Relatie met kleuterjuf van je kind

06-10-2015 18:34 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik zit een beetje me de handen in het haar. Halverwege de maand juli heeft mijn vrouw een punt gezet achter ons huwelijk en heeft voor haar collega van het werk gekozen. We hebben 1 dochtertje van 3 jaar en hebben school op de hoogte moeten stellen van de nakende echtscheiding.

Mijn dochter heeft 2 kleuterjuffen en hadden allebei gereageerd dat ze het erg vonden voor ons gezin.

Nu ben ik geruime tijd met 1 van haar juffen aan het babbelen geweest (1 maand) over mijn stukgelopen relatie en zij over het feit dat ze de 'ware' nog niet is tegengekomen. Langzamerhand zijn we naar elkaar toe gegroeid. Zowel zij als ik hebben overwogen of we een relatie zouden aangaan omdat het heel wat problemen met zich zou kunnen meebrengen voor haar op de school.

We hebben besloten de stap te zetten, maar weten niet goed hoe de school gaat reageren, laat staan het oudercomité als ze op de hoogte zijn van onze relatie.

We willen de school wel informeren, maar weten niet goed hoe dit aan te pakken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou niet willen dat ze haar werk verliest omwille van onze relatie.
Onze kleuterjuf heeft 3 kinderen op school. En is vriendinnen met andere moeders.

Kinderen logeren en spelen uit school ook bij haar als ze niet werkt.

Ik zie het probleem niet.
quote:peecee schreef op 06 oktober 2015 @ 18:49:

Leuk hoor met de juf babbelen over je relatie problemen. applaus. Arm kind. ga je dochter eens aandacht geven in plaats van aan je piemeltje te denkenWat een heerlijk invoelende reactie weer. Die man moet toch met iemand praten. Al praat ie met de schoonmaakster, gotzamme zeg.
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik geruime tijd met 1 van haar juffen aan het babbelen geweest (1 maand)



Da's lang babbelen!



We hebben besloten de stap te zetten, maar weten niet goed hoe de school gaat reageren, laat staan het oudercomité als ze op de hoogte zijn van onze relatie.

We willen de school wel informeren, maar weten niet goed hoe dit aan te pakken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou niet willen dat ze haar werk verliest omwille van onze relatie.



Uh? Wat is het probleem dan? Is er ergens een regel "medewerker van school mag geen relatie hebben met ouder van kind"?

Ik ken alleen regels als "medewerker van school mag geen relatie hebben met leerling". Maar dat is iets anders.
als de kleuterjuf meerderjarig is, hoeft niemand voorlopig toch je weten van jullie verkering. waarom zo'n haast?
Alle reacties Link kopieren
Laat haar het haar leidinggevende vertellen. En opgelost.
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Wacht gewoon even met open zijn naar kinderen en school toe totdat jouw kind in een andere klas zit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:verhuisd schreef op 06 oktober 2015 @ 18:52:

als de kleuterjuf meerderjarig is, hoeft niemand voorlopig toch je weten van jullie verkering. waarom zo'n haast?

Precies.



Je kan het toch leuk samen hebben als de kinderen het weekend bij ex zijn?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:fireandice schreef op 06 oktober 2015 @ 18:54:

Laat haar het haar leidinggevende vertellen. En opgelost.Dat lijkt me het handigst. Dan hoort ze vanzelf of hier regels voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
En de school gaat niet reageren hoor; zij kunnen niet bepalen met wie een werknemer wel of geen relatie aangaat lijkt me.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Huh hoe lang zit jouw 3 jarige dan al bij de kleuters? Daar mag je toch pas starten met 4?
Die veroordelende reacties zijn vaak denk ik uit angst. Bang dat hun man ook een relatie krijgt met een juf van school...



Ik zou het niet zo aan de grote klok hangen.

Mensen komen er wel achter. Maar verliefd worden op een juf is toch niet tegen de regels?
Wat zijn de regels op school hiervoor voor het personeel? Dat kan juf toch zo nalezen?
Alle reacties Link kopieren
Uit jurisprudentie blijkt dat rechters er op grond van artikel 8 het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM) van uitgaan dat een werkgever in beginsel niets van doen heeft met het privéleven van een werknemer. De werkgever heeft de persoonlijke levenssfeer van de werknemer te eerbiedigen. In dat opzicht is het dus de vraag of het schenden van een algemene meldingsplicht de werknemer (juridisch) kan worden aangerekend.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:geboluti schreef op 06 oktober 2015 @ 18:56:

Huh hoe lang zit jouw 3 jarige dan al bij de kleuters? Daar mag je toch pas starten met 4?Misschien komt ie uit België, daar gaan ze al met 2,5 . In NL worden trouwens ook wel eens uitzonderingen gemaakt. En sommige vaders weten gewoon het verschil tussen peuter- en kleuterjuf niet .
Begrijp ik goed dat jullie nu welgeteld 1 maand een 'relatie' hebben en reeds de halve wereld in kennis willen stellen? Zo'n wereld-event is het nu ook weer niet hoor. Kijk eerst eens of het wat wordt voordat je dit aan de grote klok hangt (niet tongen op het schoolplein dus).
Alle reacties Link kopieren
En:



hoewel een werkgever in beginsel niets van doen heeft met het privéleven van een werknemer, staat het een werkgever onder omstandigheden en na een deugdelijke belangenafweging vrij om beëindiging van het dienstverband na te streven indien persoonlijke omstandigheden van de werknemer een goede uitvoering van het dienstverband ernstig (dreigen te) schaden en in redelijkheid geen andere oplossingen ter beschikking staan



http://www.drs-online.nl/artikel.php?ID=920
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang hebben jullie gedate en hoe lang is het nu aan? Ik zie ook niet helemaal waarom je alles en iedereen hiervan op de hoogte moet stellen, maar wat Enn zegt lijkt me wel handig, nog even wachten tot ze naar een andere klas gaat.



Maar kinderen van drie gaan toch nog helemaal niet naar school? Of ben ik nou gek?
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
In België wel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
wie werd er verliefd op een vader van haar leerling?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Het klinkt als een verstandshuwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Quote Poezewoes 23-12-2007 18:47 in topic bovenstaande link:

Niets mee doen tot in ieder geval het kindje niet meer bij jou in de klas zit. Buiten dat dit voor het kindje bijzonder onaangenaam en onveilig kan zijn (verdriet want ouders net gescheiden, relatie met nieuwe vrouw in leven van pa is meestal niet eenvoudig in het begin, en dan is het ook nog je juf dus daar heb je ook geen houvast aan),



Dit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je babbelt wat sinds een maand en twijfelt over de school inlichten over jullie relatie.. Welke relatie?? Je leert elkaar net kennen, dat is nog geen relatie, misschien het begin ervan. Eerst maar eens kijken of het wat wordt.
Alle reacties Link kopieren
Een even een dooor mij aangepaste quote van digijuf 26-12-2007 uit hetzelfde topic:



Ik zou op z'n minst wachten tot de het kind niet meer bij haar in de klas zit, de scheiding fatsoenlijk geregeld is én er wat meer rust is in het leven van kind en jou. Zo'n prille liefde kan ook nog fout gaan. Wat dan, als dat kind nog bij haar in de klas zit? Hoe kan jij haar dan tegemoet treden als jij jouw kind komt halen/ brengen, of als zij tegenover je zit bij een ouderavond?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:KessAgain schreef op 06 oktober 2015 @ 18:42:

Arm kindje. Allebei haar ouders meer met zichzelf bezig dan met haar.Ken je TO? Of moet ik loepen?
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft het per definitie niet te vertellen aan de school, zij hebben er toch niks mee te maken? Ik zeg wel 1 ding; ik zou wel rustig aan doen want het is wel de juf van je kind. Voor een kind van 3 jaar is het ook niet makkelijk om er 2e mama bij te hebben, want ze snapt ook niet wat er allemaal gebeurt, ook vooral omdat het haar juf is die ze altijd ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven