overdrijf ik?

09-10-2012 11:22 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve viva-dames,



Sinds nu bijna twee jaar heb ik een vriend. Het eerste jaar samen was echt ontzettend leuk, ik heb nog nooit zo'n diepe connectie met iemand gevoeld en zoveel plezier met iemand gehad. Nog steeds doen we veel leuke dingen samen en houdt ik heel veel van hem, maar ik merk dat ik me de laatste tijd langzaam maar zeker onzekerder begin te voelen tegenover hem. Aan de ene kant komt dit denk ik omdat we soms ruzie maken, vooral miscommunicaties over wie regelt/doet wat etc. (denk aan eten, verjaardagen van familie etc). Aan de andere kant komt dit denk ik doordat hij mij de afgelopen tijd nogal teleurgesteld heeft....In een situatie waarin ik heb aangegeven dat ik het fijn zou vinden als hij meer voor mij op zou komen (ik kan hier denk ik niet te veel overzeggen ivm herkenbaarheid) heeft hij dit niet gedaan. En daarnaast gaat hij de laatste tijd veel om met een ander meisje. Voorheen had ik totaal geen problemen met haar of zijn andere vriendinnen, maar de laatste tijd heb ik een soort van gut-feeling dat er meer tussen hen speelt. Omdat ik het zo vervelend vond en vind dat ik dit gevoel heb, blijkbaar zo onzeker over hem en haar ben, heb ik, in de hoop dat het dan over zou gaan, dit gevoel ook naar mijn vriend uitgesproken. Hij heeft mij verzekert dat er niets tussen hen is, maar....mijn gut-feeling bleef. En nu heb ik iets stoms gedaan, waarvan ik niet zo goed weet wat ik er mee moet:

Toen mijn vriend even boodschappen ging doen en ik iets achter de computer op moest zoeken, zag ik nog een gesprek met haar openstaan...Ik had dat natuurlijk weg moeten klikken, denk ik, maar in plaats daarvan heb ik het gelezen. Het meeste ervan klonk gewoon vriendschappelijk, maar hij schrijft ook dingen aan haar als ' je bent de leukste', 'nee niet douchen want mijn camera's staan niet aan', 'andere jongens zijn niet zo leuk als ik' etc...:S Is dit een bevestiging van mijn gut-feeling? Of gewoon onschuldig geflirt? Overdrijf ik misschien? Moet ik hem vertellen wat ik heb gelezen? Ik heb de laatste dagen alles zo lopen analyseren, maar ik twijfel zo aan mezelf...En het was zo leuk en is ook nog steeds leuk tussen ons, denk ik, maar ik wordt hier zo onzeker van.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Vriendschappelijk?? Ik heb een hoop mannelijke vrienden, maar: "je bent de leukste', 'nee niet douchen want mijn camera's staan niet aan', 'andere jongens zijn niet zo leuk als ik' etc..." ís geen normaal gesprek tussen normale vrienden. Echt, echt, echt niet.
Als ik het zo lees, zou ik er ook geen prettig gevoel bij hebben. Je zegt dat het leuk is tussen jullie, maar wat je gelezen hebt in dat gesprek, daar zouden wel alarmbellen door gaan rinkelen bij mij.



Als ik even advocaat van de Duivel mag spelen: dat het leuk is tussen jullie en zijn gedrag naar dat andere meisje hoeven elkaar niet uit te sluiten. Daarmee bedoel ik dat je nu weinig hebt om de relatie voor jezelf mee te bevestigen. Het gaat om wat je vriend 'ernaast' doet.



Je wilt niet heel specifiek ingaan op wat er speelde en speelt tussen jou en je vriend. Maar als je echt het gevoel hebt dat er iets ontbreekt (wat je aangeeft maar voor mijn gevoel ook tegenstrijdig is met de boodschap "het is nog steeds leuk"), zou je het kunnen zeggen, als wake-up call. Maar daar kan je ook veel gedonder van krijgen.



Ik zou eerst gewoon beginnen over wat je dwarszit, en daarover in gesprek gaan. Beginnen over dat ene contact, dan gooi je teveel 'firepower' ertegenaan in het begin.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar ik zou het ook niet vertrouwen. Zouden geen teksten zijn die ik naar mijn gewone vrienden zou sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen viva dame maar heb er wel een mening over.

Als hij met jou een relatie heeft dan is het not-done om met een andere vrouw dit soort gesprekjes te onderhouden.



Dit staat los van de onenigheid die jullie soms hebben. Dat komt in elke relatie wel eens voor.

Dus mijn mening is dat je het goed gezien hebt. Twijfel niet aan jezelf. Hij speelt niet een eerlijk spel.
Alle reacties Link kopieren
Dat gut feeling gaat over hoor. Zodra je hem dumpt.

Dit is niet flirten, dit is uitdagen.



En omdat hij hier nu al niet eerlijk over is, gaat hij dat ook niet worden. Ik denk dat je niet meer van hem moet vragen om voor je op te komen, maar dat je voor jezelf op moet komen.



En ook nog; het lijkt alsof hij wil dat je er achter komt.

Het eerste jaar was leuk, nu is het leuke voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Is hij 16?



Even afgezien van het feit dat je niet overdrijft, vind ik het enorm puberale teksten "niet douchen mijn camera's staan niet aan" en "ik ben leuker dan de andere jongens". My dear, als ik door de inhoud al niet afgeknapt zou zijn, dan zeker toch door de vorm.
Alle reacties Link kopieren
Vertrouw je intuitie always!
Alle reacties Link kopieren
Bah, natuurlijk is dat geen normale conversatie.

dumpen die vent, hier ga je niet gelukkig mee worden.

Nu niet, morgen niet en nooit niet!
Ik had zijn koffers al buiten gezet.
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik je gevoel vertrouwen. Zoiets hoor je niet tegen andere meisjes te zeggen als je al een relatie hebt. Ook niet als jullie soms een onenigheid hebben. Precies wat Rob_uit_Zeist zegt dus.



Ik zou het gesprek met hem aangaan waarom hij zulke dingen tegen andere meiden zegt, dat je daar niet van gediend bent en dat je gevoel wat je eerder bij hem had uitgesproken dus wel klopt. En ja dan weet hij dat je gekeken hebt, maar als verweer daarop kan je altijd zeggen dat het zijn eigen schuld is. Had hij het gesprek niet open moeten laten staan als hij niet wilde dat jij het zou lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij om te horen dat jullie mij bevestigen, maar ik wordt er wel echt superverdrietig en eigenlijk ook wel boos van....Mijn vorige vriend had ook een een meisje op het oog toen hij nog met mij was (waar hij ook later iets mee kreeg)...doe ik iets verkeerd ofzo?:S En wat moet ik nu doen? Ik ben bang dat als ik zeg dat ik zijn berichten heb gelezen hij of heel boos op mij wordt, of in een soort slachtofferrol gaat kruipen..

Daikan: jij geeft advies over hoe ik zou kunnen handelen, maar ik snap het denk ik niet helemaal....Mijn vriend heeft een huisgenoot die mij en hem naar mijn mening echt heel naar behandeld. Ik heb vanalles gedaan om het goed te maken tussen die huisgenoot en mij; mijn excuses aanbieden (blijkbaar gedraag ik me niet genoeg als 'de gast'), doen zoals hij prettig vindt, zoveel mogelijk rekening met hem houden, maar hij blijft me negeren en ik wordt zo moe van het op mijn tenen lopen en dat mijn vriend er echt verder helemaal niets aan doet, hem en mij als een sloof laat behandelen in zijn eigen huis. Ik heb bij mijn vriend aangegeven dat ik me hierdoor soms wel een beetje eenzaam voel en teleurgesteld ben, maar ondertussen verandert er niets...wordt ik alleen maar onzeker over dat ik misschien gewoon niet goed (niet zoals mijn vriend -kop in het zand steken) omga met heel die situatie....

Misschien moet ik nog een keer rustig over dit alles praten? Ook met dat over die vriendin erbij? Of in stapjes? Hij laat me eigenlijk ook gewoon twijfelen aan mijn eigen gevoel.....of hoeft zijn gedrag tegen haar niets te zeggen over zijn gevoel voor mij?



Sorry voor mijn warrigheid
Met andere woorden; ook op andere vlakken beschikt hij niet bepaald over een paar ballen. Over zich heen laten lopen door een huisgenoot die hem honds behandelt, jullie relatie op het spel zetten met hitsige berichtjes...wat een geweldige vent.



En voor jou geldt dat ook wel een beetje. Waarom zo kruipen voor die huisgenoot. Issie de Messias of zo?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet kruipen voor die huisgenoot, ben over het algemeen gewoon normaal duidelijk over wat ik vind en voel, maar het voelt alsof ik geen keus heb. Juist dat normaal duidelijk zijn is volgens hem ongepast, en mijn vriend steunt me dus niet openlijk (wel als we het er samen elders over hebben) in mijn normale gedrag. Het voelt eigenlijk een beetje alsof ik wordt gedwongen, of meer, mezelf dwing, net zo terughoudend te zijn als mijn vriend. :( En als ik dan zeg dat ik daar niet blij van wordt, doet vriend en niets mee en vraag ik me vervolgens af of ik niet gewoon meer verantwoordelijkheid moet nemen, zonder steun van me vriend in zijn huis meer van me af moet bijten...maar waarom zou ik 'als gast' zonder steun van de twee daadwerkelijke bewoners van dat huis, dat doen?
Je hoeft niet aan jezelf te twijfelen! En al helemaal niet je zo onzeker voelen, dat is hij en niemand waard.



Waar ben je precies bang voor?

Je hebt gezien wat je hebt gezien en je hebt vragen. Het minste wat hij kan doen is antwoord geven en so what dat je die chatberichten hebt gelezen? Hij is fout bezig!

Ga een gesprek met hem aan en vertel hoe jij je voelt, hoe jij de zaken ervaart, trek je conclusie. Kom eens op voor jezelf! Dit verdien je toch niet, maar dan zul je wel actie moeten ondernemen om zaken helder te krijgen.
Maar dat gedrag van je vriend is toch tekenend voor zijn karakter?

Als het moeilijk wordt of is, dan is het ineens een kruiperig weekdier.

Zo ook met die andere mevroi. Hij heeft wat trubbels met jou en gaat, inplaats van zijn ruggengraat te zoeken, hijgerige berichtjes uitwisselen met een ander.
Alle reacties Link kopieren
Pfff. Ik ben gewoon bang, misschien eigenlijk nogeneens op dat hij boos wordt, maar meer voor dat hij dat niet doet. Zich weer eens terugtrekt in zichzelf en dat ik, alweer, zoals altijd, dingen uit hem moet trekken en dat ik eigenlijk weer de beslissingen moet maken....en....dat we er dan 'aan gaan werken' wat in de praktijk (zoals met huisgenoot) inhoudt dat hij er niet over praat en er niets gebeurt/lijkt te gebeuren...en dat het dan uiteindelijk toch uitgaat en zij leuker is en dat de geschiedenis zich gewoon herhaalt. Mijn vriend weet hoe veel moeite ik heb gehad met mijn ex en dat meisje en ik kan gewoon niet bevatten dat hij misschien wel net zo is...

Doemscenario's....:S
Zal wel Lisanne, maar jij bent ook geen haar beter als het op gevoelens binnenhouden komt. En niet je ware zelf laten zien.



Uit jouw posts komt voor mij een beeld naar voren van iemand die het voor iedereen goed wil doen, conflicten wil oplossen, de lieve vrede bewaren...



Allemaal leuk en aardig hoor, maar jij lijdt onder de gevolgen daarvan. Ook klaag je nogal naar mijn mening. "Ik moet alles weer...", "... zoals altijd", "hij weet dat allemaal niet". Als je nooit je mond opentrekt, moet je niet zeuren dat andere mensen daar overheen praten. Sorry, maar het is zo simpel.



Ik kan en wil zijn gedrag niet goedpraten, maar het probleem ligt voor een heel groot gedeelte bij jou. Geef toe, als jij een partner had die alles waar jij moeite mee had zou gaan oplossen voor jou, dan zou het voor jou toch ook erg makkelijk worden?
Je hebt daar zelf ook een stem in he. Het is niet zo dat het je maar allemaal overkomt. Je hoeft niet af te wachten totdat hij daadwerkelijk buiten de pot gaat piesen. Je stelt je enorm afhankelijk op. Ook zonder hem blijft de wereld draaien hoor.

Wil je echt als een hoopje pudding aan zijn voeten blijven plakken in de hoop dat hij bij je blijft? Hij? Een ruggengraatloze vent die trouw niet zo nauw neemt? Die zich laat manipuleren door een huisgenoot?
Alle reacties Link kopieren
Meiske, je zit nu heel erg in je 'angst' en plaatst hem boven jou.



Deze jongen is NIET te vertrouwen en oke, kijken naar zijn mail is niet heel 'sjiek', maar wat je zag was heel duidelijk.



Stoppen met deze relatie, investeren in de relatie met jezelf, die heeft volgens mij nog heel wat nodig...



SUCCES!!! Go girl!
Alle reacties Link kopieren
En dat je vorige vriend ook zo lullig was, ik denk dat dat een mix is van misschien niet de beste jongens kiezen en te weinig grenzen stellen. Maar dat betekent dus wel dat jij een heel lief persoon bent die net zo'n lief en TROUW persoon verdiend.
Alle reacties Link kopieren
Zoals eerder geschreven, zulke teksten schrijf je niet naar gewone vrienden.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Aan 1 kant is het niet netjes om in iemand zijn mailbox/ tel etc te kijken, maar aan de andere kant: hij heeft blijkbaar iets te verbergen.



Mijn vriend mag van mij al mijn mailtjes, smsjes etc lezen, heb niets voor hem te verbergen. Het wordt wat anders, als ik iets stiekem doe, en hij leest het dan, dan zou ik mss boos worden, maar dat is dan omdat je je betrapt voelt. Heb je niks te verbergen, dan maakt het toch niet uit. Los van het feit dat je mss niet zomaar in iemand z´n dingen snuffelt, maar hij mag van mij echt alles opzoeken, heb niks te verbergen,.



Vind ik net zo een beetje met camera´s in de stad, mij maakt het niet uit dat ze er hangen, mijn privacy schendt het niet, want ik heb nl niets te verbergen.
Alle reacties Link kopieren
Als partner zoiets zou schrijven naar een andere vrouw, hoop ik dat hij hard kan rennen. Nu is mijn opinie gekleurd op het moment, maar toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven