relaties lijken bij iedereen allemaal zo makkelijk te gaan

01-09-2015 13:52 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie opeens mijn ex op facebook allemaal gezellig fotootjes plaatsen van hem en zijn nieuwe vriendin en hun respectievelijke kinderen. En ook al had ik het (drie maanden geleden) uitgemaakt, ik vond het moeilijk. Heb me enkele dagen afgevraagd wat het dan was dat gevoel. Jaloezie? Neen, ik gun hem alle geluk. Ik wil hem ook echt niet terug. Het uitmaken was de juiste keuze. Waarom voelde het dan toch een beetje zuur ?



Maar nu weet ik het opeens. Het is het gemak waarmee "iedereen" altijd maar opeens mee in iets nieuws springt. Het is zo snel allemaal. Ook op school zie ik het : ouders die voor de vakantie pas gescheiden waren, staan bij wijze van spreken nu alweer met de nieuwe partner aan de poort gezellig samen de kinderen op te halen.



En ergens wou ik ook wel dat ik overal iets makkelijker in stond. Dat ik wat meer naar mijn gevoel en minder naar mijn ratio zou luisteren. Anderzijds heb ik hierdoor ook wel minder drama in mijn leven en ben ik nu eenmaal zoals ik ben, dus ik heb het er maar mee te doen. Ik heb eigenlijk geen vraag, maar wilde het alleen maar even van me afschrijven. Misschien is het herkenbaar voor sommigen?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Na 3 maanden is het ook nog allemaal leuk. Kijk over een jaartje nog eens naar zijn fb. En ja, sommige mensen ruilen makkelijk van gezin helaas. En nog wat, ze zullen uiteraard alleen de gezellige plaatjes posten op fb.
Het gros van die mensen vindt relaties helemaal niet zo makkelijk hoor, maar het alleen-zijn gaat ze gewoon nòg slechter af.
Hm, nee, ik zou me daar helemaal niet druk om maken als ik jou was. Als die mensen zo makkelijk hup van het ene in het andere en daarna weer in het volgende springen dan kan het nooit zo veel inhoud hebben. Dat is eerder een friendly fuck denk ik dan.



Plus: het werkt nu eenmaal niet zo voor jou. En dat is prima.
waarom hou jij je ex nog op facebook?
Alle reacties Link kopieren
Nu heb ik geen Facebook meer maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik denk dat ook wel eens: waarom zij wel en waarom kan ik dat niet?

Maar de mensen die zo snel happy de pappy zijn in een nieuwe relatie nemen denk ik genoegen met....

Wat hierboven al is gezegd: het alleen zijn is voor hen erger.



Maar misschien houd ik mezelf dat wel voor als excuus. Ben 5 jaar alleen geweest. (Nu pas sinds kort iemand ontmoet.)
Alle reacties Link kopieren
quote:Bromelia schreef op 01 september 2015 @ 13:59:

waarom hou jij je ex nog op facebook?Ik heb nog enkele exen op facebook, omdat ik nog wel vriendschappelijk met de meeste om kan gaan. We hebben geen ruzie, we zijn wel uit mekaar. Maar misschien moet ik deze inderdaad maar verwijderen, want hij heeft nu zo'n echt facebookverslaafde vriendin die elke scheet online gooit en hem dan elke keer tagt. Dat begint inderdaad een beetje te storen in het nieuwsoverzicht
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Dat líjkt zeker zo, ja.



In sommige gevallen is het ook echt zo en in andere gevallen niet.



Mijn ex had op facebook ook foto's staan waarop het léék alsof hij zo gelukkig en blij was met zijn nieuwe vriendin. Maar ondertussen wel mij appen, dat hij mij zo miste.

Ik heb hem toen geblokt.



Pffffff, soms altijd is FB zo nep en vermoeiend.
quote:apestaartje30 schreef op 01 september 2015 @ 14:02:

Nu heb ik geen Facebook meer maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik denk dat ook wel eens: waarom zij wel en waarom kan ik dat niet?

Maar de mensen die zo snel happy de pappy zijn in een nieuwe relatie nemen denk ik genoegen met....

Wat hierboven al is gezegd: het alleen zijn is voor hen erger.



Maar misschien houd ik mezelf dat wel voor als excuus. Ben 5 jaar alleen geweest. (Nu pas sinds kort iemand ontmoet.)En facebook is ook maar facebook he. Het is net zoiets alsof je op een kringverjaardag bent, daar zullen de meeste mensen ook doen alsof alles rozengeur en manenschijn is. Je weet niet wat zich daadwerkelijk afspeelt bij mensen en hoe ze in hun hoofd in elkaar zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dit is precies waar ik mij ook iedere keer weer over verbaas. Ik vraag me regelmatig af wat 'houden van' tegenwoordig nog inhoudt als je het ene gezin zo makkelijk inruil voor het andere. Ik ben misschien extreem, ben nu ongeveer 3 jaar vrijgezel, maar ga het mijn kind echt niet aandoen om de ene relatie voor de andere in te wisselen.
Sommige mensen kunnen ook echt moeilijk alleen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt vaak makkelijker en leuker bij anderen als je als buitenstaander kijkt maar overal is wel wat.
quote:Rozetrui schreef op 01 september 2015 @ 14:05:

Dit is precies waar ik mij ook iedere keer weer over verbaas. Ik vraag me regelmatig af wat 'houden van' tegenwoordig nog inhoudt als je het ene gezin zo makkelijk inruil voor het andere. Ik ben misschien extreem, ben nu ongeveer 3 jaar vrijgezel, maar ga het mijn kind echt niet aandoen om de ene relatie voor de andere in te wisselen.Gelijk heb je.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonteCara schreef op 01 september 2015 @ 14:10:

[...]





Gelijk heb je.Ik vind drie jaar best lang. Als het bewust is dus.
Alle reacties Link kopieren
Toen iemand eens een plaatje poste op Facebook, van zijn gelukkige gezin, en vervolgens mij twee weken later vertelde dat ze ging scheiden, heb ik Facebook uit mijn leven gegooid....

Wat een toneelspel zeg!!

.

Nee...een duidelijke nee, tegen fb.

.

Heel veel social media trouwens.

Jammer.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:Ferfecksake schreef op 01 september 2015 @ 14:20:

[...]





Ik vind drie jaar best lang. Als het bewust is dus.Niet als je je kind niet om de zoveel tijd met een andere 'stiefvader' wilt confronteren, vind ik.
quote:elle5460 schreef op 01 september 2015 @ 14:23:

Toen iemand eens een plaatje poste op Facebook, van zijn gelukkige gezin, en vervolgens mij twee weken later vertelde dat ze ging scheiden, heb ik Facebook uit mijn leven gegooid....

Wat een toneelspel zeg!!

.

Nee...een duidelijke nee, tegen fb.

.

Heel veel social media trouwens.

Jammer.Ach in het echte leven loopt het ook vaak zat zo.
Alle reacties Link kopieren
Facebook is natuurlijk wel een beetje een schijnwereld he. Niemand zal erop zetten, dat zijn vakantie met samengesteld gezin enorm afzien was. Daar moet je toch niet teveel op letten. Verder hebben veel mensen (mannen meer dan vrouwen) moeite om alleen te zijn, dus zullen ze snel weer iemand anders hebben. Veel mensen hanteren het motto, liever samen met een tweede-keus partner dan alleen blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonteCara schreef op 01 september 2015 @ 14:26:

[...]





Niet als je je kind niet om de zoveel tijd met een andere 'stiefvader' wilt confronteren, vind ik.Wanneer mag je volgens jou dan pas een nieuwe relatie beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben echt bewust 3 jaar relatieloos. Als ik in mijn omgeving rondkijk vind ik het verbijsterend hoe snel mensen weer een nieuwe partner vinden, hun leven, maar vooral dat van hun kinderen, weer compleet over het hek gooien om bij elkaar te gaan wonen om dat kunstje om de zoveel jaar weer te herhalen met een andere partner.



Ik kies daar bewust niet voor.
quote:lattemachiato schreef op 01 september 2015 @ 14:28:

Facebook is natuurlijk wel een beetje een schijnwereld he. Niemand zal erop zetten, dat zijn vakantie met samengesteld gezin enorm afzien was. Daar moet je toch niet teveel op letten. Verder hebben veel mensen (mannen meer dan vrouwen) moeite om alleen te zijn, dus zullen ze snel weer iemand anders hebben. Veel mensen hanteren het motto, liever samen met een tweede-keus partner dan alleen blijven.Nou, sommige mensen doen dat dus wel (al hun ellende op facebook). Smullen
quote:Rozetrui schreef op 01 september 2015 @ 14:35:

Ja ik ben echt bewust 3 jaar relatieloos. Als ik in mijn omgeving rondkijk vind ik het verbijsterend hoe snel mensen weer een nieuwe partner vinden, hun leven, maar vooral dat van hun kinderen, weer compleet over het hek gooien om bij elkaar te gaan wonen om dat kunstje om de zoveel jaar weer te herhalen met een andere partner.



Ik kies daar bewust niet voor.Mooi.
quote:Ferfecksake schreef op 01 september 2015 @ 14:29:

[...]





Wanneer mag je volgens jou dan pas een nieuwe relatie beginnen?Voor mijn part na één dag. Maar ik zou eerst wel even best wel een tijdje wachten tot, in mijn geval, hem voor te stellen aan mijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 01 september 2015 @ 14:23:

Toen iemand eens een plaatje poste op Facebook, van zijn gelukkige gezin, en vervolgens mij twee weken later vertelde dat ze ging scheiden, heb ik Facebook uit mijn leven gegooid....

Wat een toneelspel zeg!!

.

Nee...een duidelijke nee, tegen fb.

.

Heel veel social media trouwens.

Jammer.Sja..ooit (voor internet) was ik zo gelukkig met m'n ex, we kochten een huis, nieuwe meubels en toen maakte ik het uit. Toen heeft echt niet iedereen mij uit het leven verbannen hoor. omdat ik zo 'fake' voordeed dat we gelukkig waren. De momenten daarvoor dacht ik ook echt een perfecte relatie te hebben, totdat mij de schellen van de ogen vielen. Zo gaat dat soms.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Rozetrui schreef op 01 september 2015 @ 14:35:

Ja ik ben echt bewust 3 jaar relatieloos. Als ik in mijn omgeving rondkijk vind ik het verbijsterend hoe snel mensen weer een nieuwe partner vinden, hun leven, maar vooral dat van hun kinderen, weer compleet over het hek gooien om bij elkaar te gaan wonen om dat kunstje om de zoveel jaar weer te herhalen met een andere partner.



Ik kies daar bewust niet voor.Ik ben nu ook zo ver dat het voor mij niet meer hoeft. Eerst was ik na mijn huwelijk 4 jaar alleen met mijn dochter. Daarna LAT relatie van 2,5 jaar (die ik dus drie maanden geleden uitmaakte - mede omdat hij latten niet voldoende meer vond). Dochter is nu tien. Tenzij de bliksem inslaat, lijkt me dat ik pas weer ga daten als dochter op eigen benen staat. Heb er nu gewoon geen zin meer in. Ik wil inderdaad niet "settlen" voor second best en mijn dochter staat met stip op 1 in mijn lijstje van prioriteiten. Ik kan wel goed alleen zijn, dat is misschien het verschil.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven