relatie met moslim man als niet religieuze vrouw

06-10-2015 21:58 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb ongeveer twee jaar geleden mijn (denk ik) droomman gevonden tijdens mijn stage in de VS. Hij is geboren in Pakistan en op zijn 2e naar de VS verhuisd waar hij als dokter werkt. Ik denk echt dat hij de ware is en we hebben het ontzettend gezellig samen (zie hem ongeveer drie a vier keer per jaar). Het enige probleem: we zijn nog al verschillend.

Hij is moslim, doet ieder jaar mee aan de Ramadan en drinkt bijv. geen alcohol. Ik ben zelf totaal niet religieus opgevoed. Ik ben een heel open persoon en vind zijn geloof heel mooi en respecteer dat, maar zou zelf nooit religieus kunnen zijn en in een God kunnen geloven. Vooral het punt alcohol lijdt vaak tot problemen. Hij vind het verschrikkelijk dat ik drink, ik ben niet iemand die dronken wordt, maar tijdens het eten of tijdens een borrel wel altijd in ben voor een lekker glas wijn. Wat vinden jullie hier van, moet ik voor hem helemaal stoppen met drinken?

Verder ben ik in februari klaar met m'n studie en wil ik dan naar de VS gaan emigreren, visa en dergelijke zijn al geregeld. Ik dacht dat het in deze tijd onmogelijk zou zijn om een baan te vinden in NL, maar heb zelfs een heel goed aanbod voor een baan gekregen hier in NL. Ik ben niet heel gek op NL en ik denk echt dat we samen heel gelukkig kunnen worden in de VS, maar ben zo bang dat we daar ruzie gaan krijgen en dat het niet gaat werken en dat ik terug moet, en dat ik hier dan zonder baan zit en spijt krijg van deze beslissing... Maar aan de andere kant, zou het ook allemaal goed uit kunnen pakken, vind ik daar een baan, en hebben we daar samen een geweldig leven..
Alle reacties Link kopieren
Heb je een visum waar mee je kunt werken daar?

Ben je bereid om niet meer te drinken?
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niet doen. Streng gelovig en atheïstisch gaan gewoon niet samen, echt niet. Of het nou moslim gereformeerd of jehova's getuigen is: Komt ellende van. Bovendien zien jullie elkaar nu maar zelden en ga je straks meteen samen wonen, begrijp ik dat goed?
Alle reacties Link kopieren
Moet ineens aan die film denken, not without my daughter.

Man was ook dokter.

Niet Doen dus.
Ik denk eerlijk gezegd dat dit niet gaat werken. Iemand moet je maar nemen zoals je bent. Als je moet veranderen voor een ander dan is dat niet goed. Zelf zou ik nooit een man willen die zegt van ik vind jouw leuk maar....... Nee hoor dat gaat niet werken en er zullen vast wel meer problemen komen. Een moslim en een niet gelovige verschillen te veel van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
ik heb ooit een relatie gehad met een moslim die zei niet praktiserend te zijn ( dronk overigens wel alcohol ) ,

maar mochten we ooit een zoon krijgen ( was nog heel hypothetisch ) moest die wel besneden, daar was geen discussie over mogelijk.



Eerlijk gezegd is dat bijv. altijd in mijn hoofd blijven zitten. Ik heb daar de relatie niet om uitgemaakt maar dacht toen al...hmmm...dat gaat niet gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Hoe staat hij er tegenover dat jij je niet wil bekeren? Vind jij het geen probleem dat als jullie kinderen krijgen jouw kinderen ook automatisch moslim zijn?



Ik denk overigens niet dat je een geweldig leven gaat krijgen, maar je continu moet aanpassen naar de normen en waarden vd islam totdat je vergeten bent wie jij echt bent. Het begint nu al met dat je overweegt om te stoppen met drinken omdat hij daar moeite mee heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb een visum dat ik daar kan werken, maar weet niet of ik daar net zo'n goede baan zou kunnen vinden als dat ik hier zou kunnen krijgen.. En ik ben niet echt bereid om te stoppen met drinken. Ik zie het probleem niet, ik vind niet dat er iets mis is met 1 wijntje. Ik zou nooit te veel drinken bij hem, omdat ik weet dat hij dat haat. Maar kan heel erg genieten van een glas wijn..
Alle reacties Link kopieren
Je hebt hem acht keer gezien en je gaat al emigreren? ???
Doe wat je wilt, maar trouw niet en krijg geen kinderen want hij zal altijd moslim blijven, gebonden aan geloof en familie en niet aan ongeformuleerde beloftes van gelijkheid tussen de seksen.
Alle reacties Link kopieren
quote:melanie1234 schreef op 06 oktober 2015 @ 22:05:

Ja, ik heb een visum dat ik daar kan werken, maar weet niet of ik daar net zo'n goede baan zou kunnen vinden als dat ik hier zou kunnen krijgen.. En ik ben niet echt bereid om te stoppen met drinken. Ik zie het probleem niet, ik vind niet dat er iets mis is met 1 wijntje. Ik zou nooit te veel drinken bij hem, omdat ik weet dat hij dat haat. Maar kan heel erg genieten van een glas wijn..Ik denk dat dit al een dealbreaker is. Want voor hem is dat onvoorstelbaar.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang zijn jullie samen?

En zijn jullie al weleens voor langere tijd samen geweest?

Uit wat voor gezin/familie komt hij?
Alle reacties Link kopieren
O ja en bereid je voor op de bemoeienis van de familie, die krijg je er gratis bij.
Alle reacties Link kopieren
Hij accepteert je niet zoals je bent dus dikke vette kansloos deze relatie!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een stel waarvan de man moslim is en de vrouw niet, ze hebben kinderen en het gaat goed omdat hij haar normen en waarden respecteert en hij haar geen dingen gaat opleggen of verbieden. Maar als jouw dokter nu al moeilijk doet over een glaasje wijn, dan voorzie ik dat dit em niet gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Voer er een open gesprek met hem over dat jij niet gelovig bent en zijn geloof respecteert en ook alles wat daarbij hoort, maar ook jou normen en waarden moet respecteren. Pas wel op, verschillende culturen kunnen leuk zijn maar vergis je ook niet dat het heel erg kan botsen. Jullie hebben allebei een andere kijk op het leven. Je kan zoveel van iemand houden maar zulke relaties gaan niet zonder slagen of stoten. Ik denk dat je niet zomaar naar de VS moet gaan om te verhuizen, als ik jou was zou ik het nog eerst even aankijken voordat je zo'n grote stap zet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondiie90 schreef op 06 oktober 2015 @ 22:06:

Je hebt hem acht keer gezien en je gaat al emigreren? ??? Dit!
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Als een man die moslim is accepteert dat jij dat niet bent en je niks op probeert te leggen dan is er geen probleem.

Maar als het nu al begint bij alcohol( waar alle moslims die ik ken niet zo moeilijk over doen dus hij is best streng) dan voorzie ik veel problemen.

Hij accepteert jou niet zoals je bent en zal je waarschijnlijk eenmaal daar nog meer willen veranderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Katania schreef op 06 oktober 2015 @ 22:07:

[...]



Ik denk dat dit al een dealbreaker is. Want voor hem is dat onvoorstelbaar.

Vrees ik ook.

En daarbij denk ik dat het verstandiger is om te emigreren omdat je het wil en niet voor een vent die je amper hebt gezien.

Ik zou zeker naar Amerika gaan, lijkt me onwijs tof, daar een huis zoeken, een baan, nieuwe vrienden maken.

Je eigen ding doen en je niet laten 'isoleren' door hem.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Welk type visum krijg je dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondiie90 schreef op 06 oktober 2015 @ 22:06:

Je hebt hem acht keer gezien en je gaat al emigreren? ???



Om hem dan ook nog. Niet omdat ze daar een leuke baan kan krijgen.



Bijzonder dat je een werkvisum hebt kunnen regelen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:maxi14 schreef op 06 oktober 2015 @ 22:16:

Welk type visum krijg je dan?
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jouw droomman niet al iets aan jou zou willen veranderen na acht ontmoetingen.

En alcohol is maar een aspect. Het niet geloven in een god is voor gelovige moslims een gruwel, dat is erger dan christelijk zijn. Jullie kinderen zullen naar zijn normen worden opgevoed. En jij zult je waarschijnlijk ook wel anders moeten gedragen dan je van nature bent.

Doe het jezelf toch niet aan. Zo veel kans op jaren ellende en zo weinig kans dat het echt leuk wordt. En dat voor een man die je maar een paar keer hebt ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou jij moeten stoppen met een wijntje drinken? Waarom zou hij zich er niet over heen kunnen zetten?

Seks voor het huwelijk is dan weer wél oké?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Komt er zo nog een paard?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven