Raar of niet?

03-08-2015 09:38 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik zit met een situatie en vind het best wel raar. Gisteren moest ik werken, ik werk in een winkel in de stad. Het was best wel rustig in de stad en best wel een saaie dag. Overdag hoorde ik niks van mijn vriend en in de avond appt hij mij dat hij in de stad was om naar wat winkels te gaan. Geen winkels aan de andere kant van de stad maar bij mij om de hoek.



Nu vind ik het best wel raar dat hij dan niet even snel langskomt om hallo te zeggen. Of ligt dit dan aan mij?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat ligt aan jou. Jij bent toch aan het werk? Waarom moet hij dan 'hallo' komen zeggen? Wordt jij betaald om te kwebbelen met je vriend?
Hij heeft ook een eigen leven, laat hem lekker gaan?????!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Nou echt raar zeg. Hij zal er wel een ander op na houden.
Alle reacties Link kopieren
Nee is niet raar. Als hij aan het werk is - bijvoorbeeld op een kantoor - en jij loopt er langs, ga je dan ook naar binnen en even 'hallo' zeggen? Persoonlijk vind ik het altijd onprofessioneel als medewerkers van winkel met hun vrienden gaat lopen kletsen o.i.d.



Hoe oud ben je? Ben je zo onzeker dat je je zoiets kleins aantrekt? Er zijn echt wel betere dingen in de wereld om je zorgen aan te besteden!
Ik vind dit niet raar hoor hij hoeft toch niet persé langs te komen? Misschien dacht hij dat je aan het werk was en hij je niet wou storen.
Alle reacties Link kopieren
Zitten jullie aan elkaar vast? Ik heb wel eens met een vriendin in een kroeg gezeten en mijn vriend had met een vriend van hem in de kroeg ernaast afgesproken. We hebben heerlijk gekletst met onze vrienden, zonder elkaar te zien, en zijn 10 minuten na elkaar naar huis gefietst. Waarom moeten we alles samen doen? Ik zie hem thuis weer.
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, maar in het echte leven is het niet normaal om tijdens werktijd te appen en mensen te ontvangen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Je bent aan het werk. Als je op kantoor zou werken, zou je het dan ook normaal vinden dat hij hallo komt zeggen als hij boodschappen doet een straat verder op?



En daarnaast: hij is op dat moment iets aan het doen zonder jou. Daar hoeft hij jou toch niet meteen bij te betrekken puur omdat hij in de gelegenheid is?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 03 augustus 2015 @ 09:41:

Ja, dat ligt aan jou. Jij bent toch aan het werk? Waarom moet hij dan 'hallo' komen zeggen? Wordt jij betaald om te kwebbelen met je vriend?Omdat we elkaar bijna niet zien. Ik studeer en werk. Hij werkt fulltime, waardoor we elkaar niet vaak zien. Als je dan om de hoek bent kun je toch even hallo zeggen. Ik heb het niet over een uur blijven hangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook vreemd. Gewoon je hoofd om de hoek steken zou moeten kunnen.

Ik zou ook willen dat mijn vriend dat deed.

Dus ik snap je wel.



Punt is: dit is een WENS, je kunt hem niet tot dat soort dingen verplichten.

Maar je bent t wel aan jezelf verplicht om je wensen naar je vriend toe te uiten, op een niet-verwijtende maar open manier. Dit is iets kleins, op het eerste gezicht, maar misschien wel goed startpunt om te beginnen om je gevoelens en wensen te uiten. Wie weet had hij ook enorm veel zin om even langs te lopen en stuurde hij dat berichtje met de hoop van dat je zou zeggen, loop je even langs? Of: zullen we na mijn werk iets drinken? Kortom, hij kan hetzelfde hebben gevoeld en gehoopt maar om de een of andere reden niet gedaan hebben, omdat hij op jou 'wachtte'.

Dus spreek t uit :)! (niet alleen hier)



En loop het risico dat het raar is in zijn ogen. Of in de ogen van veel forumsters.



Daar gaat het toch niet om?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Ik vind dit ook raar maar heb dit vaker gezien bij mijn vriend maar ook bij vrienden..

Mijn vriend vindt het ongemakkelijk om 'zomaar' bijv collega's te ontmoeten, of uit een soort efficiëntie. 'ik moest daar niet zijn.'

En als je dan de suggestie zegt: Had je mij kunnen groeten, presteerde een vriend om te zeggen dat ik dan dat en dat op mijn werk kon leggen want dat kon hij dan gelijk meenemen, goed idee van me!

Mannenbreinen werken anders.
quote:minnimouse schreef op 03 augustus 2015 @ 09:41:

Ja, dat ligt aan jou. Jij bent toch aan het werk? Waarom moet hij dan 'hallo' komen zeggen? Wordt jij betaald om te kwebbelen met je vriend?+1
Alle reacties Link kopieren
quote:emdeee schreef op 03 augustus 2015 @ 09:45:

[...]





Omdat we elkaar bijna niet zien. Ik studeer en werk. Hij werkt fulltime, waardoor we elkaar niet vaak zien. Als je dan om de hoek bent kun je toch even hallo zeggen. Ik heb het niet over een uur blijven hangen.

Jullie hebben nooit een avondje of een weekendje vrij samen?

En als je niet wilt kletsen, maar alleen 'hallo' wilt zeggen omdat je elkaar bijna niet ziet, wat maakt dat dan uit? Het is niet alsof je hem dan heel uitgebreid gesproken hebt ofzo. Beter kun je je dan richten op het anders indelen van je bezigheden waardoor je hem wel vaker ziet (buiten werktijd).
Alle reacties Link kopieren
"Beter kun je je dan richten op het anders indelen van je bezigheden waardoor je hem wel vaker ziet (buiten werktijd)."



En HIJ zou dat ook kunnen doen dus.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt aan jou. Ben jij ooit bij je vriend naar zijn werk gegaan of de college zaal binnen gelopen om even "hoi" te zeggen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 03 augustus 2015 @ 09:46:

Ik vind het ook vreemd. Gewoon je hoofd om de hoek steken zou moeten kunnen.

Ik zou ook willen dat mijn vriend dat deed.

Dus ik snap je wel.



Punt is: dit is een WENS, je kunt hem niet tot dat soort dingen verplichten.

Maar je bent t wel aan jezelf verplicht om je wensen naar je vriend toe te uiten, op een niet-verwijtende maar open manier. Dit is iets kleins, op het eerste gezicht, maar misschien wel goed startpunt om te beginnen om je gevoelens en wensen te uiten. Wie weet had hij ook enorm veel zin om even langs te lopen en stuurde hij dat berichtje met de hoop van dat je zou zeggen, loop je even langs? Of: zullen we na mijn werk iets drinken? Kortom, hij kan hetzelfde hebben gevoeld en gehoopt maar om de een of andere reden niet gedaan hebben, omdat hij op jou 'wachtte'.

Dus spreek t uit :)! (niet alleen hier)



En loop het risico dat het raar is in zijn ogen. Of in de ogen van veel forumsters.



Daar gaat het toch niet om? Ja, klopt. Zijn reden was dat hij even snel de stad in ging. Maargoed, dan ga ik daar over nadenken. Hij heeft de hele dag niks gedaan, maar ging snel de stad in en was daarom niet langsgekomen, terwijl hij wist dat ik alleen was ingeroosterd. Dat had ik hem zaterdags al verteld. Ik wist niet eens dat hij de stad in ging. Als ik dat dan daarna hoor vind ik dat best apart.
Alle reacties Link kopieren
Punt is dat je dus meer behoefte hebt aan contact/intimiteit als ik je zo lees. Jullie relatie klinkt alsof jij m te afstandelijk vind. Dit kun je aankaarten bij je vriend. Zou je zelfs moeten doen, zoals ik schreef: dat ben je aan jezelf verplicht want dit maakt je niet happy

Samen naar een oplossing en mate van contact zoeken waar jullie allebei blij van worden lijkt me nu de weg. Dat begint met praten!
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 03 augustus 2015 @ 09:51:

"Beter kun je je dan richten op het anders indelen van je bezigheden waardoor je hem wel vaker ziet (buiten werktijd)."



En HIJ zou dat ook kunnen doen dus.Ja hij zou dat ook kunnen doen ja. Maar dus niet onder werktijd!
Alle reacties Link kopieren
Ach hallo zeggen tegen d'r vriend en hij tegen haar, minimouse....daar wordt TO niet voor ontslagen.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 03 augustus 2015 @ 09:52:

Dat ligt aan jou. Ben jij ooit bij je vriend naar zijn werk gegaan of de college zaal binnen gelopen om even "hoi" te zeggen?Dat is geen vergelijking. We hebben het over een voor iedereen benaderbare winkel, niet over een gesloten kantoor of collegezaal
Alle reacties Link kopieren
emdeee, je hoeft je niet te verdedigen hier.

JIJ vond het jammer en bent niet happy met jullie mate van contact.

Ik herken dat wel. Accepteer je gevoelens, ga er nooit aan twijfelen of je 'moeilijk doet'.

So what?

Stel dat hij (of vrouwen hier for that matter) dat vinden, daarmee verandert je gevoel niet, en ben je ook nog eens met de suggestie geconfronteerd dat je een aanstelster bent.

Don't even go there.

Je gevoelens zijn helemaal oké. De vraag is alleen: (hoe) ga je voor je behoeften opkomen bij je vriend?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 03 augustus 2015 @ 09:54:

Ach hallo zeggen tegen d'r vriend en hij tegen haar, minimouse....daar wordt TO niet voor ontslagen.

Dat zeg ik toch ook niet?

Maar het feit dat zij super onzeker wordt van het feit dat hij geen 'hallo' kwam zeggen, ligt bij haar.
Alle reacties Link kopieren
Ja, tuurlijk. Het is ook haar gevoel erbij.

En hij pakt dat gevoel hopelijk liefdevol op.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 03 augustus 2015 @ 10:01:

Ja, tuurlijk. Het is ook haar gevoel erbij.

En hij pakt dat gevoel hopelijk liefdevol op.Ja, of zij doet wat aan haar onzekerheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven