Relatie verbreken door rotopmerking?

03-03-2014 15:34 350 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Gisteren nogal heftige ruzie met mijn vriend gehad. We hadden het via de telefoon over financiële onafhankelijkheid van vrouwen en dat ik zo blij dat ik mijn eigen boontjes kan doppen financieel en dus niet afhankelijk ben van een man. (Even de achtergrond: gescheiden en sinds begin vorig jaar een huurhuis betrokken met mijn twee kinderen, lat-relatie met deze meneer en dus vier dagen in de week hard aan het werk)

Toen moest hij lachen. Hij zei dat ik helemaal niet financieel onafhankelijk was en dat hij alles voor mij betaalde. De weekendjes weg, de vakanties, de etentjes... Alles wordt door hem bekostigd en daarom was ik gewoon afhankelijk van hem. Ik werd zo boos, want dat is punt 1: pertinent niet waar, ik betaal af en toe ook

Punt 2: ik vraag nergens om en hij staat er altijd op dat hij betaalt. Dit ook omdat hij drie keer zoveel verdiend als ik.

Toen zei hij ook nog dat hij het prima vond dat ik tegen alle andere mensen zou zeggen dat ik zo sterk en financieel onafhankelijk was, maar dat wij wel beter wisten.

Ik werd er stil van. Ik voelde mij zo de grond ingestampt, zo klein en nietig gemaakt door wat hij zei....

Ik betaal mijn eigen vaste lasten en als we leuke dingen doen probeer ik op mijn manier echt wel mijn steentje bij te dragen. En dan krijg ik dit ineens op mijn bordje.

Laat hem dan lekker een dame zoeken die net zo veel verdiend als dat hij doet!

Maar goed, ik had geen tekst meer en hij heeft de hoorn erop gegooid....

Mijn eerste reactie was...zo dat was dat, die hoef ik nooit meer te zien. Een beetje aan mijn eigenwaarde tornen....

Maar ja, dan ga je liggen malen in je bed. En hij heeft mij gebeld om zijn excuses te maken. Hij zei dat hij verschrikkelijk veel spijt had van de dingen die hij gezegd had. En dat hij ook wel wist dat zijn geld mij niets kon interesseren.

Het voelt voor mij alsof hij mij al die tijd gekocht heeft. En als ik dan iets zeg wat hem niet aanstaat ik even op mijn plek gezet moet worden en dat hij dat recht heeft omdat hij alles betaald. Tenminste dat zou zijn uitleg dan zijn.

Hoe kan ik een toekomst opbouwen met een man die mij niet als gelijkwaardig beschouwd?

Hij heeft mij gesmeekt de relatie niet te verbreken en moest flink huilen aan de telefoon. Nu ben ik echt niet van steen dus dat doet heus wel wat met mij. Een 45-jarige man aan de telefoon die nooit huilt en nu dus wel en zegt vergeef mij...

Tja, dus nu komt hij vanavond naar mij toe om te praten.

En ik weet het even niet meer.

Dus tips?
quote:single-lady schreef op 03 maart 2014 @ 21:18:

TO moppert over haar vriend, maar ze noemt hem zelf een snoever. Waarom neem je dan dingen van hem aan? Waarom zet je dan geen punt achter de relatie als je zoveel kritiek op iemand hebt?



Wel dingen aannemen maar eigenlijk negatief over je vriend zijn, dat is niet echt bewonderenswaardig....



Maar ja, HIJ is fout natuurlijk. Want hoe durft hij te beweren dat zij niet onafhankelijk is.



In een relatie blijven met iemand die je eigenlijk niet zo waardeert maar wel de spullen blijven aannemen, hoe netjes is dat?Dit dus!
Alle reacties Link kopieren
quote:single-lady schreef op 03 maart 2014 @ 21:18:

TO moppert over haar vriend, maar ze noemt hem zelf een snoever. Waarom neem je dan dingen van hem aan? Waarom zet je dan geen punt achter de relatie als je zoveel kritiek op iemand hebt?



Wel dingen aannemen maar eigenlijk negatief over je vriend zijn, dat is niet echt bewonderenswaardig....



Maar ja, HIJ is fout natuurlijk. Want hoe durft hij te beweren dat zij niet onafhankelijk is.



In een relatie blijven met iemand die je eigenlijk niet zo waardeert maar wel de spullen blijven aannemen, hoe netjes is dat?+1
quote:boebezoebe schreef op 03 maart 2014 @ 21:21:

Hij had ook kunnen zeggen, nadat ze hem over die fim te vertellen: Schatje, wat ben ik toch trots dat je het allemaal in je eentje ook prima kan redden. Dat maakt dat ik het nog leuker vind om mijn luxe met jouw te delen.



Nee, hij oet even een punt maken door haar uit te maken voor iemand die op zijn kosten leeft.Ja en dit was niet de eerste keer,daar klaagde ze in het vorige topic van november ook al over maar daarna wel gewoon weer een droger aannemen.
Gebrek aan wederzijds respect én ze zijn niet lief genoeg voor elkaar. Deze relatie helpen ze zelf wel om zeep. Geen Viva forum voor nodig.

Alle reacties Link kopieren
Film? Welke film? iemand verzint dat TO het nalv een film ter sprake bracht en prompt heeft TO een film bekeken.

Of ik heb wat gemist???
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 maart 2014 @ 21:24:

Film? Welke film? iemand verzint dat TO het nalv een film ter sprake bracht en prompt heeft TO een film bekeken.

Of ik heb wat gemist???TO was toch naar de voorpremiere van Kenau geweest?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Waarom ze bij hem blijft is me dan wel een raadsel.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:single-lady schreef op 03 maart 2014 @ 21:14:

[...]





Als het zo extreem gevoelig ligt voor haar, waarom neemt ze het dan aan? Wel aannemen en toch je punt willen maken is een beetje krom.

Eens. Als er zo'n inkomensverschil is (vriend verdient 3x zo veel als TO), dan is dat sowieso al vragen om ongelijkwaardigheid. Als je dan zoals TO ook nog eens allerlei dure cadeautjes, uitjes en vakanties voor haar en de kinderen aanneemt, dan wordt dat er niet beter op. Tel daar een man bij op die erg hecht aan materiële zaken en statussymbolen en je hebt een relatie die gedoemd is te mislukken.
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 03 maart 2014 @ 21:20:

[...]





Inderdaad. Dit is de reden waarom ze al snel na haar scheiding op relatieplanet op zoek ging naar een nieuwe relatie en genoegen nam met iemand die eigenlijk veel te ver weg woonde en zich niet wilde verwaardigen in haar sociale huurwoning te wonen.Precies dus of ze accepteert hem zoals hij is en dan hoeft ze niet 'alleen' te zijn of ze houd op met zeuren en gaat eindelijk eens echt op eigen benen staan..
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 03 maart 2014 @ 21:25:

[...]





TO was toch naar de voorpremiere van Kenau geweest?Dan heb ik dat gemist.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:mama_vb schreef op 03 maart 2014 @ 16:57:

[...]





Ik was naar de film Kenau geweest, een voorpremière in Utrecht. En toen kwam de onafhankelijke vrouw ter sprake.

Ik bedank hem elke keer hartelijk voor zijn uitgaven. Maar ik geef ook aan dat ik van hem hou om wie hij is en niet omdat hij het meeste betaalt. Ook heb ik al een aantal keer dingen geweigerd. Hij wilde bijvoorbeeld al een motor voor mij kopen. Dat wil ik dus niet hebben.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 03 maart 2014 @ 21:26:

Waarom ze bij hem blijft is me dan wel een raadsel.Om niet alleen te zijn (zie eerdere topics).
Ga in therapie!
Even loepen is ook erg verhelderend. TO, volgens mij ben je vanaf het begin van deze relatie al onzeker over hem.



Vind je hem wel leuk genoeg?
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 03 maart 2014 @ 21:21:

Hij had ook kunnen zeggen, nadat ze hem over die fim te vertellen: Schatje, wat ben ik toch trots dat je het allemaal in je eentje ook prima kan redden. Dat maakt dat ik het nog leuker vind om mijn luxe met jouw te delen.



Nee, hij moet even een punt maken door haar uit te maken voor iemand die op zijn kosten leeft.



Misschien heeft hij door hoe ze glundert als hij zijn credit card trekt...



Ik snap het wel hoor, als hij steeds alle uitjes en extra's betaalt wil hij daar ook best wat waardering voor ipv een ik red het ook wel zonder jou verhaal. Als hij nou zelf het gesprek was begonnen met dat ze financieel afhankelijk van hem is, dan is het wat anders. Maar zij is begonnen met zijn "bijdrage" te ontkennen.



Het is hetzelfde als je elke avond heerlijk voor je man kookt en hij dan zegt dat hij het alleen ook wel redt (met zijn diepvriesmaaltijden). Best wel ondankbaar.
Alle reacties Link kopieren
Over dat loepen. Ondersteunt hij zijn ex financieel met meer dan (kinder)alimentatie?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Iwannalive schreef op 03 maart 2014 @ 21:29:

[...]





Misschien heeft hij door hoe ze glundert als hij zijn credit card trekt...



Ik snap het wel hoor, als hij steeds alle uitjes en extra's betaalt wil hij daar ook best wat waardering voor ipv een ik red het ook wel zonder jou verhaal. Als hij nou zelf het gesprek was begonnen met dat ze financieel afhankelijk van hem is, dan is het wat anders. Maar zij is begonnen met zijn "bijdrage" te ontkennen.



Het is hetzelfde als je elke avond heerlijk voor je man kookt en hij dan zegt dat hij het alleen ook wel redt (met zijn diepvriesmaaltijden). Best wel ondankbaar.Ah, dus dan moet je iemand gaan uitlachen. Of bij vrienden afschilderen als iemand die voor het geld bij je blijft. Got it.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 03 maart 2014 @ 21:27:

[...]

Dank je; die had ik inderdaad niet gelezen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Misschien is geld aan iemand uitgeven de enige manier van liefde tonen die hij kent. Misschien moet je hem zeggen dat geld wat jouw betreft geen ruilmiddel voor liefde is.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ik begin in herhaling te vallen. Ik vind het op basis van het uitlachen en de grappen die hij maakt een enorme loser en to een stopkop dat ze er maar bij blijft, enkel om niet alleen te zijn.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:boebezoebe schreef op 03 maart 2014 @ 21:31:

[...]





Ah, dus dan moet je iemand gaan uitlachen. Of bij vrienden afschilderen als iemand die voor het geld bij je blijft. Got it.



Nee hoor ze hoeft niet bij hem te blijven daar kiest ze zelf voor.

Ze weet al vanaf het prille begin hoe hij is.
quote:Iwannalive schreef op 03 maart 2014 @ 21:29:

[...]





Misschien heeft hij door hoe ze glundert als hij zijn credit card trekt...



Ik snap het wel hoor, als hij steeds alle uitjes en extra's betaalt wil hij daar ook best wat waardering voor ipv een ik red het ook wel zonder jou verhaal. Als hij nou zelf het gesprek was begonnen met dat ze financieel afhankelijk van hem is, dan is het wat anders. Maar zij is begonnen met zijn "bijdrage" te ontkennen.



Het is hetzelfde als je elke avond heerlijk voor je man kookt en hij dan zegt dat hij het alleen ook wel redt (met zijn diepvriesmaaltijden). Best wel ondankbaar.Mee eens en goeie vergelijking idd van die diepvriesmaaltijden.
quote:boebezoebe schreef op 03 maart 2014 @ 21:34:

Nou ja, ik begin in herhaling te vallen. Ik vind het op basis van het uitlachen en de grappen die hij maakt een enorme loser en to een stopkop dat ze er maar bij blijft, enkel om niet alleen te zijn.Was ze dat maar
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 03 maart 2014 @ 21:31:

[...]





Ah, dus dan moet je iemand gaan uitlachen. Of bij vrienden afschilderen als iemand die voor het geld bij je blijft. Got it.Je hebt gelijk, ik denk eerder dat ze om zijn persoonlijkheid nog bij hem is...
Idd, hij maakt gewoon kutopmerkingen, over die ring ook, leuk hoor om tegenover vrienden te doen alsof het haar om die gouden ring te doen is. Of een droger voor je vriendin kopen omdat je graag zachte handdoeken wil, Ik zou hem vierkant hebben uitgelachen denk ik.
quote:Iwannalive schreef op 03 maart 2014 @ 21:37:

[...]





Je hebt gelijk, ik denk eerder dat ze om zijn persoonlijkheid nog bij hem is... nee omdat ze niet alleen wil zijnJa dat zal het vast zijn..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven