partner is niet blij met mijn baan/inkomen

17-08-2016 14:17 948 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb momenteel een zeer flexibele baan bij een callcenter waarbij ik mijn tijden geheel naar eigen wens kan

indelen. S ochtens, 's middags of 's avonds, t maakt niet uit, wat mij binnen een week het beste uitkomt. Dit valt zeer

goed te combineren met mijn gezin en drie jonge kinderen. Ik kan ze zonder gezeur naar school brengen en ophalen en dit

geldt evenzo voor hun sportclubjes. Op zich verdient het niet slecht, we komen er prima mee rond. Samen met het inkomen

van mijn echtgenoot kunnen we ieder jaar op vakantie en komen de kinderen niks te kort. Nog een voordeel van dit werk

is dat ik geen werkstress ervaar. Ik kan mijn werk daar achterlaten en thuis me volledi gop mijn kinderen richten.



Het probleem is dus dat dit werk, in het bijzonder mijn salaris, ver onder mijn niveau is. Mijn man is het daar dus niet mee

eens en dagelijks zeurt hij dat ik moet stoppen bij de callcenter om een betere baan te vinden. Dat laatste gaat helaas

niet zo makkelijk, omdat ik er weinig ervaring in heb en er te lang uit ben geweest. Ze zoeken minimaal 5 jaar ervaring en

iemand die erg ambitieus is en tja dat ben ik niet. Ik heb geprobeerd om mijn eigen bedrijfje te starten, maar ik heb het thuis

met de kidneren zo ontzettend druk. Ik heb daar de kracht, energie en ambitie niet voor.



Daarom vraag ik mijn man of hij er wil over ophouden en dat het prima is zo. Elke keer beloofd hij me om er niet over te

beginnen, maar toch kan hij zich dagelijks niet inhouden. Gisteren weer een fikse ruzie gehad omdat hij mij schreeuwend

inhamerde dat dat baantje bij de callcenter een flopbaantje is en dat ik direct op zoek goed gaan naar een ambitieuze functie.



Wat moet ik hier nou mee? Ten eerste moet hij mijn eigen werkkeuze respecteren. Als ik gelukkig ben met dit werk en er

voldoende bijdrage mee lever aan het gezinsinkomen dan is het prima zo. Ten tweede als hij perse een ambitieuze carriere

vrouw wil, dan had hij zelf destijds wat minder moeten werken zodat ik mij volledig kon richten op mijn carriere. Hoe moet

ik in godsnaam een carrièrevrouw worden als ik fulltime met de kinderen bezig ben? Ten derde als hij perse een carrièrevrouw

wil dan vraagt hij een scheidingsprocedure aan en zoekt een vrouw met een dikke vette salaris.



Zijn jullie het met mij eens hierin? Wat moet ik toch met zo'n man die me nooit eens rust in mijn hoofd gunt. Gisteren kwam ik

van mijn werk, lekker op tijd (want dat kan met mijn baan) en had ik nog genoeg tijd om leuke dingen met mijn kinderen

te doen. Door zijn eeuwige gezeur over mijn baantje heb ik echter de hele dag ziek in bed gelegen, want de zoveelste ruzie

erover trok ik even niet meer. Hij maakt zo ons huwelijk maar ook mij helemaal kapot.
Maar hoeveel uur werk je dan? Als ik 6 uurtjes per week op een call centre zou werken voor 5 euro per uur zou mijn man denk ik ook niet vrolijk worden
Alle reacties Link kopieren
Waarom vind je man dit inderdaad zo belangrijk? Wat is zijn doel dat hij wil bereiken bij jou?



Als jij zelf inderdaad meer carriére zou willen maken, gaat je man dan minder werken zodat hij voor de kinderen kan zorgen?

Het is geven en nemen in een relatie.

Zolang jij gelukkig bent met jou baan (ook al is deze onder je niveau) zal je man dit moeten accepteren.

Het probleem lijkt dan eerder bij hem en zijn evt denkwijze/toekomstbeeld te liggen.
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
quote:Versnellingsbak schreef op 17 augustus 2016 @ 14:26:

Hij schaamt zich voor jou en jouw minderwaardige baan. Ik zou hier heeel veel moeite mee hebben. Jij hebt t naar je zin, geld en organisatorisch prima.

Wat is dan zijn probleem ?

Als hij zijn schaamte en verlangens/wensen/behoeften niet opzij kan zetten of iig kan parkeren en stopt jou ermee lastig te vallen..dan zou ik erg twijfels hebben over doorgaan met hem.Heeft TO het over schamen???
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 17 augustus 2016 @ 14:29:

Maar hoeveel uur werk je dan? Als ik 6 uurtjes per week op een call centre zou werken voor 5 euro per uur zou mijn man denk ik ook niet vrolijk wordenIk werk ongeveer 15 uur per week en krijg 11, 50 netto per uur. Op zich niet verkeerd toch. Bovendien worden de reiskosten vergoed ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 17 augustus 2016 @ 14:24:

In februari zei je zelf nog dat je een rotbaantje had wat heel slecht verdiende (callcenter). En nu verdient het ineens goed? Toen kon je ook niet goed rondkomen en je kon geen huis en auto kopen.

Toen zat je ook te klagen dat je het je man kwalijk nam dat hij je niet geholpen heeft met je carriere en twee jaar terug, was hij maar een dombo en wou ze van hem af
quote:Inexplicable schreef op 17 augustus 2016 @ 14:28:

[...]



:sarcastic zijn er serieus vrouwen die zo denkenIk niet, maar zo'n zeur van een vent verdient het wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 17 augustus 2016 @ 14:31:

[...]





Ik werk ongeveer 15 uur per week en krijg 11, 50 netto per uur. Op zich niet verkeerd toch. Bovendien worden de reiskosten vergoed ;)

Houd toch op, jij werkt voor de hagelslag, je man betaalt de rest



Je hebt een vent, die hard voor jullie werkt en graag het beste uit jou wil halen

Die je een betere baan gunt en meer uitdaging



50 jaar geleden waren vrouwen al blij als hun vent het zuurverdiende loon niet al opzoop voor hij thuiskwam
quote:minnimouse schreef op 17 augustus 2016 @ 14:24:

In februari zei je zelf nog dat je een rotbaantje had wat heel slecht verdiende (callcenter). En nu verdient het ineens goed? Toen kon je ook niet goed rondkomen en je kon geen huis en auto kopen.

Toen zat je ook te klagen dat je het je man kwalijk nam dat hij je niet geholpen heeft met je carriere Apart.
Alle reacties Link kopieren
Het mooie is dat ik die 15 uur geheel naar eigen wens kan verdelen. Ideaal toch !!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 17 augustus 2016 @ 14:26:

Dan meldt je hem morgen dat jij vond dat ie gelijk had en stiekem hebt gesolliciteerd naar de functie van *noem iets hoogs waarvan hij vind dat het op je niveau is*. En verrassing! Je mag op gesprek komen! Fantastisch he? Een baan voor 40 uur per week, hoge salarisindicatie en ge-wel-di-ge doorgroeimogelijkheden!



Lieverd, wil jij je baan nu opzeggen, want ik ga nu keihard aan het werk zodat ik nóóit meer in die callcentre hoef te zitten! Hoe ga jij de opvang van de kinderen doen hunniebun?



Met andere woorden, laat hem maar eens weten hoe dom zijn ideeën zijn.

In wat voor wereld leef jij? Baan opzeggen als de ander werkt?

Massa's tweeverdieners met hoge opleidingen én een gezin, hoor. Daaris niets doms aan... integendeel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 17 augustus 2016 @ 14:31:

[...]





Ik werk ongeveer 15 uur per week en krijg 11, 50 netto per uur. Op zich niet verkeerd toch. Bovendien worden de reiskosten vergoed ;)Een paar maanden geleden was je echter niet tevreden.
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 17 augustus 2016 @ 14:34:

[...]



In wat voor wereld leef jij? Baan opzeggen als de ander werkt?

Massa's tweeverdieners met hoge opleidingen én een gezin, hoor. Daaris niets doms aan... integendeel.Je mist haar sarcasme.
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 17 augustus 2016 @ 14:34:

[...]



In wat voor wereld leef jij? Baan opzeggen als de ander werkt?

Massa's tweeverdieners met hoge opleidingen én een gezin, hoor. Daaris niets doms aan... integendeel.Baan opzeggen hoeft inderdaad niet, maar als zij nu alles doet in huis dan zal hij wel een stuk meer moeten gaan doen als zij een goede baan van veertig uur zou vinden, en als hij dat niet kan combineren met zijn huidige uren zal hij dat toch moeten oplossen en eventueel moeten inleveren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 17 augustus 2016 @ 14:32:

[...]



en twee jaar terug, was hij maar een dombo en wou ze van hem afLijkt me een geweldig huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Tja. Ik ben om die reden poetsvrouw geworden. Droombaan? Nee. Maar ontzettend goed combineerbaar met kind, huishouden, afspraken, hulp op school (nu niet meer en ik werk nu ook wat meer, maar op de basisschool was ik één van die moeders die ze altijd konden vragen), ziekte, onverwacht naar huis- of tandarts, het snoeien van de tuin, het regelen van administratieve dingen, auto naar de garage brengen....



Onder mijn niveau? Absoluut. Te laag betaald? Mwah, het kon beter, maar ach, dan gaat er ook meer naar de belastingdienst, netto zal het niet spectaculair veel uitmaken, tenzij ik fulltime zou gaan werken.



Het verschil echter is, dat mijn man mijn keuze respecteert en het niet in zijn hoofd haalt om mijn werk en inkomen minderwaardig te noemen. En het ook wel erg handig vindt trouwens, want als zijn auto naar de garage moet is het toch wel heel erg handig als hij de mijne kan nemen omdat ik zo lekker flexibel kan werken.



Maar wat ik in jouw geval zou doen; solliciteren. De kans dat je iets vindt binnen jouw mogelijkheden en ambitie is klein, maar stel dat je op gesprek ergens kunt, dan zeg je tegen je man; Ik heb dinsdag dat gesprek, zorg jij dat de kinderen spic en span op school komen? Maak dan de dag vooraf een lijst; Broodtrommeltjes, gymkleding, sportclubje van Piet, speelafspraakje van Marie, wasmachine vast aanzetten. En uiteraard regelt hij dan ook ontbijt, kapsels en tandenpoetsen.



En ik vraag me af, als je nu geen huis kunt kopen, wat jouw man eigenlijk doet???? Want de mijne verdient genoeg voor de vaste lasten, inclusief de hypotheek. Ik werk niet omdat dat moet, maar omdat we daar leuke dingen van kunnen doen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Sja, met die 15 uurtjes ben je niet financieel zelfredzaam, dus ligt er een hoop verantwoordelijkheid bij je man. Hoe staat het met zijn baanperspectief? Mocht zijn werk ophouden, komt hij dan makkelijk weer aan de bak? Heeft hij het nog naar zijn zin op zijn werk of zit hij vast omdat het nogal een risico is een nieuwe baan zonder vast contract (en met mogelijk een minder salaris) aan te nemen met vrouw en kinders thuis?
Alle reacties Link kopieren
Dom werk doen voor 600 euro terwijl je een goede opleiding hebt.. ik zou ook balen als mijn man dat nu ging doen.



Ik vind het super leuk dat we beide op hoog niveau werken, daarover kunnen praten, totaal gelijkwaardig verdienen en leven.

Echt een positief en goed punt van onze relatie en dus van ons gezin
OMG, het huishouden als excuus om amper te hoeven werken
Alle reacties Link kopieren
15 uur? Wel heel erg weinig. Baalt jouw man niet gewoon dat hij volledig moet en zal blijven werken omdat jij nauwelijks iets binnenbrengt? Dat hij denkt, ik kan geen dag minder werken want dan redden we het niet, terwijl ik ook best een dag thuis zou willen zijn met/voor de kinderen?
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom wil hij dat je een andere baan neemt dan? Want dat is me nog steeds niet duidelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 17 augustus 2016 @ 14:35:

[...]



Je mist haar sarcasme.Nee hoor. Het is sarcastisch richting die man. Onverdiend.
O jij weer pinarcik..
Alle reacties Link kopieren
Het irritante is dat hij ook totaal geen geweldige functie/inkomen heeft. Wanneer ik hem daarop wijs, dan heeft hij gelijk zijn woordje klaar. Hij heeft nooit hoog gestudeerd, ik wel. Het lijkt wel dat hij hogere niveau wil bereiken over mijn rug. Ik ben niet alleen zijn vrouw, maar tevens een middel die hem helpt hoger/welvarender te worden. Ons huwelijk is voor de rest inderdaad ook niet zo geweldig.
quote:lilalinda schreef op 17 augustus 2016 @ 14:33:

[...]



Houd toch op, jij werkt voor de hagelslag, je man betaalt de rest



Je hebt een vent, die hard voor jullie werkt en graag het beste uit jou wil halen

Die je een betere baan gunt en meer uitdaging



50 jaar geleden waren vrouwen al blij als hun vent het zuurverdiende loon niet al opzoop voor hij thuiskwamEen betere baan gunnen en meer uitdaging? Niet elke vrouw wordt daar gelukkig van hoor. Wat is er mis mee dat TO het zo wel best vind . Ik vind dat ze het goed voor elkaar heeft wat de indeling werk en kinderen betreft. Veel vrouwen zouden maar wat graag een baan willen waarin ze zelf hun tijd in kunnen delen en er altijd kunnen zijn voor de kinderen.
quote:Pinarcik schreef op 17 augustus 2016 @ 14:31:

[...]





Ik werk ongeveer 15 uur per week en krijg 11, 50 netto per uur. Op zich niet verkeerd toch. Bovendien worden de reiskosten vergoed ;)

Ik zoek juist een baan zoals de jouwe.

De zorg voor mijn dochter is alleen de mijne, vader ziet zijn dochter om de week in het weekend. En ze heeft veel tijd en zorg nodig. Een flexibele baan zou ideaal voor me zijn.



Ik zou wel meer uren willen werken.

Tenminste 28 of liever nog 32.



Zoeken jullie collega's?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven