Relatie met kids herstelbaar?

18-10-2014 08:57 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had gehoopt dat ik hier niks zou moeten schrijven, maar het gaat jammer genoeg van kwaad naar erger.



Tekst weggehaald ivm herkenbaarheid en om problemen te vermijden. Bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
quote:sushilala schreef op 18 oktober 2014 @ 09:33:

Correctie, sorry, ik kan je bericht in een alinea niet heel goed lezen. Wie plaatst nou waar een bericht? Het kind bij de vader? Ik las het anders.

Ik zal mijn berichten aanpassen.

Niet reageren in ieder geval.Kind bij vader ja. Heb ik aan mijn man ook gezegd, gewoon niet op reageren.
quote:katey1 schreef op 18 oktober 2014 @ 09:29:

Moet ik dan contact houden met die kinderen of blijf ik ervan tussen?



Jij moet je erbuiten houden. Als pa contact wil, dan zoekt hij daar maar lekker zelf een oplossing voor.



Ik zou alleen maar nog bozer worden als ik een bericht van de vrouw van mijn vader kreeg. En ik ben allang geen puber meer.
Ik zou er als puber ontzettend veel moeite mee hebben dat jullie het bagatelliseren. Noemen jullie het tegenover de kinderen ook een tik? Ik denk dat jullie niet beseffen hoe ontzettend vernederend het is als degene die jou hoort te beschermen je aanvalt en het dan afzwakt door het een tik te noemen. Zeg het zoals het is, hij heeft zijn kinderen geslagen omdat hij boos was op zijn ex. Het is respectloos tegenover zijn kinderen om het af te zwakken. Daarmee ontken je hun gevoelens en het trauma dat ze is aangedaan.
Alle reacties Link kopieren
Echt laat het rusten. Laat vader nog een keer iets sturen in de trant van ik hou van jullie, ik hoop op beter contact. Mijn deur staat altijd voor jullie open.



Reageer niet meer op nare of rare berichten. Die worden nu uit boosheid verstuurd en jullie reactie wordt in boosheid ontvangen en dus toch niet correct geïnterpreteerd.



Je kan niks afdwingen, jij als stiefmoeder al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
In vervolg op mijn bericht: En zeg alsjeblieft geen kwaad woord over zijn moeder. Hoewel hij misschien zijn vader mist en twijfelt aan dingen die zijn moeder zegt, zal hij zelf de conclusie moeten trekken dat zij misschien ook niet alles goed heeft gedaan.



Trek vooral zelf het boetekleed aan. Zeg dingen als :'het was misschien niet handig om dat geld weg te sluizen, want het heeft alleen maar voor problemen gezorgd en geld is uiteindelijk maar geld, maar ik deed het voor jullie'
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 18 oktober 2014 @ 09:37:

Ik zou er als puber ontzettend veel moeite mee hebben dat jullie het bagatelliseren. Noemen jullie het tegenover de kinderen ook een tik? Ik denk dat jullie niet beseffen hoe ontzettend vernederend het is als degene die jou hoort te beschermen je aanvalt en het dan afzwakt door het een tik te noemen. Zeg het zoals het is, hij heeft zijn kinderen geslagen omdat hij boos was op zijn ex. Het is respectloos tegenover zijn kinderen om het af te zwakken. Daarmee ontken je hun gevoelens.

Dat klopt, dat zegt man zelf ook. Alleen heeft hij het nooit aan zijn kids kunnen zeggen en ook nooit persoonlijk zijn spijt kunnen betuigen. Ik kan echt niet neerschrijven hoeveel spijt hij ervan heeft. Hij zegt het niet, ik zie het gewoon.



Ik wil als stiefmoeder ook niks afdwingen. En het feit dat ze geen contact meer willen, wordt ook gerespecteerd. Er worden geen berichtjes meer gestuurd. Man krijgt alleen boze berichtjes van zoon. Er niet op reageren vind ik dan ook maar 'raar', kan overkomen alsof het papa niet interesseert of hij nu iets krijgt van zijn zoon of niet. Maar inderdaad, er gewoon en rustig op reageren lijkt mij de beste manier. Dat samenkomen willlen ze (nog) niet, maar het is misschien inderdaad niet slecht om het af en toe eens voor te stellen als er nog eens een berichtje komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dropdrop schreef op 18 oktober 2014 @ 09:40:

In vervolg op mijn bericht: En zeg alsjeblieft geen kwaad woord over zijn moeder. Hoewel hij misschien zijn vader mist en twijfelt aan dingen die zijn moeder zegt, zal hij zelf de conclusie moeten trekken dat zij misschien ook niet alles goed heeft gedaan.



Trek vooral zelf het boetekleed aan. Zeg dingen als :'het was misschien niet handig om dat geld weg te sluizen, want het heeft alleen maar voor problemen gezorgd en geld is uiteindelijk maar geld, maar ik deed het voor jullie'

En zo is het ook, hij deed het voor hen.

Over moeder en stiefvader (moeder is ondertussen ook met hem gehuwd) hebben wij nog nooit een slecht woord gezegd, is zeker ook niet de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure, 20 minuten geleden

Hij heeft ze ontzettend vernederd door zijn frustratie op ze te botvieren. Je zegt een tik, alsof het niets is maar in feite heeft hij ze mishandeld. Overdrijf niet zo joh.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:katey1 schreef op 18 oktober 2014 @ 09:19:

[...]



maar als het die jongen zijn manier is om een schreeuw naar aandacht? Man zegt dat hij altijd al moeilijk had om zijn gevoelens te laten zien (zoon dan). Wat als het een soort van vraag is van zijn kant uit? Naar mijn gevoel komt het over alsof hij zegt: 'ajb help me'.



.... En op dat moment had ik liever dat ik reageerde dan papa. Want een reactie verwachtte zoon natuurlijk wel.houd op met die invullingen en houd op met bepalen hoe jij het liever wilt. Het draait niet om jou, gatver, stop ermee....
Alle reacties Link kopieren
quote:anemoon22 schreef op 18 oktober 2014 @ 09:45:

[...]





houd op met die invullingen en houd op met bepalen hoe jij het liever wilt. Het draait niet om jou, gatver, stop ermee....Ik vraag raad, geen verwijten. Ik kan maar zeggen hoe ik de situatie inschat m.b.t. 2 kinderen die ik eigenlijk niet ken en waarvan ik niet weet hoe ze zijn. Vandaar dat ik aan jullie vraag hoe jullie het zien, en laat ik weten hoe ik het zie. Ik heb niet gezegd dat hoe ik het zie, klopt. Ik zeg maar wat mijn gevoel zegt. Daarom hoef ik nog geen gelijk te hebben. Misschien zijn er mensen die in dezelfde situatie zitten of gezeten hebben, die weten hoe het voelt als je het als kind van meegemaakt hebt. Mijn ouders zijn nog samen en liggen niet in een vechtscheiding. Ik kan perfect begrijpen dat het voor die kinderen heel erg moeilijk is, dat ze in de knoop liggen dankzij hun ouders die niet overeen komen. Maar daarvoor moet je met 2 zijn en ze zijn allebei in fout. Ik vind het alleen heel erg voor die kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Je geeft zelf al aan dat je de kinderen eigenlijk niet kent. Ik snap dat je, je man wilt helpen maar ga er vooral niet tussen hangen.



Lullig gezegd maar jij bent niemand voor hen. Je wordt nu gewoon gebruikt om pa een hak te zetten.



Ik werk met pubers en ja ik denk ook dat de jongen aandacht zoekt maar nu doet hij dat uit boosheid en jullie reacties voeren dat alleen maar.



Reageer nog een keer liefdevol en geef aan dat je niet meer op nare berichten reageert.
Alle reacties Link kopieren
Jouw man heeft zijn kinderen behoorlijke gekwetst, en het enige wat jij, en ws ook je man, doet is excuses voor je man verzinnen waarom hij zo handelde.



De kinderen werden opstandig omdat in de weinige tijd dat ze hun vader zagen, ze naar oma werden gebracht omdat hun vader moest werken. Want hij vond het huis belangrijker dan tijd met zijn kinderen. Toen ze daar tegen protesteerden, kregen ze een tik, allebei.



Van mij kon je ook de plomp in als ik een puber was geweest. Jullie verwachten veel te volwassen redenaties van die kinderen. Als je niet aan kan sluiten bij wat je kinderen nodig hebben, doe je er goed aan om gewoon die afstand maar te bewaren. Laat ze met rust, en hoop dat als ze zelf volwassen zijn, ze iets meer begrip kunnen hebben voor de volwassen problemen waar ze nu in betrokken worden.
Alle reacties Link kopieren
En geef dat geld aan de kinderen. Of stuur ze een rekening afschrift. Dat is een stok minder om mee te slaan.
Noem jezelf geen stiefmoeder zeg! Dat ben je niet! In de verste, verteverteniet! Je ben de vrouw van hun vader en je kent de kinderen niet eens, je hebt nul rol in hun opvoeding. Ken je plek, en dat is absoluut niet die van stiefmoeder.



Daar word ik toch altijd zo onpasselijk van. Bah!



Daarnaast kan ik me op basis van wat ik hier lees best voorstellen hoe het uit de klauwen is gelopen. Jullie laten je allemaal veel te veel leiden door gekrenkte ego's en gekwetste gevoelens. Daar zijn de kinderen de dupe van. Echt ontzettend triest. Van jullie allemaal.



En ik mis behoorlijk wat daadkrachtigheid bij vader. Is hij nou werkelijk niet bij machte om correct naar zijn kinderen te handelen?! In plaats daarvan slaat hij ze uit onmacht en laat hij zijn verse vrouw het verder oplossen met misplaatste facebook berichtjes?!



Jeetje, wat kan ik me hier kwaad om maken!
quote:Annelaure schreef op 18 oktober 2014 @ 09:37:

Zeg het zoals het is, hij heeft zijn kinderen geslagen omdat hij boos was op zijn ex. Het is respectloos tegenover zijn kinderen om het af te zwakken. Daarmee ontken je hun gevoelens en het trauma dat ze is aangedaan.

Plus hij heeft ze geslagen nadat hij ze gedumpt had bij oma. Omdat hij het belangrijker vond zijn huis te houden dan zijn kinderen.



Ik probeer jou niet te beledigen, TO, ik probeer op te schrijven hoe dit voor een kind is.
Alle reacties Link kopieren
Je wil weten of de relatie vaderen-kinderen goed kan komen. Het kan, maar er is geen garantie op.



Eén vriendin heeft toen ze volwassen was de relatie met haar vader hersteld.

Eén vriendin wilde, ook toen ze volwassen was, niets met haar vader te maken hebben.



Kunnen jij en je man samen in relatietherapie gaan? Jullie zijn steeds gespannen over deze situatie.
Alle reacties Link kopieren
Katey wat ontzettend moeilijk dit! Zelf zou ik ervoor kiezen om er buiten te blijven. Mocht je het nog niet duidelijk hebben aangegeven dan zou ik zeggen dat je niet meer reageert op berichten omdat mail gewoon geen goed medium is om zaken uit te praten maar mocht hij er aan toe zijn jullie deur altijd open staat.



En de tik... ik zou daar niet heel zwaar aan tillen. Ja het was fout maar de kinderen waren ook fout bezig. Excuses zijn aangeboden en de kinderen zijn oud genoeg om diep in hun hart te beseffen dat zij ook een aandeel hadden.



En het geld ging ik echt niet terugstorten. Gewoon zelf beheren tot de tijd daar is dat de kinderen het kunnen krijgen. Ik vind het nogal manipulatief. Geen contact maar wel geld, daar zou ik niet in mee gaan.



Het is natuurlijk nogal een emotionele kwestie waardoor je niet altijd helder kunt nadenken. Onthoud dat kinderen hetzij bewust of onbewust heel goed zijn in manipuleren. Wees de volwassene in dit verhaal, neem de leiding. Kinderen hebben daar behoefte aan!

Van toegeeflijkheid wordt de relatie niet hersteld! Denk aan die peuter die steeds vervelender gaat worden ook al krijgt hij continu zijn zin! Hoe goed je dat ook bedoelt het helpt niet! Ze zullen steeds meer vragen. Blijf de ouder, stel grenzen, wees duidelijk en liefdevol!
Ik vind dat jij jezelf een veel te grote rol geeft in dit verhaal.

Jij bent geen stiefmoeder, je bent maar de nieuwe vrouw van hun vader waar ze niets mee hebben. Je bent een vreemde voor ze en zo moet je je ook gedragen. Hou je er compleet buiten.
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt exact op een situatie van mijn collega. Dacht even zelfs dat jij het was.

Alleen die kinderen zijn nu ietsje ouder. Papa werd zwart gemaakt door moeder, kinderen wilden niks meer te maken hebben met papa, politie kwam er aan te pas omdat papa zijn kinderen wilde zien. Is voor de deur weggesleept, dat soort praktijken.



Uiteindelijk heeft hij het gerespecteerd en wat Orleander zegt; dat je aangeeft dat je niet meer op nare berichten reageert. Dat je (de vader) graag wil praten als ze daar behoeften aan hebben. Dat de deur altijd open staat. Dat hij ook zijn kant van het verhaal kan vertellen als ze dat willen horen. Blijf een verjaardagskaart sturen. Ook al komt ie ongeopend terug. Ze weten dat hij aan ze denkt.



Uiteindelijk zijn ze allebei rond de 18 en ouder en zochten contact. Ze doorzien hun moeder en zien dat dat mens uiteindelijk knettergek is en gaven hun vader gelijk in bepaalde keuzes.



Sterkte.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
quote:katey1 schreef op 18 oktober 2014 @ 09:31:

[...]



Papa kon / wou niet reageren, maar wou hen ook niet het gevoel geven dat het hem niks deed. Vandaar.





Vader is analfabeet? Kan niet typen?



Zijn kinderen, het is aan hem om te antwoorden. Ik snap die kinderen wel.



Oh, en zijn ex wou na de scheiding alimentatie en een om de week weekendregeling? Dat zijn vrij normale dingen hoor.



verder: bemoei je er niet mee. Jij weet niet wat zich allemaal heeft afgespeeld. Het is aan vader om zijn eigen gecreerde troep op te ruimen.
Alle reacties Link kopieren
Wie hebben dat geld gespaard en op wat voor rekeningen stond het? Want de situaties die ik ken mbt spaargeld, plunderden de vaders idd de spaarrekening van hun kinderen.



Oh en als vader het geld op naam van de kinderen heeft gezet, kan moeder er in geval van gedeeld gezag nog steeds bij hoor. Dus overboeken was zinloos. Slecht voorgelicht door de bank?
Alle reacties Link kopieren
Ja, je ziet dit echt totaal verkeerd.



Het zijn ZIJN kinderen, het is ZIJN zaak. Jij bent totaal geen partij in deze en kan de zaak er alleen maar slechter op maken wanneer je jezelf er ook nog mee gaat bemoeien.



Laten gaan en hem zijn eigen zaken op laten lossen, niet mee bemoeien.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 18 oktober 2014 @ 10:18:

Ik vind dat jij jezelf een veel te grote rol geeft in dit verhaal.

Jij bent geen stiefmoeder, je bent maar de nieuwe vrouw van hun vader waar ze niets mee hebben. Je bent een vreemde voor ze en zo moet je je ook gedragen. Hou je er compleet buiten.

Ik dacht niet dat ik mezelf stiefmoeder genoemd heb. In een reactie op wat zo werd geschreven, ja. Ik voel me inderdaad ook geen stiefmoeder, wil het eigenlijk ook niet zijn zolang ik die kids niet ken. Ik ben inderdaad een vreemde voor hen en zij voor mij. De vraag was eigenlijk alleen maar: geeft vader hen een reikende hand, is het aandacht vragen, kan het goedkomen als vader neutraal reageert op berichten of doet hij daar geen goed aan enz...

Ik wil er ook niet tussen zitten hoor, neem dat maar van mij aan. Het is echt niet leuk. Relatietherapie hebben wij niet nodig, dat van de kinderen staat niet tussen ons in. Ik vind het voor alle partijen heel erg triest en ik kan alleen maar hopen dat er in de toekomst voor iedereen een goede uitkomst is.
Alle reacties Link kopieren
quote:waterval70 schreef op 18 oktober 2014 @ 10:29:

Wie hebben dat geld gespaard en op wat voor rekeningen stond het? Want de situaties die ik ken mbt spaargeld, plunderden de vaders idd de spaarrekening van hun kinderen.Het geld stond en staat op naam van de kinderen onder toezicht van vader, is zo geregeld bij de scheiding, alle partijen waren akkoord. En het staat nog steeds op naam van de kinderen, wees gerust. Maar zoals gezegd zal ik hem vragen een kopij van de rekeningen naar de kids te sturen, zodat ze inderdaad zien dat hun geld nog steeds op een rekening op hun naam staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:katey1 schreef op 18 oktober 2014 @ 10:35:

[...]



Het geld stond en staat op naam van de kinderen onder toezicht van vader, is zo geregeld bij de scheiding, alle partijen waren akkoord. En het staat nog steeds op naam van de kinderen, wees gerust. Maar zoals gezegd zal ik hem vragen een kopij van de rekeningen naar de kids te sturen, zodat ze inderdaad zien dat hun geld nog steeds op een rekening op hun naam staat.



Dat zegt jouw man. Wettelijk gezien kan dit niet eens als beide ouders gezag hebben. Dan hebben beide ouders namelijk wettelijk zeggenschap over tegoeden van hun kinderen.



Maw, bemoei je er niet mee. Kans bestast dat jij ook als poppetje wordt ingezet.



De voorbeelden die ik ken zijn trouwens niet goedgekomen en dan met name, omdat de vaders in kwestie geen ruggengraat bleken te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven