Relatie op springen?

29-04-2016 09:29 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie in je relatie/huwelijk ook periodes meegemaakt dat je vond dat deze op springen stond?

Wij zijn 10 jaar samen en hebben kinderen, waarvan eentje met extra zorg. We werken ook allebei voltijds.

Niet dat ik wil dat de relatie eindigt, en hij ook niet denk ik... maar het gevoel van; nu gaat het echt niet goed.

Deze periode hebben wel al eerder meegemaakt en dat is min of meer bijgetrokken.

Het probleem is dat mijn vriend niet wil praten, het waait weer vanzelf over volgens hem... Hij wil dus niet de vinger

op de wondes leggen. Hem dwingen om te praten resulteert in vluchtgedrag en lange stilzwijgende periodes.

Het is ook niet zo dat er iets gebeurd is, hadden geen knallende ruzie/discussie, maar het lijkt wel een ophoping van frustraties, die hij in ieder geval niet wil uiten. Ik gooi eerder mijn frustraties op tafel en daar kan hij niet mee om.

Laat ik dit gewoon overwaaien, zoals hij zegt, of blijf ik proberen gesprek aan te gaan?

Langs de andere kant, het is thuis niet meer plezant de laatste tijd en ik ben bang dat ik plots ontplof en dat het dan héééél slecht zal zijn...
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 10:44:

[...]





En als dat de waarheid is?



Dan is dat jouw waarheid.



Jij vindt hem stug en in zijn hokkie blijven hangen, maar dat zie ik hier vooral bij jou.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 10:44:

[...]





En als dat de waarheid is?



Hé, ik vind het prima als jij er geen moeite voor wilt doen. Jouw relatie, jouw leven. Maar dan voorspel ik je wel een scheiding met alle bijbehorende ellende en ik ga nooit geloven dat je daar nou echt gelukkiger van gaat worden dan je had kunnen zijn met de vader van je kinderen.

Maar het is jouw leven en jij wilt kennelijk liever gelijk dan geluk. Dat mag.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 29 april 2016 @ 10:38:

[...]





En niet eens alleen seks. Lichamelijke aandacht helpt al.



Ik vraag vaak een knuffel aan mijn man. Hij is inmiddels al jaren zo ver dat hij die ook aan mij vraagt, wanneer hij zich even niet lekker voelt. Daarnaast knuffelen we ook vaak spontaan, als we elkaar passeren in de kamer (haha, wat klinkt dat groot ) Even aandacht, er even zijn.. even laten voelen dat je er voor elkaar bent.



Een kind met extra aandacht is lastig. Je wilt je andere kind niet achter stellen, je hebt andere zorgen. Vraag je hem wel eens of hij je wilt helpen? (en ja.. ik ben op het forum altijd degene die zegt dat de man niet helpt maar z'n deel doet, zéker als je beide fulltime werkt, maar als hij dat dus kennelijk op het gebied van zorg niet doet, zou je hem kunnen vragen te helpen) Gewoon een zinnetje als "Ik ga nu X even aankleden, wil jij in de tussentijd de vaatwasser leegruimen/koffiezetten/whatever.



Wat Bianca ook zegt, vond ik mooi. Begin eens met "Ik mis je..." en dan misschien "ik mis ons.."

HIJ zit ook met zorgen en afstand he. En als hij niet kan praten, dan moet het op een andere manier.



Een weekend samen weg zonder zorgen, of een weekend samen thuis zonder kind, zou ook een begin kunnen zijn. Investeer in elkaar in plaats van in frustraties naar elkaar.



Hij is sowieso nooit een knuffelaar geweest. Als er knuffels komen, dan zit er meestal iets achter.. (juist ja)

Ik vraag hem idd, wil je dit eens doen, wil je dat .. omdat het uit zichzelf niet komt. Dan voel ik me weer een schooljuf, of zijn moeder ipv z'n vriendin. Waar om niet gewoon uit jezelf een deel van de taken op je nemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 10:44:

[...]





En als dat de waarheid is?



Als het de waarheid is dat hij er geen reet meer aan vindt voorspel ik jullie huwelijk een wisse dood.

Heb jij fijn gelijk dat het zijn eigen schuld is. Kan je dat lekker gaan zitten vinden in de weekenden dat de kinderen niet bij jou zijn. Of als ze wel bij jou zijn en je het vreselijk druk hebt alleen.

Word je daar gelukkiger van, denk je?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 10:44:

[...]





En als dat de waarheid is?



Dan is het nog steeds uitsluitend "jouw waarheid" en niet per se ook "zijn waarheid".

En het niet echt constructief om als hij iets aangeeft hem vervolgens met jouw frustraties om z'n oren te slaan. Dat is kleuter gedrag: ik pak jouw pop af omdat jij mij niet helpt met de andere poppen in de kinderwagen te leggen. Zoiets zeg maar. En wat schieten jullie daar beiden mee op?
quote:dinte schreef op 29 april 2016 @ 10:45:

@Dreamer nou ik moet me er als ik heel moe ben echt wel toe zetten. Dat ik het dan uiteindelijk ook fijn vind is dan ook een goede motivatie, maar soms raakt m'n hoofd m'n kussen en moet ik erg m'n best doen om nog even wakker te blijven. Ik weet niet hoe dat bij mannen werkt, misschien hebben die een "ik stap in bed en ben klaar voor actie gen" dat ik mis?

Haha dan begin ik gewoon met hem te verleiden voordat ik in bed lig. Op de bank bijvoorbeeld. Of in de badkamer.

Samen douchen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het over elkaar tegemoetkomen. Maar waarin precies?

Jij neemt de zorg van de kinderen vooral op jezelf zeg je, wil je dat hij je daarmee meer gaat helpen?

Soms helpt het om gewoon te zeggen op het moment dat je wilt dat hij iets doet; lieverd, kun jij dit nu even doen?

Dat is praktisch, het is een 'opdracht' en dat begrijpen mannen het beste.

Als je een gesprek aangaat met; ik wil dat je meer doet dan doe ik dat meer....dan is het niet concreet.



En laat soms de boel de boel en geef hem aandacht.

Mijn partner is een enorme rommelkont en ik wordt soms gek van de rommel maar dan begin ik lekker zelf op te ruimen. HIj volt vanzelf want als hij ziet dat het netjes is, vind hij het ook prettig en gaat hij zijn deel van de rommel opruimen.

Ik heb hem laatst tussen neus en lippen door gezegd dat ik die garage zo graag netjes zou willen zien....en toen heb ik het losgelaten.



Uiteindelijk kwam hij een week later met het idee; zullen we de garage opruimen samen? Natuurlijk was dat mijn idee maar haha, prim als het maar gedaan wordt. Samen gedaan, garage is nu prachtig netjes en nu is hij alle wasjes aan het wegmaken omdat het dan nog netter wordt in de garage.



Maar soms is het een enorme warboel thuis en dan ga ik toch liever knuffelen met hem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crazyinlovee schreef op 29 april 2016 @ 10:43:

[...]



Hebben jullie dan nooit iets uitgepraat?

Hoe ging het voorheen dan weer goed tussen jullie?

Ik merk wel dat jij ook vindt dat het niet perfect gaat tussen jullie. Jij wil dat hij meer helpt enzo.Idd, nu ik het allemaal eens neerschrijf, merk ik dat er toch meer niet goed zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:dinte schreef op 29 april 2016 @ 10:45:

@Dreamer nou ik moet me er als ik heel moe ben echt wel toe zetten. Dat ik het dan uiteindelijk ook fijn vind is dan ook een goede motivatie, maar soms raakt m'n hoofd m'n kussen en moet ik erg m'n best doen om nog even wakker te blijven. Ik weet niet hoe dat bij mannen werkt, misschien hebben die een "ik stap in bed en ben klaar voor actie gen" dat ik mis?



Wij hebben 's morgens vaker seks dan 's avonds

En de reden dat we minder seks hebben is zeker moe aan het eind van de dag en pijn in mijn lichaam. Maar op momenten dat het minder tussen ons gaat, heb ik wel juist behoefte aan die intimiteit, die seks meebrengt. Bovendien: seks heb jij dus wél voor jezelf?

Bij TO lees ik een beetje tussen de regels door dat ze geen seks wil omdat hij niet lief is. Terwijl hij niet lief is, omdat zij geen seks wil. Een soort uitruil. Terwijl seks óók een fijne vorm van communicatie kan zijn, die in mijn relatie toch echt niet alleen voor de man plezierig is. Als dat bij TO wel zo is, is dat toch erg triest, vind ik.

Seks gebruiken als ruilmiddel in een relatie .. "ik wil dit, jij wil dat... hoe gaan we dat regelen?" in plaats van "dit loopt niet zo goed, maar dat (seks) wel.. laten we dan daarmee beginnen" De idee dat de seks alleen voor de man fijn is, zijn we in de jaren 60 toch al kwijt geraakt?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 10:49:

[...]



Waar om niet gewoon uit jezelf een deel van de taken op je nemen?



- uit wrok

-omdat hij het niet ziet

-omdat hij zich geen deel van het team voelt

-omdat hij het toch nooit goed doet

-omdat het een door jou zelf uitgezochte vervelende, nare, domme man is
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 10:49:

[...]





Hij is sowieso nooit een knuffelaar geweest. Als er knuffels komen, dan zit er meestal iets achter.. (juist ja)

Ik vraag hem idd, wil je dit eens doen, wil je dat .. omdat het uit zichzelf niet komt. Dan voel ik me weer een schooljuf, of zijn moeder ipv z'n vriendin. Waar om niet gewoon uit jezelf een deel van de taken op je nemen?



en dan.. kun je hem vragen "ik vind deze 'taak' teveel voor mij, wil jij die in het vervolg doen?" En dan niet op het uur dat jij die taak altijd deed, naar hem gaan zitten kijken en wachten tot hij het precies zo uitvoert als jij het zou doen, maar die verantwoordelijkheid bij hem leggen en er zelf niets meer aan doen.



Begin sowieso met een taakverdeling. Begin met "lief.. ik heb het zo druk, ik kom niet meer aan mezelf toe.. ben bekaf, hondsmoe.. wil jij in het vervolg dit en dat doen?"
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gaat goed zo in dit draadje, dit kon er wel eens 1 worden die ik mijn vrouw ga laten lezen.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 10:49:

[...]





Hij is sowieso nooit een knuffelaar geweest. Als er knuffels komen, dan zit er meestal iets achter.. (juist ja)

Ik vraag hem idd, wil je dit eens doen, wil je dat .. omdat het uit zichzelf niet komt. Dan voel ik me weer een schooljuf, of zijn moeder ipv z'n vriendin. Waar om niet gewoon uit jezelf een deel van de taken op je nemen?Nou, omdat jij vast veel beter weet hoe hij de taken moet uitvoeren, waneer en waarom. Dan houdt het voor de man ook eens op he. Hij krijgt toch gezeur van je. Dat hebben jullie allebei gecreëerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 april 2016 @ 10:52:

[...]





- uit wrok

-omdat hij het niet ziet

-omdat hij zich geen deel van het team voelt

-omdat hij het toch nooit goed doet

-omdat het een door jou zelf uitgezochte vervelende, nare, domme man is



Jij ziet mij echt als de grote boze wolf he in deze problematiek? ;)

Maar je kent hem natuurlijk niet en weet niet hoe hij is / bestaat.

Maak ik fouten, ja zeker, maar ik ben echt niet de enige
Alle reacties Link kopieren
quote:paulaner schreef op 29 april 2016 @ 10:56:

Gaat goed zo in dit draadje, dit kon er wel eens 1 worden die ik mijn vrouw ga laten lezen.Je hebt wel gezien dat de man ook in actie moet komen?
Later is nu
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 10:49:

[...]





Hij is sowieso nooit een knuffelaar geweest. Als er knuffels komen, dan zit er meestal iets achter.. (juist ja)

Ik vraag hem idd, wil je dit eens doen, wil je dat .. omdat het uit zichzelf niet komt. Dan voel ik me weer een schooljuf, of zijn moeder ipv z'n vriendin. Waar om niet gewoon uit jezelf een deel van de taken op je nemen?



Misschien heeft het er nooit ingezeten?

Ik heb ook zo'n mooi exemplaar die thuis niet heeft geleerd de handen uit de mouwen te steken, maar ik wist waar ik aan begon toen ik 'ja' zei. Dus ik heb het naast me neergelegd en vraag iedere keer braaf of hij bepaalde dingen wil doen. Niet 'in het vervolg', want het blijft gewoon niet hangen maar again and again and again. Tsja c'est ca.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crazyinlovee schreef op 29 april 2016 @ 10:57:

[...]



Nou, omdat jij vast veel beter weet hoe hij de taken moet uitvoeren, waneer en waarom. Dan houdt het voor de man ook eens op he. Hij krijgt toch gezeur van je. Dat hebben jullie allebei gecreëerd.



Jullie gaan ervan uit, als hij helpt, dat hij het nooit goed kan doen of ik commentaar heb.

Dat is absoluut niet zo, ik ben al blij als hij helpt.
Alle reacties Link kopieren
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 11:00:

[...]





Jij ziet mij echt als de grote boze wolf he in deze problematiek? ;)

Maar je kent hem natuurlijk niet en weet niet hoe hij is / bestaat.

Maak ik fouten, ja zeker, maar ik ben echt niet de enige



Ik denk dat BGB je vooral de andere kant kan laten zien. Maar zelfs hier zeg je weer 'ik ben niet de enige'. Nee, natuurlijk niet. Maar jij wilt verandering, dan moet je zelf ook beginnen ben ik bang. In een groot zwart gat gaan roepen dat je zo niet verder wil en dan gaan zitten wachten tot er wat gebeurt werkt niet.



En praten tussen de bedrijven door, om vervolgens wat te gaan verwijten, werkt ook niet. Plan een dag/weekend met z'n tweeën en probeer die dag níet te praten over wat er mis is volgens jou. Vraag hem wat hij gewoon eens samen met jou zou willen doen, sauna, film, voetbalwedstrijd + uit eten.. whatever. Maak het gewoon eens leuk met elkaar.
Later is nu
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 10:52:

[...]





Idd, nu ik het allemaal eens neerschrijf, merk ik dat er toch meer niet goed zit.

Je kan als eerste toenadering zoeken?

Lief voor elkaar zijn vind ik zo belangrijk in een relatie.

En als je weer lief voor elkaar bent, dan kunnen jullie pas echt werken aan de probleempjes.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je gelijk zijn moeder/schooljuf als je vraagt of hij wil helpen? Als je een vriendin vraagt iets voor je te doen voel je je toch ook niet haar moeder/schooljuf? Waarom verwacht je van je man dat hij kan ruiken waarmee hij je kan helpen en vraag je aan andere mensen het wel gewoon?

Ja: je verwacht te veel als je verwacht dat hij uit zich zelf wel ziet waar hij je mee kan helpen. Hij heeft nl. hele andere prioriteiten in z'n hoofd dan jij. Mijn man zal het echt niet uitmaken als de keuken na het koken nog tot de volgende ochtend een zooitje is, mij wel. Dan kan ik er van balen dat hij niet ruikt dat ik het fijn zou vinden dat hij de keuken aan kant maakt als ik onze dochter naar bed breng, maar ik kan het hem ook gewoon vragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jean_grey schreef op 29 april 2016 @ 11:01:

[...]





Misschien heeft het er nooit ingezeten?

Ik heb ook zo'n mooi exemplaar die thuis niet heeft geleerd de handen uit de mouwen te steken, maar ik wist waar ik aan begon toen ik 'ja' zei. Dus ik heb het naast me neergelegd en vraag iedere keer braaf of hij bepaalde dingen wil doen. Niet 'in het vervolg', want het blijft gewoon niet hangen maar again and again and again. Tsja c'est ca.Mijn man is opgevoed met het idee (van zijn moeder uit zelfs!) "Als er een vrouw in huis is, hoeft de man niets te doen" Gelukkig zag hij zelf in dat dat niet haalbaar is als je beide werkt (en bij zijn eerste bezoek aan mijn huis was hem al wel duidelijk dat hij van mij op huishoudelijk gebied niet zoveel hoefde te verwachten) dus hebben we onze taken. Het begon ooit met een lijstje, nu is er gewoonte.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:jean_grey schreef op 29 april 2016 @ 11:01:

[...]





Dus ik heb het naast me neergelegd en vraag iedere keer braaf of hij bepaalde dingen wil doen. Niet 'in het vervolg', want het blijft gewoon niet hangen maar again and again and again. Tsja c'est ca.Dit is toch vreselijk vermoeiend? Niet alleen moet je je kinderen constant motiveren om op te ruimen/ verder te eten/ kleren aan en uit te doen,tanden te poetsen, naar bed te gaan,.. ... moet je het nog eens doen bij je man ook...
quote:an1978 schreef op 29 april 2016 @ 11:02:

[...]





Jullie gaan ervan uit, als hij helpt, dat hij het nooit goed kan doen of ik commentaar heb.

Dat is absoluut niet zo, ik ben al blij als hij helpt.

Je voelt zelf dat je een schooljuf bent dan.

Dat voelt hij dan ook zo denk ik.

En nou ja, mannen vinden dat gezeur en die vluchten dan en gaan dan bij hun maten in de kroeg(ofzo) klagen over hun zeurende vrouw.

Initiatief om zelf iets te doen verdwijnt dan heel snel.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kost het meer energie als je al balend zelf het klusje opknapt, dan wanneer je het je man elke keer moet vragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dinte schreef op 29 april 2016 @ 11:05:

. Hij heeft nl. hele andere prioriteiten in z'n hoofd dan jij. Mijn man zal het echt niet uitmaken als de keuken na het koken nog tot de volgende ochtend een zooitje is, mij wel. Dan kan ik er van balen dat hij niet ruikt dat ik het fijn zou vinden dat hij de keuken aan kant maakt als ik onze dochter naar bed breng, maar ik kan het hem ook gewoon vragen.Hij is nochtans heel gesteld op orde en netheid, meer als ikzelf..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven