Relatie verbreken door rotopmerking?

03-03-2014 15:34 350 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Gisteren nogal heftige ruzie met mijn vriend gehad. We hadden het via de telefoon over financiële onafhankelijkheid van vrouwen en dat ik zo blij dat ik mijn eigen boontjes kan doppen financieel en dus niet afhankelijk ben van een man. (Even de achtergrond: gescheiden en sinds begin vorig jaar een huurhuis betrokken met mijn twee kinderen, lat-relatie met deze meneer en dus vier dagen in de week hard aan het werk)

Toen moest hij lachen. Hij zei dat ik helemaal niet financieel onafhankelijk was en dat hij alles voor mij betaalde. De weekendjes weg, de vakanties, de etentjes... Alles wordt door hem bekostigd en daarom was ik gewoon afhankelijk van hem. Ik werd zo boos, want dat is punt 1: pertinent niet waar, ik betaal af en toe ook

Punt 2: ik vraag nergens om en hij staat er altijd op dat hij betaalt. Dit ook omdat hij drie keer zoveel verdiend als ik.

Toen zei hij ook nog dat hij het prima vond dat ik tegen alle andere mensen zou zeggen dat ik zo sterk en financieel onafhankelijk was, maar dat wij wel beter wisten.

Ik werd er stil van. Ik voelde mij zo de grond ingestampt, zo klein en nietig gemaakt door wat hij zei....

Ik betaal mijn eigen vaste lasten en als we leuke dingen doen probeer ik op mijn manier echt wel mijn steentje bij te dragen. En dan krijg ik dit ineens op mijn bordje.

Laat hem dan lekker een dame zoeken die net zo veel verdiend als dat hij doet!

Maar goed, ik had geen tekst meer en hij heeft de hoorn erop gegooid....

Mijn eerste reactie was...zo dat was dat, die hoef ik nooit meer te zien. Een beetje aan mijn eigenwaarde tornen....

Maar ja, dan ga je liggen malen in je bed. En hij heeft mij gebeld om zijn excuses te maken. Hij zei dat hij verschrikkelijk veel spijt had van de dingen die hij gezegd had. En dat hij ook wel wist dat zijn geld mij niets kon interesseren.

Het voelt voor mij alsof hij mij al die tijd gekocht heeft. En als ik dan iets zeg wat hem niet aanstaat ik even op mijn plek gezet moet worden en dat hij dat recht heeft omdat hij alles betaald. Tenminste dat zou zijn uitleg dan zijn.

Hoe kan ik een toekomst opbouwen met een man die mij niet als gelijkwaardig beschouwd?

Hij heeft mij gesmeekt de relatie niet te verbreken en moest flink huilen aan de telefoon. Nu ben ik echt niet van steen dus dat doet heus wel wat met mij. Een 45-jarige man aan de telefoon die nooit huilt en nu dus wel en zegt vergeef mij...

Tja, dus nu komt hij vanavond naar mij toe om te praten.

En ik weet het even niet meer.

Dus tips?
quote:boerderijgeit028 schreef op 03 maart 2014 @ 15:50:

[...]



que? Loepen?Pijler
quote:aidem schreef op 03 maart 2014 @ 15:40:

Ik denk dat je erg boos bent omdat hij ergens wel de waarheid zegt. Ja je betaalt mee maar je zou het niet alleen allemaal kunnen bekostigen. Niets mis mee. Hij zegt het alleen (heel) erg lomp.



Teksten als "hij heeft mij gekocht" en "mij niet als gelijkwaardig beschouwd" zijn natuurlijk onzin.



Onzin natuurlijk. Als TO op zichzelf woont met twee kinderen, en deze twee kinderen kan onderhouden, is ze financieel onafhankelijk. Punt.



Dat ze daarnaast met haar partner leuke dingen doet, waar ze eigenlijk geen geld voor heeft en die hij dus betaalt, is iets heel anders.



Ik denk dat je iets te emotioneel reageert, maar ik kan me je frustratie en teleurstelling wel voorstellen. Er moet zeker goed gepraat worden. Ik zou de komende tijd geen dingen doen die jij niet kunt betalen, ook niet als hij ze wel wil betalen. En dan ook echt helemaal niet.

Ga maar dingen doen die geen of weinig geld kosten, echt een paar maanden lang, en kijk samen hoe het er voor staat. Meteen uitmaken hierom lijkt mij enigszins overdreven, hoewel dat er ook een beetje van afhangt hoe lang jullie al samen zijn.
Verkeerde pijler denk ik moet in relaties staan ?
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyrose2012 schreef op maandag 03 maart 2014 15:48 Als ik geen geld heb, ga ik niet. Compleet voor jezelf zorgen dat is onafhankelijk.Dit ben ik met je eens, maar mijn vriend verdient ook meer dan ik, en hij vind het leuk om soms uit eten te gaan met mij, zijn keuze. Maar dan niet achteraf gaan zeiken dat ik op zijn zak zou teren, want ik had ook gewoon thuis een aardappel kunnen schillen.
Erger je niet, maar verbaas je!
Alle reacties Link kopieren
Stam +t alsjeblieft.



Ik vind dat hij eigenlijk wel een beetje gelijk heeft, als hij consequent meer (of zelfs alles) betaalt aan gezamenlijke dingen dan jij.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Brrr, jou onderuit halen om zichzelf beter te voelen. Ik zou hoer erg van schrikken en de relatie heroverwegen maar ik heb dan ook een relatie gehad met iemand die dit nodig had en waar ik erg ongelukkig van ben geworden. Dat nooit meer.



Vertoond hij vaker dit soort gedrag? Ziet hij in wat hij fout heeft gedaan en kan hij dat in zijn eigen woorden verwoorden ipv jou napraten omdat je dat blijkbaar wil horen? Kan hij uitleggen waarom hij dit deed? Ik hoop dat jullie een goed gesprek kunnen hebben
Alle reacties Link kopieren
Per ongeluk bij de verkeerde topiclijst geplaatst. Nee, niet zwanger hier.

Helaas is dit niet de eerste keer dat hij zo'n opmerking plaatst. Toen we laatst met vrienden aan het eten waren zei ik dat ik het fijn vond om een in een relatie te zitten met een leuke man. Toen ging hij lachen en wees op de gouden ring die ik om mijn vinger had. En zei hij: Ja ze is heel blij met een leuke relatie. Daar ben ik toen ook pissig over geworden. Die ring heeft hij mij gegeven omdat hij dat zelf wilde en nu doet hij naar vrienden of ik alleen een relatie met hem omdat hij veel betaald. Dus ook cadeautjes...

En ik snap jullie reactie dat we dan die etentje en uitjes dan niet moeten doen. Maar als ik nu zeg dat hij erop staat dat we leuke dingen doen en hij zegt dat hij het graag betaalt, dan vind ik niet dat ik dat bij een discussie voor mijn voeten geworpen hoor te krijgen.

Hij stelt dingen voor om te doen, hij geeft mij cadeautjes, hij wil altijd betalen. Ik heb nooit gevraagd of hij wilde betalen. En ik betaal vaak genoeg etentjes e.d. Alleen onder de streep zal hij meer betaald hebben. Ja, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 03 maart 2014 @ 15:50:

De kers op de boontjes betaalt hij. Omdat hij dat graag wil..



Dat weten we (nog) niet, toch?

Misschien kiest TO best dure vakanties uit, of stelt ze plannetjes voor die ze zelf niet betalen kan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt de relatie niet verbreken. Hij heeft zijn excuses aangeboden en ik vind dat jij ietwat overdreven reageert qua gevoel. Praat erover en zet je erover. Iedereen zegt wel eens iets ontzettend stoms.
quote:cello1987 schreef op 03 maart 2014 @ 15:54:

[...]





Dit ben ik met je eens, maar mijn vriend verdient ook meer dan ik, en hij vind het leuk om soms uit eten te gaan met mij, zijn keuze. Maar dan niet achteraf gaan zeiken dat ik op zijn zak zou teren, want ik had ook gewoon thuis een aardappel kunnen schillen.Zó mee eens!
quote:mama_vb schreef op 03 maart 2014 @ 15:55:

Per ongeluk bij de verkeerde topiclijst geplaatst. Nee, niet zwanger hier.

Helaas is dit niet de eerste keer dat hij zo'n opmerking plaatst. Toen we laatst met vrienden aan het eten waren zei ik dat ik het fijn vond om een in een relatie te zitten met een leuke man. Toen ging hij lachen en wees op de gouden ring die ik om mijn vinger had. En zei hij: Ja ze is heel blij met een leuke relatie. Daar ben ik toen ook pissig over geworden. Die ring heeft hij mij gegeven omdat hij dat zelf wilde en nu doet hij naar vrienden of ik alleen een relatie met hem omdat hij veel betaald. Dus ook cadeautjes...

En ik snap jullie reactie dat we dan die etentje en uitjes dan niet moeten doen. Maar als ik nu zeg dat hij erop staat dat we leuke dingen doen en hij zegt dat hij het graag betaalt, dan vind ik niet dat ik dat bij een discussie voor mijn voeten geworpen hoor te krijgen.

Hij stelt dingen voor om te doen, hij geeft mij cadeautjes, hij wil altijd betalen. Ik heb nooit gevraagd of hij wilde betalen. En ik betaal vaak genoeg etentjes e.d. Alleen onder de streep zal hij meer betaald hebben. Ja, dat wel.Van mij kon hij alle kadootjes terug krijgen. Ik zou me ontzettend in de grond getrapt voelen.
quote:whopper schreef op 03 maart 2014 @ 15:50:

Je bent financieel onafhankelijk als je je eigen boontjes kunt doppen. Dat kun jij. De kers op de boontjes betaalt hij. Omdat hij dat graag wil. Dan moet hij niet zeuren ook. Ik vind dus dat je vriend ongelijk.+1. Niet doen, dat betalen of niet zeuren. Meer smaken zijn er niet.
Ik denk dat hij wel echt spijt is. Maar ik zou hem vooral vanavond vragen gaan stellen. Hoe ziet hij de relatie. En alles wat je maar weten wilt. Dit is het moment denk ik. Anders rommelt het verder....

En ps: ik ben trots op je dat je het alleen doet. En financieel onafhankelijk bent!
Ik zou ook boos zijn om zoveel lompheid. Maar om nou meteen de relatie te verbreken....

Vanavond een goed gesprek, zeg dat je je ontzettend gekleineerd voelde. Dat jij echt wel je ogen boontjes kunt doppen. Dat hij toevallig aanbiedt om voor alle extra's te betalen, dat is mooi meegenomen, vooral omdat zoveel voor jou blijkbaar niet haalbaar is en voor hem wel vanwege zijn ruime salaris. En dat mag ie blijven doen of niet, maar laat hem je dat ook noooooit meer voor de voeten gooien!!
Alle reacties Link kopieren
Je bent onafhankelijk als je met je kinderen gewoon kan leven, wonen en eten. Het lijkt me niet dat je door zijn komst dat inene niet meer kan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een haantje aan de haak geslagen!
quote:mama_vb schreef op 03 maart 2014 @ 15:55:

Per ongeluk bij de verkeerde topiclijst geplaatst. Nee, niet zwanger hier.

Helaas is dit niet de eerste keer dat hij zo'n opmerking plaatst. Toen we laatst met vrienden aan het eten waren zei ik dat ik het fijn vond om een in een relatie te zitten met een leuke man. Toen ging hij lachen en wees op de gouden ring die ik om mijn vinger had. En zei hij: Ja ze is heel blij met een leuke relatie. Daar ben ik toen ook pissig over geworden. Die ring heeft hij mij gegeven omdat hij dat zelf wilde en nu doet hij naar vrienden of ik alleen een relatie met hem omdat hij veel betaald. Dus ook cadeautjes...

En ik snap jullie reactie dat we dan die etentje en uitjes dan niet moeten doen. Maar als ik nu zeg dat hij erop staat dat we leuke dingen doen en hij zegt dat hij het graag betaalt, dan vind ik niet dat ik dat bij een discussie voor mijn voeten geworpen hoor te krijgen.

Hij stelt dingen voor om te doen, hij geeft mij cadeautjes, hij wil altijd betalen. Ik heb nooit gevraagd of hij wilde betalen. En ik betaal vaak genoeg etentjes e.d. Alleen onder de streep zal hij meer betaald hebben. Ja, dat wel.Kijk, daar heb je het al. Er zit hem dus iets dwars, en dat gaat hij blijven gebruiken. Het naar jou toe uitspelen in een telefoongesprek is één, maar onder vrienden je zo onderuithalen zou voor mij de grens zijn. Ik zeg uithuilen en opnieuw beginnen, want hier is hij nog niet mee klaar en heb jij geen trek in. Ring inleveren en gaan, zeg ik!
Alle reacties Link kopieren
Hufters die gaan janken na hufterig gedrag hoef ik sowieso niet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
En misschien denkt je vriend echt dat zijn geld iets te maken hebt met jouw genegenheid voor hem.

Of dat dan zijn onzekerheid is, of jouw gedrag, dat kan ik hier vandaan niet zien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Fame schreef op 03 maart 2014 @ 15:59:

Hufters die gaan janken na hufterig gedrag hoef ik sowieso niet.Ook!
Alle reacties Link kopieren
Je voor lul laten zetten tegenover vrienden vind ik dan weer wél een reden om de relatie te verbreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 maart 2014 @ 15:55:

[...]





Dat weten we (nog) niet, toch?

Misschien kiest TO best dure vakanties uit, of stelt ze plannetjes voor die ze zelf niet betalen kan.Nee, ik kies geen dure vakanties uit en stel geen plannen voor die ik niet kan betalen. Hij stelt voor en betaalt. En nu zegt hij dat hij alles betaalt en daarmee dus afhankelijk ben van hem.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat jullie allebei raar reageren. Hij was lullig bezig maar jij bent echt aan het overdrijven met dat je gekocht zou zijn en dat hij je totaal als nietig inschat. Ik vind jou niet beter bezig.



Zou het wegwuiven en als je perse dat onafhankelijke wil voelen moet je je ook niet steeds laten trakteren vind ik. Als je dat niet erg vind prima maar dan moet je natuurlijk wel toegeven dat je veel van de leuke digen in je leven dus helemaal niet had kunnen doen zonder hem en daar kun je hem ook gewoon voor bedanken.
Oh wacht, het blijkt een geld-zeikerd. Daar ben ik allergisch voor dus die hoef ik niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de ring teruggeven. Echt. Wat een kwast!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven