Beveiligingssysteem woning

14-05-2024 13:25 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben aan het rondkijken naar een beveiligingssyteem voor mijn woning. Kom de bekende Verisure tegen maar ook regionale beveiligingsbedrijven die het aanbieden. Over Verisure lees ik goede reviews maar ook als je eenmaal klant bent ze niet of slecht te bereiken zijn als er iets is en opzeggen van het contract is helemaal drama. Wie heeft een beveiligingssysteem en kan me wat meer vertellen? Landelijk bedrijf of regionaal bedrijf, alleen alarmering of ook camera's? Waar komt de alarmering binnen en hoe is de opvolging geregeld?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier alleen camera’s hangen. Dat schrikt al genoeg af. Alarmering lijkt me vrij onzinnig. De dieven zijn echt al wel gevlogen voordat er iemand aanwezig is. Dan heb je aan goede camerabeelden een stuk meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Google maar even op Verisure en Tros Radar. Dan weet je denk ik genoeg.

Gewoon zelf zorgvuldig zijn met dingen op slot doen. Deugdelijk hang en sluitwerk.
Een buitenlamp die aanspringt bij beweging.
Evt aangevuld met camera’s.

Wat is de reden dat je beveiliging wil?
Alle reacties Link kopieren Quote
Verisure vond ik erg vervelend,eerst kwam de verkoper op een bedrag bovem de €3000,na zgn een telefoontje met het hoofdkantoor of er korting mogelijk was kon het ineens voor minder dan €1000 maar dan moest ik wel binnen 24u beslissen.
Diezelfde avond hing er een ander van Verisure aan de telefoon,hoe het gesprek was geweest en of ik al een beslissing had genomen,er kon nog wel wat korting vanaf.Toen was ik er al klaar mee.Naderhand nog vaak een telefoontje van hun.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben nu gewoon losse camera's,schrikt hopelijk genoeg af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor degenen die denken dat alleen een camera genoeg is: hier werd die er gewoon af getrokken zodra ze hem zagen. Bontkraag capuchon over het hoofd, dus weinig herkenbaars op te zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
TinyTiny schreef:
14-05-2024 15:12
Voor degenen die denken dat alleen een camera genoeg is: hier werd die er gewoon af getrokken zodra ze hem zagen. Bontkraag capuchon over het hoofd, dus weinig herkenbaars op te zien.
Dat zou ik knap vinden hier. Heb er 2 tegen de dakgoot hangen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij hing hier aan de carport. Maar dan nog: als ze niet herkenbaar in beeld zijn, heb je er alsnog niet zoveel aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alleen camera's blijkt hier in de buurt niet afdoende te zijn. Weerhoudt ze er niet van om zelfs op klaarlichte dag achter woningen te gaan struinen en bv fietsen uit schuren te stelen. Maar Verisure kan ik dus al wegstrepen.
Alle reacties Link kopieren Quote
ririanneke schreef:
14-05-2024 15:27
Alleen camera's blijkt hier in de buurt niet afdoende te zijn. Weerhoudt ze er niet van om zelfs op klaarlichte dag achter woningen te gaan struinen en bv fietsen uit schuren te stelen. Maar Verisure kan ik dus al wegstrepen.
Denk je dat je dat met een ander alarmsysteem voorkomt? Ze zijn weg voordat de politie er is. Goed slot op schuur en fiets op slot helpt ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
TinyTiny schreef:
14-05-2024 15:12
Voor degenen die denken dat alleen een camera genoeg is: hier werd die er gewoon af getrokken zodra ze hem zagen. Bontkraag capuchon over het hoofd, dus weinig herkenbaars op te zien.
maar ook met alarmdienst is jouw bontkraag gevlogen voordat er iemand bij jou thuis is denk ik.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dahlia74 schreef:
14-05-2024 15:41
Denk je dat je dat met een ander alarmsysteem voorkomt? Ze zijn weg voordat de politie er is. Goed slot op schuur en fiets op slot helpt ook.
dit. heel lullig gezegd: zorg dat het bij jou lastiger is dan bij de buren.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
broadway schreef:
14-05-2024 15:53
dit. heel lullig gezegd: zorg dat het bij jou lastiger is dan bij de buren.
Dat vooral ja. Goede sloten, meerdere sloten, maak het ze zo moeilijk mogelijk. Dan gaan ze sneller naar een ander.
Alle reacties Link kopieren Quote
broadway schreef:
14-05-2024 15:52
maar ook met alarmdienst is jouw bontkraag gevlogen voordat er iemand bij jou thuis is denk ik.
Ik zou denken (hopen!) dat een (luid) alarm dieven afschrikt.
Zichtbare camera´s zullen ook zeker afschrikken maar als ze onherkenbaar in beeld zijn heb je er weinig aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nova schreef:
14-05-2024 16:56
Ik zou denken (hopen!) dat een (luid) alarm dieven afschrikt.
Zichtbare camera´s zullen ook zeker afschrikken maar als ze onherkenbaar in beeld zijn heb je er weinig aan.
Ik weet niet of ze dat afschrikt. TO heeft het over inbraken overdag, ik hoor hier overdag ook weleens een inbraakalarm maar geloof niet dat mensen hierop reageren. Beter zorg je gewoon dat alles goed afgesloten is,
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze zijn bij mij 2 minuten binnen geweest en hebben de politiekeurmerkkluis gekraakt en de sieraden van mijn moeder en autosleutels meegenomen. Binnen 2 minuten! Daar kan geen beveiligingsbedrijf tegenop.
De beste tip blijft dus toch dat het bij jou lastiger meenemen is dan bij de buren en mooie spullen moeten uit het zicht.
Wat denk je te bereiken met een alarmsysteem?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
ninanoname schreef:
14-05-2024 17:06
Ze zijn bij mij 2 minuten binnen geweest en hebben de politiekeurmerkkluis gekraakt en de sieraden van mijn moeder en autosleutels meegenomen. Binnen 2 minuten! Daar kan geen beveiligingsbedrijf tegenop.
De beste tip blijft dus toch dat het bij jou lastiger meenemen is dan bij de buren en mooie spullen moeten uit het zicht.
Wat denk je te bereiken met een alarmsysteem?
:(
Alle reacties Link kopieren Quote
Poort op slot, schuur op slot, fiets op slot, fiets aan de ketting. Doe je dat allemaal al?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ze binnen willen komen, doen ze dat toch wel. Misschien je wijkagent bellen voor tips?

Ik zou zorgen dat je goed verzekerd bent voor het geval dat er toch mensen binnenkomen. De kans dat je je spullen terugkrijgt als een inbreker gepakt wordt, lijkt me klein.

Kun je je waardevolle spullen tijdelijk bij een familielid stallen? Of toch in huis verstoppen op onlogische plekken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Enige wat ik zou hopen is dat een alarm wat afschrikt. Hier hebben ze ook best wel de tijd genomen.
Sloten zijn ook heel leuk, maar ik kreeg een baksteen door het raam. Doe je ook weinig tegen. Was een uurtje of 8 in de avond.

Enige voordeel is dat ik nu weet waar ik waardevolle dingen kan laten, zonder dat ze daar gaan zoeken. Helaas wel wat dierbare stukken kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Neem een hond. Een Mechelse herder of een bouvier. Ze komen wel binnen, maar naar buiten niet :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Vooral goed hang- en sluitwerk, sloten op de openslaande ramen (in elk geval op de begane grond), 3 punts sloten op de deuren met kerntrekbeveiliging, extra sloten op eventuele deuren tussen je schuur/garage en je huis, schutting op slot, nooit sleutels in het slot laten zitten en altijd deuren op slot. Een schuifpui is vaak een zwakke plek in de beveiliging. Geen ladder in je tuin enzovoort.
We hebben wel een schutting rondom de achtertuin, maar aan de voorkant bewust lage beplanting in de tuin en planten in de vensterbank. Die planten vind ik vooral leuk, maar voorkomt ook veel inkijk en maakt het daardoor lastiger om te zien wat je op tafel hebt liggen.
Het klinkt alsof we in een vesting wonen, maar dat is niet zo.
We wonen in een rustige wijk, maar ik doe toch geen dingen als schutting en achterdeur niet op slot en zelf in de voortuin of boven zijn.
Waar wij op letten, is dat er nooit waardevolle spullen zichtbaar in de woonkamer liggen als we weg zijn en dat dan altijd de ramen en deuren dicht en op slot zijn.
Dat de fietsen altijd in de tuin of in de garage staan met de deur dicht e.d
Gaan we op vakantie en dan komt er op wisselende tijden iemand langs die ook een tijdje blijft, de tuin bijhoudt, de post opruimt.

En tegen bakstenen door de ramen doe je helaas niets, het alarm gaat dan wel af, maar je bent altijd te laat voor iemand die in een paar minuten dingen bij elkaar graait en weer verdwijnt, ook als je een doormelding naar een beveiligingsbedrijf hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Woman1 schreef:
14-05-2024 20:03
Neem een hond. Een Mechelse herder of een bouvier. Ze komen wel binnen, maar naar buiten niet :hyper:
Manlief zegt net: een klein blaffend keffertje is vaak al voldoende.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dolfine schreef:
14-05-2024 20:09
Vooral goed hang- en sluitwerk, sloten op de openslaande ramen (in elk geval op de begane grond), 3 punts sloten op de deuren met kerntrekbeveiliging, extra sloten op eventuele deuren tussen je schuur/garage en je huis, schutting op slot, nooit sleutels in het slot laten zitten en altijd deuren op slot. Een schuifpui is vaak een zwakke plek in de beveiliging. Geen ladder in je tuin enzovoort.
We hebben wel een schutting rondom de achtertuin, maar aan de voorkant bewust lage beplanting in de tuin en planten in de vensterbank. Die planten vind ik vooral leuk, maar voorkomt ook veel inkijk en maakt het daardoor lastiger om te zien wat je op tafel hebt liggen.
Het klinkt alsof we in een vesting wonen, maar dat is niet zo.
We wonen in een rustige wijk, maar ik doe toch geen dingen als schutting en achterdeur niet op slot en zelf in de voortuin of boven zijn.
Waar wij op letten, is dat er nooit waardevolle spullen zichtbaar in de woonkamer liggen als we weg zijn en dat dan altijd de ramen en deuren dicht en op slot zijn.
Dat de fietsen altijd in de tuin of in de garage staan met de deur dicht e.d
Gaan we op vakantie en dan komt er op wisselende tijden iemand langs die ook een tijdje blijft, de tuin bijhoudt, de post opruimt.

En tegen bakstenen door de ramen doe je helaas niets, het alarm gaat dan wel af, maar je bent altijd te laat voor iemand die in een paar minuten dingen bij elkaar graait en weer verdwijnt, ook als je een doormelding naar een beveiligingsbedrijf hebt.
Nooit met de achterdeur open naar boven? Dat is wel veel gedoe vind ik. Als ik met de was bezig ben, loop ik op een dag wel 6 keer op en neer. In de zomer ga ik dan echt niet elke keer de achterdeur dicht en op slot doen. En vanmorgen was ik in de voortuin bezig en stond de poort gewoon open, aangezien ik daar naar de container moest met het onkruid. Nu zou een inbreker dan ook wel langs mij moeten in de voortuin, dus dat is sowieso vrij onlogisch om te doen :mrgreen: maar zo voorzichtig ga ik er niet mee om. Dan blijf ik bezig.
Ik kom er ook wel eens in de ochtend achter dat de tuindeur niet op slot zat :facepalm: Voordeur zit wel altijd op de knip en geen sleutel er in. Maar hij zit ook niet op slot verder, want dat vind ik dan weer gevaarlijk ivm brand. Dan zou ik eerst in paniek nog de sleutel moeten gaan zoeken (want in de deur laten zitten is qua inbraak weer niet handig), voordat ik kan vluchten. Dus nee, de voordeur zit niet op slot maar wel op de knip dus. Beveiligde knip met een knopje, dat wel. Maar goed, ik denk dat je het toch niet tegen houdt als iemand echt wil inbreken bij je. Ik heb wel eens van die filmpjes gezien over hoe ze binnen komen. Een extra slot of beveiliging maakt weinig verschil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dolfine schreef:
14-05-2024 20:10
Manlief zegt net: een klein blaffend keffertje is vaak al voldoende.
"iets dat herrie maakt" inderdaad.
En doooooor!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven