Partner met eigen bedrijf. Hoe om te gaan met drukte

03-08-2015 11:24 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik heb anderhalf jaar een relatie met mijn vriend. Hij heeft al acht jaar een eigen bedrijf dat steeds beter gaat lopen. Toen ik hem leerde kennen sprak hij weleens tegen mij dat hij bang was dat ik bij hem weg zou gaan vanwege zijn werk. Dat begreep ik toen niet, maar nu snap ik wel waarover dit gaat.



We zijn stapelgek op elkaar en hebben veelal dezelfde interesses. Hij werkt alleen onnoemelijk veel uren en er blijft vrij weinig tijd over voor ons samen. Zeker in de zomerperiode is het bikkelen. Mijn vriend heeft en beroep waarbij hij zowel overdag, 's avonds als in de weekenden werkt.



We hebben het hier al vaak over gehad en mijn vriend raakt nu ook zo vermoeid door het vele werken dat hij hyperventileert, last heeft van maagpijn en slapeloosheid.

Hij wil hier graag iets aan doen, maar weet niet zo goed wat. Ik heb hem al geadviseerd om hierover met een coach te gaan praten. Nu had hij gister een dagje vrij en dan krijgt hij van een klant weer commentaar dat de vervanger gisteren zijn werk niet goed gedaan heeft. Dus hij zit in een spagaat: wil dolgraag tijd met mij doorbrengen, maar is bang om een opdracht niet zelf te doen vanwege schade aan zijn bedrijf. Gevolg is dat ik hem niet veel zie. Hoe gaan andere dames met een partner met een eigen bedrijf hiermee om? Hoe vermaken jullie jezelf? En hoe gaan jullie om met het gemis? We wonen overigens niet samen.



Ik ga binnenkort op mezelf wonen en ben wel bang voor de eenzaamheid. Dus kortom adviezen zijn welkom!
quote:cijfernerd schreef op 03 augustus 2015 @ 12:51:

[...]





Het is logisch dat in de beginperiode van het opbouwen van een bedrijf,er veel uren gaan inzitten.

Maar na acht jaar,moet er toch een inkomen uit te halen zijn met 40/50 uur.

Hij kan natuurlijk minder klanten aannemen of zijn tarieven hoger maken.

Lukt dat niet omdat hij in een sector onderneemt waar de uurtarieven laag zijn,en hij zo hard werken moet om te kunnen overleven,dan is het een heilloze weg waar hij opzit

Als hij op deze manier doorgaat, komt hij met een burn-out thuis te zitten.



Wil en kan hij minder werken, moet hij leren hoe hij deze tijd gaat indelen.

Logisch want zijn leven bestaat uit werken.

Hij moet nog leren dat mensen werken om te leven,en niet alleen leven om te werken

Belangrijk is om de tijd te nemen, voor deze verandering.De meeste mensen met een eigen bedrijf die ik ken, maken hun hele leven veel meer uren per week dan 40 of 50.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 03 augustus 2015 @ 12:52:

[...]





De meeste mensen met een eigen bedrijf die ik ken, maken hun hele leven veel meer uren per week dan 40 of 50.



Ja boeren wel,die maken nog meer uren.

Maar als je als ondernemer al 8 jaar of langer bezig bent,en je geen goed inkomen kan halen uit 50 uur,doe je wat fout als ondernemer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 03 augustus 2015 @ 12:52:

De meeste mensen met een eigen bedrijf die ik ken, maken hun hele leven veel meer uren per week dan 40 of 50.Natuurlijk zijn er mensen die langdurig veel meer werken. Alleen: als het je je gezondheid en je relatie kost moet je dat helemaal niet willen. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan een eigen bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
Qua relatie stelt het natuurlijk niet veel voor als je elkaar nooit ziet. Hij kan ofwel leren delegeren en dus met meerdere mensen dit werk doen, ofwel minder opdrachten aannemen. Of je moet er mee leren leven dat het enige waar jij 'n relatie mee hebt, zijn creditcard is. Als zijn inkomen ook navenant zijn uren is, hoef jij je in elk geval niet te vervelen
Shoot first, ask questions later!
quote:cijfernerd schreef op 03 augustus 2015 @ 12:54:

[...]





Ja boeren wel,die maken nog meer uren.

Maar als je als ondernemer al 8 jaar of langer bezig bent,en je geen goed inkomen kan halen uit 50 uur,doe je wat fout als ondernemer.



Niet persé.



Een jongedame uit mijn kennissenkring is kapster en begon drie jaar geleden haar eigen kapsalon. Die eerste jaren kon ze gebruik maken van de startersaftrek (belastingdienst). Toen dat niet meer kon, draaide ze de eerste week voor de huur, de tweede week voor de bd, de derde week voor haar bestellingen en de vierde week voor haar eigen salaris. Dat was minder dan het minimum loon.



Ze is ermee gestopt en voor een baas gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
En toch is het ook een kwestie van je klanten "opvoeden". Niet altijd voor je klanten klaar willen staan. Zo werken wij uitsluitend op afspraak. Komt een klant onverwacht aanwaaien dan voeren wij wel een kort gesprek, maar maken wij een afspraak voor het uitvoeren van onze werkzaamheden. Telefonisch zijn wij tijdens kantooruren bereikbaar. Verder hebben wij een antwoordapparaat die de klant kan inspreken. Wij bellen alleen buiten kantooruren terug als wij het belangrijk vinden. De klant vindt immers alles belangrijk, maar eigenlijk kan het altijd wel een dag wachten.



Dat "opvoeden" is hetgeen jouw vriend moet leren. Hanteer heldere structuren. Wij merken juist dat dat erg gewaardeerd wordt. Als het aan de klant ligt werken wij dag en nacht, als het aan ons ligt zo weinig mogelijk. Die balans hebben wij ook gevonden. De klant is koning, wij zijn keizer.
Mijn man is ook ondernemer. Iets minder druk dan jij maar hij maakt zijn uurtjes ook wel.

Ik heb het er in het begin wel moeilijk mee gehad vooral omdat ik me net een alleenstaande moeder voelde. Maar goed ik wilde de man en de man het bedrijf dus maken we er het beste van.

Ik had als eis 1 gezamenlijke vrije dag per week. Nu werkt hij niet meer op zondag en dat maakt het wel hanteerbaar voor mij.

Misschien kan hij een goede invaller zoeken waar hij 1 of 2 vaste dagen per week mee afspreekt.

Of 1 dag per week dichtgaan.

Ik ben wel benieuwd in welke hoek hij zit. Misschien kan hij deeltaken delegeren of uitbesteden.

Ik doe bv de inkoop voor man. Dan levert ons weer een avondje meer samen op al is het va 2100 uur.

Taken die niet direct zichtbaar zijn voor klanten maar wel tijd nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Casalinga schreef op 03 augustus 2015 @ 13:03:

[...]





Niet persé.



Een jongedame uit mijn kennissenkring is kapster en begon drie jaar geleden haar eigen kapsalon. Die eerste jaren kon ze gebruik maken van de startersaftrek (belastingdienst). Toen dat niet meer kon, draaide ze de eerste week voor de huur, de tweede week voor de bd, de derde week voor haar bestellingen en de vierde week voor haar eigen salaris. Dat was minder dan het minimum loon.



Ze is ermee gestopt en voor een baas gaan werken.Dat geloof ik graag,er is een wildgroei aan kappers geweest.
Alle reacties Link kopieren
Wil hij nog mee stress en spanning, dan vooral persoon gaan aannemen.



Zelfstandig zijn is in het begin buffelen, alles maar aannemen wat je kan krijgen. En deze instelling is heel moeilijk los te laten. Want stel dat er een periode is dat er geen werk meer binnen komt. Veel zelfstandigen kennen dit probleem.



Er is namelijk niet een echt vangnet voor wanneer er geen werk is. Je krijgt niet zomaar een uitkering. Wanneer je ziek bent of op vakantie dan komt er geen geld binnen. Dus al het werk maar aannemen. Je wilt je huidige klanten niet teleurstellen door er langer over te doen of het werk aan een collega te geven.



Het probleem is dat klanten die ook feilloos aanvoelen en je zo kunnen pushen om toch maar meer werk aan te nemen of langer door te gaan met werken.



Wat mij heeft geholpen is een werkcoach in te huren. Die heeft mij geleerd om op een andere manier te kijken.

Ik ben toen vanaf de "andere kant" gaan beredeneren.

1) wat zijn mijn vaste lasten van mijn bedrijf

2) wat zijn mijn vaste lasten privé

3) hoeveel geld heb ik nodig om minimaal te kunnen leven

4) hoeveel geld heb ik nodig voor onvoorzien, sparen, etc



Dit rijtje gemaakt voor minimaal rondkomen, normaal rondkomen, en waar ik graag van wil rond komen.



En dan terug gaan rekenen hoeveel omzet ik moet draaien om genoeg geld om te zetten om er comfortabel van te kunnen leven. En dan gaan kijken wat gebeurd er wanneer ik meer ga werken, hoe veel meer hou ik daar van over, en hoeveel tijd gaat me dit kosten.



Dit plaatje maakt het voor mij helder. En ik kan maandelijks kijken of dat ik mijn doelen haal, en of dat ik eventueel moet bijsturen. Verder goed inventariseren welke klussen veel tijd kosten maar weinig opleveren en welk werk meer rendement opleveren. Dit betekend niet dat je alleen maar de lucratieve klussen moet gaan doen. Maar soms zijn bepaalde opdrachten het gewoon niet te waard, te veel tijd, te veel gezeur, te veel negatieve energie, etc
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
:quote:hamerhaai schreef op 03 augustus 2015 @ 13:17:



Wat mij heeft geholpen is een werkcoach in te huren. Die heeft mij geleerd om op een andere manier te kijken.

Ik ben toen vanaf de "andere kant" gaan beredeneren.

1) wat zijn mijn vaste lasten van mijn bedrijf

2) wat zijn mijn vaste lasten privé

3) hoeveel geld heb ik nodig om minimaal te kunnen leven

4) hoeveel geld heb ik nodig voor onvoorzien, sparen, etc



Dit rijtje gemaakt voor minimaal rondkomen, normaal rondkomen, en waar ik graag van wil rond komen.



En dan terug gaan rekenen hoeveel omzet ik moet draaien om genoeg geld om te zetten om er comfortabel van te kunnen leven. En dan gaan kijken wat gebeurd er wanneer ik meer ga werken, hoe veel meer hou ik daar van over, en hoeveel tijd gaat me dit kosten.



Dit plaatje maakt het voor mij helder. En ik kan maandelijks kijken of dat ik mijn doelen haal, en of dat ik eventueel moet bijsturen. Verder goed inventariseren welke klussen veel tijd kosten maar weinig opleveren en welk werk meer rendement opleveren. Dit betekend niet dat je alleen maar de lucratieve klussen moet gaan doen. Maar soms zijn bepaalde opdrachten het gewoon niet te waard, te veel tijd, te veel gezeur, te veel negatieve energie, etc



Het vergt een andere denkwijze,knap dat het je gelukt is.

De meeste ondernemers gaan erna leven als zij goed verdienen,en komen op deze manier in een vicieuze cirkel terecht,immers de mens is van nature hebzuchtig.

En moeten leren dat zij werken om te leven en niet leven om alleen te werken.



Ik weet van een ondernemer die ervan schrok,dat zijn jongste kind van de basisschool naar het voortgezetonderwijs ging,op dat moment had hij zich gerealiseert dat hij hun jeugd grotendeels gemist had.

Resultaat hij zit al een jaar of 5 met een burn-out thuis,en zijn vrouw heeft een baan gezocht.



Zelf was ik het stresstype A, ik kreeg dat stempel na een hartinfarct.

Nu doe ik alles zen,en niemand maakt mij meer gek
Alle reacties Link kopieren
Toen ik mijn vriend ontmoette zette hij net zijn eigen bedrijf op en werkte ik nog in loondienst. Inmiddels zijn we beide ondernemer, loopt ons bedrijf heel hard en zijn we van 's ochtends vroeg tot diep in de nacht aan het werk. Ook als we op vakantie zijn.



Mijn vriend heeft zijn uurtarieven inmiddels flink verhoogd. Daardoor heeft hij fijnere klanten, niet meer mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Dat werkt een stuk leuker. Personeel hebben we geprobeerd, heel veel zelfs, maar we zijn nooit helemaal tevreden. Je werkt zelf met hart en ziel aan je zaak en personeel heeft dat minder en is makkelijker. Daarnaast moet alles perfect zijn en doen we het dan liever zelf. We hebben wel een callcenter ingehuurd om de overvloedige telefoontjes aan te nemen. Dat scheelt enorm.



Wij proberen toch tussendoor tijd voor elkaar te maken maar dat is soms wel lastig omdat we zoveel werken. Maar we begrijpen elkaar en hebben dezelfde passie, dat is heel fijn. Als je vriend ondernemer is, zal hij altijd veel werken. Dat hoort er gewoon bij. Als ik je bericht zo lees ben je daar niet gelukkig mee, dan moet je voor jezelf gaan nadenken of je dit wilt. Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Ren!!!! Nee grapje!

Ik ben er mee getrouwd en heb er kinderen mee. Ben onlangs op de noodrem gaan staan en heb hem gezegd dat het voor mij op deze manier een scheiding werd. Hij gaat niet veranderen, het zit in zijn bloed. Laat zo'n mensen niet meer in loondienst werken want het botst met de bazen. Mijn vriendinnen lachen soms wel eens met me dat ik een 'single mom with double income' ben en ik dacht dat ik het allemaal wel aankon maar uiteindelijk is het niet zo!

Als je ooit kinderen wil sta er dan bij stil dat die voornamelijk bij jou terecht komen. Als ze ziek zijn kan je geen beroep doen op je partner want die heeft zijn afspraken met klanten, die inderdaad eisen dat je 24/24h bereikbaar bent, afspraken vallen in het water want het werk loopt uit etc. etc. Bij komen hierdoor mijn eigen ambities en hobby's op de 2de plaats en dit begint nu te wreken.

Ik duim dat je vriend toch wat meer aan zichzelf gaat denken en wat minder uren gaat presteren en anders, maar daar kies ik bewust niet voor, ga je meedraaien in de zaak en zien jullie elkaar dan.
Elk einde is een nieuw begin
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 03 augustus 2015 @ 13:17:





Het probleem is dat klanten die ook feilloos aanvoelen en je zo kunnen pushen om toch maar meer werk aan te nemen of langer door te gaan met werken.



Wat mij heeft geholpen is een werkcoach in te huren. Die heeft mij geleerd om op een andere manier te kijken.

Ik ben toen vanaf de "andere kant" gaan beredeneren.

1) wat zijn mijn vaste lasten van mijn bedrijf

2) wat zijn mijn vaste lasten privé

3) hoeveel geld heb ik nodig om minimaal te kunnen leven

4) hoeveel geld heb ik nodig voor onvoorzien, sparen, etc



Dit rijtje gemaakt voor minimaal rondkomen, normaal rondkomen, en waar ik graag van wil rond komen.



En dan terug gaan rekenen hoeveel omzet ik moet draaien om genoeg geld om te zetten om er comfortabel van te kunnen leven. En dan gaan kijken wat gebeurd er wanneer ik meer ga werken, hoe veel meer hou ik daar van over, en hoeveel tijd gaat me dit kosten.



Dit vind ik goede tips. Onbewust passen wij deze ook toe. Wij plannen ook bijvoorbeeld vrije tijd. Dat is een dag dat wij niet bereikbaar zijn. Op vakanties zijn wij sowieso niet bereikbaar. In hetgeen wij doen kan dit en het kost ons geen klanten.



Ook stoten wij niet leuke projecten gewoon af. Projecten die energie kosten, die veel gezeur opleveren en waarvan wij niets (meer) leren of ons niets opleveren op termijn doen wij gewoon niet.



In al die jaren hebben wij een uitstekende reputatie opgebouwd, waardoor wij ook keuzes voor vrije tijd en projecten kunnen maken. Ook in de opbouwfase hebben wij geen weken van 80 uur gedraaid. Kwestie van slim ondernemen en keuzes maken. En wat durf en lef.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. Mijn vriend ia werkzaam in de theaterwereld en evenementen. Een hele leuke baan, maar ontzettend hard werken voor weinig geld. Althans klanten klagen altijd over de facturen.



En begrijp me ook allemaal niet verkeerd. Ik heb er geen moeite mee als hij een paar avonden in de week werkt, maar elke dag en avond ook volledige weekenden werken vind ik teveel van het goede.



We hebben het hier overigens al regelmatig over gehad en dan blijkt dat hij het ook niet altijd fijn vind, maar geen uitweg weet. Ik heb het dan ook weleens over klanten opvoeden. Er kan niet verwacht worden dat hij altijd maar werkt en klanten gaan niet over jouw privéleven. Zij gaan wel over de kwaliteit werk die ze geleverd krijgen.

Mijn vriend huurt overigens door de drukte al wel freelancers in, maar dan nog moet hij ook zelf werken omdat het opdrachten stroomt.



Fijn om te lezen trouwens dat er ook ondernemers zijn die het lef hebben om projecten af te stoten. Mijn vriend heeft sinds kort ook bepaalde werkzaamheden afgestoten, omdat dit teveel energie kostte en te weinig opleverde.

Ik wil hem zo graag een eerlijke kans geven en helpen om dingen anders aan te pakken. Het bedrijf opgeven hoeft totaal niet. Ik ben al tevreden met twee avonden in de week en een weekend eens niets of één dag in het weekend eens niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 03 augustus 2015 @ 13:04:

En toch is het ook een kwestie van je klanten "opvoeden". Niet altijd voor je klanten klaar willen staan. Zo werken wij uitsluitend op afspraak. Komt een klant onverwacht aanwaaien dan voeren wij wel een kort gesprek, maar maken wij een afspraak voor het uitvoeren van onze werkzaamheden. Telefonisch zijn wij tijdens kantooruren bereikbaar. Verder hebben wij een antwoordapparaat die de klant kan inspreken. Wij bellen alleen buiten kantooruren terug als wij het belangrijk vinden. De klant vindt immers alles belangrijk, maar eigenlijk kan het altijd wel een dag wachten.



Dat "opvoeden" is hetgeen jouw vriend moet leren. Hanteer heldere structuren. Wij merken juist dat dat erg gewaardeerd wordt. Als het aan de klant ligt werken wij dag en nacht, als het aan ons ligt zo weinig mogelijk. Die balans hebben wij ook gevonden. De klant is koning, wij zijn keizer.



Hier zit een hele grote kern van waarheid in.

Mijn man heeft ook een eigen bedrijf, werkt ook dagen, avonden, nachten en weekenden (onregelmatig en niet te plannen).

Toen ik hem 15 jaar geleden leerde kennen werkte hij al 60-70 uur per week, dat is nu nog steeds zo. Inmiddels ben ik mede-eigenaar van de zaak en werk ik zelf nog 40-50 uur mee. Wij hebben geen kinderen, dus dat maakt het wat makkelijker.



Op een gegeven moment wil je toch wat meer vrije tijd, maar je weet niet hoe.

We hebben personeel aangenomen voor het extra werk dat er bij kwam, maar onze uren werden nog steeds niet minder.

Tarieven omhoog? Als de markt dat toestaat, moet je dat zeker doen. Hebben wij ook gedaan; wederom werden onze uren niet minder.



Dan ga je jezelf toch eens achter je oren krabben en wat blijkt? Met hele simpele ingrepen als een antwoordapparaat, bepaalde tijden aanwijzen voor bepaalde handelingen (in ons geval bestellingen en een middag reserveren voor administratieve handelingen) en het heel duidelijk afbakenen van ieders verantwoordelijkheden kun je toch een hoop rust creëren voor jezelf. Als je daar heel duidelijk over communiceert met je klanten en personeel, accepteren zij deze wijzigingen vrij snel.



Ondernemen zit in je bloed en dat blijft zo. Je zult altijd meer uren draaien dan de gemiddelde werknemer. En stilstand is achteruitgang voor je bedrijf, dus je moet blijven investeren (tijd en/of geld).



En wat Dahlia74 zegt, zeg ik ook: de klant is koning, geen keizer!
quote:cijfernerd schreef op 03 augustus 2015 @ 12:54:

[...]





Ja boeren wel,die maken nog meer uren.

Maar als je als ondernemer al 8 jaar of langer bezig bent,en je geen goed inkomen kan halen uit 50 uur,doe je wat fout als ondernemer.



Het is niet een kwestie van het inkomen, maar de verantwoordelijkheid om bijv. een project af te ronden. Ik kan geen details geven i.v.m herkenbaarheid. Ik neem aan dat jij geen ondernemer bent, want anders begreep je precies wat ik bedoel.



In sommige branches zijn de werktijden niet van 8.00 tot 17.00 en kun je niet de deur om 17.00 dichttrekken. Het probleem moet opgelost worden of het werk moet af.
Het is ook niet altijd leuk om in'een relatie te zitten met een ondernemer die zoveel uren werkt. Ik heb heel wat jaren in zo'n relatie gezeten en tijdens onze eerste date zei hij al dat hij waarschijnlijk nooit een relatie zou kunnen hebben met iemand die 'normale' werkuren zou draaien (dus maandag-vrijdag overdag werken, weekenden vrij). Al zijn eerdere relaties waren hierdoor al op de klippen gelopen. Hij werkte zo'n 80-90 uren per week, incl. hele weekend + avonden. 1 dag per week 'vrij' en dan nog vaak gebeld worden door het personeel.



Ik heb de eerste maanden van onze relatie echt goed nagedacht of ik dit wel wilde, maar nog meer of ik dit wel kon. Uiteindelijk is deze relatie om hele andere redenen stukgelopen, maar qua werk is het nooit een probleem geweest. Ik wist dat ik altijd alleen naar feestjes moest, geen weekendjes weg kon plannen etc. Ik zorgde dat ik een baan had waarbij ik op zijn vrije dag ook vrij was en die dag was echt 'onze' dag en daar kon ik wel de hele week op teren. Quality time dus.

Moet er wel bij zeggen dat ik daarvoor in een relatie had gezeten waarbij mijn partner iedere avond en de weekenden thuis was, maar ik heb me nog nooit zo alleen gevoeld. Wellicht doordat ik dit gevoel ook kende, ik er daarom ook beter mee kon omgaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 03 augustus 2015 @ 14:17:

[...]





Het is niet een kwestie van het inkomen, maar de verantwoordelijkheid om bijv. een project af te ronden. Ik kan geen details geven i.v.m herkenbaarheid. Ik neem aan dat jij geen ondernemer bent, want anders begreep je precies wat ik bedoel.



In sommige branches zijn de werktijden niet van 8.00 tot 17.00 en kun je niet de deur om 17.00 dichttrekken. Het probleem moet opgelost worden of het werk moet af.



Ik ga veel met ondernemers om,en mijn ouders waren ondernemer.

Veel ondernemers denken dat zij onmisbaar zijn,tot zij ziek worden..... dan komen zij erachter dat de wereld wel doordraait zonder hun.
quote:Pientjexxxx schreef op 03 augustus 2015 @ 14:17:

[...]





Het is niet een kwestie van het inkomen, maar de verantwoordelijkheid om bijv. een project af te ronden. Ik kan geen details geven i.v.m herkenbaarheid. Ik neem aan dat jij geen ondernemer bent, want anders begreep je precies wat ik bedoel.



In sommige branches zijn de werktijden niet van 8.00 tot 17.00 en kun je niet de deur om 17.00 dichttrekken. Het probleem moet opgelost worden of het werk moet af.Begrijp precies wat je bedoelt. Ik ben ZZP'er, dus geen personeel in dienst of groot bedrijf, maar een werkweek van 50 uur is bij mij ook 'normaal'. Projecten hebben strakke deadlines en na thuiskomst ligt er ook nog wel eea aan administratie te verwerken. Ik zie dat niet als werk, maar hoort gewoon bij mijn zelfstandig ondernemerschap.
quote:cijfernerd schreef op 03 augustus 2015 @ 14:23:

[...]





Ik ga veel met ondernemers om,en mijn ouders waren ondernemer.

Veel ondernemers denken dat zij onmisbaar zijn,tot zij ziek worden..... dan komen zij erachter dat de wereld wel doordraait zonder hun.



Dan ben ik benieuwd in wat voor branche die ondernemers werkzaam zijn, want ik ken ze niet.



Het gros van de ondernemers, met name ZZP'ers heeft ook een heel groot probleem als zij ziek worden. Alleen bij heel ernstige ziekte vallen ze uit, vaak kost dat hun bedrijf de kop. Bij ziektes waarvoor een werknemer thuiszit, blijven zij veelal doorlopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 03 augustus 2015 @ 14:26:

[...]





Dan ben ik benieuwd in wat voor branche die ondernemers werkzaam zijn, want ik ken ze niet.In de bouwsector
quote:Minniemous1981 schreef op 03 augustus 2015 @ 13:39:

Ren!!!! Nee grapje!

Ik ben er mee getrouwd en heb er kinderen mee. Ben onlangs op de noodrem gaan staan en heb hem gezegd dat het voor mij op deze manier een scheiding werd. Hij gaat niet veranderen, het zit in zijn bloed. Laat zo'n mensen niet meer in loondienst werken want het botst met de bazen. Mijn vriendinnen lachen soms wel eens met me dat ik een 'single mom with double income' ben en ik dacht dat ik het allemaal wel aankon maar uiteindelijk is het niet zo!

Als je ooit kinderen wil sta er dan bij stil dat die voornamelijk bij jou terecht komen. Als ze ziek zijn kan je geen beroep doen op je partner want die heeft zijn afspraken met klanten, die inderdaad eisen dat je 24/24h bereikbaar bent, afspraken vallen in het water want het werk loopt uit etc. etc. Bij komen hierdoor mijn eigen ambities en hobby's op de 2de plaats en dit begint nu te wreken.

Ik duim dat je vriend toch wat meer aan zichzelf gaat denken en wat minder uren gaat presteren en anders, maar daar kies ik bewust niet voor, ga je meedraaien in de zaak en zien jullie elkaar dan.



Zo herkenbaar! Mijn partner en ik zijn 13 jaar samen. Hij heeft sinds kort een eigen bedrijf, wat vrij kort daarna is omgezet naar een bv. Ondanks ze nu met z'n tweeën zijn, maakt vriend toch nog veel uren. Maar dat heeft hij altijd al gedaan, ook in loondienst. (denk aan storingsdienst, projecten die een deadline hebben). Ook hij heeft geen vakantie dit jaar, misschien zit er net een weekendje weg in. Thuis blijven klussen liggen, de kinderen en huishouden komen op mij neer. Net zoals zijn administratie. Terwijl ikzelf ook 24 uur in de week werk. Onlangs inderdaad ook aan de rem getrokken en gedreigd met uit elkaar gaan. Nu gaat het iets beter.



Let wel, ik heb altijd gezegd dat doordeweeks 's avonds werken geen probleem is (de kids liggen dan toch vroeg op bed), maar dat de vrijdag- en zaterdagavond, en de zondag voor ons gezin is.



Echt, het zit in de aard van het beestje, zoveel werken. Als vriend een avond vrij is, en we samen tv kijken, ligt hij binnen 5 minuten te snurken.. Omdat hij stil zit. Hij moet altijd wel iets te doen hebben lijkt wel.

Ik daarentegen, kan goed mijn rust pakken
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 03 augustus 2015 @ 12:58:

[...]



Natuurlijk zijn er mensen die langdurig veel meer werken. Alleen: als het je je gezondheid en je relatie kost moet je dat helemaal niet willen. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan een eigen bedrijf.Natuurlijk zijn er belangrijkere dingen in het leven dan een eigen bedrijf. Maar als je als ondernemer zo'n instelling hebt, zul je het niet lang volhouden. En dat is precies waarom sommigen een onderneming runnen en anderen in loondienst werken.
quote:snowdogs schreef op 03 augustus 2015 @ 14:30:

[...]





Natuurlijk zijn er belangrijkere dingen in het leven dan een eigen bedrijf. Maar als je als ondernemer zo'n instelling hebt, zul je het niet lang volhouden. En dat is precies waarom sommigen een onderneming runnen en anderen in loondienst werken.Precies!
quote:cijfernerd schreef op 03 augustus 2015 @ 14:28:

[...]





In de bouwsector

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven