overdrijf ik?

09-10-2012 11:22 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve viva-dames,



Sinds nu bijna twee jaar heb ik een vriend. Het eerste jaar samen was echt ontzettend leuk, ik heb nog nooit zo'n diepe connectie met iemand gevoeld en zoveel plezier met iemand gehad. Nog steeds doen we veel leuke dingen samen en houdt ik heel veel van hem, maar ik merk dat ik me de laatste tijd langzaam maar zeker onzekerder begin te voelen tegenover hem. Aan de ene kant komt dit denk ik omdat we soms ruzie maken, vooral miscommunicaties over wie regelt/doet wat etc. (denk aan eten, verjaardagen van familie etc). Aan de andere kant komt dit denk ik doordat hij mij de afgelopen tijd nogal teleurgesteld heeft....In een situatie waarin ik heb aangegeven dat ik het fijn zou vinden als hij meer voor mij op zou komen (ik kan hier denk ik niet te veel overzeggen ivm herkenbaarheid) heeft hij dit niet gedaan. En daarnaast gaat hij de laatste tijd veel om met een ander meisje. Voorheen had ik totaal geen problemen met haar of zijn andere vriendinnen, maar de laatste tijd heb ik een soort van gut-feeling dat er meer tussen hen speelt. Omdat ik het zo vervelend vond en vind dat ik dit gevoel heb, blijkbaar zo onzeker over hem en haar ben, heb ik, in de hoop dat het dan over zou gaan, dit gevoel ook naar mijn vriend uitgesproken. Hij heeft mij verzekert dat er niets tussen hen is, maar....mijn gut-feeling bleef. En nu heb ik iets stoms gedaan, waarvan ik niet zo goed weet wat ik er mee moet:

Toen mijn vriend even boodschappen ging doen en ik iets achter de computer op moest zoeken, zag ik nog een gesprek met haar openstaan...Ik had dat natuurlijk weg moeten klikken, denk ik, maar in plaats daarvan heb ik het gelezen. Het meeste ervan klonk gewoon vriendschappelijk, maar hij schrijft ook dingen aan haar als ' je bent de leukste', 'nee niet douchen want mijn camera's staan niet aan', 'andere jongens zijn niet zo leuk als ik' etc...:S Is dit een bevestiging van mijn gut-feeling? Of gewoon onschuldig geflirt? Overdrijf ik misschien? Moet ik hem vertellen wat ik heb gelezen? Ik heb de laatste dagen alles zo lopen analyseren, maar ik twijfel zo aan mezelf...En het was zo leuk en is ook nog steeds leuk tussen ons, denk ik, maar ik wordt hier zo onzeker van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 09 oktober 2012 @ 12:59:

Zoals eerder geschreven, zulke teksten schrijf je niet naar gewone vrienden.+1
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je zelf Lisanne? Je klinkt heel onzeker en wiebelig.. Je vriend lijkt mij geen lot uit de loterij, maar jij lijkt heel bang hem kwijt te raken. Blijf je dit soort dingen pikken of is het tijd geworden een standpunt in te nemen? Jij overdrijft niet, misschien alleen in de dingen die je allemaal van hem pikt..
Alle reacties Link kopieren
hem er op aanspreken( kffers mag je alvast buiten zetten)! en daarna ook ff een bezoekje brengen aan de dame in kwestie:)

kop omhoog meid, jij klinkt leuk genoeg voor een jongen die 100% voor jou gaat. Dit is hem in ieder geval niet!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties.

i123: ik denk dat het klopt dat je zegt dat ik heel erg in mijn angst zit...Jullie hebben denk ik wel gelijk, ik wil het zo graag goed doen, maar door iedereen (huisgenoot, vriend) te proberen te pleasen ga ik denk ik een beetje aan mezelf voorbij, vandaar ook dat mijn twijfel en onzekerheid steeds erger wordt misschien...? Het sterkt me op zich wel dat mijn gut-feeling blijkbaar toch goed zit, maar ik heb wel even wat tijd nodig om te accepteren dat deze man/jongen/puber whatever blijkbaar niet zo gek op mij was/is als ik dacht dat hij was. Ik dacht echt dat ik met hem iemand had gevonden die me wel helemaal leuk vond zoals ik ben....Ik ga even met een vriendin er over praten. Ik kom er vanavond op terug.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Het is pijnlijk maar ook wel echt fijn om zo'n spiegel voorgehouden te krijgen, ook over dat ik inderdaad zelf hier ook een rol in heb.
Het heeft niet zoveel te maken met jou leuk vinden zoals je bent. Dat is waarschijnlijk wel het geval, maar zijn probleem is die rubberen ruggengraat. Jullie hebben wat trubbels en inplaats van dat hij met je praat en die trubbels het hoofdt biedt, smeert ie 'm naar een mevrouw waar alles leuk en gezellig fris zonder trubbels is. Laf dus. Want ook met deze mevrouw blijft het paradijs niet tot in de eeuwigheid en de huisgenoot uit de hel blijft ook gewoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:daikan schreef op 09 oktober 2012 @ 12:45:

Zal wel Lisanne, maar jij bent ook geen haar beter als het op gevoelens binnenhouden komt. En niet je ware zelf laten zien.



Uit jouw posts komt voor mij een beeld naar voren van iemand die het voor iedereen goed wil doen, conflicten wil oplossen, de lieve vrede bewaren...



Allemaal leuk en aardig hoor, maar jij lijdt onder de gevolgen daarvan. Ook klaag je nogal naar mijn mening. "Ik moet alles weer...", "... zoals altijd", "hij weet dat allemaal niet". Als je nooit je mond opentrekt, moet je niet zeuren dat andere mensen daar overheen praten. Sorry, maar het is zo simpel.



Ik kan en wil zijn gedrag niet goedpraten, maar het probleem ligt voor een heel groot gedeelte bij jou. Geef toe, als jij een partner had die alles waar jij moeite mee had zou gaan oplossen voor jou, dan zou het voor jou toch ook erg makkelijk worden?Amen! Dit vind ik heel goed gezegd!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb alles even teruggelezen, laten bezinken, erover nagedacht, en ik kom inderdaad in posts vanmiddag echt best wel passief/slachtofferig/klagend over. Het is echt niet zo dat ik nooit mijn mond open trek; ik heb mijn gut-feeling over dat meisje besproken, ik heb laten weten aan mijn vriend en zijn huisgenoot hoe ik me over de situatie voel. Ik heb dat echt wel duidelijk gemaakt, In het laatste geval ben ik omdat ik van hen beiden niet echt de respons kreeg die ik had gehoopt (namelijk dat de situatie zou verbeteren door het uit te praten) het gedrag gaan uitvoeren wat ik eerder heb beschreven (op mijn tenen lopen, mezelf wegcijferen etc.). Zoals jullie ook al aangeven denk ik dan ook dat mijn probleem vooral is dat ik als ik dingen heb uitgesproken en situaties niet zo gaan of veranderen zoals ik wil, in plaats van daar 'consequenties' aan te verbinden, me ga wegcijferen, twijfelen aan mezelf, passief op ga stellen (een topic openen om dingen te dubbelchecken:P). Dat ik dus een probleem heb met grenzen handhaven ofzo.



Ik ga morgen met mijn vriend alles bespreken, over dat huis. Dat als, misschien zelfs na een soort nieuw plan van aanpak, of als ik probeer om gewoon mezelf daar te zijn daar, de situatie voor mij nog steeds niet verbeterd, ik gewoon nog minder langs ga komen om mezelf de stress van een nare sfeer te besparen. Ik zou eerlijk gezegd naast me nog een keer uitspreken echt niet weten wat ik er verder aan kan doen. Over dat meisje. Waarom hij dat soort dingen tegen haar zegt, niet eerlijk tegen me is, en wat ik eigenlijk nog het ergste vind; me laat twijfelen aan mijn eigen gevoel. Stel dat ik er niet achter was gekomen op deze manier, zou hij het dan uberhaupt aan me verteld hebben of gewoon hier weet ik veel hoe lang mee door gaan....Ik heb echt een beetje het gevoel alsof hij door hier over te liegen, maar ook door heel die situatie met dat huis, mij en onze relatie niet serieus neemt.



En eigenlijk weet ik niet of ik uberhaupt wel verder wil met iemand die mijn vertrouwen schaadt, zich als een slapjanus opstelt en tegen me lijkt te liegen. Hoe hij doet (en ja, ook hoe ik daar mee om ga) maakt me eigenlijk alleen maar (nog) onzeker(der) en waarom zou ik daar bij blijven?
Alle reacties Link kopieren
i234

Ik vroeg mij af of je misschien over onderstaande quote uit zou kunnen leggen hoe het lullig zijn van deze beide (ex)vrienden te maken heeft met mijn gebrek aan grenzen stellen?



En dat je vorige vriend ook zo lullig was, ik denk dat dat een mix is van misschien niet de beste jongens kiezen en te weinig grenzen stellen. Maar dat betekent dus wel dat jij een heel lief persoon bent die net zo'n lief en TROUW persoon verdiend.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Korte update: We hebben het gesprek gehad en heeft over die teksten gezegd dat ik het 'verkeerd heb gelezen', dat het als grapjes, sarcasme etc bedoeld is, dat ik hem meer moet vertrouwen, maar dat als ik het vervelend vindt hij er natuurlijk meer op zal letten. Hij wil niet het contact met haar stopzetten of verminderen en wil er wel duidelijker over zijn, maar die toezegging ging niet van harte.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisanne222 schreef op 09 oktober 2012 @ 11:22:

' je bent de leukste', 'nee niet douchen want mijn camera's staan niet aan'Pfff... Een beetje flirten doet iedereen wel eens, maar dit gaat mij te ver hoor! Sarcasme? Welnee. Als ik dit zou lezen zou ik voorlopig weggaan en hem even in zijn sop gaar laten koken. Met camera's aan natuurlijk.
quote:july07 schreef op 09 oktober 2012 @ 11:58:

Ik had zijn koffers al buiten gezet.Uit het raam gegooid.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoutopmijnhuid schreef op donderdag 11 oktober 2012 18:45 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="july07 in "overdrijf ik?"" class="messagelink">july07 schreef op 09 oktober 2012 @ 11:58</a>:</b>

Ik had zijn koffers al buiten gezet.</div></blockquote>Uit het raam gegooid.

naar zijn moeder gebracht, met koffers en al.



"hij wil het contact niet afkappen"

Have à nice life. Neeeext!
Je hebt het verkeerd gelezen?????????
Ben ik de enige die de teksten niet zo verdacht vind? ik heb ook vrienden die dat soort dingen wel eens zeggen tegen mij of vriendinnen (en ik heb een relatie) gewoon als gein. Nu zijn die jongens wat puberaler dan hun leeftijdgenoten.. dat wel



Ik zou dus niet te snel conclusies trekken
Voor een 14-jarige mag dit misschien grappig zijn, als je 20+ bent is het verre van.
Alle reacties Link kopieren
Haha, hij is midden twintig...En siepel, ik wil(de) ook niet te snel conclusies trekken, daarom heb ik het er ook zo rustig mogelijk met hem over proberen te hebben, in plaats van zijn spreekwoordelijke koffers uit het raam te mikken. Misschien is het zo dat ik echt overdrijf, het echt verkeerd heb gelezen, eerdere ervaringen echt te veel hier op projecteer. Maar, zucht, bij jou weet je vriend ervan, gebeurt het openbaar? Of niet? Bij hun gebeurt het sneaky, achter mijn rug om, ze spreken ook altijd alleen maar met zijn tweeen af en mijn gut-feeling blijft gewoon, ondanks zijn ''toelichting''. Misschien komt dit dan uiteindelijk neer op een soort verschil in opvatting over gedrag tegen het andere geslacht ofzo en moet ik daar zelf maar mijn conclusies aan verbinden. Ik heb nu ook even afstand van hem genomen trouwens, maar vind het echt vreselijk dat we ruzie hebben om ''een ander'', zoiets basaals als vertrouwen in elkaar hebben:S
Alle reacties Link kopieren
quote:daikan schreef op 09 oktober 2012 @ 12:45:





Ik kan en wil zijn gedrag niet goedpraten, maar het probleem ligt voor een heel groot gedeelte bij jou. Geef toe, als jij een partner had die alles waar jij moeite mee had zou gaan oplossen voor jou, dan zou het voor jou toch ook erg makkelijk worden?

Eens.



Alleen niet met heet doorgestreepte deel. Niet voor een heel groot gedeelte, gewoon voor de helft in mijn ogen. Een hond met de staart tussen zijn benen schijnt uit te nodigen tot slaan. Je kan er ook voor kiezen dat niet te doen en dat is in dit voorbeeld dan het stuk van de grensoverschrijdende vriend van TO.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisanne222 schreef op 11 oktober 2012 @ 16:19:

Hoi!

Korte update: We hebben het gesprek gehad en heeft over die teksten gezegd dat ik het 'verkeerd heb gelezen', dat het als grapjes, sarcasme etc bedoeld is, dat ik hem meer moet vertrouwen, maar dat als ik het vervelend vindt hij er natuurlijk meer op zal letten. Hij wil niet het contact met haar stopzetten of verminderen en wil er wel duidelijker over zijn, maar die toezegging ging niet van harte.Aha, jij overdrijft, jij hebt het verkeerd gelezen, jij vertrouwt hem niet. Maar soit hij is de naarste niet en dus strijkt hij een hand over zijn hart om zijn emotioneel instabiele vriendin dan maar háár zin te geven. Hij zal dan wel (met tegenzin) eerlijk zijn vanaf nu.



Weet je dat zelfs mensen die bewijs in hun handen vast hebben (prints van mails, chatlogs etc.) vaak alsnog zo nog worden aangesproken door hun overspelige partners? Ontkennen en de partner psychiatrisch te verklaren schijnt de beste strategie te zijn om rustigjes verder te kunnen gaan met waar je mee bezig was.





Yep.

Jij biedt hem echt alle ruimte. Zelfs om jou voor gek te verklaren als hij gedrag toont dat écht niet in de haak is. Luister vooral niet meer naar je intuïtie en mocht je het wel weer voelen praat er dan vooral over met hem. Hij zorgt er dan vast wel voor dat jij voor gek wordt verklaard hoor. Dan ben jij ook weer gerust en krijgt hij alle ruimte en is iedereen inclusief (chat)vriendinnetje weer tevreden.



Sja.

Die aanpak kán heel lang en vrij aardig werken voor mensen.

Voor jou werkt het. Succes!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn, ik hoop dat dat laatste cynisch bedoeld was. Ik merk nu al dat het echt totaal niet werkt voor mezelf. Voelt als een soort zelfverraad om bij hem te blijven. Maar ik stel het uit en probeer zo hard een andere oplossing te vinden omdat ik het somehow gewoon moeilijk vind om het uit te maken. Het klinkt misschien stom, totaal irrationeel, maar het voelt als verliezen ofzo van haar. Misschien dat ik gewoon tijd nodig heb om te accepteren dat dat ik de enige voor hem was/ben niet (meer) op gaat, niet meer de enige allerleukste ben.
Alle reacties Link kopieren
Mooi!!!



Good for you!



Verliezen van haar? Voel je een strijd met haar? Waarom wil je zo'n sneuerT? Alleen maar om haar te bewijzen dat je kan winnen? Zorg dat je wint door je zelfrespect te behouden.



Laat ze het uitzoeken, ga heel erg huilen, daarna sta je op , klop je je knieën af en ga daarna heel gelukkig worden. Gewoon omdat jij dat verdient. Laa-ze-het-of-de(?)-rambam-genietuh.



“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Laat haar hem hebben, want een lot uit de loterij is hij niet en dan zit zij mooi met de shit!



Enn, helemaal waar, over dat bewijs in handen hebben......

Ik had het in handen en het werd glashard ontkend. Hoe sneu. Maar denk voornamelijk ontkenning voor zichzelf..
Alle reacties Link kopieren
God. Ik realiseer me echt terwijl ik dit schrijf dat het echt zo'n afhankelijk-achtige gedachte is, maar het voelt voor mij als ik het uit maak om zijn gepraat met haar, zij waarschijnlijk iets krijgen...Dat als ik niet meer bij hem ben ik dan minder leuk ben.



Maar eigenlijk is denk ik het tegenovergestelde meer waar:S
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan jij nou minder leuk zijn? Jij bent degene die haar zelfrespect behoudt. Zij verlaagt zich en niet jij.

Enn is on your team. .
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
En belangrijker:



Zit je dan met dat zielige rukkertje in één huis omdat je van haar wilt winnen. Zo zeg, ik zou mijn vrije tijd écht wel beter willen besteden, jij niet?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Meid, wat ben je enorm aan het pleasen. Door zo te pleasen verliezen mensen respect voor je, weet je dat? Daarom lopen ze zo over je heen. Geef hem een enkeltje chatvriendin, want dit gaat 'm niet worden. En werk daarna alsjeblieft aan je zelfrespect en eigenwaarde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven