Relatie verbreken door rotopmerking?

03-03-2014 15:34 350 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Gisteren nogal heftige ruzie met mijn vriend gehad. We hadden het via de telefoon over financiële onafhankelijkheid van vrouwen en dat ik zo blij dat ik mijn eigen boontjes kan doppen financieel en dus niet afhankelijk ben van een man. (Even de achtergrond: gescheiden en sinds begin vorig jaar een huurhuis betrokken met mijn twee kinderen, lat-relatie met deze meneer en dus vier dagen in de week hard aan het werk)

Toen moest hij lachen. Hij zei dat ik helemaal niet financieel onafhankelijk was en dat hij alles voor mij betaalde. De weekendjes weg, de vakanties, de etentjes... Alles wordt door hem bekostigd en daarom was ik gewoon afhankelijk van hem. Ik werd zo boos, want dat is punt 1: pertinent niet waar, ik betaal af en toe ook

Punt 2: ik vraag nergens om en hij staat er altijd op dat hij betaalt. Dit ook omdat hij drie keer zoveel verdiend als ik.

Toen zei hij ook nog dat hij het prima vond dat ik tegen alle andere mensen zou zeggen dat ik zo sterk en financieel onafhankelijk was, maar dat wij wel beter wisten.

Ik werd er stil van. Ik voelde mij zo de grond ingestampt, zo klein en nietig gemaakt door wat hij zei....

Ik betaal mijn eigen vaste lasten en als we leuke dingen doen probeer ik op mijn manier echt wel mijn steentje bij te dragen. En dan krijg ik dit ineens op mijn bordje.

Laat hem dan lekker een dame zoeken die net zo veel verdiend als dat hij doet!

Maar goed, ik had geen tekst meer en hij heeft de hoorn erop gegooid....

Mijn eerste reactie was...zo dat was dat, die hoef ik nooit meer te zien. Een beetje aan mijn eigenwaarde tornen....

Maar ja, dan ga je liggen malen in je bed. En hij heeft mij gebeld om zijn excuses te maken. Hij zei dat hij verschrikkelijk veel spijt had van de dingen die hij gezegd had. En dat hij ook wel wist dat zijn geld mij niets kon interesseren.

Het voelt voor mij alsof hij mij al die tijd gekocht heeft. En als ik dan iets zeg wat hem niet aanstaat ik even op mijn plek gezet moet worden en dat hij dat recht heeft omdat hij alles betaald. Tenminste dat zou zijn uitleg dan zijn.

Hoe kan ik een toekomst opbouwen met een man die mij niet als gelijkwaardig beschouwd?

Hij heeft mij gesmeekt de relatie niet te verbreken en moest flink huilen aan de telefoon. Nu ben ik echt niet van steen dus dat doet heus wel wat met mij. Een 45-jarige man aan de telefoon die nooit huilt en nu dus wel en zegt vergeef mij...

Tja, dus nu komt hij vanavond naar mij toe om te praten.

En ik weet het even niet meer.

Dus tips?
Alle reacties Link kopieren
Tja mijn man heeft daar ook wel eens een handje van, ik verdien een x bedrag, en hij twee keer zoveel. Hij vind zijn geld wel ons geld maar in de praktijk werkt het helaas niet zo. Soms denk ik ook ik ga hierom weg, maar dat is wel een reden dat ik denk van nou... En vind hij dus dat hij mij onderhoudt terwijl ik mijn eigen rekeningen betaal en de boodschappen en het meest voor de kinderen.
Zo, wat fout. Ik zou ook woest geweest zijn.

Jij bent toch onafhankelijk als je je eigen lasten betaalt? Dat hij extra's wil betalen maakt jou niet afhankelijk.



Hij lijkt haast wel bang voor zelfstandige vrouwen. Bah. Ik zou hier ook wel even flink over na moeten denken.
Ik denk dat je erg boos bent omdat hij ergens wel de waarheid zegt. Ja je betaalt mee maar je zou het niet alleen allemaal kunnen bekostigen. Niets mis mee. Hij zegt het alleen (heel) erg lomp.



Teksten als "hij heeft mij gekocht" en "mij niet als gelijkwaardig beschouwd" zijn natuurlijk onzin.
quote:mama_vb schreef op 03 maart 2014 @ 15:34:

Hallo iedereen,





Ik betaal mijn eigen vaste lasten en als we leuke dingen doen probeer ik op mijn manier echt wel mijn steentje bij te dragen. En dan krijg ik dit ineens op mijn bordje.

Hij zegt niet dat je niet goed genoeg voor hem bent. Hij zegt dat hij de extraatjes betaald. Dat is toch ook zo, dat schrijf je zelf. Je bent nog steeds financieel onafhankelijk, want de vaste lasten betaal je zelf. Je bent niet minder voor hem. Jij voelt je aangetast, maar zo lees ik het niet.
Wáárom is dit allemaal over de telefoon gegaan? Vanavond praten lijkt me een goed idee.



Ik durf niet hard op te zeggen dat het voor mij over zou zijn, maar als mijn vriend dit uit zou kramen zou ik me af vragen of ik wel op zijn werkelijke zelf verliefd ben geworden!



Oh en, mocht ik de relatie niet verbreken, zou ik bij elk uitje EISEN dat ik de helft betaal. En als ik het geld niet heb, gaan we dat uitje dus níet doen. Kinderachtig en wraakzuchtig? Ja. Klopt.
En nu praat je er vanavond over. Kom op zeg. Jullie reageren allebei best raar. Praat het uit en lach er om.
Alle reacties Link kopieren
quote:mama_vb schreef op 03 maart 2014 @ 15:34:

Ik werd er stil van. Ik voelde mij zo de grond ingestampt, zo klein en nietig gemaakt door wat hij zei....

Ik betaal mijn eigen vaste lasten en als we leuke dingen doen probeer ik op mijn manier echt wel mijn steentje bij te dragen. En dan krijg ik dit ineens op mijn bordje.



Het voelt voor mij alsof hij mij al die tijd gekocht heeft. En als ik dan iets zeg wat hem niet aanstaat ik even op mijn plek gezet moet worden en dat hij dat recht heeft omdat hij alles betaald.



Dus tips?

Dit hele verhaal heeft met jou te maken, jij voelt je minderwaardig.



Bovendien heeft hij gelijk, hij betaalt. Jij "draagt je steentje bij". Je zou ook gewoon er op kunnen staan dat je de rekening deelt als het zo vreselijk belangrijk is voor jou om helemaal financieel onafhankelijk te zijn.



Hij verwoordt het lomp, jij hebt een kaboutertjescomplex. Kusje erop en over zou ik zeggen.
quote:aidem schreef op 03 maart 2014 @ 15:40:

Ik denk dat je erg boos bent omdat hij ergens wel de waarheid zegt. Ja je betaalt mee maar je zou het niet alleen allemaal kunnen bekostigen. Niets mis mee. Hij zegt het alleen (heel) erg lomp.



Teksten als "hij heeft mij gekocht" en "mij niet als gelijkwaardig beschouwd" zijn natuurlijk onzin.

De waarheid?!

Ze is helemaal niet afhankelijk van die vent. Of gaat ze dood als ze niet meer op luxe uitjes kan ofzo? Lopen haar kinderen dan hongerig in de blote bips op straat?



Ze doen idd dingen die ze niet alleen zou kunnen betalen. Dat maakt haar niet afhankelijk. Dat maakte hem vrijgevig.



En nogal selfabsorbd blijkbaar .
Vraag hem zijn verwachtingen.. Misschien weet hij niet beter en kan hij van je leren
Ik vind het een heel denigrerende manier van doen van hem. Als hij vaker dit soort 'randjes' heeft, dan zou het van mij niet hoeven. Want zon opmerking toont wel hoe hij er werkelijk over denkt, en ik vraag me af of je op die basis een relatie aan wilt gaan met hem.

Want zeg nou zelf; als hij er echt niet zo over denkt, was die opmerking niet eens in hem opgekomen...
En de relatie verbreken vind ik overbodig. En anders stelt deze zeer weinig voor, als iemand niet de credits heeft opgebouwd om één keer uit de bocht te mogen vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Zou je al die etentjes en vakanties ook zelf kunnen betalen?

Je zou ook niet kunnen gaan, als je geen geld hebt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maar eh.. je bent zwanger van hem?
Alle reacties Link kopieren
Is het misschien ook dat je zo heftig reageert op zijn opmerking omdat er misschien wat oud zeer bij zit?



Je weet namelijk zelf beter dat je niet afhankelijk van hem bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je ook niet onafhankelijk als je hem alles tot bijna alles aan leuke dingen laat betalen. Ik betaal alles zelf of deel de kosten. Dat is onafhankelijk ik vind dat je vriend gelijk heeft
Alle reacties Link kopieren
Als ik geen geld heb, ga ik niet. Compleet voor jezelf zorgen dat is onafhankelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er voortaan op staan om de helft te betalen van alles wat ik ging doen. Met mijn volgende vriend.
Ik ben financieel afhankelijk van mijn man. Maar hij heeft nog nooit met één woord gerept over mijn afhankelijkheid. Ik beschik sinds kort pas weer over voldoende geld en kan nu ook vakanties en uitjes betalen. Toen ik opmerkte dat ik dat heel fijn vond om te doen begreep hij niet zo goed waar ik het over had. Zo gelijk ziet hij ons dus. En als een man zo'n opmerking maakt als bij jou, zit er dus blijkbaar iets dwars.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent gewoon onafhankelijk van hem hoor.

Je kunt toch je gezin onderhouden op een normale manier?

De vakanties ed is extra, en zou je zonder kunnen of goedkoper.

Maakt hij de plannen voor die luxere uitstapjes?
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
quote:aidem schreef op maandag 03 maart 2014 15:40 Ik denk dat je erg boos bent omdat hij ergens wel de waarheid zegt. Ja je betaalt mee maar je zou het niet alleen allemaal kunnen bekostigen. Niets mis mee. Hij zegt het alleen (heel) erg lomp.



Teksten als "hij heeft mij gekocht" en "mij niet als gelijkwaardig beschouwd" zijn natuurlijk onzin.



Dit is natuurlijk grote onzin, hij betaalt haar huur en boodschappen niet, dat doet ze zelf. Hij betaald voor luxe omdat híj haar erbij wil hebben. Alleen zou ze misschien niet uit eten gaan of op -dure- vakantie, maar dan heeft ze hem nog steeds niet nodig hoor!



Ik zou hem de komende tijd in ieder geval nergens voor laten betalen. Je wilt uit eten? Ga maar lekker alleen, ik heb er geen geld voor en wil natuurlijk niet op jouw zak teren!



Laat hem ook zéker niet met cadeaus komen om het goed te maken! Die kosten ook geld, laat hem maar zonder geld uit te geven zijn excuus maken.
Erger je niet, maar verbaas je!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zijn opmerking niet zo netjes en wat lomp gebracht, maar ik vind dat jij echt ontzettend overdrijft in je reactie.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 03 maart 2014 @ 15:45:

Maar eh.. je bent zwanger van hem?que? Loepen?
Je bent financieel onafhankelijk als je je eigen boontjes kunt doppen. Dat kun jij. De kers op de boontjes betaalt hij. Omdat hij dat graag wil. Dan moet hij niet zeuren ook. Ik vind dus dat je vriend ongelijk.
quote:boerderijgeit028 schreef op 03 maart 2014 @ 15:50:

[...]



que? Loepen?

Nee, bij mij staat dit topic onder de pijler 'zwanger'.

Ik loep nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven