overlast in de straat

07-07-2015 00:28 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Vandaag voor de zoveelste keer last van onze overburen (die overigens bekend staan bij de woningstichting en de andere bewoners in de straat). Een alleenstaande (aso)moeder die vooral 's nachts leeft en het doodnormaal vindt om om 4 uur in de nacht herrie te maken! Mijn vriend was het zat omdat hij morgen vroeg op moet om te werken en heeft haar er op aangesproken. Heel netjes voorgesteld en gevraagd of ze een beetje rekening kon houden met haar medebewoners in de straat. Gelijk werd hij uitgescholden voor kanker mongool en griffo en keihard uitgelachen. Er was dus kort gezegd geen gesprek mee te voeren. Daarna de politie gebeld maar die doet er ook niks aan. Hebben jullie soortgelijke ervaringen en tips hoe je hier mee om moet gaan? Want van de woningstichting en de politie valt weinig te verwachten en zit er ook niet op te wachten dat wij straks het doelwit worden.
Watvoor overlast bezorgde deze mevrouw vanavond dan?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben veel last van hangjongeren. het is niet zo dat we ze absoluut niet willen maar wel dat ze iets minder herrie maken en de troep opruimen zodat onze kinderen gewoon kunnen spelen de volgende dag.



Maar ok deze hangen op een plein en de overlast komt dus niet uit een woning.



Wel hebben wij als buren WhatsApp contact en polsen we bij elkaar hoe het die avond ervaren word en of en zo ja wie er heen gaan of misschien de politie op een moment gebeld moet worden. En vaak bellen er dan meerdere buren naar de politie binnen een korte tijd en dan komt de politie altijd. Maar dit doen we pas als het echt op de gaza lijkt hier met vuurwerkbommen en meisjes die gillen dat ze dingen niet willen.



Het geeft wel een veiliger gevoel en omdat ze niet steeds met dezelfde ' zeurpieten' te maken hebben hebben ze ook geen écht doelwit.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Keihard schreeuwen en lachen op straat en niet 10 minuten ofzo. Het gaat er voornamelijk om dat het niet de eerste keer is, maar dat het meerdere keren per week voorkomt en dat er dus niet met haar te praten valt.
Het is kennelijk nodig om te melden dat ze

- alleenstaand is en moeder

- tot 4.00u 's nachts herrie maakt (het is nu pas half 1 's nachts..) - welke herrie maakt ze dan in haar eentje?

- dat ze bekend staat bij de woningbouw en andere bewoners

- dat jullie er niet op zitten te wachten om straks doelwit te worden. (waarvan??)
Alle reacties Link kopieren
De politie bellen als ze 's nachts overlast veroorzaakt.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet twitteren met de wijkagent? Dat doe ik ook wel eens
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Wijkagent vragen dan.

En nu gewoon lekker naar bed gaan. Het is nog geen 4.00u dus laat haar lekker, als ze straks over straat schreeuwt lig jij allang te slapen.
Alle reacties Link kopieren
Wat schreeuwt ze eigenlijk? Want het lijkt me niet goed te gaan met haar. Zijn haar kinderen wel veilig dan enzo?
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Ik zou morgenochtend om 7.30 uur aanbellen voor een goed gesprek.
Speechless
Alle reacties Link kopieren
Ik heb soortgelijke ervaringen. Vaak midden in de nacht hoor ik een etterend geluid op straat, het lijkt dan wel een huilende baby. Dan komt er nog zo'n "huilende baby" bij en blijken het twee katten te zijn die elkaar uitdagen en spoedig gaan vechten. Het enige waar ik kan denken is mijn raam open te zetten en zo hard mogelijk te schreeuwen. Een schoen gooien kan ook helpen. Heeft je vriend dat al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Spreek de wijkagent eens aan, het liefst met meerdere buurtbewoners tegelijk.
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk niet normaal dat er midden in de nacht zo'n herrie wordt gemaakt. Gaat alles wel goed met haar kinderen denk je?

Ik zou meldingen blijven maken bij de politie (eventueel wijkagent) en woningbouw. Bij mij in de flat hebben ze pas geleden een stel er uit gezet omdat de overlast te gek werd. Het kan dus wel, maar er is dossieropbouw nodig.
quote:Bambi schreef op 07 juli 2015 @ 00:41:

Wijkagent vragen dan.

En nu gewoon lekker naar bed gaan. Het is nog geen 4.00u dus laat haar lekker, als ze straks over straat schreeuwt lig jij allang te slapen.

Lekker naar bed gaan is er niet bij met iemand die alles bij elkaar schreeuwt op straat natuurlijk. En laat haar lekker? Eh...ben jij die buurvrouw ofzo? Laat haar lekker. Je mag geen overlast veroorzaken, dus laat haar lekker is nou niet echt van toepassing hier.



Sterkte TO, ik zou idd ook de wijkagent contacten.
Hebben jullie geen Buurtbemiddeling in je woonplaats? Die kan helpen bij het oplossen van problemen tussen buren.
quote:Desperate_Housewive schreef op 07 juli 2015 @ 07:43:

[...]



Lekker naar bed gaan is er niet bij met iemand die alles bij elkaar schreeuwt op straat natuurlijk. En laat haar lekker? Eh...ben jij die buurvrouw ofzo? Laat haar lekker. Je mag geen overlast veroorzaken, dus laat haar lekker is nou niet echt van toepassing hier.



Sterkte TO, ik zou idd ook de wijkagent contacten.



+1



22.00 hoort het gewoon stil te zijn! Zeker doordeweeks. Wij hadden een aantal weken geleden ook een klotehommel in de nacht, iedere nacht was het weer zover en dan echt keihard schreeuwen: Heroïne Heroïne en dat herhalen een aantal uren. Gebroken nachten want je schrikt je een koekkoek. Ik heb zelfs bedacht als hij weer komt ik uit het raam roep, ga maar naar de Bouman toe en vraag om methadon! Een vriend van mij werkt daar dus dat vond ik wel even leuk om te doen, helaas heb ik het lef er niet voor, je weet niet wat voor type je te maken hebt. De rest van de buurt dus ook blijkbaar last van, en dus is er gebeld met de politie. Ineens was het afgelopen. Dus melden en dan samen met je buren melden. Ik begrijp echt hoe vervelend dit is, een slechte nachtrust kan je helemaal verrot maken. En hoe zij tegen je vriend tekeer gaat is id aso gedrag, zal wel een figuur wezen. Sterkte TO!
Wijkagent contacten, het liefst met zoveel mogelijk buren.
Alle reacties Link kopieren
Griffo? Waar staat dat voor?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
quote:sweetfirefly schreef op 07 juli 2015 @ 08:22:

Griffo? Waar staat dat voor?http://www.encyclo.nl/begrip/Griffo
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een tijd lang overlast gehad van hangjongeren in het portiek die mijn vriend en ik met de buurvrouw delen. Schreeuwen, muziek draaien, drugs gebruiken. Heel vervelend. Wanneer de politie gebeld werd, werd er weinig gedaan, of ze kwamen 3 uur later nog eens kijken. Vaak waren ze dan alweer weg. De politie zei dat we dit met de woningbouw moesten regelen en de woningbouw zei dat we dit met de politie moesten regelen. Wij hebben samen met de buren om ons portiek heen een gesprek gehad met de wijkagent. Uiteindelijk moesten we iedere keer consequent de politie bellen en dan allemaal melding maken. Vaak als ik belde, werd er gelijk gezegd, ja de buren hebben al gebeld. Pas vanaf dat we zo consequent met z'n alle zijn gaan bellen is de politie vaak langs gekomen en zijn ze uiteindelijk aangesproken en weggegaan.
quote:Bambi schreef op 07 juli 2015 @ 00:38:

Het is kennelijk nodig om te melden dat ze

- alleenstaand is en moeder

- tot 4.00u 's nachts herrie maakt (het is nu pas half 1 's nachts..) - welke herrie maakt ze dan in haar eentje?

- dat ze bekend staat bij de woningbouw en andere bewoners

- dat jullie er niet op zitten te wachten om straks doelwit te worden. (waarvan??)

En jij vindt het 'kennelijk' nodig om TO als zeikerd neer te zetten. Wat een rare manier van posten heb jij. Zo kan je elk topic neersabelen. Voegt toch niks toe zo?



TO, wat de rest zegt klopt. Mensen om je heen verzamelen en naar de wijkagent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 07 juli 2015 @ 08:23:

[...]

http://www.encyclo.nl/begrip/GriffoDank je, ik kende dit woord niet. Is het verworden tot een scheldwoord of is het nog gewoon een algemene term?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou verhuizen. Helemaal geluidwerend krijg je de wanden nooit. Misschien helpt het om een andere kamer als slaapkamer te nemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Niet normaal en asociaal. Politie/ wijkagent blijven bellen en klacht indienen bij de woningbouw (anoniem?) Alle buren die hier last ven hebben zouden dit moeten doen zodat er een dossier wordt opgebouwd.
In mijn straat wordt door allerlei mensen geschreeuwd (telkens anderen) maar daar heeft de politie tot nu toe nog niets tegen kunnen doen. Het zijn meestal gewoon voorbijgangers of mensen die naar het café gaan/terug komen.



Ik kan er ook niet van slapen, dus snap je frustraties. Hoop dat in jouw geval de politie er wel wat aan kan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven