Relatie met een vriend met kinderen

26-07-2013 13:22 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb sinds 2,5 jaar een relatie met een geweldige lieve man die heel veel voor mij overheeft helaas heeft hij een relatie gehad voor mij waar 2 kinderen uit zijn geboren. nu zijn de kinderen heel lief hoor en ik kan goed met ze. maar het probleem is dat je er gratis een ex bij krijgt. en laat die laatste nou steeds een stress factor zijn.



hier iemand graag commentaar mag leveren over hoe het hier zou gaan. en de kinderen...die geven antwoorden die ook nog niet eens kloppen



zijn er meer stiefmoeders die hier last van hebben en hoe voelen jullie er bij dat je vriend zwart word gepraat?
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je in hemelsnaam met: "hier iemand graag commentaar mag leveren over hoe het hier zou gaan. en de kinderen...die geven antwoorden die ook nog niet eens kloppen"?



En hoezo ben jij stiefmoeder? Je bent toch gewoon de vriendin van papa? Ze hebben al een moeder, jij hoeft je toch niet met hun opvoeding te bemoeien?



En "zwart gepraat"? Je bedoelt zwart gemaakt? Wat is er allemaal aan de hand dan? En wat doet en zegt die ex dan?
Alle reacties Link kopieren
Man met kinderen zou voor mij een absolute NO GO zijn. En een ex en praatjes zou ik straal negeren. Daar heb je zo een (h)ex het meeste mee want dan krijgt ze geen poot aan de grond bij jou. Ze wil je uitlokken en lukt dat niet dan gaat de lol er vanzelf vanaf.
Alle reacties Link kopieren
"helaas heeft hij een relatie gehad voor mij waar 2 kinderen uit zijn geboren."





Klinkt ook echt heel liefdevol dit.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Na 2,5 jaar weet je nog steeds niet hoe je er mee om moet gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:goudenmeid schreef op 26 juli 2013 @ 13:24:



Ze hebben al een moeder, jij hoeft je toch niet met hun opvoeding te bemoeien?







Deze opmerking lees ik vaker maar ik snap dat nooit zo goed. Je weet toch niet hoe vaak de kinderen bij TO en haar vriend zijn?



Mijn man heeft een zoontje uit een eerdere relatie en samen hebben we nog twee kinderen. Zijn zoon is de helft van de tijd bij ons, mijn man werkt fulltime en ik ben het meeste thuis bij de kinderen. Het is dan toch logisch dat ik mij met de opvoeding van zijn zoon bemoei? Hij woont (gedeeltelijk) bij ons en ik voed onze dochters toch ook op?



Dat de kinderen al een moeder hebben daar ben ik het helemaal mee eens. De eigen ouders zijn en blijven voor het kind het belangrijkst maar je helemaal niet bemoeien met de opvoeding is volgens mij de andere kant.
Alle reacties Link kopieren
Leuk en lief zijn voor de kinderen, het goede voorbeeld geven, je nergens zomaar mee bemoeien, niet negatief praten over de ex van je vriend etc.
Alle reacties Link kopieren
Over bemoeien met de opvoeding: ik zorg ook voor een stiefzoon. Ik speel met hem, leer hem dingen, lach met hem en troost hem en koop voor hem bijv. kleren als ik iets zie wat ik weet dat hij gaaf zal vinden. En voor hem gelden dezelfde huisregels als voor de andere kinderen. Verder laat ik de rest over aan mijn man en zijn ex.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 26 juli 2013 @ 13:27:

"helaas heeft hij een relatie gehad voor mij waar 2 kinderen uit zijn geboren."





Klinkt ook echt heel liefdevol dit.



Helaas heeft hij een relatie gehad voor mij. (en daar zijn 2 kinderen uit geboren) klinkt het nu wat liefdevoller?



overigens is stiefmoeder een term hoor! ze noemen bij gewoon bij naam en geen stiefmoeder.



boeregijt zulk iets kan wel 5 jaar duren .



lenthe27 bedankt voor je reactie ik bemoei me niet met de opvoeding hoor.



maar even voor de duidelijkheid de kinderen vertellen dingen over hier wat niet waar is! bijv. dan ze geen drinken krijgen, dat vader altijd boos op ze is, dat ik boos op ze ben, thius vertellen ze dat ze niet naar vader willen want daar is niks aan hier is echter niks te merken kortom allemaal negativiteit.



daar vind ik moeilijk mee om te gaan! en vraag ik de ´stiefmoeders´ op dit forum hoe zij hier mee om gaan
Alle reacties Link kopieren
quote:rive schreef op 26 juli 2013 @ 13:44:

Leuk en lief zijn voor de kinderen, het goede voorbeeld geven, je nergens zomaar mee bemoeien, niet negatief praten over de ex van je vriend etc.dat dingen doe ik sowiso al allemaal
quote:ladyb84 schreef op 26 juli 2013 @ 13:48:

Helaas heeft hij een relatie gehad voor mij. (en daar zijn 2 kinderen uit geboren) klinkt het nu wat liefdevoller?Nee. Waarom is het helaas dat hij een leven heeft gehad voor hij jou leerde kennen? Die relatie, en alles wat daarvoor en daarna is gebeurd, heeft hem gemaakt tot de man die hij nu is. De man waar jij verliefd op bent geworden.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je vriend met de moeder van zijn kinderen gaan praten en uitleggen dat het niet klopt wat ze zeggen. En er samen achter komen waarom ze daarover liegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rive schreef op 26 juli 2013 @ 13:47:

Over bemoeien met de opvoeding: ik zorg ook voor een stiefzoon. Ik speel met hem, leer hem dingen, lach met hem en troost hem en koop voor hem bijv. kleren als ik iets zie wat ik weet dat hij gaaf zal vinden. En voor hem gelden dezelfde huisregels als voor de andere kinderen. Verder laat ik de rest over aan mijn man en zijn ex.Dit is ook wat ik bedoel. Beslissingen, schoolafspraken, afspraken over bedtijd enz is inderaad taak voor de ouders en niet voor een 'stief'ouder. Maar de dingen die jij hierboven beschrijft horen er zeker wel bij.
Alle reacties Link kopieren
Zo kun je het ook zien Trotter, bedankt voor je positieve draai eraan.



Beauke al zovaak gedaan, maar zij gelooft haar kinderen (8 en 6 jaar) ook omdat ze zelf zo negatief is over hem en dat voed haar weer.
Alle reacties Link kopieren
Wat doet de ex van je vriend dan? En welke vragen stel jij dan aan de kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Maar wat zegt ze nou concreet? En wat is er nou concreet aan de hand? Want dat is me nog steeds niet duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ex van vriend is heel negatief in zijn rol als vader. hij doet niks goed

en moet overal ja en amen op zeggen doet hij dat niet dan is het haat en nijt ze zet bijv dan een grafsteen op haar profiel met de woorden een steen staat beter op je kloten EX, praat over vriend waar de kinderen bij zijn in een hele negatieve vorm.



maar ze mogen hier wel zoveel mogelijk heen voor heel tegenstrijdig dus
Alle reacties Link kopieren
ik kan niet heel concreet er op in gaan omdat het valt te googelen maar laat het maar op houden dat ze heel negatief en stokerig is
Alle reacties Link kopieren
Wat een tokkie, die ex. En wat doet jouw vriend?
Alle reacties Link kopieren
Wat een narigheid. Zorg jij er dan maar beter voor dat je een leuk en gezellig en gezond voorbeeld bent voor de kinders.
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend negeert de boel dan maar wat maar ik merk wel dat ik zulke dingen moeilijk vind dan vriend.



wie vind het wel leuk dat haar vriend of man word afgekraakt niemand toch?
Alle reacties Link kopieren
ik probeer ook zo lief mogelijk voor ze te zijn, en dat ze het hier gezellig vinden vind ik ook belangrijk maar dan vind ik het wel vervelend dat ik dan hoor dat ze niet mee willen of wat dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook zo, Lady. Maar wat moet je ermee? Die ex gaat niet ophouden omdat jij er iets van zegt.

Zoveel mogelijk (haar Facebook) negeren en je concentreren op de mooie dingen van het leven en je relatie.
Een moeilijke ex kan zeker een stressfactor zijn, zeker voor mannen die hun best doen met de opvoeding van hun kinderen en als partner daarvan krijg je daar natuurlijk dan ook mee te maken. Erg vervelend, maar meer dan begrip tonen en soms advies geven kun je niet doen.



Wat betreft de invloed die dit alles heeft op de kinderen naar jullie toe heb ik zelf geen ervaring, maar lastig lijkt dat me wel, want het lijkt me zeer oneerlijk voelen als er een verkeerde voorstelling van zaken wordt gegeven terwijl jullie je best doen.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet makkelijk en dat zal nog wel een tijd duren. Maar die kinderen groeien nu op. In deze situatie. Het zou fijn zijn als jij je er niet mee bemoeit maar (mits je dat graag wilt) een leuk persoon in hun leven bent en laat merken dat ze van je op aan kunnen.

Niet te teleurgesteld reageren dus als ze bepaalde keuzes maken vanuit het loyaliteitsconflict waar ze in zitten bijvoorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven