Relatie verbreken??

16-11-2014 14:49 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



met mijn relatie gaat het op dit moment niet zo goed.

Ik vind mijn vriend ontzettend lief en ik zie ons echt samen oud worden, maar nu wil ik nog even genieten van mijn jonge jaren. Hij, daarentegen, wil zo snel mogelijk samen gaan wonen en het echt serieus maken.

Zoals ik al zei vind ik hem erg lief, maar of ik echt nog verliefd ben weet ik niet.

De enige redenen dat ik echt nog bij hem blijf zijn dat ik bang ben om hem te kwetsen en dat ik bang ben dat ik er spijt van krijg.

Ook ben ik bang op reacties in mijn omgeving, als ik de relatie verbreek. Ik weet dat ik me hier niks van aan moet trekken, maar toch zit ik er mee.



Is er iemand die een zelfde situatie heeft meegemaakt?

En wat heb je toen gedaan?
Klinkt als een aflopende zaak.

Hoe oud zijn jullie? Want als je nog jong bent is het helemaal niet zo gek als je op een gegeven moment klaar bent met de relatie en nog geen zin hebt om te settelen. Genieten van je jonge jaren is juist leuk en ook goed om te doen. Settelen kun je altijd nog.
Je weet niet of je verliefd bent.

Jij wil genieten van je jonge jaren.



Je kwetst hem nu al, door niet eerlijk tegen hem te zijn en hem het gevoel te geven dat jij met hem samen oud wil worden.



Ik zou hem gunnen dat hij een vrouw vind die er hetzelfde instaat als hij vwb de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!



Ik weet dat jullie gelijk hebben, maar ik vind het heel moeilijk om eraan toe te geven..

We zijn nu 19. We waren 12 toen we bevriend raakten en hebben inmiddels 4,5 jaar een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Tja, als je hem niet wilt kwetsen dan moet je maar oud en bejaard worden samen met hem tegen je zin in.



Ook niet echt een alternatief he?
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Gun je hem niet gewoon een meisje die niet bij he is uit medelijden maar omdat ze hem 100% geweldig vindt?



Even door de zure appel heen hoor. We hebben dit allemaal meegemaakt. Het idee dat ik nu nog bij mijn jeugdliefde was geweesr (ook 19 en vanaf ons 15e samen) geeft me de rillingen over mijn rug. Wat had ik dan veel gemist! Vooral de man waar ik nu mee samen ben.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Je kunt geen relatie in stand houden uit medelijden voor de ander, zeker niet wanneer je zo jong bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ecaxt hetzelfde gehad. Uiteindelijk toch de relatie verbroken, de nadelen waren steeds nadrukkelijker aanwezig terwijl de voordelen verdwenen. In het begin was het kut, want de relatie in het begin was heel intens en nouja hij was best goed in bed, maar ik had geen betere keuze kunnen maken. Ik voel me bevrijd en nu kan ik doen wat mij gelukkig maakt zonder rekening te moeten houden met hem.
Het verleden kun je niet veranderen, de toekomst wel. Dat begint bij het heden. Begin dus vandaag!
Alle reacties Link kopieren
He? Je ziet jullie samen oud worden, maar je bent er ook klaar mee?
Dump the horse. Ride a cowboy!
Alle reacties Link kopieren
Jij wilt nog fladderen terwijl hij wil nestelen.

Dat gaat 'm niet worden.

Achteraf zul jij je bevrijd voelen dat jij hebt gebroken met jouw kalverliefde.



Vorige week kwam ik in gesprek met mijn kalverliefde, de dame met wie ik op m'n 16e verkering had.

Gezien haar levensloop ben ik blij dat ik niet haar levenspartner ben gebleven!
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
@tooth



Ik zie hem wel als de persoon waar ik samen mee oud zou worden, maar ik ben nu gewoon nog niet toe aan zo'n serieuze relatie.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben jij vooral bang dat jij geen liefde meer zult vinden zodra jij hem hebt laten gaan.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Je wilt hem wel, maar pas over een jaar of 10. Je hebt nu het idee dat je beter/leuker/mooier/spannender kunt krijgen. En dat is waarschijnlijk ook zo. Dus: gaan met die banaan. Jammer voor hem. Misschien zien jullie elkaar over 10 jaar op een reünie en springt de vonk weer over. Maar waarschijnlijk niet.



Als ik samen was gebleven met mijn jeugdliefde, dan had ik nu 4 kinderen gehad en een vrouw van 130 kilo. Ik ben blij dat iemand anders "dat" voor me heeft opgeknapt. Het zijn de uitzonderingen die bij elkaar blijven. Dat is niet voor niets.
Alle reacties Link kopieren
@highlander



Dat klopt helemaal.

Ik ben bang dat ik geen andere leuke man zal vinden of dat ik hem terug wil, maar dat hij mij dan niet meer wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 16 november 2014 @ 15:23:



Gezien haar levensloop ben ik blij dat ik niet haar levenspartner ben gebleven!Haar levensloop had hoogstwaarschijnlijk anders geweest als jullie samen waren gebleven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:summerismyfavoriteseason schreef op 16 november 2014 @ 15:42:

@highlander



Dat klopt helemaal.

Ik ben bang dat ik geen andere leuke man zal vinden of dat ik hem terug wil, maar dat hij mij dan niet meer wil.Maar dat is toch niet eerlijk tegenover hem? En als je wel een andere, leuke man tegen het lijf loopt, ga je dan weg bij je huidige vriend en zeg je hem dat je eigenlijk alleen bij hem bent gebleven omdat je bang was dat je niemand anders meer zou vinden?
Alle reacties Link kopieren
Genieten van je jonge jaren en daar moet je single voor zijn? Het gaat dus om te kunnen neuken met anderen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Niet meer echt verliefd zijn na 4,5 jaar is zo raar niet, maar je moet het nog wel steeds de leukste, aantrekkelijkste, lekkerste vinden. Als dat niet zo is, of het is 'mwoah', dan beter stoppen. En zeker niet gaan settelen, samenwonen als je het niet ziet zitten!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
@millennial

Dat berichtje zette me wel aan het denken. Ik zou toch bij mijn vriend blijven, omdat ik hem niet wil kwetsen. Maar dat is natuurlijk superdom..



@blijfgewoonbianca

Daar gaat het zeker niet om. Ik wil nog reizen en mezelf ontwikkelen. Zolang ik met mijn vriend samen ben, is dat veel moeilijker.. Het gaat zeker niet om 'neuken', maar ik wil wel ontdekken wat voor mannen er nog meer zijn. Ik heb nog nooit een andere vriend o.i.d. gehad..



Ik probeer steeds met mijn vriend te praten over hoe ik me voel en hoe we het verder moeten doen. Hij wordt dan zo verdrietig, dat ik het maar laat zitten. Iedereen om me heen vindt ons het perfecte koppel en als ik hem dan zo verdrietig zie, dan laat ik het er maar weer bij zitten..
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 november 2014 @ 16:00:

Genieten van je jonge jaren en daar moet je single voor zijn? Het gaat dus om te kunnen neuken met anderen?Ja genieten van je jonge jaren gaat ook prima in een (superleuke) relatie inderdaad! (alleen neuken met anderen niet, ten minste als dat is wat je afgesproken hebt).
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
quote:summerismyfavoriteseason schreef op 16 november 2014 @ 16:06:

Ik probeer steeds met mijn vriend te praten over hoe ik me voel en hoe we het verder moeten doen. Hij wordt dan zo verdrietig, dat ik het maar laat zitten. Iedereen om me heen vindt ons het perfecte koppel en als ik hem dan zo verdrietig zie, dan laat ik het er maar weer bij zitten..Vind jij het zelf erg om dat 'perfecte plaatje' te doorbreken? Houdt dat je ook tegen?
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 november 2014 @ 15:47:

[...]Haar levensloop had hoogstwaarschijnlijk anders geweest als jullie samen waren gebleven.Dat denk ik ook. Toch ben ik blij dat ik 'die trein' gemist heb.



Summer, de echte vraag is of jij jullie nog het allerleukste koppel vind.

Uit jouw openingstekst haal ik het tegenovergestelde; jij vind hem wel lief.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:summerismyfavoriteseason schreef op 16 november 2014 @ 16:06:



@blijfgewoonbianca

Daar gaat het zeker niet om. Ik wil nog reizen en mezelf ontwikkelen. Zolang ik met mijn vriend samen ben, is dat veel moeilijker.. Het gaat zeker niet om 'neuken', maar ik wil wel ontdekken wat voor mannen er nog meer zijn. Ik heb nog nooit een andere vriend o.i.d. gehad..







Dan houdt dus deze jongen je tegen en niet per sé het feit dat je een relatie hebt. Reizen en jezelf ontwikkelen kun je ook met een leuke vent aan je zijde, die je stimuleert, vrijheid geeft, etc. Maar dat jij je vriend als een belemmering ziet daarin, betekent dat hij niet de juiste man op dit moment is.

Ik denk dat je wens om andere mannen te ontdekken eruit voortkomt, dat hij niet helemaal (meer) past.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
quote:summerismyfavoriteseason schreef op 16 november 2014 @ 16:06:





@blijfgewoonbianca

Daar gaat het zeker niet om. Ik wil nog reizen en mezelf ontwikkelen. Zolang ik met mijn vriend samen ben, is dat veel moeilijker.. Het gaat zeker niet om 'neuken', maar ik wil wel ontdekken wat voor mannen er nog meer zijn. Ik heb nog nooit een andere vriend o.i.d. gehad..



..



Nou is het onmogelijk om ALLE mannen die je tegen komt uit te proberen, dus eerlijk gezegd zie ik dan ook niet zo het nut in van een steekproef en er - zeg maar - tien uit te kiezen om eens te kijken hoe dat dan is.

Waarom is reizen en jezelf ontwikkelen moeilijker met je vriend er bij?



Volgens mij hang jij smoesjes tegen jezelf op. Onnodig en het brengt je niks.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:summerismyfavoriteseason schreef op 16 november 2014 @ 16:06:

@millennial

Dat berichtje zette me wel aan het denken. Ik zou toch bij mijn vriend blijven, omdat ik hem niet wil kwetsen. Maar dat is natuurlijk superdom..



@blijfgewoonbianca

Daar gaat het zeker niet om. Ik wil nog reizen en mezelf ontwikkelen. Zolang ik met mijn vriend samen ben, is dat veel moeilijker.. Het gaat zeker niet om 'neuken', maar ik wil wel ontdekken wat voor mannen er nog meer zijn. Ik heb nog nooit een andere vriend o.i.d. gehad..



Ik probeer steeds met mijn vriend te praten over hoe ik me voel en hoe we het verder moeten doen. Hij wordt dan zo verdrietig, dat ik het maar laat zitten. Iedereen om me heen vindt ons het perfecte koppel en als ik hem dan zo verdrietig zie, dan laat ik het er maar weer bij zitten..Duidelijk toch? Moed verzamelen om door de zure appel heen te bijten. Uit alles blijkt dat je wel weet hoe den vorck in den steel zit. Tanden op elkaar. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Wees eerlijk tegen je vriend, dat heeft hij wel verdiend (bijna sinterklaas ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven