niet voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel benieuwd wie er de andere twee dagen op je kindje past.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amarante1985 schreef op 20 november 2014 @ 10:33:

Als je het vreselijk vindt dan breng je jouw kind naar een kdv. Ben je van dit probleem af.Daar gaan ze ook wandelen buiten met de kinderwagen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amarante1985 schreef op 20 november 2014 @ 10:33:

Als je het vreselijk vindt dan breng je jouw kind naar een kdv. Ben je van dit probleem af.Die kindertjes zie ik ook geregeld in een bolderkar gepropt buiten. Wordt er dan ook elke keer gebeld naar hun ouders dat ze even buiten gaan lopen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amarante1985 schreef op 20 november 2014 @ 10:33:

Als je het vreselijk vindt dan breng je jouw kind naar een kdv. Ben je van dit probleem af.

Welnee, dan moeten die leidsters iedere keer als ze met de kinderen buiten willen spelen TO bellen of het goed is.



TO wil tenslotte totaalcontrole.
Alle reacties Link kopieren
Zeer overdreven. En belangrijke afspraken heb je gemaakt en daar wordt aan tegemoet gekomen: je moeder past op en rookt niet binnen. Klaar.
Fortis et liber
Alle reacties Link kopieren
Lees je OP nog eens. Vind je dan zelf ook niet dat je erg overdrijft?



Waarom mag jou kind niet met oma naar buiten? Naar buiten is juist goed voor hem/haar.



Dat je niet wilt dat er gerookt wordt bij je kind kun je aangeven. Maar buiten zal er toch wel door iemand gerookt worden,ontkom je niet aan.



Jij mist je kind, dat is logisch. Je bent bezorgd. Maar je hebt bezorgd en overbezorgd. Gebaseerd op je OP ben je zwaar overbezorgd, en dat is niet gezond. Niet voor jou en niet voor je kind.



Ik pas ook op. Het is werkelijk waar nog nooit in mijn op gekomen dat ouders het erg zouden kunnen vinden dat ik met hun kinderen lekker naar buiten ga.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Verder ben je geen controlfreak ?



Wanneer je over zoiets tegen mij zou klagen zou ik echt voor de laatste keer opgepast hebben, dan mag je het echt lekker zelf uitzoeken en oplossen.



Het feit dat iemand op je kindje past wil volgens mij nog niet zeggen dat ze daarbij meteen huisarrest opgelegd krijgen.
Niet geschoten is altijd mis
quote:anoniemex schreef op 20 november 2014 @ 10:27:

Klopt Whopper. Ik wil graag bij mijn kind zijn.

De navelstreng is door. En vanaf toen is het loslaten begonnen. Lastig, maar het is te leren. En dat leren doe je nu, terwijl jij op je werk zit en je kind thuis is met je ouders. Die jou oom groot hebben gebracht en wat heus goed zal gaan.

Als je je op je werk stort ipv jet forum is de dag zo voorbij en kun je weer lekker naar huis. Succes!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 november 2014 @ 10:35:

[...]





Die kindertjes zie ik ook geregeld in een bolderkar gepropt buiten. Wordt er dan ook elke keer gebeld naar hun ouders dat ze even buiten gaan lopen?Nee maar je moet wel van tevoren toestemming geven voor uitstapjes in het algemeen (waar dus ook buiten wandelen onder valt).
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 20 november 2014 @ 10:25:

Ik denk dat niet zozeer het feit dat zij jouw kind meenemen een probleem is, maar vooral dat jij niet bij je kind bent. Je zegt zelf al dat je je kind mist op de dagen dat je werkt. Ik denk dat t hem vooral daar in zit.

Het zijn immers je ouders, geen vreemden die zomaar je kind meenemen....

Helemaal eens met Whopper. Je kind gaat niet dood van naar buiten gaan en al helemaal niet van het zitten in een kinderwagen.



Je moet jezelf vermannen en realiseren dat als je je kind ergens anders brengt, dat je het dan ook deels over laat aan het inzicht van die ander. Die ander hoeft jou echt niet te bellen voor elke normale activiteit. En bovendien, het zijn je ouders, die hebben jou toch ook opgevoed? Loslaten meisje
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt met lezen bij de zin dat je belt in de koffiepauze. Waarom zit jij in je koffiepauze je moeder te controleren? Heb je geen collega's om mee te praten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 20 november 2014 @ 10:40:

[...]



Nee maar je moet wel van tevoren toestemming geven voor uitstapjes in het algemeen (waar dus ook buiten wandelen onder valt).Dus als er 1 niet mag kan eigenlijk de hele groep niet weg omdat er dan een leidster te weinig is ( die bij dat kind moet blijven wiens moeder een zenuwpees is ) om een uitstapje te maken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso: wat voor werk heb je dat je bij elke vloek en zucht gebeld denkt te moeten worden? En wat vindt je werkgever daarvan?
Alle reacties Link kopieren
Oh dat bellen heb ik overheen gelezen. Waarom doe je dat? Heeft ze nog nooit eerder op je kind gepast? En dan nog... Ik heb werkelijk vanaf de eerste keer dat mijn ouders begonnen met oppassen, nog nooit gebeld of het goed ging! Geen bericht is goed bericht denk ik altijd maar.
Nou ja zeg, wel oppassen graag, maar wel thuis blijven met de kleine. Moet toch niet gekker worden. Wees blij dat je ouders de moeite nemen om met hun kleinkind iets leuks te doen. Beter als de hele dag op de bank zitten met de kleine. En als je dit niet wilt, moet je zelf thuis blijven. Dus niet gaan werken dan, lijkt me logisch.
Alle reacties Link kopieren
@Honeymoonquiz: die toestemming geef je in principe al in het contract, waarin je de zorg overdraagt. Dat wordt echt niet per uitstapje/wandelingetje gevraagd!
Alle reacties Link kopieren
ik snap hier ook niet wat het probleem is. Mijn ouders passen ook op en dan is het toch juist leuk dat ze met kind op stap gaan? Moet ze dan de hele dag binnen zitten? Hoe oud is kind eigenlijk? En als kind het niet leuk vindt in de kinderwagen dan komt oma daar ook snel genoeg achter en zal ze heus wel weer naar huis gaan, neem aan dat ze geen uren in de stad gaat lopen met een huilend kind. Moet oma dan ook met die draagdoek gaan lopen? Ik heb de eerste tijd ook af en toe een draagdoek gebruikt maar dat is echt niks voor mijn moeder, die zou dat ding echt niet gebruiken. Gewoon in de kinderwagen. Prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 november 2014 @ 10:43:

[...]

Dus als er 1 niet mag kan eigenlijk de hele groep niet weg omdat er dan een leidster te weinig is ( die bij dat kind moet blijven wiens moeder een zenuwpees is ) om een uitstapje te maken?Dit is bij ons niet zo. Je moet wel toestemming geven voor echte uitjes, als ze met de bus weggaan oid. Maar gewoon wandelen valt daar echt niet onder voor zover ik weet. Mijn dochter is ook wel eens met een leidster naar de winkel geweest, omdat ze hadden besloten cupcakes te maken. Leuk toch?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven