Persoon waar ik verliefd op ben, fijne feestdagen wensen

22-12-2015 20:00 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Misschien een beetje rare titel, maar het zit zo:

We hebben 6 maanden gepraat via Messenger (facebook chat), toen begon ze me te negeren.

Ergens in Oktober kwam ik haar weer voor het eerst tegen en keek ze me van een afstand met een vriendelijke welkoms blik aan, ik ben toen doorgelopen omdat ik niet zo 1,2,3 doorhad dat zij het was. Sinds dien negeert ze me ook als ze me heeft egzien, neemt andere uitwegen uit de trein , etc. Ik loop haar soms gewoon voorbij omdat ik geen idee meer heb hoe ze eruit ziet (op gezicht na dan) (Volgnes mij is ze aantal kilo afgevalen, heeft het haar anders, etc), en dit maakt het negeren van haar kant alleen maar logischer.



Nu vind ik haar nog steeds leuk, en als ik haar ooit tegenkomt spreek ik haar wel aan. Maar nu dacht ik zo als je van iemand 6 maanden niks meer hebt gehoord, en hij lijkt jou te negeren. Zou je het dan leuk vinden om nog een berichtje van hem te krijgen met Beste wensen / Fijne feestdagen , etc ?
Alle reacties Link kopieren
"Sinds dien negeert ze me ook als ze me heeft egzien, neemt andere uitwegen uit de trein , etc."
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat jij haar signalen helemaal verkeerd interpreteert. Leid je aan een vorm van autisme?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zeg vriend, ik vind topics van jou van vorig jaar augustus en juni.

In juni 2014 spreek je al over hetzelfde meisje waar je toen al een half jaar mee appte en een week of 4 geen contact meer had gehad.



Zeg vanaf november december 2013!!!!!



In augustus 2014 ben je op zoek naar een maatje, zoals dat meisje, omdat je de gesprekken mist.



Ik denk dat je echt een probleem hebt. Je had een leuk contact, inmiddels méér dan een half jaar niet meer. In oktober kom je haar tegen, maar je weet niet zeker of zij het wel was.... En je hebt al je hoop op haar gevestigd. Zij leek in je vorige topics al niet geïnteresseerd in jou en dat is niet veranderd.

Jij kunt het niét loslaten. En dat is echt ongezond.



Vanaf ca mei 2014 heb je al geen contact meer met haar kunnen krijgen.

Waarom?

Omdat zij geen interesse heeft in contact met jou!



Ik heb gelezen dat je nog erg, erg jong bent, dit maakt dat ik iets milder wil zijn in mijn reactie.

Beste jongen, je hebt een obsessie voor 'het contact dat je met haar wil, maar niet krijgt'. Ik ben niet eens zeker of het nog wel om haar als persoon gaat. Je gedachten betreffende het contact met haar zijn onderhand dwangmatig geworden. Het lijkt een levensdoel an sich te zijn geworden om met haar weer in contact te komen. Je bijt je vast in het willen van contact.



Begrijp je dat als jij hier zo mee bezig bent, dat meisjes die jou leuk vinden totaal geen kans maken bij jou? Begrijp je ook dat het eng is als iemand zo geobsedeerd is met jou?

Ik (47) heb dit als volwassene meegemaakt en dat voelt verre van fijn.

Je zult het waarschijnlijk niet eens opmerken, omdat je (komt ie weer) geobsedeerd bent door haar. Dwangmatig. Dit - contact - moet - en - zal - er - komen.



Zij wil geen contact.

Wat je doet is echt heel vervelend en ook heel erg onaantrekkelijk.

Kun je je voorstellen dat zoiets ook heel erg beangstigend kan zijn?

En misschien voelde zij dat al aan en ontloopt je (ook) vanwege die reden.

Je kunt niet altijd krijgen wat je wil.

Je zult niet altijd krijgen wat je wil.

Je kunt geen vriendschap afdwingen.

Je hebt in deze pech.



Als je dit kunt loslaten, sta je ook open voor anderen die wèl in jou geïnteresseerd zijn.



Je lijkt er zo diep in te zitten dat ik je wil adviseren eens met iemand hierover te praten.

Is er iemand (volwassen) die je zo te binnen schiet?

Een mentor, een van je ouders, of gewoon iemand die je vertrouwt, al is het de moeder van een van je vrienden.

Vertel die persoon eens wat er allemaal in je omgaat en hoe lang dit jou al bezig houdt.



Via dit forum kom je niet verder. Wat jij wil gaat niet gebeuren en je hebt hulp nodig om dit los te laten.



Aldus Lys
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik zeg je nogmaals, je bent echt eng. je bent geobsedeerd.

Heb je geen hobby's?





WAT ZEGGEN JE VRIENDEN OVER JE OBSESSIE?

Ik ben niet eng, geobsedeerd zal ik het niet noemen. Ik heb een idee en wil dat dat idee uitkomt vanuit daar kan ik een ja of een nee reactie zien.



Ja ik heb hobby's en die doe ik ook echt wel,alleen soms komt zij naar boven in mijn gedachte, heeft niks te maken met hobby's hebben.



Mijn vrienden zeggen (ik citeer): "Ach man, komt vast nog wel een kans met haar".



quote:Ik heb het idee dat jij haar signalen helemaal verkeerd interpreteert. Leid je aan een vorm van autisme?

Vind het wel raar dat iets verkeerd interpreteren gelijk autisme moet zijn.





quote:Begrijp je dat als jij hier zo mee bezig bent, dat meisjes die jou leuk vinden totaal geen kans maken bij jou? Begrijp je ook dat het eng is als iemand zo geobsedeerd is met jou?

Ik (47) heb dit als volwassene meegemaakt en dat voelt verre van fijn.

Je zult het waarschijnlijk niet eens opmerken, omdat je (komt ie weer) geobsedeerd bent door haar. Dwangmatig. Dit - contact - moet - en - zal - er - komen.

Kijk deze post is nog is duidelijke uitleg waar ik iets aan heb.



Maar stel als ze mij leuk vond, was dit geobsedeerd dan niet vervangen door houden van? Ik denk dat je het woord geobsedeerd beter kan vervangen door verliefd zijn op en daardoor de werkelijkheid niet meer zien.



Het is zeker niet fijn als je gestalkt wordt, heb het zelf in de eerste klas van middelbare school meegemaakt dat iemand zelfs werd bedreigd. En zo zit ik ook echt niet in elkaar, ik heb het beste voor met mensen en zeker met haar. Maar ik probeer iets te snappen, ik probeer te snappen waarom ze me ontwijkt.



Zelfs al vind ze me niet leuk en we hebben daar tussen niks tegen elkaar gezegd, waarom zal je dan uperhaupt iemand ontwijken.

ik ben het met je eens dat het misschien beter is om haar te laten gaan, maar zal je die andere vraag kunnen beantwoorden, ik vond je post wel duidelijk.



Waarom zal ze me ontwijken als we elkaar sindsdein negeren? (heb haar alleen maar op oud en nieuw gesproken en die trein gebeurtenis is echt voor oud en nieuw gebeurd) Zal iemand deze vraag kunnen beantwoorden, want dat houd me nog wel bezig.

Ik ontvriend haar ook op facebook (denk ik) , want dan heb ik nu niks meer met haar te maken.
Mooi verhaal. Toch zou ik alvast maar eens na gaan denken over wat voor vage hint je haar dit jaar met Kerst wilt sturen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 20 januari 2016 @ 09:01:

Mooi verhaal. Toch zou ik alvast maar eens na gaan denken over wat voor vage hint je haar dit jaar met Kerst wilt sturen.Hahahah....lachen.!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ze is je geen antwoord schuldig. Bovendien heb je al een antwoord in de vorm van genegeerd worden. Je hoeft niet te snappen waarom ze dat doet, maar je moet wel leren accepteren dat je niet overal een duidelijk antwoord op krijgt, dat dingen soms zijn zoals ze zijn en dat mensen altijd dingen zullen doen die een ander niet zal begrijpen.



De kans is groot dat ze je ontwijkt, omdat je toch toenadering zoekt (dat hoort ze vast via via) en omdat ze voldoende ervaring heeft om te weten dat bij jongens zoals jij een vriendelijke blik genoeg is om ze te laten denken dat ze toch een kans maken.



Waarom ze je ontwijkt, kom je misschien nooit te weten. Dat betekent niet dat je haar mag dwingen of volgen omdat jij zo nodig een antwoord nodig hebt. Dat ze geen contact wil, zul je simpelweg moeten accepteren. Punt uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niet dat je dat moet zijn...er stond een vraagteken achter.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:De kans is groot dat ze je ontwijkt, omdat je toch toenadering zoekt (dat hoort ze vast via via) en omdat ze voldoende ervaring heeft om te weten dat bij jongens zoals jij een vriendelijke blik genoeg is om ze te laten denken dat ze toch een kans maken.



Dat via via horen zal ze niet doen, ik praat met een vriend serieus over en die zal echt niks door vertellen ,en hier op het forum praat ik er over. Maar toenadering zoeken is iets wat ik altijd zal blijven doen. Niet vanuit het punt dat ik haar leuk vind, maar vanuit het punt dat ik iemand tegen kom die ik ken, om eerlijk te zijn weet ik niet of ik haar leuk vind, of het idee om iets met haar te hebben leuk vind.Ik zal haar gezicht nog vaak zien, mijn favoriete actrice heeft veel weg van haar (of zij veel van mijn favoriete actrice), misschien moet ik het maar zo bekijken: ik verlies niemand, zij verliest iemand die van haar hield



Mensen die je kent groet je en maak je zo nu en dan een praatje mee. Als zij dit wil voorkomen , gaat ze haar gang maar en loopt maar kilometers om mij heen. Ik wens haar veel plezier met haar passieve agressief gedrag, want dat is hoe ze zich wil neer zetten. Ze noemde zich zelf altijd bitchy, waar ik nooit iets van geloofde. Misschien wil ze dat nu bewijzen en daar wens ik haar veel plezier mee.
Alle reacties Link kopieren
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
quote:oranjebox schreef op 21 januari 2016 @ 22:45:

[...]





Dat via via horen zal ze niet doen, ik praat met een vriend serieus over en die zal echt niks door vertellen ,en hier op het forum praat ik er over. Maar toenadering zoeken is iets wat ik altijd zal blijven doen. Niet vanuit het punt dat ik haar leuk vind, maar vanuit het punt dat ik iemand tegen kom die ik ken, om eerlijk te zijn weet ik niet of ik haar leuk vind , of het idee om iets met haar te hebben leuk vind.Ik zal haar gezicht nog vaak zien, mijn favoriete actrice heeft veel weg van haar (of zij veel van mijn favoriete actrice), misschien moet ik het maar zo bekijken: ik verlies niemand, zij verliest iemand die van haar hield



Mensen die je kent groet je en maak je zo nu en dan een praatje mee. Als zij dit wil voorkomen , gaat ze haar gang maar en loopt maar kilometers om mij heen. Ik wens haar veel plezier met haar passieve agressief gedrag, want dat is hoe ze zich wil neer zetten. Ze noemde zich zelf altijd bitchy, waar ik nooit iets van geloofde. Misschien wil ze dat nu bewijzen en daar wens ik haar veel plezier mee.Ter verduidelijking.
Known to cause insanity in laboratory mice
Alle reacties Link kopieren
Wat Lys zegt.



Wat sneu voor haar dat ze dus blijkbaar iemand verliest die ze toch al niet leuk vond en die haar misschien ook niet leuk vind...?



En je houdt niet van haar, je kent haar amper. Je zegt zelf dat je niet eens weet of je haar leuk vindt. Je bent 'verliefd' op het beeld dat je van haar hebt en op jouw idee hoe een relatie met haar zou zijn (of een relatie met wie dan ook). Dat is compleet niet realistisch. Heb je dit vaker meegemaakt? Of kun je moeilijk contact leggen met meisjes van jouw leeftijd?



Iemand is niet verplicht jou leuk te vinden als jij die persoon leuk vindt, een relatie met jou aan te gaan omdat jij dat zou willen, of om zelfs maar te praten met jou omdat jij wilt praten!



Als ik jouw bericht van hierboven lees, zou ik persoonlijk heel blij zijn van je af te zijn. Ik hoop dat je nog heel jong en onervaren bent en daarom nog niet snapt dat je geen rechten hebt op wederkerigheid, want er zitten enge kantjes aan je woorden. Helemaal omdat je al maanden weigert in te zien dat je gedrag niet gezond is en de schuld op haar afschuift.
Vandaag is het twee maanden terug dat je dit topic geopend hebt. In die twee maanden ben je nog geen stap vooruit gegaan en spookt het nog steeds te veel door je hoofd... Waarom moet het allemaal zo ingewikkeld?

Valentijnsdag vind ik afgezaagd en maar een slecht excuus om weer toenadering te zoeken. Ga je nu nog drie weken lang bedenken of je haar wel of geen bosje bloemen gaat sturen? Als je iets wilt, doe het dan. Als je met haar af wilt spreken, vraag dat dan aan haar. Dan weet je wat. Wie weet vindt ze de bloemen leuk maar hoor je er alsnog nooit meer wat van. Ga je haar dan vragen hoe leuk ze de bloemen wel niet vond en of je nu een date verdiend hebt?
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens een psycholoog
i've got places to go
quote:chirpy schreef op 22 januari 2016 @ 19:52:

Vandaag is het twee maanden terug dat je dit topic geopend hebt. In die twee maanden ben je nog geen stap vooruit gegaan en spookt het nog steeds te veel door je hoofd.Graaf ook eens in zijn oudere topics. Hij loopt al een half jaar over ditzelfde meisje te malen en te analyseren. Maar geen obsessie hoor, ben je mal!
Alle reacties Link kopieren
quote:oranjebox schreef op 21 januari 2016 @ 22:45:

[...]





toenadering zoeken is iets wat ik altijd zal blijven doen.

Ik weet niet of ik haar leuk vind,

Ik verlies niemand, zij verliest iemand die van haar hield



.Als zij dit wil voorkomen , gaat ze haar gang maar en loopt maar kilometers om mij heen.

Ik wens haar veel plezier met haar passieve agressief gedrag, want dat is hoe ze zich wil neer zetten.

Ze noemde zich zelf altijd bitchy, waar ik nooit iets van geloofde. Misschien wil ze dat nu bewijzen en daar wens ik haar veel plezier mee.



Jij bent niet tof in je bovenkamer.



Je zegt dat je altijd contact zal blijven zoeken ook wanneer zij dat niet wil, omdat zij afstand neemt is zij een bitch.



Je bent echt heel vreemd. Wanneer ik je zou kennen en ik zou dit weten dat zou ik dit meisje voor jou waarschuwen. Zij geeft overduidelijk signalen dat zij het contact met jou niet zitten en dat leidt bij jou tot woede en rare hersenspinsels. Je doet alsof zij het recht niet heeft om jou te negeren maar dat recht heeft zij wel degelijk. Zij vind je niet leuk en dat heb je te accepteren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het is heel simpel. Zoek professionele hulp, je hebt een serieus probleem. Nu kan het nog vrijwillig
i've got places to go
Alle reacties Link kopieren
Laat hem lekker, gewoon geen aandacht meer aan geven ;), Hij heeft al een week niet gereageerd dus lekker rustig. Duidelijk iemand die in zijn eigen wereldje zit en daar lekker in moet blijven.
Alle reacties Link kopieren
TO, dit moet echt stoppen, dit kan echt niet hoor, hoor je wat er gezegt word?

Niet hardop, je hoort zoals je opmerkt hun stemmen niet, maar het word niet voor niks geschreven..

Dus ..doe niet alsof je doof bent, en lees!!

.

Oke?

Het heeft geen zin, ze wil niet.

Het spijt me.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:, Hij heeft al een week niet gereageerd dus lekker rustig.

Dat noemen ze zoiets als een leven ehbben naast iemand leuk vidnen? Ooit van gehoord? Het leven bestaat niet alleen uit iemand leuk vinden, heb wel meer dingen te doen. Eigenlijk maak ik tijd vrij voor haar, en als ik het druk heb met andere dingen dan schuift het op en zo ben je een week verder.



Wel grappig hoe de meeste mensen hier lopen te haten op iets, terwijl er sommige tussen zitten die echt goed advies geven.

millennial&elle5460&Lys vele dank voor jullie duidelijke, direct taal. Als meiden dit vaker deden werd het leven stukken makkelijker.



En ja, als zij me wil negeren gaat ze lekker haar gang, dat is haar leven ik heb mijn leven. Ik weet wat ik mooi aan haar vond, en dat zit ook wel in een ander persoon. Sterker nog ben er al een paar tegenkomen, al hoewel innerlijk moeilijk te beoordelen is.
Alle reacties Link kopieren
ah je bent weer een paar nieuwe tegengekomen, ga je dan weer de zelfde niet succesvolle tactiek/ strategie gebruiken, of heb je tussentijds nieuwe methodes bedacht? ik wed dat je weer gaat vastlopen, dat weer dagen/ weken/ maanden gaat kapot analyseren om vervolgens weer gefrustreerd/ kwaad/ onbegrepen/ eigenwijs om hulp gaat vragen op een forum. waar je vervolgens ook niks mee kan/ doet. zo voorspelbaar
anoniem_211418 wijzigde dit bericht op 31-01-2016 08:12
Reden: aanvulling
% gewijzigd
i've got places to go
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, ik wil eerst leren van dit. Dan pas doorgaan.



Daarom heb ik nog een paar vraagjes, hoop dat iemand ze wil beantwoorden :

1) Wat vertel je wel tegen de persoon die je leuk vind, maar niet tegen de jongens die je als vrienden ziet?

2) Als je niet geintereseerd bent, hoelang doen jullie er dan over om antwoord te geven. Nu zie ik ook wel dat ik het daar uit had kunnen halen, soms deed ze er 12-24 uur over. Maar dan kwam er weer een smoesje bij van "Had geen wifi", en dat geloofde ik dan. (Liefde maakt blind, en laat je hersenen niet meer werken)

3) Wat is de gepaste manier om te reageren als ik haar ooit nog zie ? (Zonder dat ik als een geobsedeerde creep overkom, om het even in jullie woorden te vertalen)
Alle reacties Link kopieren
1) Doorzichtige complimentjes.

2) Niks van te zeggen. Als ik tijd heb of zelfs verveeld ben, chat ik gerust uren met Jan en alleman, heb ik geen tijd dan zit er zo dagen, weken tussen. Als ik iemand leuk vinden toch wel minstens elke dag even spieken uit nieuwsgierigheid of ik iets teruggestuurd kreeg.

3) Gewoon hoi zeggen of een knikje ter herkenning en doorlopen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het antwoorden.



Heb nog 1 andere vraag:

Wanneer is het liefde en wanneer is het een obsessie ?
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het belangrijk dat je echt nog een eigen leven hebt en bezigheden die je zo opslorpen dat je niet aan die persoon denkt. Je blijft je eigen leven leiden en gaat dat niet richten naar die persoon. Die persoon is een leuk extraatje op je toch al interessante leven, niet degene die je gelukkig zal gaan maken.

Als je afspraken afwijst omdat je naast de telefoon wil wachten: fout

Als je elk uur WA of FB gaat checken omdat er misschien wel iets is op binnen gekomen: fout

Als je verwacht dat de ander zijn/haar leven naar jou gaat richten: fout

Stalken is natuurlijk sowieso not done.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven