Ouders nemen kind zomaar mee

20-11-2014 10:23 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op donderdag werk ik, en past mijn moeder op mijn jongste.

Wij hebben de afspraak dat ze bij mij thuis blijft, zodat mijn jongste in haar eugen omgeving blijft.

Nu bel ik net, tijdens mijn koffiepauze, hoe het gaat.

Heeft mijn moeder mijn kindje mee genomen naar de stad. Ze is winkelen met mijn vader.

Mijn kindje zit in een wagen, terwijl ze dit helemaal niet gewend is, mijn kindje wordt altijd vervoerd in een draagdoek.



Ik vind dat mijn moeder dit had moeten zeggen tegen mij, alvorens te gaan. Ze had mij op de hoogte moeten stellen.

Ook vind ik het onprettig dat ze met mijn vader erbij op stap zijn, omdat zij roken 'n bijzijn van kinderen.

Bij mij thuis mag niet gerookt worden, daarom is daar dat probleem uit de lucht,



Ik voel mij erg onprettig hierbij. Ik zou graag naar huis gaan, maar kan niet zomaar weg van mijn werk.



Ik werk drie dagen, en mis mijn kindje heel erg. Ik kan echter ook niet stoppen, wegens financiële redenen.



Wat vinden jullie hiervan?
Wat was je opgeschoten met die informatie? Wat voor nut heeft het om dat op dat moment te weten? Ga je dan allemaal tips en adviezen terug smsen? Ga je ze verbieden? Stap je in de auto naar huis? Of ga je je opvreten omdat je je van alles in je hoofd haalt wat er wel/niet zou kunnen gebeuren onderweg? Dan zit je toch niet relaxed of wel?



Grootouders hebben juist gehandeld. Ik krijg soms een mail met foto's vanaf de plek waar mijn zoon en oma op dat moment zijn. Stralende lach foto's van hem op een loopfiets, bij de geitjes of met een uitgetrokken sok in zijn hand die hij richting de camera zal gaan gooien. Heerlijk vind ik dat, laat mij zien dat hij zich prima vermaakt en wij de juiste keuzes maken door hem bij oma te laten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders konden nog niet eens smssen, toen ze begonnen met oppassen. (was technisch nog niet mogelijk) Ik hoorde aan 't eind van de dag wel wat er gedaan was. Met al die nieuwe media, waar ik verder zelf ook veel mee doe en blij mee ben, is er steeds meer vraag of wens naar controle gekomen. Mensen, die maar alles willen weten en controleren. Jammer. Waar is de verrassing, aan het eind van de dag?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Goh, dit is voor mij echt te bizar om me voor te kunnen stellen dat je er zo over denkt.

Mijn moeder en schoonouders willen helemaal niet oppassen. Al vanaf dat ik zwanger was van de eerste werd dat even haarfijn gezegd. Nooit niet. Ik zou een gat in de lucht springen als zij eens met mijn kinderen de deur uitgingen. Maar ze zien ze misschien een keertje per maand, omdat ik er dan langs ga.



Ik ben thuisgebleven voor de kinderen, maar als ik ziek ben, moet mijn man gewoon vrij nemen van zijn werk, niemand die zich zal bekommeren om ons gezin. Realiseer jij je dat je ouders echt goud zijn dat ze je zo ontlasten een dag in de week.

Je mag best wat dankbaarder in het leven staan.



Sterkte er verder mee.
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat een gezeur! Wat maakt het uit of het kind in een wagen of draagzak wordt vervoerd? Leer er maar mee leven dat als iemand anders op jouw kind past dat het dan never nooit precies gaat zoals jij dat wilt. Anders moet je stoppen met werken
Alle reacties Link kopieren
Wat stel jij je aan zeg! Alsof een kind dood gaat in een wandelwagen.



Zoek dan lekker een betaalde oppas.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik vind ook dat je je aanstelt. Je kunt niet van je ouders verlangen dat ze die dag per week zich opsluiten in jouw huis. Wees blij dat ze oppassen, en accepteer dat je niet altijd alle controle hebt over je kind want dat zal steeds minder worden de komende jaren!
Alle reacties Link kopieren
Je overdrijft. Je probleem met roken begrijp ik wel, maar dat ze even de stad ingaan met je vader hoeft toch geen probleem te zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniemex schreef op 20 november 2014 @ 13:15:

En ja een klein sms'je gewoon ' we gaan even de stad in' was genoeg geweesr.

Maar goed ik laat het nou maar los inderdaad.



Maar waarom?? Wat verandert dat aan het feit dat ze de stad in gaan? Of mag het dan niet van jou? Ik begrijp het echt helemaal niet. Wat mag dan wel zonder toestemming? Naar de kinderboerderij? Of moeten ze dan ook eerst bellen/sms'en?

Waarom vertrouw je ze niet?

Ik moet er toch niet aan denken zeg, dat mijn ouders iedere keer als ze de deur uit gaan met mijn dochter een sms gaan sturen of gaan bellen. Ik ben aan het werk!

Laat ze toch lekker van elkaar genieten en dan hoor je 's avonds wel wat ze gedaan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Kind huilt meestal in de wagen.

Het gaat er mij ook om, dat de situatie enigszins vertrouwt is voor kindje. Dus bijvoorbeeld in haar eigen omgeving. Ect.



Op pad, met de auto, in de wagen, dat vind ik allemaal wat te veel van het goede.



Maar verder probeer ik het los te laten nu en me er verder maar niet meer mee te bemoeien hoe mijn moeder de oppasdag invult.
Hoe komt het dat je dat teveel van het goede vindt? Waar ben je bang voor?

Ga je zelf nooit met haar op pad?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een huilbaby, die huilde dus ook bij opa en oma heel veel. Maar dat is op dat moment hun probleem en daar redden ze zich heus wel mee. Waarom is op pad in de auto en/of wagen teveel? Het kind moet juist leren dat het normaal is om ook eens ergens anders te zijn dan alleen maar thuis. Ze is al 1 jaar hoor, geen baby meer!

Als je je kind zo extreem beschermend opvoedt, kan er niks goeds van komen vrees ik...
Alle reacties Link kopieren
En wat Istar zegt, ga je dan nooit zelf met haar op pad? Nooit in de auto, nooit in de wagen? Alleen maar 'veilig' thuis?
Je praat alsof het een twee weken oude baby betreft.
quote:anoniemex schreef op 20 november 2014 @ 13:44:

Kind huilt meestal in de wagen.

Het gaat er mij ook om, dat de situatie enigszins vertrouwt is voor kindje. Dus bijvoorbeeld in haar eigen omgeving. Ect.



Op pad, met de auto, in de wagen, dat vind ik allemaal wat te veel van het goede.



Maar verder probeer ik het los te laten nu en me er verder maar niet meer mee te bemoeien hoe mijn moeder de oppasdag invult.

En als opa en oma zien dat het je kindje teveel wordt, maken ze rechtsomkeert en gaan weer naar huis. Denk je dat zij niet in kunnen schatten of zij juist handelen?



Waarom vertrouw je de grootouders niet?
Alle reacties Link kopieren
wow.. teveel van het goede.. goed dat je mijn ouders niet als oppas had



Overigens was het 'op pad gaan' bij ons al getackeld door het oppassen zelf, want mijn ouders woonden 50 km verderop en haalden de kinderen de avond voor de oppasdag al op...
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ga veel met kind op pad.

Ik denk dat ik het gewoon moeilijk vind om kindje los te laten.



Er zijn ook nog enkele andere veranderingen die wellicht ook mee spelen:

- dit is de eerste week dat ik volle dagen werk, voorheen werkte ik nog halve dagen.

- man, vader van kinderen, is veel meer thuis dan voorheen. Dat heeft veel positieve kanten, maar ik moet ook wennen dat ik nu vrijwel geen tijd meer alleen met kindje doorbreng.
Alle reacties Link kopieren
OMG, toen ik de titel las, dacht ik dat je kindje ontvoerd was.



Ik denk dat er miljoenen kindjes op de wereld op dit moment de luxe van jou kind zouden willen hebben.



Van jou trouwens ook. Wat een luxe dat dit zooooo een probleem voor je is dat je er een topic voor opent. Zeker geen andere problemen?



Mens get à life.
Je kindje is in hartstikke vertrouwde handen. De enige die het er moeilijk mee heeft ben jij. En dat na een jaar. Ik had het in de eerste maanden, maar na een half jaar, toen hij hele dagen weg kon blijven omdat ie brood en ander drinken kon eten vond ik het erg fijn voor mij maar ook voor Dorian.

Is dit wel gezond vraag ik me af?
Met dit soort gezeur en hysterisch gedoe zou ik als oma dat wekelijkse verplichte onbetaalde oppassen teveel van het goede vinden en je fijn je kind naar het kdv laten brengen.!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 20 november 2014 @ 13:54:

Is dit wel gezond vraag ik me af?Nee, dat is het zeker niet! En al helemaal niet als je kind al een jaar is!
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniemex schreef op 20 november 2014 @ 13:51:

Ik ga veel met kind op pad.

.Binnen een straal van 50 meter rondom jullie huis?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Mundy schreef op 20 november 2014 @ 13:56:

[...]





Nee, dat is het zeker niet! En al helemaal niet als je kind al een jaar is!Eens mijn hemel zeg het kind is een jaar geen twee weken oud..
Alle reacties Link kopieren
je werkt kennelijk erg tegen je zin. Dat is jammer. Daardoor is mogelijk het loslaten lastiger.



Voordat ik het man had over zwanger worden, wisten we al dat 'blijf ik werken' gewoon geen vraag was. En zo heb ik altijd in het moederschap gestaan. Werken hoort erbij, je kind loslaten ook. Mogelijk dat die insteek mij geholpen heeft, maar als ik jou zo lees, vind ik je zelfs wat zeurderig overkomen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniemex schreef op 20 november 2014 @ 13:44:

Kind huilt meestal in de wagen.

Het gaat er mij ook om, dat de situatie enigszins vertrouwt is voor kindje. Dus bijvoorbeeld in haar eigen omgeving. Ect.



Op pad, met de auto, in de wagen, dat vind ik allemaal wat te veel van het goede.



Maar verder probeer ik het los te laten nu en me er verder maar niet meer mee te bemoeien hoe mijn moeder de oppasdag invult.



Je kind is 1.

Echt, ik zeg dit niet om je aan te vallen maar je klinkt alsof je er veel te veel bovenop zit en een onrealistische kijk hebt op wat een kind van 1 aankan.



Ondernemen jullie dan zelf ook nooit wat met je kind?

En hoe deden jullie dat met de oudste?



Wat vindt je man van jouw gedachten?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniemex schreef op 20 november 2014 @ 10:32:

Het is gewoon moeilijk om mijn kindje uit handen te geven.

Maar klopt, is ook wellicht wel leuk voor m'n kleintje, even er uit.



Ja, dat is ook leuk. Laat oma en opa lekker pronken met je kind. De opa's en oma's van mijn kinderen gaan er elke week wel op uit. Gewoon, omdat ze het leuk vinden. Er zijn dingen die ik anders zou doen, maar zolang het niets te maken heeft met veiligheid, vind ik het prima. Die ene dag per week.



En dat roken, dat mag je best hard maken. Schoonouders willen graag oppassen, ben hen thuis, maar ze rookt niet in hun huis als de kids er zijn. No problem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven