Relatie met kids herstelbaar?

18-10-2014 08:57 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had gehoopt dat ik hier niks zou moeten schrijven, maar het gaat jammer genoeg van kwaad naar erger.



Tekst weggehaald ivm herkenbaarheid en om problemen te vermijden. Bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 18 oktober 2014 @ 10:32:

Ja, je ziet dit echt totaal verkeerd.



Het zijn ZIJN kinderen, het is ZIJN zaak. Jij bent totaal geen partij in deze en kan de zaak er alleen maar slechter op maken wanneer je jezelf er ook nog mee gaat bemoeien.



Laten gaan en hem zijn eigen zaken op laten lossen, niet mee bemoeien.



Hier ben ik het niet mee eens.

Een derde, in dit geval TO, kan juist ander licht op de zaak laten schijnen.



Ik heb in het verleden ook gezorgd dat mijn stiefkinderen (die fulltime bij hun vader en dus bij ons woonden) weer contact kregen met hun moeder door erin te bemiddelen.



Dr Phil heeft heel cliché een mooie uitdrukking: "Every situation needs a hero". En ik denk dat daar veel waarheid in zit.

Juist TO zou hierin iets kunnen betekenen, omdat zij weet hoe vader zich werkelijk voelt. En dat zou zij aan de kinderen kunnen laten weten. Wellicht dringt het dan wel tot ze door dat het niet zo zwart is als zij het nu zien.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Miis inuendo, dat is een compleet tegenovergestelde situatie als de kinderen bij jou en je man woonden. Vader heeft er hier zelf een potje van gemaakt.
MissInnuendo, dat is een heel ander geval. TO kent de kinderen niet eens.
Ik vind het triest hoe verwijtend en negatief sommige mensen reageren. In mijn ogen zelfs ernstig overtrokken. Het lijkt wel alsof sommigen hun eigen issues op TO botvieren, bah.



TO, wat een k**situatie. Een situatie met alleen maar verliezers. Jouw rol hierin is steunend te zijn aan je man. Zoon blijft contact zoeken, dat is fijn, ook al is het verwijtend en negatief, hij doet het wel. De tips over liefdevol reageren en zijn boosheid erkennen en dat die er mag zijn vind ik heel goed.

Ik zou wel blijven reageren (in ieder geval de vader dan) en blijven aangeven dat hij er altijd voor open staat om naar hem te luisteren. Heel veel succes
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat een oordelen hier. Zure mutsen ook. Heb maar een paar waardevolle adviezen gelezen!



Katey, knuffel voor jou, want jij bent geen partij maar je zit er wel middenin. Ik denk dat je bedoelingen prima zijn,mmaar je uitvoering kan handiger.



Die vader een puinhoop? Volgens mij is de man aan de kant gezet omdat moeder een ander had, kreeg vervolgens vrijwel geen kids en moest wel dubbele lasten betalen en dus (extra) werken, en heeft toen de fout gemaakt om een keer fout te reageren op zn kinderen die op dat moment ook het bloed onder zn nagels vandaan haalden. Dat is menselijk en hij heeft er spijt van. Die moeder daarentegen heeft dr vent opzijgezet voor een ander en grijpt elke mogelijkheid aan om de vader zwart te maken.



Katey, het enige dat je kunt doen is lief en begripvol reageren als daarom gevraagd wordt (dus niet ongevraagd). Op verjaardagen blijf je een kaartje sturen en een berichtje op fb (pm), met daarin ook alleen maar van harte gefeliciteerd en verder geen 'politieke' zaken.



Als de kids groot zijn is er een kans dat ze toch nieuwsgierig worden naar de vader die toch elk jaar plus bijzondere dagen een lief berichtje stuurde. Misschien ook niet, ik kan ook een voorbeeld waar de dochter tot op 40 jarige leeftijd haar vader haatte, terwijl het enige dat de goede man misdaan had was scheiden van haar moeder.



Succes en sterkte!
Mwoah, dat weten we allemaal niet hè. We lezen hier alleen het verhaal van de nieuwe vrouw van vader.



Zoals ik al zei: ik vind de vader in dit geheel weinig daadkrachtig overkomen (welke vader laat nou zijn nieuwe vrouw berichtjes naar zijn kinderen terugsturen als het contact al zo moeizaam gaat?! Sorry hoor maar dan sla je zo enorm de plank mis) en de nieuwe vrouw van vader bemoeit zich er veel te veel mee.



Nieuwe partners moeten zich altijd buiten kinder/opvoedzaken houden.



En dan maar hard, in de hoop dat het wakkerschudt.
Een zoon van 16 en een dochter van 14 zijn echt wel in staat om de rol die een vader speelt in hun leven naar behoren in te schatten, dit wordt door jou behoorlijk onderschat.



De rol die vader in hun leven speelt ook. Je zwakt het feit dat hij ze geslagen heeft af tot een tik. Het geld dat hij van de rekening haalde omdat hij de moeder niet vertrouwde, was wel hun geld, hun spaarrekening.



De politie bellen als hij in de buurt is, is niet uit de lucht gegrepen, een aanklacht tot stalking ook niet.



Kinderen geven heel duidelijk aan dat zij niets meer met hem te maken willen hebben. Jij beticht de moeder van kwaadsprekerij. Alle problemen liggen daar dus, in dat gezin.



Eigenlijk treft jouw man geen blaam. Hij heeft zijn excuses aangeboden en dat is het dan wel.



Waarom bemiddel jij voor je man? Is hij niet capabel of zo? Jij bent er niet bij geweest toen het in dat gezin escaleerde. Je man zwakt wellicht zijn rol in de escalatie af (tik gegeven).



Je man zal dit zelf moeten oplossen met zijn kinderen, jij kan hierin geen rol spelen. Het feit dat de kinderen zich zo afkeren van hun vader is mogelijk omdat hij ze dieper heeft gekwetst dan jij beseft.



Je man zal zijn eigen troep moeten opruimen, stop om dit voor hem te doen en zijn ex alle kwaads toe te bedelen.
Zijn kinderen zijn pubers, dus als die hun vader willen zien gaan ze vanzelf wel. Daar hebben ze moeders niet meer bij nodig. Verder spelen pubers hun ouders vaak tegen elkaar uit en de ene week/maand/jaar zal moeders meer in trek zijn en als ze daar niet genoeg mogen of krijgen zullen ze bij pa willen intrekken. Zou me daar meer zorgen over maken dat als je met die man samen gaat wonen je ook opeens vrij permanent die kinderen te logeren kunt krijgen.
Die tik zou ik me niet druk over maken. Ik weet dat het tegenwoordig niet meer mag, maar ook mijn kinderen hebben best die tik op de vingers gehad van mij of die tik op de bips. En zie.... ze zijn er nog steeds hoor.



Verder zou ik me er niet mee bemoeien. Als de kinderen jou een bericht sturen dan zou ik deze vriendelijk maar kort beantwoorden. Laat vader zijn eigen correspondentie regelen. Als jij dat steeds doet voor hem dan zal hij nooit leren zijn gevoelens te uiten.
Nou, zo'n tik was het vast niet vermoed ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:waffeltje schreef op 18 oktober 2014 @ 11:09:

Een zoon van 16 en een dochter van 14 zijn echt wel in staat om de rol die een vader speelt in hun leven naar behoren in te schatten, dit wordt door jou behoorlijk onderschat.



De rol die vader in hun leven speelt ook. Je zwakt het feit dat hij ze geslagen heeft af tot een tik. Het geld dat hij van de rekening haalde omdat hij de moeder niet vertrouwde, was wel hun geld, hun spaarrekening.



De politie bellen als hij in de buurt is, is niet uit de lucht gegrepen, een aanklacht tot stalking ook niet.



Kinderen geven heel duidelijk aan dat zij niets meer met hem te maken willen hebben. Jij beticht de moeder van kwaadsprekerij. Alle problemen liggen daar dus, in dat gezin.



Eigenlijk treft jouw man geen blaam. Hij heeft zijn excuses aangeboden en dat is het dan wel.



Waarom bemiddel jij voor je man? Is hij niet capabel of zo? Jij bent er niet bij geweest toen het in dat gezin escaleerde. Je man zwakt wellicht zijn rol in de escalatie af (tik gegeven).



Je man zal dit zelf moeten oplossen met zijn kinderen, jij kan hierin geen rol spelen. Het feit dat de kinderen zich zo afkeren van hun vader is mogelijk omdat hij ze dieper heeft gekwetst dan jij beseft.



Je man zal zijn eigen troep moeten opruimen, stop om dit voor hem te doen en zijn ex alle kwaads toe te bedelen.



Ik ben niet degene die zegt dat moeder kwaad spreekt. Als moeder haar kapper je tegenhoudt langs de straat en zegt dat moeder niet goed bezig is met dingen rond te vertellen die niet kloppen, zegt meer dan genoeg denk ik. En geloof me, zij is lang niet de enige die zo'n dingen aan ons vertelt. Moeten wij dan ook klacht gaan neerleggen? Waar houdt het dan op?



Ieder verhaal heeft 2 kanten, dat heb ik ook naar zoon geschreven die keer dat ik een berichtje van kreeg. Ik heb hem ook gezegd dat, als zij dat willen, ze mij gerust hun versie van de feiten mogen vertellen. Als zijn dochter van school komt en hij rijdt haar voorbij met de wagen (toevallig, want die dag mochten ze vroeger naar huis) en hij wuift naar haar, da's stalking? Moet je daarvoor de politie bellen? Ik ken mijn man al meer dan 20 jaar, wij zijn jeugdvrienden. En tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds het 'monster' niet mogen zien waarin hij door haar beschreven wordt. Vader heeft wél een ruggengraat, maar als voor het minste wat je doet de politie op je afgestuurd wordt, of naar de rechtbank mag gaan, vind ik toch wel ver gezocht hoor. Ex heeft er alles aan gedaan om mijn man te breken, wat haar niet gelukt is. Mijn man is zeker geen heilige in de hele situatie, dat heb ik ook nooit beweerd. Hij heeft wel steeds heel goed voor zijn kinderen gezorgd. Of iedereen rondom hem zou mij blaasjes moeten wijsmaken. Met welke reden dan?
Ik kan mij best voorstellen dat een partner tot het uiterste wordt gedreven. Er valt niets goed te praten, wel te herstellen.



Vader moet zijn eigen berichten sturen. Je kunt hem wel helpen in het opstellen van een berichtje. Zoon is flink aan het puberen. Normaal kun je je ouders al achter het behang plakken. In deze situatie al helemaal. Laat vader zoon informeren over het spaargeld en aangeven dat zijn deur openstaat. Dat hij spijt heeft van het verleden en dat hij hoopt het contact te kunnen herstellen.



Verder denk ik dat je contact even moet laten rusten. Jezelf verdedigen (vader) of het boos worden van zoon voegt niets toe op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Overigens kan je man altijd naar de rechter stappen om omgangsbemiddeling te vragen. Of jeugdzorg daarvoor inschakelen etc. Als hij zijn kinderen zo mist.

Wat onderneemt hij wel binnen de mogelijkheden die er zijn om informatie over zijn kinderen te krijgen? Of vindt hij het eigenlijk ook wel best zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:waterval70 schreef op 18 oktober 2014 @ 10:41:

[...]

Dat zegt jouw man. Wettelijk gezien kan dit niet eens als beide ouders gezag hebben. Dan hebben beide ouders namelijk wettelijk zeggenschap over tegoeden van hun kinderen.



Maw, bemoei je er niet mee. Kans bestast dat jij ook als poppetje wordt ingezet.



De voorbeelden die ik ken zijn trouwens niet goedgekomen en dan met name, omdat de vaders in kwestie geen ruggengraat bleken te hebben.

Neen, dat heb ik gelezen op het verslag van de rechtbank. Er waren verschillende rekeningen van de kinderen (vraag met niet waarom) en ze hebben die gewoon in 2 gesplitst, een deel bij moeder, en een deel bij vader.



En vader zwakt zijn aandeel zeker niet af.



Ex van mijn man heeft geprobeerd om mijn man het moeilijk te maken, haar man heeft mijn man zelfs verschillende keren verbaal aangevallen, en bijna zelfs lichamelijk aangevallen. En neen hij had het niet uitgelokt, zij stonden bij hem aan de deur (dit is gebeurd voordat wij een relatie hadden).
Alle reacties Link kopieren
quote:waterval70 schreef op 18 oktober 2014 @ 11:25:

Overigens kan je man altijd naar de rechter stappen om omgangsbemiddeling te vragen. Of jeugdzorg daarvoor inschakelen etc. Als hij zijn kinderen zo mist.

Wat onderneemt hij wel binnen de mogelijkheden die er zijn om informatie over zijn kinderen te krijgen? Of vindt hij het eigenlijk ook wel best zo?Hij vindt het zeker niet best zo. Heb hem dat ook al gezegd. Maar met al die berichtjes, denk ik dat hij het nu ook liever wat laat rusten, totdat de gemoederen terug wat bedaard zijn.
quote:waffeltje schreef op 18 oktober 2014 @ 11:09:

Een zoon van 16 en een dochter van 14 zijn echt wel in staat om de rol die een vader speelt in hun leven naar behoren in te schatten, dit wordt door jou behoorlijk onderschat.



De rol die vader in hun leven speelt ook. Je zwakt het feit dat hij ze geslagen heeft af tot een tik. Het geld dat hij van de rekening haalde omdat hij de moeder niet vertrouwde, was wel hun geld, hun spaarrekening.



De politie bellen als hij in de buurt is, is niet uit de lucht gegrepen, een aanklacht tot stalking ook niet.



Kinderen geven heel duidelijk aan dat zij niets meer met hem te maken willen hebben. Jij beticht de moeder van kwaadsprekerij. Alle problemen liggen daar dus, in dat gezin.



Eigenlijk treft jouw man geen blaam. Hij heeft zijn excuses aangeboden en dat is het dan wel.



Waarom bemiddel jij voor je man? Is hij niet capabel of zo? Jij bent er niet bij geweest toen het in dat gezin escaleerde. Je man zwakt wellicht zijn rol in de escalatie af (tik gegeven).



Je man zal dit zelf moeten oplossen met zijn kinderen, jij kan hierin geen rol spelen. Het feit dat de kinderen zich zo afkeren van hun vader is mogelijk omdat hij ze dieper heeft gekwetst dan jij beseft.



Je man zal zijn eigen troep moeten opruimen, stop om dit voor hem te doen en zijn ex alle kwaads toe te bedelen.



En wat als het idd gewoon een tik was? Wat als moeder idd al het spaargeld erdoorheen had gedraaid en simpel had geroepen 'vader heeft het opgemaakt'? Nu kan hij aantonen dat het nog op een rekening staat op de naam van zijn kinderen. Wat als moeder idd de politie belt zo snel ze haar ex ziet om aangifte te doen van stalking? Wat als de kinderen zelf een bericht sturen naar TO?



Echt de aannames en veroordelingen hier liegen er niet om. In plaats van constructief mee te denken wordt de vader uitgemaakt voor mishandelaar, geen ruggengraat hebbend, fout en weet ik wat. Vanuit mijn werk genoeg situaties gezien waarin de moeder heel bewust de kinderen tegen ex uitspeelde, hartverscheurend! En hier wordt direct met de beschuldigende vinger naar de vader gewezen. Door dit soort topics en met name die flut reacties snap ik de frustraties van een mannelijke forummer hier steeds beter. Je zult maar beschuldigd worden van dingen die niet waar zijn. Je zult je eigen kinderen maar niet mogen zien omdat iemand leugens over je verteld. Je zult als kind maar zo door een moeder gemanipuleerd worden dat je slecht over je vader denkt, terwijl 90% misschien niet eens waar is. In dat laatste gevoel is moeder wat mij betreft een kindermishandelaar. En nee, ik zeg niet dat het zo is, maar het zou wel de andere kant van de medaille kunnen zijn. En niemand van ons weet dat. Maar veroordelen zo lekker en makkelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:katey1 schreef op 18 oktober 2014 @ 11:29:

[...]



Neen, dat heb ik gelezen op het verslag van de rechtbank. Er waren verschillende rekeningen van de kinderen (vraag met niet waarom) en ze hebben die gewoon in 2 gesplitst, een deel bij moeder, en een deel bij vader.



En vader zwakt zijn aandeel zeker niet af.



Ex van mijn man heeft geprobeerd om mijn man het moeilijk te maken, haar man heeft mijn man zelfs verschillende keren verbaal aangevallen, en bijna zelfs lichamelijk aangevallen. En neen hij had het niet uitgelokt, zij stonden bij hem aan de deur (dit is gebeurd voordat wij een relatie hadden).



kijk, dat is al een ander verhaal over de rekeningen. Het was gewoondom van hem om het zonder bericht over te hevelen.



Jij was er niet bij. Jij hoort het verhaal van 1 kant en kiest automatisch kant voor je man. Logisch, maar jij was er niet bij. Niet bij hun relatie en niet bij hun scheiding. Misschien heeft er huiselijk geweld plaatsgevonden. Weet jij veel.

Ze zijn 4 gescheiden, hij is ook hertrouwd, heeft een stiefkind. Laat die kinderen met rust als ze daar om vragen. Anders is het idd stalking.

En bemoei je er niet mee. Steun je man. Meer kun je niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het niet eens met alle boze reacties hier. Ik heb geen contact meer met mijn vader en ik weet dus heel goed hoe het niet moet.



Ik vind dat zoon schreeuwt om aandacht met die berichten. Nu niks doen en het laten rusten tot ze volwassen zijn doet naar mijn mening alleen maar meer schade.



Ik weet nog hoe onzeker ik was als puber en hoewel mijn vader ook heel veel dingen fout heeft gedaan, wilde ik niets liever dan belangrijk voor hem zijn. De jaren dat ik niks hoorde interpreteerde ik als 'ik ben niet belangrijk voor hem'.



Ik zou zeker het gesprek proberen aan te gaan.
quote:WellieB schreef op 18 oktober 2014 @ 11:16:

Nou, zo'n tik was het vast niet vermoed ik.

Nooit een vechtscheiding meegemaakt blijkbaar?

Exen kunnen heel erg ver gaan en hun kinderen brainwashen wat betreft de andere ex.



Zwaar voor je man, deze situatie.

Helaas kan jij er niet veel in betekenen. Alleen achter hem staan en hem zoveel mogelijk troosten..



Man kan er ook niet veel aan veranderen helaas...

Afwachten en hopen dat zijn kinderen het anders gaan zien en voelen ooit.

Hebben zijn kinderen helemaal geen contact met andere familie van vaders kant?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 10:32 Ja, je ziet dit echt totaal verkeerd.



Het zijn ZIJN kinderen, het is ZIJN zaak. Jij bent totaal geen partij in deze en kan de zaak er alleen maar slechter op maken wanneer je jezelf er ook nog mee gaat bemoeien.



Laten gaan en hem zijn eigen zaken op laten lossen, niet mee bemoeien.

Zo dan, wat ben jij zuur!

Natuurlijk is het ook haar zaak!

Haar man heeft er last van dus ook zijn liefhebbende partner. Als je getrouwd bent steun je elkaar. Ik lees een verschrikkelijke ex die alles gedaan heeft om haar man uit te knijpen.

Ik vind het logisch als mijn partner ergens kapot aan gaat dat ik probeer te helpen. Dat is liefde.

Daarnaast lees ik het gaat alleen maar om e kids. Ook gelul. Alsof iedereen zich altijd compleet weg moet cijferen voor de kids.....



Kop op TO blijf je man steunen en doe iets met de goede tips.... Blijf vriendelijke berichtjes sturen
Love the life you live
quote:elninjoo schreef op 18 oktober 2014 @ 11:14:

Zijn kinderen zijn pubers, dus als die hun vader willen zien gaan ze vanzelf wel. Daar hebben ze moeders niet meer bij nodig. Verder spelen pubers hun ouders vaak tegen elkaar uit en de ene week/maand/jaar zal moeders meer in trek zijn en als ze daar niet genoeg mogen of krijgen zullen ze bij pa willen intrekken. Zou me daar meer zorgen over maken dat als je met die man samen gaat wonen je ook opeens vrij permanent die kinderen te logeren kunt krijgen.

zulke pubers ken ik ook!

ja pubers kunnen aardig egoistisch zijn in dit soort situaties

Maar geef ze eens ongelijk, als exen elkaar het leven zuur proberen te maken is er natuurlijk weinig aandacht voor deze kinderen. Ik snap dan echt wel dat pubers er dan maar het beste van proberen te maken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 18 oktober 2014 @ 10:44:

[...]





Hier ben ik het niet mee eens.

Een derde, in dit geval TO, kan juist ander licht op de zaak laten schijnen.



Ik heb in het verleden ook gezorgd dat mijn stiefkinderen (die fulltime bij hun vader en dus bij ons woonden) weer contact kregen met hun moeder door erin te bemiddelen.



Dr Phil heeft heel cliché een mooie uitdrukking: "Every situation needs a hero". En ik denk dat daar veel waarheid in zit.

Juist TO zou hierin iets kunnen betekenen, omdat zij weet hoe vader zich werkelijk voelt. En dat zou zij aan de kinderen kunnen laten weten. Wellicht dringt het dan wel tot ze door dat het niet zo zwart is als zij het nu zien.Duwen is iets anders dan trekken. Jij sprak niet namens die moeder, maar deed een woordje voor die moeder.



Ik weet, ook uit eigen ervaring hier, hoe mateloos het pubers irriteert dat de partner van pa voor papa praat, of erger nog: dat ze feilloos herkennen dat papa door nieuwe partner ingefluisterd is.



"Wij", als nieuwe partners, horen gewoon op geen enkele manier thuis in de dialoog tussen papa, mama en kinderen. Als papa gevoelens heeft voor de kinderen, dan moet ie ze dat zelf vertellen, dat telt. Uit een partner die namens papa spreekt, spreekt niets anders dan dat papa kennelijk zijn kinderen niet onder ogen wil komen of er de confrontatie mee wil aangaan. Het is bijna een afwijzing op zich.
Alle reacties Link kopieren
quote:vittello schreef op 18 oktober 2014 @ 11:37:

[...]



Zo dan, wat ben jij zuur!

Natuurlijk is het ook haar zaak!

Haar man heeft er last van dus ook zijn liefhebbende partner. Als je getrouwd bent steun je elkaar. Ik lees een verschrikkelijke ex die alles gedaan heeft om haar man uit te knijpen.

Ik vind het logisch als mijn partner ergens kapot aan gaat dat ik probeer te helpen. Dat is liefde.

Daarnaast lees ik het gaat alleen maar om e kids. Ook gelul. Alsof iedereen zich altijd compleet weg moet cijferen voor de kids.....



Kop op TO blijf je man steunen en doe iets met de goede tips.... Blijf vriendelijke berichtjes sturen





Een verschrikkelijke ex die alles heeft gedaan om haar ex-man uit te knijpen? Waar lees jij dat?

Ik lees alleen dat de ex-vrouw alimentatie wilde, heel normaal, en dat zijn huidige vrouw dat af doet als heel negatief.



de kinderen wilden niet meer naar hun vader nadat ze geslagen waren.Wel eens een puber gedwongen om nasr de andere ouder te gaan? Dat lukt namelijk niet en deze kinderen zijn oud genoeg om hun eigen keuzes te maken.



to: wat onderneemt vader om wel op de hoogte te komenvan het wel en wee van zijn kinderen? Dat stuk mis ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyZiva schreef op 18 oktober 2014 @ 11:31:

[...]





En wat als het idd gewoon een tik was? Wat als moeder idd al het spaargeld erdoorheen had gedraaid en simpel had geroepen 'vader heeft het opgemaakt'? Nu kan hij aantonen dat het nog op een rekening staat op de naam van zijn kinderen. Wat als moeder idd de politie belt zo snel ze haar ex ziet om aangifte te doen van stalking? Wat als de kinderen zelf een bericht sturen naar TO?



Echt de aannames en veroordelingen hier liegen er niet om. In plaats van constructief mee te denken wordt de vader uitgemaakt voor mishandelaar, geen ruggengraat hebbend, fout en weet ik wat. Vanuit mijn werk genoeg situaties gezien waarin de moeder heel bewust de kinderen tegen ex uitspeelde, hartverscheurend! En hier wordt direct met de beschuldigende vinger naar de vader gewezen. Door dit soort topics en met name die flut reacties snap ik de frustraties van een mannelijke forummer hier steeds beter. Je zult maar beschuldigd worden van dingen die niet waar zijn. Je zult je eigen kinderen maar niet mogen zien omdat iemand leugens over je verteld. Je zult als kind maar zo door een moeder gemanipuleerd worden dat je slecht over je vader denkt, terwijl 90% misschien niet eens waar is. In dat laatste gevoel is moeder wat mij betreft een kindermishandelaar. En nee, ik zeg niet dat het zo is, maar het zou wel de andere kant van de medaille kunnen zijn. En niemand van ons weet dat. Maar veroordelen zo lekker en makkelijk



mee eens met dit bericht.





Hoewel ik wel denk dat je beter er aan doet, geen berichten meer te sturen. Alleen dat ze altijd welkom zijn en dat de deur open staat. Verder niet.



Aan de andere kant denk ik dat die kids ook weer niet piepjong waren ten tijde van de scheiding. Dus als ze een goede band hadden in het verleden met hun vader gaan ze vader zeker wel opzoeken.



sterkte verder samen, hoop dat het goedkomt.
Kinderen zijn dus minderjarig, dan kun je toch hulp en begeleiding krijgen van jeugdzorg in zulke zaken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven