Prille relatie (5 maanden) en kinderwens

22-01-2014 17:26 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 5 maanden een (nieuwe) relatie, waar ik in het begin heel erg aan moest wennen, omdat hij zo anders is dan mijn ex, maar nu we elkaar wat beter hebben leren kennen is het echt een super lieve schat en ben ik hartstikke gek op hem! We hebben het heel erg fijn samen en heb dit echt nog nooit zo heftig met iemand gehad. Ik heb hiervoor dus 5 jaar een relatie gehad en dat ging afgelopen zomer uit. 1,5 maand later kwam ik m'n huidige vriend tegen. Ik was totaal niet op zoek en vond het ook wel prima om weer even vrijgezel te zijn na 12 jaar relaties (daarvoor nog 7 jaar), maar sommige dingen gebeuren en het was echt een soort van liefde op het eerste gezicht.



Anyway, zoals ik al zei, in het begin moest ik best wel wennen aan hem en had ik heel af en toe twijfels (heb ik altijd, dus is niet zo raar) en was ook nog best wel met m'n ex bezig. Maar sinds ik dat echt heb afgesloten merk ik ook dat ik nu echt voor m'n huidige vriend kan gaan en dat geeft zo'n fijn gevoel!!!



Wat ik alleen helemaal niet gewend ben is dat hij al heel erg met de toekomst bezig is. We hadden het bijvoorbeeld over de zomervakantie. Het leek hem leuk om ver weg te gaan, want volgend jaar kwam dat er dan misschien niet meer van, omdat ik dan misschien wel zwanger zou zijn.. Hij is daar heel erg mee bezig merk ik en we hebben er al best vaak gesprekken over gehad. Hij wil dus heel erg graag een kindje met mij. Het lijkt mij ook super om met hem een kindje te krijgen en heb voor het eerst in mijn leven ook zoiets van ja, met hem zou ik het wel willen (met m'n exen heb ik dat nooit gehad) en ik ben bijna 35, dus ben ook de jongste niet meer. M'n vriend is ook 35. Het is echt niet zo dat we nu al gaan beginnen, maar als het na de zomer nog steeds helemaal fijn en leuk is, dan wil ik misschien wel gaan stoppen met de pil.



Maar heb aan de ene kant wel zoiets van, jeetje wat gaat het allemaal snel, maar aan de andere kant, why not, we zijn zo gek op elkaar en ik verwacht niet dat dat over een half jaar niet meer zo is..



Heeft er iemand een soortgelijke ervaring mee?
Go for it zou ik zeggen. Het hoeft niet meteen raak te zijn. Goede vrienden van mij hebben elkaar op vergelijkbare wijze leren kennen en zijn ook binnen een jaar zwanger geworden. Zij zijn erg gelukkig met hun keuze.



Het hoeft natuurlijk niet meteen, maar gezien je leeftijd zou ik niet langer dan een half jaar wachten. Vooral als je je gewoon verder happy voelt in deze relatie. Ik denk dat je dat als je al wat meer relatieervaring hebt, dat je dat wel aardig kunt beoordelen.



Succes met je keuze!
Alle reacties Link kopieren
ja, maar wij hebben toch wel wat langer gewacht. Ik vond het ook zo zonde om dan niet meer alleen met hem de tijd door te brengen. Wegens onze leeftijd (toen ook 35/36) konden we ook niet al te lang wachten, maar nu is het gewoon goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendin bij wie alles in 6 maanden in kannen en kruiken was. Gaat nog steeds goed. Wonen jullie al samen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mocht je nog twijfelen dan begrijp ik dat heel goed. Ik heb hier op het forum ook al twijfelend en schommelend tussen wel en niet een jaar meegeschreven op een topic. Juist toen mr right voorbij kwam begon ik opeens bang te worden en dat terwijl hij graag kinderen wilde.

En nu na alle voors en tegens te hebben afgewogen en nog veel meer dingen te hebben meegemaakt samen en nog meer dingen te hebben besproken zowel met mijn vriend als hier, ben ik zwanger. En ik ben heel blij met de vader!!
Hebben jullie een huis dat geschikt is voor een kind? En beide fatsoenlijk inkomen? Hoe gaan jullie de zorg verdelen?
Alle reacties Link kopieren
Als je na de zomer begint, zijn jullie alweer een jaar bij elkaar. Ook al is het direct raak, ben je toch bijna 2 jaar een stel als baby er eventueel zou zijn - dus zooooo ontzettend kort is het niet Ik zou zeggen, go for it als het na de zomer inderdaad nog steeds goed gaat tussen jullie !
.
anoniem_190819 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 22:52
99.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn nicht was binnen anderhalf jaar verhuisd ,getrouwd ,zwanger en moeder.
Ja je kan ook nog even wachten en kijken of je vent na een tijdje ook nog zo leuk is. Lijkt mij verstandiger.
Ik ken wat stellen die elkaar ontmoet hebben na hun 35e en in alle gevallen was de vrouw binnen een half jaar zwanger Overigens ken ik ook een flink stel 30 minners waarbij binnen een paar maanden een kind op komst was.
quote:annapalona schreef op 22 januari 2014 @ 20:43:

Ja je kan ook nog even wachten en kijken of je vent na een tijdje ook nog zo leuk is. Lijkt mij verstandiger.Mij ook... Denk met je hoofd, niet met je eierstokken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier ervaring. Wij waren van dezelfde leeftijd en ik heb na zeven maanden de pil weggegooid. Twee maanden erna was ik zwanger! Inmiddels zijn we zeven jaar, drie zwangerschappen, een huwelijk verder en nog steeds zielsgelukkig samen. Ik zou dus zeggen, als jij je er goed bij voelt, ga ervoor!! In verband met jullie ver-weg-reis-plan zou ik wachten tot na de vakantie. Vooral ivm inentingen en (mogelijk) afwijkende eetgewoonten op de plaats van bestemming. Geniet van elkaar en van de vakantie en....succes
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval wachten tot na de zomer. Met 5 maanden ken je iemand nog totaal niet.



Er zullen best veel stellen zijn waarbij de vrouw snel zwanger was en het helemaal goed liep. Maar daar tegenover staan ook heel veel stellen die uit elkaar gaan tijdens de zwangerschap of vlak na de bevalling omdat de partner toch heel anders bleek te zijn dan ze dachten. Dan is er wel een kind in het spel.



Met 35 ben je inderdaad niet de jongste en je vruchtbaarheid gaat inderdaad achteruit. Maar daar staat tegenover dat er massa's vrouwen van 37, 38 zwanger raken.



Beter zekerheid dat je echt bij elkaar past dan tot de ontdekking komen dat het toch te snel was.

Of je moet gewoon zo graag een kind willen dat het je niet uitmaakt dat je alleenstaande moeder wordt als je het toch uit wil maken met je vriend.
Alle reacties Link kopieren
Zekerheid heb je nooit, maar is het ook jouw gevoel?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel heel vroeg, hoor. Ik woonde 3 jaar samen met mijn ex, die toen toch een heel ander persoon bleek te zijn dan de persoon die ik dacht te kennen. Ik zou echt niet zo snel zwanger raken van iemand. De meesten gaan pas na een jaar samenwonen, zwangerschap is toch meer iets wat je na enkele jaren plant...
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net trouwens dat je 35 bent, dan ben je niet de vruchtbaarste meer inderdaad. Maar dan nog zou ik minstens een jaar wachten.
Alle reacties Link kopieren
5 maanden vind ik echt veel te snel. Waarom wil hij zo snel?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Sommigen hebben zelfs een kinderwens zonder dat ze een relatie hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik raad alle stellen die kinderen willen aan om eerst eens op vakantie te gaan met een lekkend tentje, een leeglopend luchtbed en een vergeten - doch noodzakelijke - tas spullen.

Vind je elkaar daarna nog het einde, dan is de kans best groot dat het een duurzame relatie wordt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 22 januari 2014 @ 22:02:

5 maanden vind ik echt veel te snel. Waarom wil hij zo snel?Misschien wil hij wel zo snel om to aan zich te binden. Hij wil voorkomen dat ze wegloopt als ze wat langer bij elkaar zijn omdat ze dan achter zijn ware karakter komt. Zoals zijn vorige vriendinnen deden.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren met vijf maanden op verre reis, na elf maanden getrouwd. Na twee jaar een kind. Heel veel gepraat, gaat goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 januari 2014 @ 22:20:

Ik raad alle stellen die kinderen willen aan om eerst eens op vakantie te gaan met een lekkend tentje, een leeglopend luchtbed en een vergeten - doch noodzakelijke - tas spullen.

Vind je elkaar daarna nog het einde, dan is de kans best groot dat het een duurzame relatie wordt.Dat scenario heb ik met al mijn exen overleefd. We vonden elkaar daarna ook nog het einde. En toch...
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het zo snel kan gaan, maar ik heb in mijn omgeving wel mensen gezien die er snel uit waren.

Dat gaat inderdaad nog steeds goed (ook na 5 jaar), dus het kan wel. Ligt aan jezelf en je gevoel.



Ik kan je wel aanraden om jezelf niet mee te laten slepen door je vriend als je zelf nog niet toe bent aan kinderen.

Misschien goed om na jullie vakantie weer eens te herijken waar je met je gevoel staat, en hij ook natuurlijk?
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Volg je eigen gevoel en doe het niet omdat je vriend het zo graag wil. Ik ken mensen bij wie het nog veel sneller is gegaan en die heel happy zijn. Het kan natuurlijk wel. Maar je moet het wel echt zelf willen en je niet opgejaagd voelen. Het is niet zomaar iets!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven