partner is niet blij met mijn baan/inkomen

17-08-2016 14:17 948 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb momenteel een zeer flexibele baan bij een callcenter waarbij ik mijn tijden geheel naar eigen wens kan

indelen. S ochtens, 's middags of 's avonds, t maakt niet uit, wat mij binnen een week het beste uitkomt. Dit valt zeer

goed te combineren met mijn gezin en drie jonge kinderen. Ik kan ze zonder gezeur naar school brengen en ophalen en dit

geldt evenzo voor hun sportclubjes. Op zich verdient het niet slecht, we komen er prima mee rond. Samen met het inkomen

van mijn echtgenoot kunnen we ieder jaar op vakantie en komen de kinderen niks te kort. Nog een voordeel van dit werk

is dat ik geen werkstress ervaar. Ik kan mijn werk daar achterlaten en thuis me volledi gop mijn kinderen richten.



Het probleem is dus dat dit werk, in het bijzonder mijn salaris, ver onder mijn niveau is. Mijn man is het daar dus niet mee

eens en dagelijks zeurt hij dat ik moet stoppen bij de callcenter om een betere baan te vinden. Dat laatste gaat helaas

niet zo makkelijk, omdat ik er weinig ervaring in heb en er te lang uit ben geweest. Ze zoeken minimaal 5 jaar ervaring en

iemand die erg ambitieus is en tja dat ben ik niet. Ik heb geprobeerd om mijn eigen bedrijfje te starten, maar ik heb het thuis

met de kidneren zo ontzettend druk. Ik heb daar de kracht, energie en ambitie niet voor.



Daarom vraag ik mijn man of hij er wil over ophouden en dat het prima is zo. Elke keer beloofd hij me om er niet over te

beginnen, maar toch kan hij zich dagelijks niet inhouden. Gisteren weer een fikse ruzie gehad omdat hij mij schreeuwend

inhamerde dat dat baantje bij de callcenter een flopbaantje is en dat ik direct op zoek goed gaan naar een ambitieuze functie.



Wat moet ik hier nou mee? Ten eerste moet hij mijn eigen werkkeuze respecteren. Als ik gelukkig ben met dit werk en er

voldoende bijdrage mee lever aan het gezinsinkomen dan is het prima zo. Ten tweede als hij perse een ambitieuze carriere

vrouw wil, dan had hij zelf destijds wat minder moeten werken zodat ik mij volledig kon richten op mijn carriere. Hoe moet

ik in godsnaam een carrièrevrouw worden als ik fulltime met de kinderen bezig ben? Ten derde als hij perse een carrièrevrouw

wil dan vraagt hij een scheidingsprocedure aan en zoekt een vrouw met een dikke vette salaris.



Zijn jullie het met mij eens hierin? Wat moet ik toch met zo'n man die me nooit eens rust in mijn hoofd gunt. Gisteren kwam ik

van mijn werk, lekker op tijd (want dat kan met mijn baan) en had ik nog genoeg tijd om leuke dingen met mijn kinderen

te doen. Door zijn eeuwige gezeur over mijn baantje heb ik echter de hele dag ziek in bed gelegen, want de zoveelste ruzie

erover trok ik even niet meer. Hij maakt zo ons huwelijk maar ook mij helemaal kapot.
Alle reacties Link kopieren
quote:mariposita schreef op 19 augustus 2016 @ 19:00:

[...]





Ja maar hoe moet het dan met je oxytocine? http://www.marsvenus.com/blog/john-gray ... eel-goodIk doe niet aan oxytocine. Denk ik. Ben niet zorgzaam, niet huishoudelijk onderlegd, ik snap mobile devices beter dan menig man (inclusief de mijne) etc. Ben gewoon een kerel in het lijf van een lekker wijf.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:strikjemetstippels schreef op 19 augustus 2016 @ 19:10:

[...]



Het ligt ook wel aan je persoonlijkheid. Ik ken mensen die werken niet, zijn niet helemaal 100 om het zo maar te zeggen, maar hebben een rijke innerlijke gevoelsleven, of hoe je het ook zegt ha ha. Een trein van originele gedachten, dat heb ik liever in een persoon dan iets anders, al is dat natuurlijk aardig uniek. Ik denk wel dat je meer gespreksstof hebt met iemand die ook werkt, gewoon om dat die persoon meer mee maakt met een groter aantal variabelen. Alles is eindig en ook het aantal combinaties, dus die put logischer wijs eerder uit bij iemand die een kleinere omgeving heeft. Met uitzonderingen uiteraard.Ik had het hier even over Amand zelf. Hij had een relatie met iemand die geen (tijdelijk) serieuze baan had en toch had hij interesse en toch was er genoeg gesprekstof. Ik vertelde hem dus even dat zijn posts niet helemaal kloppen .
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 19 augustus 2016 @ 19:01:

[...]



Eerlijk gezegd denk ik dat Amand niet per se bedoelt, maar ik kan het mis hebben, een hoog opgeleide vrouw, maar gewoon een baan waar mee een vrouw zich kan onderhouden (vaak toch fulltime of bijna fulltime).





Mwah, volgens mij stond er toch duidelijk dat MIJN post niet gelezen werd omdat hij geen interesse heeft in een vrouw die geen serieuze baan heeft. Ik ben een zzp´er die huishoudelijk werk doet. Dat is overduidelijk niet interessant genoeg en de minachting druipt er vanaf.



Maar ik poets sinds 12 jaar. Wat dacht je dat ik vóór die tijd gedaan heb?? Stoffig op een plank gelegen? Vanaf mijn 15de altijd gewerkt, in zo´n acht verschillende beroepen en drie MBO opleidingen gedaan, plus interesse in tuinieren, aktualiteit en lezen. In mijn poetsagenda een bakker(ij), hoofd-laborant, kraamverzorgster en twee artsen. Dus de hoeveelheid gespreksstof zou nog wel eens mee kunnen vallen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Doornroosje75 schreef op 19 augustus 2016 @ 19:16:

[...]



Ik doe niet aan oxytocine. Denk ik. Ben niet zorgzaam, niet huishoudelijk onderlegd, ik snap mobile devices beter dan menig man (inclusief de mijne) etc. Ben gewoon een kerel in het lijf van een lekker wijf. Ik richt mijn oxycline op zielige hondjes en katjes. Verder sluit ik me aan bij je post .
quote:iris1969 schreef op 19 augustus 2016 @ 19:18:

[...]



Ik had het hier even over Amand zelf. Hij had een relatie met iemand die geen (tijdelijk) serieuze baan had en toch had hij interesse en toch was er genoeg gesprekstof. Ik vertelde hem dus even dat zijn posts niet helemaal kloppen .O. Haha tussen alle regels door lezen is niet echt mijn sterkste kant geloof ik..
R
quote:Amand schreef op 19 augustus 2016 @ 18:59:

[...]





Jij bent degene die lager opgeleid en 'mindere' aan elkaar koppelt. De lager opgeleide zelfs 'mindere' noemt. En spreekt over minachting. Dat doe jij allemaal. Ik niet. Ik zeg dat ik geen seconde interesse zou hebben in een vrouw die geen serieuze baan nastreeft. We zouden namelijk niets hebben om over te praten.oei, dan ken je mij nog niet
quote:strikjemetstippels schreef op 19 augustus 2016 @ 19:20:

[...]



O. Haha tussen alle regels door lezen is niet echt mijn sterkste kant geloof ik..Nope
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 19 augustus 2016 @ 19:19:

[...]



Ik richt mijn oxycline op zielige hondjes en katjes. Verder sluit ik me aan bij je post .Ik ook, ik ook! Heb twee viervoetige asielzoekertjes in huis én doe ook nog eens vrijwilligerswerk voor de plaatselijke dieropvang. (achter een bureau uiteraard...ikke geen hokken schrobben, dat moge duidelijk zijn )
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:Doornroosje75 schreef op 19 augustus 2016 @ 19:28:

[...]



Ik ook, ik ook! Heb twee viervoetige asielzoekertjes in huis én doe ook nog eens vrijwilligerswerk voor de plaatselijke dieropvang. (achter een bureau uiteraard...ikke geen hokken schrobben, dat moge duidelijk zijn )Hokken schrobben is heerlijk hoor. Ik kan het iedereen aanraden. Heel zen .
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg altijd maar: als ik goed zou zijn in schoonmaken, zou ik het thuis wel doen
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:Doornroosje75 schreef op 19 augustus 2016 @ 19:34:

Ik zeg altijd maar: als ik goed zou zijn in schoonmaken, zou ik het thuis wel doen

Touché



Toch ruim ik liever een hondendrol op dan een vuile onderbroek van mijn partner .
Alle reacties Link kopieren
quote:Doornroosje75 schreef op 19 augustus 2016 @ 19:34:

Ik zeg altijd maar: als ik goed zou zijn in schoonmaken, zou ik het thuis wel doen







Gek genoeg is het bij anderen veel leuker dan thuis.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 19 augustus 2016 @ 20:48:

[...]









Gek genoeg is het bij anderen veel leuker dan thuis.Ja dat heb k nu ook! Vooral als het een ontplofte kindercrèche is. Dan jeuken mijn handen .
Alle reacties Link kopieren
Wat een discussie!



Wat mij opvalt is dat vrouwen in Nederland een hele andere werkmentaliteit hebben dan in België.

Hier werken veel vrouwen niet of hoogstens parttime, met als 'reden' het huishouden en/of kind (eren) en vinden het normaal dat de man maar de kost moet verdienen.

Terwijl in België de meeste vrouwen werken en merendeels fulltime, ongeacht opledingsniveau en kinderen.

Zijn Belgische vrouwen dan zo'n slechte moeders en zijn hun huizen altijd smerig? Want als ik de reacties hoor van vrouwen hier t.o.v. werken, dan zou je haast denken dat het onmogelijk is...

Ik begrijp dit echt niet.



Waarom kan je (volgens veel Nederlandse vrouwen) een fulltime baan niet combineren met kinderen en huishouden, zonder dat je kinderen aandacht tekort komen of je huis een zooi is?

Er zijn zoveel (mannen én) vrouwen die het doen.

Ik zie beide situaties in mijn omgeving, en echt, de kinderen van de huismoeders worden echt niet beter opgevoed... en de kinderen van de werkende moeders zijn echt niet ongelukkiger!

Is het dan luiheid? Gebrek aan ambitie? Ik snap het écht niet, al die excuses die ik hoor om maar niet te hoeven werken!



En paar maanden bijstand om te bekomen van een echtscheiding? Seriously?

Waarom zou je daar in godsnaam recht op hebben? Je man zit dan toch net zo goed in een echtscheiding? Kan me niet inbeelden dat je het prima zou vinden als hij dat ook zou doen en daardoor geen alimentatie kan betalen...

Je bent een volwassen vrouw, grow up en dop je eigen boontjes!
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
quote:didigirl schreef op 21 augustus 2016 @ 22:47:

Wat een discussie!



Wat mij opvalt is dat vrouwen in Nederland een hele andere werkmentaliteit hebben dan in België.

Hier werken veel vrouwen niet of hoogstens parttime, met als 'reden' het huishouden en/of kind (eren) en vinden het normaal dat de man maar de kost moet verdienen.

Terwijl in België de meeste vrouwen werken en merendeels fulltime, ongeacht opledingsniveau en kinderen.

Zijn Belgische vrouwen dan zo'n slechte moeders en zijn hun huizen altijd smerig? Want als ik de reacties hoor van vrouwen hier t.o.v. werken, dan zou je haast denken dat het onmogelijk is...

Ik begrijp dit echt niet.



Waarom kan je (volgens veel Nederlandse vrouwen) een fulltime baan niet combineren met kinderen en huishouden, zonder dat je kinderen aandacht tekort komen of je huis een zooi is?

Er zijn zoveel (mannen én) vrouwen die het doen.

Ik zie beide situaties in mijn omgeving, en echt, de kinderen van de huismoeders worden echt niet beter opgevoed... en de kinderen van de werkende moeders zijn echt niet ongelukkiger!

Is het dan luiheid? Gebrek aan ambitie? Ik snap het écht niet, al die excuses die ik hoor om maar niet te hoeven werken!



En paar maanden bijstand om te bekomen van een echtscheiding? Seriously?

Waarom zou je daar in godsnaam recht op hebben? Je man zit dan toch net zo goed in een echtscheiding? Kan me niet inbeelden dat je het prima zou vinden als hij dat ook zou doen en daardoor geen alimentatie kan betalen...

Je bent een volwassen vrouw, grow up en dop je eigen boontjes!



Ik ken in mijn leeftijdsgroep 20-40 geen enkele moeder die is gestopt met werken. Parttime wel maar ken ook vaders die dat doen.

Verder zijn aantal dingen anders in België. Daar gaan kinderen vanaf 2,5 jaar naar school. In Nederland met 4 of 5 jaar. Ook is het in België tot 6 jaar kosteloos. In Nederland moet men zelf de opvang voor de kinderen betalen en dat kost best wat geld. Sommige mensen kunnen een hele week opvang gewoon niet betalen.

Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat je ook tijd met je kind wil doorbrengen.
Waarom gaan vrouwen die kinderen hebben gebaard er vanuit dat als zij een klein bedrag financieel bijdragen aan het gezinsinkomen dat dit voldoende is?
quote:Het-groepje schreef op 19 augustus 2016 @ 18:14:

[...]





Dat ben ik deels met je eens, maar ik vind werkplezier dan belangrijker dan perse een carrière moeten omdat je nu eenmaal hoogopgeleid bent.

Je kunt worden wat je wil en het is ook een luxe om minder te werken en je leven anders in te richten.Het is zeker een luxe om minder te werken. In TO's geval kan dat omdat haar man de rest van het inkomen bij elkaar werkt. Hoe eerlijk is dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:vaika schreef op 21 augustus 2016 @ 23:26:

[...]





Ik ken in mijn leeftijdsgroep 20-40 geen enkele moeder die is gestopt met werken. Parttime wel maar ken ook vaders die dat doen.

Verder zijn aantal dingen anders in België. Daar gaan kinderen vanaf 2,5 jaar naar school. In Nederland met 4 of 5 jaar. Ook is het in België tot 6 jaar kosteloos. In Nederland moet men zelf de opvang voor de kinderen betalen en dat kost best wat geld. Sommige mensen kunnen een hele week opvang gewoon niet betalen.

Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat je ook tijd met je kind wil doorbrengen.

Stoppen doet niemand meer. Maar ik zocht net een basisschool in België. BSO kost daar 40 cent per kwartier. Ja, dan wordt fulltime werken wel een stuk makkelijker te regelen. Voor mij was het helaas nog zo dat blijven werken niet loonde maar geld kostte. Er bestond nog geen toeslag toen mijn dochter geboren werd. 1200 Gulden verdienen en 1600 naar de kinderopvang. Stoppen was simpelweg een stuk voordeliger.



In die tijd is ook het parttime werken ontstaan. In principe binnen de schooltijden.



Nu hebben we meer mogelijkheden gelukkig.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:didigirl schreef op 21 augustus 2016 @ 22:47:

Wat een discussie!



Wat mij opvalt is dat vrouwen in Nederland een hele andere werkmentaliteit hebben dan in België.

Hier werken veel vrouwen niet of hoogstens parttime, met als 'reden' het huishouden en/of kind (eren) en vinden het normaal dat de man maar de kost moet verdienen.

Terwijl in België de meeste vrouwen werken en merendeels fulltime, ongeacht opledingsniveau en kinderen.

Zijn Belgische vrouwen dan zo'n slechte moeders en zijn hun huizen altijd smerig? Want als ik de reacties hoor van vrouwen hier t.o.v. werken, dan zou je haast denken dat het onmogelijk is...

Ik begrijp dit echt niet.



Waarom kan je (volgens veel Nederlandse vrouwen) een fulltime baan niet combineren met kinderen en huishouden, zonder dat je kinderen aandacht tekort komen of je huis een zooi is?

Er zijn zoveel (mannen én) vrouwen die het doen.

Ik zie beide situaties in mijn omgeving, en echt, de kinderen van de huismoeders worden echt niet beter opgevoed... en de kinderen van de werkende moeders zijn echt niet ongelukkiger!

Is het dan luiheid? Gebrek aan ambitie? Ik snap het écht niet, al die excuses die ik hoor om maar niet te hoeven werken!



En paar maanden bijstand om te bekomen van een echtscheiding? Seriously?

Waarom zou je daar in godsnaam recht op hebben? Je man zit dan toch net zo goed in een echtscheiding? Kan me niet inbeelden dat je het prima zou vinden als hij dat ook zou doen en daardoor geen alimentatie kan betalen...

Je bent een volwassen vrouw, grow up en dop je eigen boontjes!Precies wat ik bedoel!! En als ik hier andere topics lees over huishouden doen enz... dan ben ik ervan overtuigd dat het bij mij properder is dan bij menig niet- of weinig werkende vrouwen. Ondanks mijn combinatie kind, werk, huishouden zonder man en zonder hulp...
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
quote:vaika schreef op 21 augustus 2016 @ 23:26:

[...]





Ik ken in mijn leeftijdsgroep 20-40 geen enkele moeder die is gestopt met werken. Parttime wel maar ken ook vaders die dat doen.

Verder zijn aantal dingen anders in België. Daar gaan kinderen vanaf 2,5 jaar naar school. In Nederland met 4 of 5 jaar. Ook is het in België tot 6 jaar kosteloos. In Nederland moet men zelf de opvang voor de kinderen betalen en dat kost best wat geld. Sommige mensen kunnen een hele week opvang gewoon niet betalen.

Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat je ook tijd met je kind wil doorbrengen.



Tot 6 jaar kosteloos??



Voor mijn kind naar school ging en zijn vader en ik nog samen waren betaalden wij ook zo'n 400€ per maand voor opvang. Maar toen we gingen scheiden had ik wel nog mijn goedbetaalde baan en een baas die ook loyaal was naar mij.



Zodra ik alleenstaand was, zakte de prijs van de opvang gelukkig wel en ging ik van 38 naar 32h toen zoon naar school ging. In het belang van mijn kind. Financieel leverde ik uiteraard in. Maar ik kon mijn plan trekken, zonder enige uitkering.



Het waren geen gemakkelijke jaren maar nu doen we het meer dan prima. Ik ga dan ook graag werken.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
quote:didigirl schreef op 21 augustus 2016 @ 22:47:

Wat een discussie!



Wat mij opvalt is dat vrouwen in Nederland een hele andere werkmentaliteit hebben dan in België.

Hier werken veel vrouwen niet of hoogstens parttime, met als 'reden' het huishouden en/of kind (eren) en vinden het normaal dat de man maar de kost moet verdienen.

Terwijl in België de meeste vrouwen werken en merendeels fulltime, ongeacht opledingsniveau en kinderen.

Zijn Belgische vrouwen dan zo'n slechte moeders en zijn hun huizen altijd smerig? Want als ik de reacties hoor van vrouwen hier t.o.v. werken, dan zou je haast denken dat het onmogelijk is...

Ik begrijp dit echt niet.



Waarom kan je (volgens veel Nederlandse vrouwen) een fulltime baan niet combineren met kinderen en huishouden, zonder dat je kinderen aandacht tekort komen of je huis een zooi is?

Er zijn zoveel (mannen én) vrouwen die het doen.

Ik zie beide situaties in mijn omgeving, en echt, de kinderen van de huismoeders worden echt niet beter opgevoed... en de kinderen van de werkende moeders zijn echt niet ongelukkiger!

Is het dan luiheid? Gebrek aan ambitie? Ik snap het écht niet, al die excuses die ik hoor om maar niet te hoeven werken!



En paar maanden bijstand om te bekomen van een echtscheiding? Seriously?

Waarom zou je daar in godsnaam recht op hebben? Je man zit dan toch net zo goed in een echtscheiding? Kan me niet inbeelden dat je het prima zou vinden als hij dat ook zou doen en daardoor geen alimentatie kan betalen...

Je bent een volwassen vrouw, grow up en dop je eigen boontjes!Je kan het ook van een andere kant bekijken. Misschien vinden vrouwen in Nederland het leuk om hun kinderen te zien opgroeien en meer tijd met hun door te brengen omdat ze graag kinderen wilden.
quote:Geronimo2 schreef op 22 augustus 2016 @ 07:54:

[...]





Je kan het ook van een andere kant bekijken. Misschien vinden vrouwen in Nederland het leuk om hun kinderen te zien opgroeien en meer tijd met hun door te brengen omdat ze graag kinderen wilden.En hun man vindt dat niet leuk?
quote:tampontouwtje schreef op 21 augustus 2016 @ 23:42:

[...]





Het is zeker een luxe om minder te werken. In TO's geval kan dat omdat haar man de rest van het inkomen bij elkaar werkt. Hoe eerlijk is dat?

Niet. Dat is vrijheid die een ander moet betalen.



Maar ik snap zo'n man ook niet, want hij gaat hier vrijwillig in mee. Ja, hij wordt heerlijk verzorgd, maar de zware last van een heel gezin financieel verzorgen ligt dan geheel bij hem. Haar extra centjes zijn hooguit voor de leuk.



En wat gebeurt er bij een scheiding? Precies, ze blijft gewoon verder op zijn zak teren, terwijl hij niet meer verzorgd wordt en vaak zijn kinderen ook een stuk minder kan of mag zien.



Die mannen zijn net zo onverstandig bezig als die vrouwen die een onherstelbaar gat in hun CV laten vallen, hun talenten en opleidingsgeld verkwanselen en na een scheiding er vaak ook financieel enorm op achteruit gaan.



Dan vind ik het Scandinavische systeem toch echt een heel stuk verstandiger.
Alle reacties Link kopieren
quote:Geronimo2 schreef op 22 augustus 2016 @ 07:54:

[...]





Je kan het ook van een andere kant bekijken. Misschien vinden vrouwen in Nederland het leuk om hun kinderen te zien opgroeien en meer tijd met hun door te brengen omdat ze graag kinderen wilden.



Dit inderdaad. Wij wilden sámen graag een kind.



Ik werkte voorheen bij een opticien. Winkel om 9 uur open. Om acht de deur uit, half negen parkeren, kwartiertje lopen, keurig op tijd aanwezig (of net een minuutje te laat, altijd fijn met zo´n baas als de mijne). Winkel om zes uur dicht maar je wilt niet weten hoeveel mensen er om half zes nog een bril komen kopen. Zeven uur de winkel dicht, om acht uur thuis.



Of nee, wacht. Met een kind moet je om zeven de deur uit en ben je om negen thuis. Om vervolgens 1200 gulden te verdienen en de kinderopvang wilde er 1600. En voordat er iemand zegt; en je man dan? Die is om kwart over zes de deur uit en komt straks thuis tegen zes uur. Destijds (want intussen is er wel het één en ander veranderd qua inkomen) werkte hij voor 1600 gulden. Daar was nog 400 vanaf gegaan vanwege de kinderopvang.



Waarom wilde ik dat kind dan eigenlijk????? En nee, dat kind wordt niet ongelukkig van de kinderopvang, ik zie er genoeg die het daar geweldig hebben. En als je geen keuze hebt, het zij zo. Als het niet kan zoals je het graag zou willen, dan heb je het maar te willen zoals het kan.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven