Relatie verbreken door rotopmerking?

03-03-2014 15:34 350 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Gisteren nogal heftige ruzie met mijn vriend gehad. We hadden het via de telefoon over financiële onafhankelijkheid van vrouwen en dat ik zo blij dat ik mijn eigen boontjes kan doppen financieel en dus niet afhankelijk ben van een man. (Even de achtergrond: gescheiden en sinds begin vorig jaar een huurhuis betrokken met mijn twee kinderen, lat-relatie met deze meneer en dus vier dagen in de week hard aan het werk)

Toen moest hij lachen. Hij zei dat ik helemaal niet financieel onafhankelijk was en dat hij alles voor mij betaalde. De weekendjes weg, de vakanties, de etentjes... Alles wordt door hem bekostigd en daarom was ik gewoon afhankelijk van hem. Ik werd zo boos, want dat is punt 1: pertinent niet waar, ik betaal af en toe ook

Punt 2: ik vraag nergens om en hij staat er altijd op dat hij betaalt. Dit ook omdat hij drie keer zoveel verdiend als ik.

Toen zei hij ook nog dat hij het prima vond dat ik tegen alle andere mensen zou zeggen dat ik zo sterk en financieel onafhankelijk was, maar dat wij wel beter wisten.

Ik werd er stil van. Ik voelde mij zo de grond ingestampt, zo klein en nietig gemaakt door wat hij zei....

Ik betaal mijn eigen vaste lasten en als we leuke dingen doen probeer ik op mijn manier echt wel mijn steentje bij te dragen. En dan krijg ik dit ineens op mijn bordje.

Laat hem dan lekker een dame zoeken die net zo veel verdiend als dat hij doet!

Maar goed, ik had geen tekst meer en hij heeft de hoorn erop gegooid....

Mijn eerste reactie was...zo dat was dat, die hoef ik nooit meer te zien. Een beetje aan mijn eigenwaarde tornen....

Maar ja, dan ga je liggen malen in je bed. En hij heeft mij gebeld om zijn excuses te maken. Hij zei dat hij verschrikkelijk veel spijt had van de dingen die hij gezegd had. En dat hij ook wel wist dat zijn geld mij niets kon interesseren.

Het voelt voor mij alsof hij mij al die tijd gekocht heeft. En als ik dan iets zeg wat hem niet aanstaat ik even op mijn plek gezet moet worden en dat hij dat recht heeft omdat hij alles betaald. Tenminste dat zou zijn uitleg dan zijn.

Hoe kan ik een toekomst opbouwen met een man die mij niet als gelijkwaardig beschouwd?

Hij heeft mij gesmeekt de relatie niet te verbreken en moest flink huilen aan de telefoon. Nu ben ik echt niet van steen dus dat doet heus wel wat met mij. Een 45-jarige man aan de telefoon die nooit huilt en nu dus wel en zegt vergeef mij...

Tja, dus nu komt hij vanavond naar mij toe om te praten.

En ik weet het even niet meer.

Dus tips?
Alle reacties Link kopieren
De opmerking van vriendlief is helemaal lullig als je bedenkt dat hij haar helemaal niet graag zelfstandig ziet. Hij was degene die (met achterlating van zijn bloedjes) graag naar haar regio wilde verhuizen, maar alleen als ze dan (grotendeels op zijn inkomen) een grote koopwoning zouden kopen. TO's sociale huurwoning was echt niet goed genoeg. TO weigerde dit omdat ze haar financiële onafhankelijkheid niet kwijt wilde.
Ga in therapie!
quote:citronella schreef op 03 maart 2014 @ 21:38:

Idd, hij maakt gewoon kutopmerkingen, over die ring ook, leuk hoor om tegenover vrienden te doen alsof het haar om die gouden ring te doen is. Of een droger voor je vriendin kopen omdat je graag zachte handdoeken wil, Ik zou hem vierkant hebben uitgelachen denk ik.Ja en na de kutopmerking over de ring nam ze doodleuk nog weer een droger van hem aan.
quote:sole-mare schreef op 03 maart 2014 @ 21:41:

[...]





Ja en na de kutopmerking over de ring nam ze doodleuk nog weer een droger van hem aan.ja, snap ik niets van.. maar goed, ik vroeg ook al wat er zo leuk aan hem is, ik zie het niet.. eerlijk gezegd, heeft ie een goddelijk lichaam, is zijn geld stiekem toch wel lekker, het zal vast niet zijn aangename karakter zijn..
quote:dubiootje schreef op 03 maart 2014 @ 21:40:

De opmerking van vriendlief is helemaal lullig als je bedenkt dat hij haar helemaal niet graag zelfstandig ziet. Hij was degene die (met achterlating van zijn bloedjes) graag naar haar regio wilde verhuizen, maar alleen als ze dan (grotendeels op zijn inkomen) een grote koopwoning zouden kopen. TO's sociale huurwoning was echt niet goed genoeg. TO weigerde dit omdat ze haar financiële onafhankelijkheid niet kwijt wilde.Je kunt er van alles inlezen natuurlijk, maar iemand die het financieel ruim gewend is zit natuurlijk niet te springen om in een kleine huurwoning te gaan wonen met zijn vriendin.
hij heeft gewoon gelijk en daarom ben je zo boos
Misschien is het tijd voor een nieuwe wet, naast die van Wuiles. Als je 1 topic over hem opent, ok, worden het er 2 of meer dan is er geen toekomst.
quote:citronella schreef op 03 maart 2014 @ 21:46:

Misschien is het tijd voor een nieuwe wet, naast die van Wuiles. Als je 1 topic over hem opent, ok, worden het er 2 of meer dan is er geen toekomst.Hoe meer topics over je relatie, des te kleiner de kans dat 'ie goed is?
quote:Trotter schreef op 03 maart 2014 @ 21:49:

[...]



Hoe meer topics over je relatie, des te kleiner de kans dat 'ie goed is? Ja dat is een betere formulering ja
Ik zie het hele dram niet zo hoor.



Afhankelijk is wat ongelukkig gekozen, maar je profiteert toch van hem? Zo zie ik dat iniedergeval.



Heeft hij je dan gekocht? Sja, dat lijkt me wat kort door de bocht, maar je liet het je allemaal heerlijk toekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 maart 2014 @ 21:45:

hij heeft gewoon gelijk en daarom ben je zo boos
quote:single-lady schreef op 03 maart 2014 @ 21:45:

[...]





Je kunt er van alles inlezen natuurlijk, maar iemand die het financieel ruim gewend is zit natuurlijk niet te springen om in een kleine huurwoning te gaan wonen met zijn vriendin.Precies!
Alle reacties Link kopieren
http://www.youtube.com/wa ... D764C21D2BB&v=AN5YbfFszlI
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 03 maart 2014 @ 21:40:

De opmerking van vriendlief is helemaal lullig als je bedenkt dat hij haar helemaal niet graag zelfstandig ziet. Hij was degene die (met achterlating van zijn bloedjes) graag naar haar regio wilde verhuizen, maar alleen als ze dan (grotendeels op zijn inkomen) een grote koopwoning zouden kopen. TO's sociale huurwoning was echt niet goed genoeg. TO weigerde dit omdat ze haar financiële onafhankelijkheid niet kwijt wilde.Het zou niet slim zijn van TO om haar huis op te geven, maar is het nou echt heel raar dat hij niet blij wordt van een woningstichtingbadkamer en een standaard keuken als je je het kan veroorloven om iets mooiers te kopen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:mama_vb schreef op 03 maart 2014 @ 16:04:

[...]





Tja, ik moet echt beter naar je gaan luisteren denk ik.

Zo zeg.



Iemand komt door en zegt je dat je herhaaldelijk loopt te drammen over een vent en dan reageer jij zo? Ik krijg het idee dat die man gelijk heeft want als jij de waarheid hoort word je blijkbaar vals.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Iwannalive schreef op 03 maart 2014 @ 21:29:

[...]





Misschien heeft hij door hoe ze glundert als hij zijn credit card trekt...



Ik snap het wel hoor, als hij steeds alle uitjes en extra's betaalt wil hij daar ook best wat waardering voor ipv een ik red het ook wel zonder jou verhaal. Als hij nou zelf het gesprek was begonnen met dat ze financieel afhankelijk van hem is, dan is het wat anders. Maar zij is begonnen met zijn "bijdrage" te ontkennen.



Het is hetzelfde als je elke avond heerlijk voor je man kookt en hij dan zegt dat hij het alleen ook wel redt (met zijn diepvriesmaaltijden). Best wel ondankbaar.



TO kan prima zijn bijdrage ontkennen, want die is er op basisniveau helemaal niet. Alleen aangaande luxe.

En dat is precies waar financiele onafhankelijk in deze context over gaat: iemand die werkt voor zijn of haar eigen geld en hiervan kan rondkomen is financieel onafhankelijk.



Natuurlijk: TO krijgt kinderbijslag, maar vriend zou daar met kinderen net zo goed recht op hebben, dus dat gaat niet op. Daarnaast is de kans zeer groot dat vriendlief zijn huis bekostigd heeft met mede door de belastingbetaler mogelijk gemaakte hypotheekrente aftrek.



Dat haar vriend drie keer zoveel verdient is totaal niet relevant, want als haar vriend een vrouw ontmoet die weer drie keer zoveel verdient dan hij doet - en hij vervolgens haar luxe levensstandaard niet kan bijhouden - dan is hij ook niet plots financieel afhankelijk (volgens zijn eigen definitie).



Zo lust ik er nog wel een paar.



Die vriend snapt uiteindelijk sowieso niet wat echte financiele onafhankelijkheid is.

Want je bent echt financieel afhankelijk als je je schaapjes reeds op het droge hebt en niet meer hoeft te werken voor je levensonderhoud.



Vriend van TO moet net zo goed werken voor zijn geld, en is dus net zo afhankelijk van zijn werkgever als TO van haar werkgever.



Er zijn maar bar weinig mensen echt onafhankelijk. De rest is gewoon loonslaaf (of ondernemer) en is volledig afhankelijk van anderen.

Ik ken al die types wel, de grootste mond over financiele onafhankelijkheid, werkten allemaal duurbetaald in het bankwezen en de IT, maar toen de crisis uitbrak moesten huizen worden verkocht en bleef er niets van de 'onafhankelijkheid' over.

En door gebrek aan creativiteit iets zelf te ontplooien zijn sommigen al jaren advertenties aan het doorspitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:strike schreef op 03 maart 2014 @ 22:07:



TO kan prima zijn bijdrage ontkennen, want die is er op basisniveau helemaal niet. Alleen aangaande luxe.

En dat is precies waar financiele onafhankelijk in deze context over gaat: iemand die werkt voor zijn of haar eigen geld en hiervan kan rondkomen is financieel onafhankelijk.



Natuurlijk: TO krijgt kinderbijslag, maar vriend zou daar met kinderen net zo goed recht op hebben, dus dat gaat niet op. Daarnaast is de kans zeer groot dat vriendlief zijn huis bekostigd heeft met mede door de belastingbetaler mogelijk gemaakte hypotheekrente aftrek.



Dat haar vriend drie keer zoveel verdient is totaal niet relevant, want als haar vriend een vrouw ontmoet die weer drie keer zoveel verdient dan hij doet - en hij vervolgens haar luxe levensstandaard niet kan bijhouden - dan is hij ook niet plots financieel afhankelijk (volgens zijn eigen definitie).



Zo lust ik er nog wel een paar.



Die vriend snapt uiteindelijk sowieso niet wat echte financiele onafhankelijkheid is.

Want je bent echt financieel afhankelijk als je je schaapjes reeds op het droge hebt en niet meer hoeft te werken voor je levensonderhoud.



Vriend van TO moet net zo goed werken voor zijn geld, en is dus net zo afhankelijk van zijn werkgever als TO van haar werkgever.+1
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Vriend van TO moet net zo goed werken voor zijn geld, en is dus net zo afhankelijk van zijn werkgever als TO van haar werkgever.



Je mist het hele punt!



Het gaat er niet om of iemand afhankelijk is van zijn of haar werkgever. TO neemt geld en goederen aan van haar vriend. En hij wijst haar er op dat zij dus financieel afhankelijk is van hém.



Als ze daar niet tegen kan moet ze óf stoppen met klagen óf stoppen met geld en goederen aannemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:single-lady schreef op 03 maart 2014 @ 22:15:

[...]





Je mist het hele punt!



Het gaat er niet om of iemand afhankelijk is van zijn of haar werkgever. TO neemt geld en goederen aan van haar vriend. En hij wijst haar er op dat zij dus financieel afhankelijk is van hém.



Als ze daar niet tegen kan moet ze óf stoppen met klagen óf stoppen met geld en goederen aannemen.



Ik mis helemaal geen punt. Want TO is geenszins afhankelijk van haar vriend.

Zonder die luxe kan ze ook.

Dat ze het aanneemt doet daar niets aan af.



Een gulle gever kan mijn onafhankelijkheid echt niet afnemen hoor, door met cadeau's te smijten.



En wat dacht je van: Hij moet stoppen er een machtsspel van te maken.
quote:mama_vb schreef op 03 maart 2014 @ 17:30:

[...]





Toen hij een droger voor mij gekocht had (waar ik niet om gevraagd had, maar hij wilde graag zachte handdoeken als hij hier slaapt) zei hij ook: wanneer krijg ik een kus als bedankje voor de droger? Terwijl ik allang dank je wel had gezegd...Brings back memories *kots kots*
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 maart 2014 @ 22:02:

[...]





Het zou niet slim zijn van TO om haar huis op te geven, maar is het nou echt heel raar dat hij niet blij wordt van een woningstichtingbadkamer en een standaard keuken als je je het kan veroorloven om iets mooiers te kopen?Nee dat is niet raar en ik snap de keuzes die hij hierin maakt dan ook wel. Ik zou het zelfs niet raar vinden dat ze samen wel een duurder huis zouden kopen, ook als hij een aanzienlijk groter deel kan financieren. Maar ik vind het wél heel laag (en flauw) om iemand dan te gaan zeggen dat ze helemaal niet zo onafhankelijk is, of dat ze meeprofiteert etc. Ik vind dat je het nooit kan maken om zoiets te zeggen. Ja, wel in het geval dat ook "iets minder luxe" voor de rijkere partner goed genoeg was geweest, maar de "minder rijke partner" gehint zou hebben van "aaah toe, jij verdient toch genoeg/hebt toch geld zat" etc. Alleen in dat geval zou ik een verwijt terecht vinden.
quote:Enn schreef op 03 maart 2014 @ 22:02:

[...]



Zo zeg.



Iemand komt door en zegt je dat je herhaaldelijk loopt te drammen over een vent en dan reageer jij zo? Ik krijg het idee dat die man gelijk heeft want als jij de waarheid hoort word je blijkbaar vals.Ik kreeg de indruk dat ze het serieus bedoelde en niet sarcastisch of vals.
Alle reacties Link kopieren
quote:strike schreef op 03 maart 2014 @ 22:16:

[...]





Ik mis helemaal geen punt. Want TO is geenszins afhankelijk van haar vriend.

Zonder die luxe kan ze ook.

Dat ze het aanneemt doet daar niets aan af.



Een gulle gever kan mijn onafhankelijkheid echt niet afnemen hoor, door met cadeau's te smijten.



En wat dacht je van: Hij moet stoppen er een machtsspel van te maken."





TO voelt het blijkbaar toch anders dan jij nu stelt.



Hij kan haar namelijk wel haar gevoel van onafhankelijkheid afnemen, dat blijkt wel, daarom loopt ze zo te piepen. Dat TO zich gekocht voelt maar wel bij hem blijft en hem laat betalen is toch ook tegenstrijdig. Neem het dan gewoon niet aan of als je het alsnog zat bent dan geef je het hem terug. Maar dat laatste is ook weer een bevestiging van dat ze zichzelf niet gelijkwaardig ziet.



Ik zou nooit een gegeven kado teruggeven omdat iemand doet alsof hij mij onderhoudt. Ik zou hem met alle ooit van hem gekregen kado's smeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 03 maart 2014 @ 22:30:

[...]



Ik kreeg de indruk dat ze het serieus bedoelde en niet sarcastisch of vals.

Kan ook. Dan klopt het niet wat ik schrijf. Maar waarom zou TO in vredesnaam dan Detta huggen? Ook beginnen met 'Tsja' etc.

Het zal wel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb ik dan toch ook een geluk dat ik bijna nooit kado's van mijn meneer krijg
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
In mijn ogen zat hij echt fout, hij kiest er zelf voor om voor die dingen te betalen, sterker nog, als ik jou verhaal lees wil hij niet eens dat jij het betaald! Dat hij dan zoiets zegt, zegt meer over hem dan over jou. Alsof je tegen hem op moet kijken, je staat in je gelijk dat je hier boos om bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven