partner is niet blij met mijn baan/inkomen

17-08-2016 14:17 948 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb momenteel een zeer flexibele baan bij een callcenter waarbij ik mijn tijden geheel naar eigen wens kan

indelen. S ochtens, 's middags of 's avonds, t maakt niet uit, wat mij binnen een week het beste uitkomt. Dit valt zeer

goed te combineren met mijn gezin en drie jonge kinderen. Ik kan ze zonder gezeur naar school brengen en ophalen en dit

geldt evenzo voor hun sportclubjes. Op zich verdient het niet slecht, we komen er prima mee rond. Samen met het inkomen

van mijn echtgenoot kunnen we ieder jaar op vakantie en komen de kinderen niks te kort. Nog een voordeel van dit werk

is dat ik geen werkstress ervaar. Ik kan mijn werk daar achterlaten en thuis me volledi gop mijn kinderen richten.



Het probleem is dus dat dit werk, in het bijzonder mijn salaris, ver onder mijn niveau is. Mijn man is het daar dus niet mee

eens en dagelijks zeurt hij dat ik moet stoppen bij de callcenter om een betere baan te vinden. Dat laatste gaat helaas

niet zo makkelijk, omdat ik er weinig ervaring in heb en er te lang uit ben geweest. Ze zoeken minimaal 5 jaar ervaring en

iemand die erg ambitieus is en tja dat ben ik niet. Ik heb geprobeerd om mijn eigen bedrijfje te starten, maar ik heb het thuis

met de kidneren zo ontzettend druk. Ik heb daar de kracht, energie en ambitie niet voor.



Daarom vraag ik mijn man of hij er wil over ophouden en dat het prima is zo. Elke keer beloofd hij me om er niet over te

beginnen, maar toch kan hij zich dagelijks niet inhouden. Gisteren weer een fikse ruzie gehad omdat hij mij schreeuwend

inhamerde dat dat baantje bij de callcenter een flopbaantje is en dat ik direct op zoek goed gaan naar een ambitieuze functie.



Wat moet ik hier nou mee? Ten eerste moet hij mijn eigen werkkeuze respecteren. Als ik gelukkig ben met dit werk en er

voldoende bijdrage mee lever aan het gezinsinkomen dan is het prima zo. Ten tweede als hij perse een ambitieuze carriere

vrouw wil, dan had hij zelf destijds wat minder moeten werken zodat ik mij volledig kon richten op mijn carriere. Hoe moet

ik in godsnaam een carrièrevrouw worden als ik fulltime met de kinderen bezig ben? Ten derde als hij perse een carrièrevrouw

wil dan vraagt hij een scheidingsprocedure aan en zoekt een vrouw met een dikke vette salaris.



Zijn jullie het met mij eens hierin? Wat moet ik toch met zo'n man die me nooit eens rust in mijn hoofd gunt. Gisteren kwam ik

van mijn werk, lekker op tijd (want dat kan met mijn baan) en had ik nog genoeg tijd om leuke dingen met mijn kinderen

te doen. Door zijn eeuwige gezeur over mijn baantje heb ik echter de hele dag ziek in bed gelegen, want de zoveelste ruzie

erover trok ik even niet meer. Hij maakt zo ons huwelijk maar ook mij helemaal kapot.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vindt je man dat zo belangrijk?
Alle reacties Link kopieren
Beseft hij überhaupt dat als jij carrière gaat maken, hij op dat vlak zal moeten inleveren? Of verwacht hij dat je een hoge functie kunt uitoefenen en thuis evengoed alles blijft doen?



Het klinkt alsof hij dit vooral gebruikt als stok om de hond te slaan. Hij belooft steeds om er niks meer over te zeggen, maar als hij boos is dan is het opeens wel heel handig om je dit voor de voeten te gooien en dan kan hij zich niet meer beheersen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat een zeur van een vent heb jij zeg. Het gaat toch prima zo.
Dat je partner je stimuleert, lijkt me een goede zaak. Maar dit is iets anders: het lijkt wel alsof hij zich schaamt en daarom vindt dat jij iets op niveau moet zoeken. Als jullie nou geldproblemen hadden, dan had hij misschien een punt gehad. Maar ik denk dat het een status-dingetje is. Ik zou daar eens op doorvragen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt zeker een punt. Hoe is de communicatie verder met hem?

Zijn er nog andere dingen die spelen?
OMG
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij ideaal die baan. Je bent altijd bij je kinderen, hoeft geen oppas te zoeken en je verdient er nog wat mee. IN de tussentijd kun je solliciteren op andere banen. Ik vind je man een hele grote irritante zeur
Alle reacties Link kopieren
Zodat we meer mogelijkheden hebben wanneer ik een hogere salaris heb, zoals een twee-onder- een -kap-woning, een dure auto, meerdere malen op vakantie. Al die dingen hoeven voor mij niet. Dat ik rust in mijn hoofd heb en er volledig voo rmijn kinderen kan zijn vinnd ik veel belangrijker. Bovendien heb ik zoiets van 'als jij zelf een luxeleventje wil dan werk jij er maar zelf hard voor'. Als ik dit zo beredeneer geeft hij me altijd wel gelijk, maar diep in zijn hart geeft hij mij helemaal geen gelijk. Zich inhouden en het laten rusten zoals het is, lukt hem daaorm ook helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt ongezond. Hoeveel uur werk je in de week, hoeveel dagen?
Tjah, tjah, tjah...
Alle reacties Link kopieren
Hoe ziet hij het voor zich dan als jij zo'n goedbetaalde baan hebt? Je zal minder flexibel zijn in uren, kinderen naar kdv of bso dus, of gaat hij minder werken? Hoe worden de verdere taken verdeeld als jij niet meer zoveel thuis bent? Wat voor beeld heeft hij daarbij?
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Alle reacties Link kopieren
In februari zei je zelf nog dat je een rotbaantje had wat heel slecht verdiende (callcenter). En nu verdient het ineens goed? Toen kon je ook niet goed rondkomen en je kon geen huis en auto kopen.

Toen zat je ook te klagen dat je het je man kwalijk nam dat hij je niet geholpen heeft met je carriere
Alle reacties Link kopieren
Ik vind inderdaad dat hij moet respecteren dat je geen ambitie hebt. Niet iedereen is hetzelfde.



Als je na een ruzie al een hele dag in bed moet liggen vermoed ik dat het ook echt verstandig is om niet meer te ambiëren dan wat je nu doet.



Of een baan onder niveau en ruzies daarover nou een goed voorbeeld zijn voor de kinderen, voor wie je dit scenario toch vooral optuigt, betwijfel ik ten zeerste. Wat dat betreft ook bij jezelf ten rade gaan.
Het is allemaal zijn schuld en jij kunt er niets aan doen en je verdient beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 17 augustus 2016 @ 14:23:

Zodat we meer mogelijkheden hebben wanneer ik een hogere salaris heb, zoals een twee-onder- een -kap-woning, een dure auto, meerdere malen op vakantie. Al die dingen hoeven voor mij niet. Dat ik rust in mijn hoofd heb en er volledig voo rmijn kinderen kan zijn vinnd ik veel belangrijker. Bovendien heb ik zoiets van 'als jij zelf een luxeleventje wil dan werk jij er maar zelf hard voor'. Als ik dit zo beredeneer geeft hij me altijd wel gelijk, maar diep in zijn hart geeft hij mij helemaal geen gelijk. Zich inhouden en het laten rusten zoals het is, lukt hem daaorm ook helaas niet.Dus eigenlijk wil je man dat jij een andere baan zoekt voor de pronk.
Alle reacties Link kopieren
Maak eens een lijst van alles wat hij dan van jou over moet nemen terwijl jij voor hem carrière aan het maken bent. Vermeld daar ook het aantal uren bij en bereken hoeveel uren hij dus zelf minder moet gaan werken om alles draaiende te houden. Kijken of hij dan nog zo graag wil dat jij carrière maakt.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt en de zorg van de kinderen en je hebt in ieder geval een baan.

Wat zit ie dan te zeiken?

En daarbij..wees blij dat je tegenwoordig een baan hebt.Ik solliciteer me suf en krijg alleen maar "helaas" te horen.

Of is hij er op uit om jullie huwelijk kapot te maken?

Ik zou toch eens een goed gesprek met hem aangaan.En duidelijk aangeven dat hij met dit gedrag alles kapot maakt.
Ik ben het eens met je argumenten.

Laat hem eens een echtscheiding aanvragen, kan jij alimentatie eisen voor jou en de kinderen, dan heb je het financieel ruim genoeg, ook met je "flutbaantje" erbij.
Alle reacties Link kopieren
Hij schaamt zich voor jou en jouw minderwaardige baan. Ik zou hier heeel veel moeite mee hebben. Jij hebt t naar je zin, geld en organisatorisch prima.

Wat is dan zijn probleem ?

Als hij zijn schaamte en verlangens/wensen/behoeften niet opzij kan zetten of iig kan parkeren en stopt jou ermee lastig te vallen..dan zou ik erg twijfels hebben over doorgaan met hem.
Dan meldt je hem morgen dat jij vond dat ie gelijk had en stiekem hebt gesolliciteerd naar de functie van *noem iets hoogs waarvan hij vind dat het op je niveau is*. En verrassing! Je mag op gesprek komen! Fantastisch he? Een baan voor 40 uur per week, hoge salarisindicatie en ge-wel-di-ge doorgroeimogelijkheden!



Lieverd, wil jij je baan nu opzeggen, want ik ga nu keihard aan het werk zodat ik nóóit meer in die callcentre hoef te zitten! Hoe ga jij de opvang van de kinderen doen hunniebun?



Met andere woorden, laat hem maar eens weten hoe dom zijn ideeën zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 17 augustus 2016 @ 14:23:

Zodat we meer mogelijkheden hebben wanneer ik een hogere salaris heb, zoals een twee-onder- een -kap-woning, een dure auto, meerdere malen op vakantie. Al die dingen hoeven voor mij niet. Dat ik rust in mijn hoofd heb en er volledig voo rmijn kinderen kan zijn vinnd ik veel belangrijker. Bovendien heb ik zoiets van 'als jij zelf een luxeleventje wil dan werk jij er maar zelf hard voor'. Als ik dit zo beredeneer geeft hij me altijd wel gelijk, maar diep in zijn hart geeft hij mij helemaal geen gelijk. Zich inhouden en het laten rusten zoals het is, lukt hem daaorm ook helaas niet.Hoe oud zijn de kinderen? Want een hoger salaris is leuk, maar de bso zal ook betaald moeten worden. Lijkt mij niet dat er dan ineens zo'n extra bak met geld overblijft eigenlijk voor een groter huis, extra auto en vakantie...
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Wat een ongelofelijk zielig verhaal vanuit je zelfaangemeten slachtofferrol bedoel ik natuurlijk. Mijn vorige reactie was een typfout. Autocorrectie enzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 17 augustus 2016 @ 14:25:





Als je na een ruzie al een hele dag in bed moet liggen vermoed ik dat het ook echt verstandig is om niet meer te ambiëren dan wat je nu doet.





nee hoor, puur passief agressief gedrag

Heeft niks met ambities te maken
Alle reacties Link kopieren
quote:milouda schreef op 17 augustus 2016 @ 14:25:

Ik ben het eens met je argumenten.

Laat hem eens een echtscheiding aanvragen, kan jij alimentatie eisen voor jou en de kinderen, dan heb je het financieel ruim genoeg, ook met je "flutbaantje" erbij.:sarcastic zijn er serieus vrouwen die zo denken
Tjah, tjah, tjah...
Heb je al wel eens serieus met hem bekeken wat dat inhoud, misschien krabbelt hij dan wel terug.



Op papier zetten hoeveel uur je dan zou werken, hoeveel minder je dan thuis bent. Wat kosten voor de opvang zijn en welke huishoudelijke taken opnieuw verdeeld moeten worden omdat jij het drukker hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk dat je zo een baan hebt en dat je dat kan combineren met je kinderen. Heeft je man liever een gelukkige of ongelukkige vrouw? Het lijkt er niet op dat jij gelukkig wordt van een carrière baan. Ik mag hopen dat hij jou geluk belangrijk vind dan een titel.
Raising kids is a walk in the park. Jurassic Park.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven