Prioriteiten, wat vinden jullie?

26-03-2015 18:23 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet dit even delen hoor en graag jullie meningen horen.



Het is nog ver weg maar in september is onze dochter jarig ( 5 jaar)

Ik weet dat er op die zaterdag ook een hardstyle feestje is hier in de buurt, m'n man begon er gisteravond ineens over en of we de verjaardag van onze dochter een andere dag zouden kunnen vieren. En dat terwijl ik al eerder aan heb gegeven dat ik het niet leuk zou vinden als hij op die dag weg zou gaan.

Nou ja nu begon hij er dus toch over, en snap heel goed dat het super leuk en gezellig is en dat er heel veel bekenden zijn enzo, maar mijn gevoel zegt dat us niet ok, hallo? Je dochter is jarig!!

Volgens hem kan het prima een week eerder of later en op de dag zelf gaan we voor dat feestje ( is van 15.00 tot 00.00) gaan we nog wel wat leuks doen... Wat vinden jullie hiervan, maak ik van een mug een olifant zoals hij dat zegt? Stel ik me aan??
Alle reacties Link kopieren
Dames, Dames....



Wat een flauwe reacties zeg... Dus de beste man is een kleuter als hij naar een hardstyle festival gaat??



Waarom? Als je dat altijd leuk hebt gevonden moet je dan maar ineens stoppen als je 30 bent?

Kijk eens naar een concert van de Stones, lopen ook oude mensen rond.. Is dat dan zo anders?



En als TO vrede heeft met hoe het nu gaat tussen haar en haar man, dan is dat toch prima? Wie zijn jullie in Godsnaam om haar hier over te veroordelen? Leven en laten leven zeg.., wat zijn jullie toch zuur..,



En dat er zelf reageerders zijn die zeggen dat ze met iemand die van een festival houd niet eens een kind zouden willen pffff hoe kortzichtig ben je dan??
Nou, dat zegt bijna niemand dat iemand boven de 25 niet naar een hardcore feestje mag. Dat is niet waarom ik het een kleuter vind. Moet iedereen zelf weten. Al ging hij naar K3 met zijn matties. Als iemand dat leuk vind, moet hij/zij dat doen (alhoewel ik wel een wenkbrauw zou optrekken bij dat laatste).

Alleen is helaas zijn kind jarig op die dag. Tja! Voor kinderen moet je weleens je eigen pleziertje aan de kant zetten. En als je dat niet kan of wil, dan moet je niet gaan trouwen en kindjes krijgen. Want kindjes kunnen er niets aan doen dat ze er zijn en jarig worden. Nou zal het kind niet doodgaan als papa er een groot deel van haar verjaardag niet is, dat niet. Ze zal het hooguit niet leuk vinden en TO zal het niet leuk vinden. Maar ach...fuck them....Dansie! Dansie!
Grrrr, ik quote mezelf, excuus, ik haal het weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 27 maart 2015 @ 11:00:

Nou, dat zegt bijna niemand dat iemand boven de 25 niet naar een hardcore feestje mag. Dat is niet waarom ik het een kleuter vind. Moet iedereen zelf weten. Al ging hij naar K3 met zijn matties. Als iemand dat leuk vind, moet hij/zij dat doen (alhoewel ik wel een wenkbrauw zou optrekken bij dat laatste).

Alleen is helaas zijn kind jarig op die dag. Tja! Voor kinderen moet je weleens je eigen pleziertje aan de kant zetten. En als je dat niet kan of wil, dan moet je niet gaan trouwen en kindjes krijgen. Want kindjes kunnen er niets aan doen dat ze er zijn en jarig worden. Nou zal het kind niet doodgaan als papa er een groot deel van haar verjaardag niet is, dat niet. Ze zal het hooguit niet leuk vinden en TO zal het niet leuk vinden. Maar ach...fuck them....Dansie! Dansie!+1
quote:godfried schreef op 27 maart 2015 @ 10:48:

Dames, Dames....



Wat een flauwe reacties zeg... Dus de beste man is een kleuter als hij naar een hardstyle festival gaat??



Waarom? Als je dat altijd leuk hebt gevonden moet je dan maar ineens stoppen als je 30 bent?

Kijk eens naar een concert van de Stones, lopen ook oude mensen rond.. Is dat dan zo anders?



En als TO vrede heeft met hoe het nu gaat tussen haar en haar man, dan is dat toch prima? Wie zijn jullie in Godsnaam om haar hier over te veroordelen? Leven en laten leven zeg.., wat zijn jullie toch zuur..,



En dat er zelf reageerders zijn die zeggen dat ze met iemand die van een festival houd niet eens een kind zouden willen pffff hoe kortzichtig ben je dan??TO heeft er geen vrede mee dat haar man precies op de verjaardag van hun dochter naar zo'n feest wil. En ik geef haar daar gelijk in.
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 27 maart 2015 @ 10:44:

Dan zijn we het samen eens Shifty! Ik schrok al een beetje. Samen praten, zonder ruzie en verwijten. Ze kan hem inderdaad niets verbieden, hoe verleidelijk dat ook is als hij zich als een peuter gedraagt. Dan ga je zo iemand ook zo behandelen, althans, ik ben zo. Funest voor een relatie natuurlijk, maar goed, ik zou ook niet een relatie aangaan met iemand die zich zo gedraagt.



Ik ben het dan weer niet eens met Baukje. Maar goed, mijn relaas is duidelijk waar ik het compromis zie, zo zijn er wel meer te bedenken, maar er is geen hartoperatie geplant, niemand die nog meer even te leven heeft, nooit meer een ander feesie waar man zijn dansie kan doen, geen kampioen wedstrijd die zonder hem niet gewonnen kan worden, geen ander kind dat de dupe is van deze verjaardag, er is geen sprake van een groot gezin waarin, wel een kind dat maar 1 x 5 wordt en ma/echtgenote die de boel kan entertainen en de rommel op kan ruimen, zodat man kleuter zijn dansie maar niet hoeft te laten schieten met zijn gabbers. Ik vind het nogal wat.

Maar in deze hang jij dus voor een ander een gewicht aan de belangrijkheid van het argument om de verjaardag op een andere dag te vieren. sterker nog jij bepaald het gewicht ervan. De afweging in iets dergelijks moet je samen maken maar het gewicht kan alleen diegene bepalen met de wens. Voor een ander kun je niet bepalen hoe belangrijk iets is. En nee je hoeft het niet af te zetten tegen de belangrijkheid van de verjaardag . Want het is hier niet de vraag of vader bij het verjaardagsfeest wil zijn maar wanneer het verjaardagsfeest gevierd wordt. En zeg nu eerlijk, onze kinderen zijn vaker jarig op een doordeweekse dag dan in het weekend : hoe doen jullie dat met school/werk. En hoe regelen eventuele ooms/tantes opa's en oma's dat met hun werk? Hoe vaak moeten ouders ook niet in het weekend werken. Geloof me er zijn heel veel 5de verjaardagen gevierd op een dag dat het kind niet echt 5 werd en ik betwijfel of om die reden het feestje minder leuk was geweest.

Het is nog zo ver weg, strakjes krijgt je kind zelf voor die dag nog een uitnodiging van een ander kinderfeestje waar ze heel graag naar toe wil. Helaas dan voor het kind want de verjaardag moet en zal op de dag zelf gevierd worden en als er dan toevallig nog een nichtje of neefje de verjaardag viert en de rest van de familie kan daardoor niet komen, jammer dan.

Want kan het leven toch simpel zijn met een klein beetje flexibiliteit en wat kunnen kinderen zaken toch voor normaal aannemen als ze niet anders gewend zijn dat een ieder zich flexibel op moet stellen in het leven. En wat kun je gelukkig zijn in het leven als je een ander ook wat gunt (al zie je er zelf totaal het nut er niet van in) want dan kun je verwachten dat een ander zich ook inleeft in jouw (in diens ogen misschien wel meest onzinnige) prioriteiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie deze vader zich anders niet erg inleven in zijn dochter. Dochter zou zich dus flexibel moeten opstellen omdat pa gaat hakken met zijn matties en niet met de teleurstelling om kan gaan als dat niet doorgaat.
Zoals een dochter bijvoorbeeld? Leuk omgedraaid.



Je snapt dat het feestje van kind dan een week later gevierd gaat worden?

Moet je dan ook oma's en opa's, familie dan ook maar even van te voren bellen dat zij het niet over de verjaardag hebben tegen het kind? School een briefje sturen etc.... Stel je voor..straks verheugd het kind zich erop. Trakteren een week later enzovoort.

En daarbij is het verschuiven met een paar dagen van een verjaardag voor familie door de weeks logisch. Dan heb je inderdaad te maken met werk en verplichtingen. Dan hebben we het over max 3 dagen, eventueel een kinderfeestje op woensdagmiddag. Een week opschuiven vind ik wel cru.



Overigens sta ik nooit voor dit soort vraagstukken, want ik ben nog veel erger dan de vader. Mijn pleziertjes hebben een zeer hoge prioriteit en heb (mede) daarom ook bewust geen kinderen. Daar heb ik namelijk van te voren zeer goed over nagedacht. Maar zelfs ik geef once in a year leuke dingetjes op voor de verjaardagen van mijn neefjes en nichtjes, want die zijn belangrijk. Dus ja, ik vind het, mits de vader dit door wil drukken, infantiel. Maar zoals ik al zei, ieder zijn/haar meug. TO vraagt een mening en ik geef die.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lamlul van een vader ben je als een hardstyleefeestje belangrijker voor je is dan de verjaardag van je vijfjarige dochtertje.



En van de mensen hier die de zaak zo proberen te draaien dat een hardstylefeestje een eenmalig uniek gebeuren is in tegenstelling tot de verjaardag van je dochtertje die je probleemloos door het hele jaar kunt verschuiven snap ik al helemaal niks.



En dat terwijl ik net zo keihard kinderloos ben als Catarax om ongeveer dezelfde redenen, maar ik denk er exact hetzelfde over.Ik kan het echt niet geloven dat een lullig feestje zo belangrijk kan zijn voor een volwassene, en dat de pret van je eigen kind dat trots een handvol vingers op kan steken naar iedereen daaraan ondergeschikt is.
Alle reacties Link kopieren
quote:baukje schreef op 27 maart 2015 @ 13:35:

[...]



Maar in deze hang jij dus voor een ander een gewicht aan de belangrijkheid van het argument om de verjaardag op een andere dag te vieren. sterker nog jij bepaald het gewicht ervan. De afweging in iets dergelijks moet je samen maken maar het gewicht kan alleen diegene bepalen met de wens. Voor een ander kun je niet bepalen hoe belangrijk iets is. En nee je hoeft het niet af te zetten tegen de belangrijkheid van de verjaardag . Want het is hier niet de vraag of vader bij het verjaardagsfeest wil zijn maar wanneer het verjaardagsfeest gevierd wordt. En zeg nu eerlijk, onze kinderen zijn vaker jarig op een doordeweekse dag dan in het weekend : hoe doen jullie dat met school/werk. En hoe regelen eventuele ooms/tantes opa's en oma's dat met hun werk? Hoe vaak moeten ouders ook niet in het weekend werken. Geloof me er zijn heel veel 5de verjaardagen gevierd op een dag dat het kind niet echt 5 werd en ik betwijfel of om die reden het feestje minder leuk was geweest.

Het is nog zo ver weg, strakjes krijgt je kind zelf voor die dag nog een uitnodiging van een ander kinderfeestje waar ze heel graag naar toe wil. Helaas dan voor het kind want de verjaardag moet en zal op de dag zelf gevierd worden en als er dan toevallig nog een nichtje of neefje de verjaardag viert en de rest van de familie kan daardoor niet komen, jammer dan.

Want kan het leven toch simpel zijn met een klein beetje flexibiliteit en wat kunnen kinderen zaken toch voor normaal aannemen als ze niet anders gewend zijn dat een ieder zich flexibel op moet stellen in het leven. En wat kun je gelukkig zijn in het leven als je een ander ook wat gunt (al zie je er zelf totaal het nut er niet van in) want dan kun je verwachten dat een ander zich ook inleeft in jouw (in diens ogen misschien wel meest onzinnige) prioriteiten.



Het verschil is dat school en werken tot de verplichtingen/noodzakelijkheden in het leven behoren.

Een hardstylefeestje is niets meer dan een lolletje.



En de verjaardag van je kind afserveren als zijnde ondergeschikt aan een lolletje voor papa vind ik dus een uiting van mentale beperking, een uiting dat papa geestelijk niet volgroeid is.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 27 maart 2015 @ 16:13:

[...]





Het verschil is dat school en werken tot de verplichtingen/noodzakelijkheden in het leven behoren.

Een hardstylefeestje is niets meer dan een lolletje.



En de verjaardag van je kind afserveren als zijnde ondergeschikt aan een lolletje voor papa vind ik dus een uiting van mentale beperking, een uiting dat papa geestelijk niet volgroeid is.

En als grote zus naar een concert of een festival wil op dat moment. Eenmalig optreden van haar idool waar ze vervolgens misschien nog jaren op moet wachten voordat die weer naar nederland komt. Of een belangrijke wedstrijd van broer om maar wat lollige zijstraten te noemen. En de verjaardag hoeft niet te worden af geserveerd, hij moet namelijk nog worden gepland.

Maar goed hierin verschillen we heel duidelijk van mening. Nu maar hopen dat jij niet ooit een te gekke uitdaging krijgt toevallig op de dag dat een van je kinderen jarig is. En maar hopen dat er nooit iemand die datum prikt voor een trouwerij/jubileum. Gaat dat lolletje ook je neus voorbij.
Dan lees je niet goed Baukje, want ook Kerol heeft geen kinderen.

Daarnaast zijn broers en zussen geen vader en ook die hebben niet gekozen voor een gezin. Nog buiten dat vind ik niet dat het gezin zomaar aan de kant geschoven kan worden voor een lolletje, dan gaan ze maar niet. Want dat is en blijft het namelijk, een lolletje. Maar waarden en normen verschillen inderdaad, de een vindt familie en gezin van belang, de ander zijn/haar lolletje, whatever that may be.

Oh en een hardcorefeestje komt heus nog wel een paar keer voor per jaar en ook volgend jaar, dus je vergelijking gaat daar ook mank, helaas. Het is niet een once in a lifetime event. Of vind jij van wel?
Ik lees dat baukje alleen aangeeft dat veel personen hier het 'gewicht' van beide evenementen invullen op basis van de TO-informatie. En dat het zinvol is om met elkaar te bespreken wat beide voor elkaar inhouden. Het is heel makkelijk roepen dat hij voor z'n gezin moet kiezen ten opzichte van een een lullig dansfeestje. Dat lijkt mij ook nogal voor de hand liggend. Maar het feit dat ze het nu al hebben over het 'conflict' tussen de verjaardag en het dansfeestje in september (!) geeft aan dat ze er beide veel waarde aan hechten. En in dat geval lijkt het mij zinvol om het daar eens goed over te hebben en niet iets wat schijnbaar voor hem heel belangrijk is aan de kant te schuiven omdat hij nou eenmaal 'voor zijn gezin moet kiezen'. Wij kunnen moeilijk bepalen hoe belangrijk iets voor iemand is, zeker als we de feiten maar beperkt (en eenzijdig?) mee krijgen. Volgens mij bedoeld baukje dus dat je daar wel voor open moet staan. In elk geval zie ik het ook zo.
Ik zou in elk geval verbaast zijn als er ruzie om komt. Uiteraard kan hier normaal over gesproken worden.

Helaas kunnen we niet meer dan afgaan op datgene wat hier geschreven wordt, dus dat doe ik dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Catacarax het gaat toch niet om een specifieke situatie. Ik wil mijn standpunt inzichtelijker maken door er een concreet voorbeeld bij de verzinnen. Jij hebt het over het afwegen van belangen en dat die daarbij bij het gezin (maar ik lees dus het kind, want pa is ook onderdeel van het gezin) moet liggen. Dat standpunt is dus niet meer vol te houden in het geval van twee kinderen binnen een gezin en daarmee geeft het voor mij al een grote valkuil aan. Want een gezin met een kind kan op termijn een gezin met twee kinderen worden en als het standpunt was alles draait om het kind dan heb je vanaf dan een probleem.



En inderdaad shifty heeft me goed begrepen. Ik zou ook niet naar een dergelijk feestje willen maar ik kan me best wel bepaalde dingen voor mezelf bedenken waar ik echt de verjaardagfeest van mijn kinderen voor zou verzetten. Maar het gaat er inderdaad om hoe belangrijk iets voor betreffende persoon is om er rekening mee te houden met de planning van de verjaardag. En net zoals de verjaardagsfeest op doordeweekse dagen op een andere dag gepland wordt, (of bij diegene die in het weekend werken juist bij de weekenddagen) zo kan het op weekenddagen op.

En een ieder mag zelf bepalen eigen wensen/verlangens volledig weg te cijferen ten behoeve van je kinderen maar verlang dat dan niet automatisch van je partner. Want voor niet iedereen is dat zo logisch. En in dat geval moet partner zichzelf niet wegcijferen voor het kind (want de verjaardag kan ook op een andere dag gevierd worden) maar dus eigenlijk in dit geval voor TO. Die bepaald de regels en daar heeft partner zich aan te houden. En dat is geen goede basis voor een langdurige relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:baukje schreef op 27 maart 2015 @ 16:51:

[...]



En als grote zus naar een concert of een festival wil op dat moment. Eenmalig optreden van haar idool waar ze vervolgens misschien nog jaren op moet wachten voordat die weer naar nederland komt. Of een belangrijke wedstrijd van broer om maar wat lollige zijstraten te noemen. En de verjaardag hoeft niet te worden af geserveerd, hij moet namelijk nog worden gepland.

Maar goed hierin verschillen we heel duidelijk van mening. Nu maar hopen dat jij niet ooit een te gekke uitdaging krijgt toevallig op de dag dat een van je kinderen jarig is. En maar hopen dat er nooit iemand die datum prikt voor een trouwerij/jubileum. Gaat dat lolletje ook je neus voorbij.



Tsja, er zijn de afgelopen decennia een hoop lolletjes die ik heb gemist door eigen keuze en prioriteiten, denk je echt dat ik er spijt van heb dat ik lolletjes heb gemist omdat ik soms andere prioriteiten heb gesteld in bepaalde omstandigheden dan mijn eigen lol?



Ik snap niet zo goed waarom je denkt dat deze scenario's mijn visie zouden bedreigen. Ik maak dagelijks in de supermarkt keuzes waarbij ik niet alleen mijn eigen belangen meeweeg, maar ook die van de mensen om mij heen. Waarbij ik ook het leuk vind om hen blij te zien worden of lekker te zien eten, en dat is geen opoffering, maar een puur intrinsiek fijn gevoel. Ik vind dat doodnormaal en krijg er geen slecht gevoel van, integendeel.



Er zit natuurlijk ook een enorm verschil in of ik mijn eigen lolletje afweeg tegen dat van mijn kind, of dat ik belangen van meerdere kinderen afweeg tegen elkaar zoals in de scenario's die jij schetst.



{Ik heb overigens bewust en naar volledige tevredenheid geen kinderen, maar in die plaats kun je rustig de kinderen van mijn partner of van mijn zus invullen, de afweging wordt er niet anders van omdat het mensjes zijn die mij na aan het hart liggen. En waarvan ik onmetelijk vrolijk word als ik zie dat ze blij zijn.)
Alle reacties Link kopieren
Prima toch als het voor jou zo werkt Kerol maar ik zou die insteek toch niet als vanzelfsprekend van je partner verwachten. Ik ben bedeeld met een gezonde dosis egoïsme en laat dus echte belangrijke dingen voor mezelf meestal niet mijn neus voorbij gaan. Bij elke beslissing houd ik rekening met de belangen van de kinderen en partner. Toch stel ik na afweging mijn belang ook regelmatig boven die van de kinderen en partner. En ik heb niet het idee dat ze daardoor kinderen en man met minder liefde bejegen of ze te kort doe en al helemaal niet ongelukkiger mee maak. Want kinderen en man gedijen het beste bij een gelukkig en tevreden moeder die niet het idee heeft zich weg te cijferen voor de kinderen.

Ik vond het altijd verschrikkelijk als mijn moeder daar mee aan kwam zetten. Als we iets deden wat haar niet aanstond kwam ze met een hele riedel dat ze zich altijd compleet voor ons had weggecijferd. Kreeg het idee dat het moederschap een hele opoffering was. Nou zo ervaar ik het zelf niet hoor. Kinderen zijn bewuste keuze van man en mij, dus vanzelfsprekend dat je goed voor ze zorgt en probeert ze zoveel mogelijk mee te geven en rekening houd met hun belangen. Zoiets kan nooit als een opoffering voelen lijkt mij. Heb dus ook nooit het gevoel gehad mezelf weg te cijferen voor het gezin. Logisch kun je zeggen want ik leg regelmatig de prioriteit bij mezelf dus dan heeft een ander maar rekening te houden met mij. Maar in de praktijk ligt die natuurlijk voor het merendeel bij de belangen van een ander. Ik denk echt dat ik ook niet wezenlijk veel egoïstischer ben dan de gemiddelde moeder. Maar misschien wel bewuster van het feit dat ik ook best vaak keuzes maar in het belang van mezelf terwijl anderen dat ook doen maar zichzelf er niet eens van bewust zijn omdat ze standaard enkel en alleen hun eigen prioriteiten lijst als algemene lijst hanteren.

Terwijl ik me er van bewust ben dat het prioriteitenlijstje van man en kinderen een geheel andere volgorde heeft. En ik dus niet uit ga van mijn lijstje maar van alle lijstjes samen een echte prioriteiten lijst probeer te vormen. En daarin neem je dan de argumenten voor een hoge notering van desbetreffende persoon mee.
Alle reacties Link kopieren
Baukje, En naar een hardcore feest gaan ipv de verjaardag van je dochter vieren op welke wijze past dat bij jou ego?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kind wordt 5 en pa wil naar een hairstyle-feestje. Tsja. Ouderschap brengt verplichtingen mee, je gaat maar op een andere dag naar de kapper.
Alle reacties Link kopieren
Voor een 5-jarige is een verjaardagsfeest heel belangrijk.

De meeste kinderen krijgen 2 feesten: het kinderfeestje en het volwassenen/familiefeest.

Hoe zou je dit oplossen als de verjaardag op een doordeweekse dag valt? Dan moet vader ook gewoon naar zijn werk.

Ik heb zelf altijd gezorgd dat elk kind op zijn verjaardag in elk geval 1 van die 2 feestjes heeft.



Dus: Als vader per sé naar zijn party moet (daar heb ik geen mening over) zorg dan dat je op die dag het kinderfeestje geeft.

Kind blij, papa blij, gezin blij.
Zo erg is het nou ook weer niet
Alle reacties Link kopieren
Baukje, nou moet je echt je mond houden.



Het is gvd de verjaardag van zijn dochter!
F.U.
Ik zie mensen dingen erbij halen die eenmalig zijn. Het gaat hier om een feestje die er in de lente en zomermaanden ieder weekend plaats vinden. Dat is eigenlijk precies hetzelfde als dat de vader gewoon overdags liever naar de kroeg ging op dochters verjaardag. Dat kun je namelijk ook iedere week doen. Is wel heel wat anders dan een concert van je favoriete idool oid toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:baukje schreef op 27 maart 2015 @ 18:50:

Prima toch als het voor jou zo werkt Kerol maar ik zou die insteek toch niet als vanzelfsprekend van je partner verwachten. Ik ben bedeeld met een gezonde dosis egoïsme en laat dus echte belangrijke dingen voor mezelf meestal niet mijn neus voorbij gaan. Bij elke beslissing houd ik rekening met de belangen van de kinderen en partner. Toch stel ik na afweging mijn belang ook regelmatig boven die van de kinderen en partner. En ik heb niet het idee dat ze daardoor kinderen en man met minder liefde bejegen of ze te kort doe en al helemaal niet ongelukkiger mee maak. Want kinderen en man gedijen het beste bij een gelukkig en tevreden moeder die niet het idee heeft zich weg te cijferen voor de kinderen.

Ik vond het altijd verschrikkelijk als mijn moeder daar mee aan kwam zetten. Als we iets deden wat haar niet aanstond kwam ze met een hele riedel dat ze zich altijd compleet voor ons had weggecijferd. Kreeg het idee dat het moederschap een hele opoffering was. Nou zo ervaar ik het zelf niet hoor. Kinderen zijn bewuste keuze van man en mij, dus vanzelfsprekend dat je goed voor ze zorgt en probeert ze zoveel mogelijk mee te geven en rekening houd met hun belangen. Zoiets kan nooit als een opoffering voelen lijkt mij. Heb dus ook nooit het gevoel gehad mezelf weg te cijferen voor het gezin. Logisch kun je zeggen want ik leg regelmatig de prioriteit bij mezelf dus dan heeft een ander maar rekening te houden met mij. Maar in de praktijk ligt die natuurlijk voor het merendeel bij de belangen van een ander. Ik denk echt dat ik ook niet wezenlijk veel egoïstischer ben dan de gemiddelde moeder. Maar misschien wel bewuster van het feit dat ik ook best vaak keuzes maar in het belang van mezelf terwijl anderen dat ook doen maar zichzelf er niet eens van bewust zijn omdat ze standaard enkel en alleen hun eigen prioriteiten lijst als algemene lijst hanteren.

Terwijl ik me er van bewust ben dat het prioriteitenlijstje van man en kinderen een geheel andere volgorde heeft. En ik dus niet uit ga van mijn lijstje maar van alle lijstjes samen een echte prioriteiten lijst probeer te vormen. En daarin neem je dan de argumenten voor een hoge notering van desbetreffende persoon mee.



Ik ben echt heel heel heel heel heel ontzettend nieuwsgierig hoe in dat geval een hardstylefeestje hoger op die lijst terecht kan komen dan de verjaardag van je vijfjarige dochter.



Overigens gaat deze hele discussie natuurlijk wel degelijk over de casus in de openingspost, en is het geen algemene discussie over dat je ego ook een plaats heeft op prioriteitenlijstjes. Natuurlijk is dat zo. Maar we hebben het over die lambal van een vader in de OP, die tot deze prioriteiten komt na het afwegen van zijn hardstylefuifje tegen de jubileumverjaardag van zijn kindje.
Alle reacties Link kopieren
Pardon in een discussie je mond houden, lijkt me niet handig discussiëren. Je hoeft het in een discussie niet met elkaar eens te worden. Vloeken in een discussie vind ik dan weer heel erg ver gaan.

Ik kan er als buitenstaander niet over oordelen over hoe belangrijk betreffende feestje voor deze vader is. Schijnbaar kunnen anderen dat hier wel en menen zelfs op grond van een enkel gegeven dat een of ander feestje heel belangrijk is voor hem, zo belangrijk zelfs dat het voor hem een reden zou zijn de verjaardagsfeest van de dochter op een andere dag te plannen dan de verjaardag te kunnen veroordelen. Ik ben dan misschien soms best wel egoïstisch maar oordelen en zeker iemand op grond van een enkele gegeven te veroordelen zijn dingen die ik mijn kinderen in ieder geval probeer mee te geven niet te doen dus daar probeer ik dan ook het goede voorbeeld in te geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 27 maart 2015 @ 18:58:

Baukje, En naar een hardcore feest gaan ipv de verjaardag van je dochter vieren op welke wijze past dat bij jou ego?De discussie gaat niet over feestje of verjaardag, de datum van de verjaardagfeest staat duidelijk nog (voor man in ieder geval ) nog ter discussie. En het gaat niet om mijn ego en het gaat er niet om hoe belangrijk wij en TO het hardcore feest vind , het gaat erom hoe belangrijkijk het voor partner van TO is. Daar kunnen wij geen zinnig woord over zeggen. Althans ik beschik die gave niet. hst enige wat ik wil zeggen dat je je dergelijke gaves niet te snel moet toebedelen. Verschillende mensen verschillende prioriteiten en je partner niet per definitie je eigen prioriteiten op willen leggen. Want dat is een vorm van egoïsme die in ieder geval mij echt veel ver gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven