relaties lijken bij iedereen allemaal zo makkelijk te gaan

01-09-2015 13:52 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie opeens mijn ex op facebook allemaal gezellig fotootjes plaatsen van hem en zijn nieuwe vriendin en hun respectievelijke kinderen. En ook al had ik het (drie maanden geleden) uitgemaakt, ik vond het moeilijk. Heb me enkele dagen afgevraagd wat het dan was dat gevoel. Jaloezie? Neen, ik gun hem alle geluk. Ik wil hem ook echt niet terug. Het uitmaken was de juiste keuze. Waarom voelde het dan toch een beetje zuur ?



Maar nu weet ik het opeens. Het is het gemak waarmee "iedereen" altijd maar opeens mee in iets nieuws springt. Het is zo snel allemaal. Ook op school zie ik het : ouders die voor de vakantie pas gescheiden waren, staan bij wijze van spreken nu alweer met de nieuwe partner aan de poort gezellig samen de kinderen op te halen.



En ergens wou ik ook wel dat ik overal iets makkelijker in stond. Dat ik wat meer naar mijn gevoel en minder naar mijn ratio zou luisteren. Anderzijds heb ik hierdoor ook wel minder drama in mijn leven en ben ik nu eenmaal zoals ik ben, dus ik heb het er maar mee te doen. Ik heb eigenlijk geen vraag, maar wilde het alleen maar even van me afschrijven. Misschien is het herkenbaar voor sommigen?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
quote:elle5460 schreef op 01 september 2015 @ 15:59:

[...]



Oke.....maar mag ik je iets vragen?

Wie van jullie ging er vreemd, jij of hij?Allebei, alleen kozen we een eigen manier om dat te doen. Vreemdgaan is van je partner afdwalen. Dat kan op veel meer manieren dan jij denkt. Denk er maar eens over na, ik vind dat jij ernaar moet raden. Dat is goed voor je.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chiefseattle schreef op 01 september 2015 @ 16:04:

[...]





Allebei, alleen kozen we een eigen manier om dat te doen. Vreemdgaan is van je partner afdwalen. Dat kan op veel meer manieren dan jij denkt. Denk er maar eens over na, ik vind dat jij ernaar moet raden. Dat is goed voor je.

Hallo...nu valt er niets meer te raden..maar hij begon.

Klopt he?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Nope. Ik begon. Maar hij is ook wel eens begonnen hoor. Ik doe dat alleen op mijn eigen eigenzinnige manier, en die zul jij noooooit raden. Daarvoor ben je veel te obsessief in je denken. We hebben het overleefd door veel pijn te hebben en te beseffen dat wij voor elkaar de beste mens zijn om pijn, verdriet, liefde, vreugde, het leven mee te delen. Soms is daar pijn voor nodig. Gaat diep hoor dit. Dat is nou de volwassen liefde, geen puberaal gedoe. Elkaar dingen kwalijk blijven nemen, niet doen. Zo leuk ben je zelf nou ook weer niet.
quote:Chiefseattle schreef op 01 september 2015 @ 16:04:

[...]





Allebei, alleen kozen we een eigen manier om dat te doen. Vreemdgaan is van je partner afdwalen. Dat kan op veel meer manieren dan jij denkt. Denk er maar eens over na, ik vind dat jij ernaar moet raden. Dat is goed voor je.Wat een aparte post....
Alle reacties Link kopieren
quote:Chiefseattle schreef op 01 september 2015 @ 16:01:

Maar dat is misschien te moeilijk hoor, voor de meeste mensen wel, als ik om me heen kijk. Gekwetst zijn, boos worden en weggaan, is altijd makkelijker. Dus dat een, imo echte, relatie hebben makkelijk is, dat is de schone schijn die mensen op willen houden. Korte relaties hebben, dat kan iedereen. Blijf maar eerst eens tien jaar samen, want dan pas kom je jezelf en je fouten ook tegen.



Jeetje, wat een martelaar ben jij! Dat jij je uitslooft zodat hij bij je blijft is dus belangrijker dan dat je jezelf kan zijn?

Ik ben ook 15+ jaar getrouwd en ga toch me toch echt niet anders voordoen, als hij het elders beter kan krijgen mag hij gaan!

Ik zie mijn eigen fouten echt wel, maar die streep ik dan weg tegen de zijne...



Maar on topic; ik verbaas me deels over hetzelfde.

Facebook neem ik niet serieus behalve dat ik het belachelijk vind dat er na een relatie van 3 maanden al foto's met wederzijdse kinderen op gezet worden.



Die stelletjes die voor de vakantie gaan scheiden en na de vakantie samen op het schoolplein staan valt mijn bek bij open! Wederom vanwege dezelfde overweging: waarom binnen zo'n korte tijd al een gezinnetje willen spelen?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
quote:Chiefseattle schreef op 01 september 2015 @ 16:14:

Nope. Ik begon. Maar hij is ook wel eens begonnen hoor. Ik doe dat alleen op mijn eigen eigenzinnige manier, en die zul jij noooooit raden. Daarvoor ben je veel te obsessief in je denken. We hebben het overleefd door veel pijn te hebben en te beseffen dat wij voor elkaar de beste mens zijn om pijn, verdriet, liefde, vreugde, het leven mee te delen. Soms is daar pijn voor nodig. Gaat diep hoor dit. Dat is nou de volwassen liefde, geen puberaal gedoe. Elkaar dingen kwalijk blijven nemen, niet doen. Zo leuk ben je zelf nou ook weer niet.







Je hebt gelijk, jij gaat veel te diep voor mij
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
quote:Chiefseattle schreef op 01 september 2015 @ 16:14:

Nope. Ik begon. Maar hij is ook wel eens begonnen hoor. Ik doe dat alleen op mijn eigen eigenzinnige manier, en die zul jij noooooit raden. Daarvoor ben je veel te obsessief in je denken. We hebben het overleefd door veel pijn te hebben en te beseffen dat wij voor elkaar de beste mens zijn om pijn, verdriet, liefde, vreugde, het leven mee te delen. Soms is daar pijn voor nodig. Gaat diep hoor dit. Dat is nou de volwassen liefde, geen puberaal gedoe. Elkaar dingen kwalijk blijven nemen, niet doen. Zo leuk ben je zelf nou ook weer niet.

Ik zou verzuipen idd.

Maar ieder zijn ding.

.

En wat jij van mij vind, interesseert mij niet.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Wow chiefseattle, wat ben ik blij dat ik een langdurige fijne relatie heb zonder zoveel negatieve gevoelens en ervaringen. Ik ben de leukste voor mijn vriend, daar hoef ik niet eens moeite voor te doen. Ik probeer hem niet te pleasen of bedienen en toch wil hij bij me zijn. Dat geldt ook andersom. Ik hoef niet te vechten, wij passen bij elkaar. Zoals jij het vertelt klinkt een relatie als een nachtmerrie.
Alle reacties Link kopieren
Aiii. Wat ben ik blij om alleen te zijn als ik bovenstaande lees hihi. Heeeeerljjk
Alle reacties Link kopieren
quote:Chiefseattle schreef op 01 september 2015 @ 16:01:

Maar dat is misschien te moeilijk hoor, voor de meeste mensen wel, als ik om me heen kijk. Gekwetst zijn, boos worden en weggaan, is altijd makkelijker. Dus dat een, imo echte, relatie hebben makkelijk is, dat is de schone schijn die mensen op willen houden. Korte relaties hebben, dat kan iedereen. Blijf maar eerst eens tien jaar samen, want dan pas kom je jezelf en je fouten ook tegen.





Een echte lange relatie kan ook zonder vreemdgaan. Ik ga ver met je mee, maar niet helemaal. Hij moet namelijk van mij houden, niet van alleen de leukste versie van mij. Dat houd ik namelijk niet vol (en hij ook niet)

Je best doen voor mij is dan ook aandacht aan elkaar blijven geven en vooral onszelf blijven, want daarop werden we verliefd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Chiefseattle schreef op 01 september 2015 @ 16:14:

Nope. Ik begon. Maar hij is ook wel eens begonnen hoor. Ik doe dat alleen op mijn eigen eigenzinnige manier, en die zul jij noooooit raden. Daarvoor ben je veel te obsessief in je denken. We hebben het overleefd door veel pijn te hebben en te beseffen dat wij voor elkaar de beste mens zijn om pijn, verdriet, liefde, vreugde, het leven mee te delen. Soms is daar pijn voor nodig. Gaat diep hoor dit. Dat is nou de volwassen liefde, geen puberaal gedoe. Elkaar dingen kwalijk blijven nemen, niet doen. Zo leuk ben je zelf nou ook weer niet.Echt? Klinkt in mijn oren nogal sadomasochistisch. Dat he voor jullie op die manier werkt is natuurlijk perfect maar om dat nou volwassen liefde te noemen? Als je ontevreden bent in je relatie duik je met een ander in bed, dat doet de ander pijn en dan ga je weer aan je relatie werken. In mijn oren klinkt het juist heel erg puberaal.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me altijd afvraag als mensen weer snel een relatie hebben of ze ook echt verliefd zijn of gewoon niet alleen willen zijn. Het lijkt me zo vermoeiend veel energie kosten om weer helemaal iemands nukken en voorkeuren je eigen te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het gevoel in de OP helemaal. Om mij heen kreeg iedereen gemakkelijk een relatie. Eind tienertijd, en in mijn twintiger jaren. Ik was altijd vrijgezel, had heel, heel soms een vriendje maar dat was altijd maar vluchtig. Werd ik verliefd op iemand, was hij het weer niet op mij en andersom. Kreeg er gewoon complexen van.

En anderen hadden de ene relatie na de andere, waren nooit vrijgezel of misschien maar even. Of ze bleven aan de eerste hangen en trouwden daar mee. En ik ging verder als single.



Maar eind twintig ben ik toch iemand tegengekomen en ik ben uiteindelijk zelfs een keer getrouwd. Maar je hebt veel mensen die denk ik wel genoegen nemen met minder. Ik kan dat niet. En als je dat niet kunt, moet je het ook niet proberen. Je moet dicht bij je gevoel blijven.



Enne, op facebook is iedereen altijd gelukkig. Hier een filmpje dat dit heel treffend illustreert. Lachen....

https://www.youtube.com/watch?v=PVWzXA36M_U
Alle reacties Link kopieren
quote:Geronimo12 schreef op 01 september 2015 @ 19:11:

Wat ik me altijd afvraag als mensen weer snel een relatie hebben of ze ook echt verliefd zijn of gewoon niet alleen willen zijn. Het lijkt me zo vermoeiend veel energie kosten om weer helemaal iemands nukken en voorkeuren je eigen te maken.Ja, dat vind ik ook heel vermoeiend, al in de datefase eigenlijk. Sinds begin dit jaar ben ik aan het daten en los van dat ik leuk vind een nieuw iemand te ontmoeten, kost het veel energie.
quote:Geronimo12 schreef op 01 september 2015 @ 19:11:

Wat ik me altijd afvraag als mensen weer snel een relatie hebben of ze ook echt verliefd zijn of gewoon niet alleen willen zijn. Het lijkt me zo vermoeiend veel energie kosten om weer helemaal iemands nukken en voorkeuren je eigen te maken.Ach verliefd worden is heel makkelijk, en een goede manier om de vorige te vergeten.
quote:belgali schreef op 01 september 2015 @ 14:44:

[...]





Ik ben nu ook zo ver dat het voor mij niet meer hoeft. Eerst was ik na mijn huwelijk 4 jaar alleen met mijn dochter. Daarna LAT relatie van 2,5 jaar (die ik dus drie maanden geleden uitmaakte - mede omdat hij latten niet voldoende meer vond). Dochter is nu tien. Tenzij de bliksem inslaat, lijkt me dat ik pas weer ga daten als dochter op eigen benen staat. Heb er nu gewoon geen zin meer in. Ik wil inderdaad niet "settlen" voor second best en mijn dochter staat met stip op 1 in mijn lijstje van prioriteiten. Ik kan wel goed alleen zijn, dat is misschien het verschil.



Zeg nooit nooit! En kinderen en een nieuwe liefde gaan heel goed samen, als je maar blijft praten met elkaar.

Ik ben ook een nieuwe partner tegen gekomen met kids en ik heb ook een dochter. We dachten dat het allemaal wel los zou lopen en we over een half jaar samen zouden wonen. We zijn inmiddels een jaar samen, maar naar goed naar de kids te luisteren en naar ons zelf hebben we besloten dat we voorlopig nog helemaal niet gaan samenwonen. Ik denk dat het belangrijkste is om goed naar de kids te kijken en luisteren en veel te praten met elkaar. Ik wil oud worden met mijn partner en als dat inhoudt dat we nog een paar jaar moeten latten dan heb ik dat er absoluut voor over. Kids blij wij blij.
Alle reacties Link kopieren
Facebook is een etalage vol schone schijn en onwaarheden. Zie maar weinig mensen die ook de minder geslaagde kanten van hun leven daar willen delen.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Wat zou je dan wilen lezen?

Mijn vriend is vreemd gegaan met .... En ze hebben seks op de wc gehad??
Dat zou ik best interessant vinden.
Alle reacties Link kopieren
Neuh, niet eens dat soort grote drama's. Maar dat het ook wel eens gewoon moeilijk, saai en tegenvallend is. Net als het echte leven.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
quote:ivankar schreef op 02 september 2015 @ 16:24:

Neuh, niet eens dat soort grote drama's. Maar dat het ook wel eens gewoon moeilijk, saai en tegenvallend is. Net als het echte leven.



Heb je dat al eens gedaan? Krijg je meteen reacties van "is alles goed?", "kom op het betert wel", ... Denken ze meteen dat je in 1 of andere zware depressie zit en hangt je moeder gelijk half hysterisch aan de telefoon...

Wel ja, ik heb toevallig gisteren een bericht gezet ivm de kosten die maar verhogen waar we geen vat op hebben en dat het heel moeilijk is om een huis alleen af te betalen. Krijg 4 likes en enkele reactie.

Als ik gewoon zet "ik ben gelukkig" 45 likes en allemaal proficiat etc (terwijl er niet eens bij staat waarom ik gelukkig ben )



Nee, ik kijk er wel dwars door, door die FB façade. Af en toe kan ik het niet laten er iets op te zetten in een zwak moment. Maar heb daar steeds minder zin in. En de koppels die uit elkaar gaan en dat nog 2 weken daarvoor gezellig vakantiefoto's samen plaatsten, ik wil ze de kost niet geven.

Je zou eens op een evenement of op restaurant eens goed naar andere koppels moeten kijken en observeren, daar leer je tenminste van! Dat is al meer het echte leven...
Alle reacties Link kopieren
Op Facebook staan over het algemeen voornamelijk positieve berichten. Dus ook al die vrolijke relatie verhalen. Daarnaast, al die mensen die totaal geen relatie kunnen krijgen of bij wie de relatie geen leuke momenten heeft, die hebben ook niets om op facebook te zetten daar over.



Ik verbaas mij zelf ook hoe makkelijk mensen relaties aangaan terwijl het mij maar niet lukt en ik continue gepasseerd wordt. Maar ik zie ook de slechte relaties om mij heen, en wanneer het weer fout gaat, en de personen die er in blijven terwijl ze helemaal niet gelukkig zijn. Alleen die komen niet op facebook. En facebook geeft niet aan als je je relatiestatus downgrade/verbreekt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:ivankar schreef op 02 september 2015 @ 16:24:

Neuh, niet eens dat soort grote drama's. Maar dat het ook wel eens gewoon moeilijk, saai en tegenvallend is. Net als het echte leven.Volgende keer doe ik dat gewoon tegen een kennis ofzo op een verjaardag. Als iemand zegt heeee mat, tijdje niet gesproken. Hoe ist? "Nou, het is wel eens gewoon moeilijk, saai en tegenvallend". Dat is echt een beetje vreemd om dat te doen. Waarom zou je dat dan wel met al je 150 facebookvrienden delen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bij_Zonder schreef op 01 september 2015 @ 13:56:

Het gros van die mensen vindt relaties helemaal niet zo makkelijk hoor, maar het alleen-zijn gaat ze gewoon nòg slechter af.Ooooh, die gaat in kruissteek op een kussentje. Briljant :-)
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Ik lees ergens dat iemand schrijft, ik wil niet gaan voor second best. Maar hoe perfect ben je zelf? Valt wel mee he? The best of the best of the best... en dan moet je je leven alleen doorbrengen. Want ben jij dan nummer 1? En hoe blijf je nummer 1? Door je man af te laten pakken door een of andere bimbo? Bij verlies van man, ben jij nummer twee he.



Ik kan me emotioneel totaal van mijn partner afsluiten bij tijden. Dan is alles belangrijker dan hij is. Dus dan hebben we het even niet zo leuk samen. Dat kan soms lang duren. Dat is geen masochisme, dat is het leven en zo ben ik nu eenmaal. Het is niet altijd leuk en je doet elkaar soms pijn. Soms ben je je daar bewust van, soms niet.



Als je het leven een marteling vindt, is een relatie dat ook. Ik zie het anders, ik zie ups en downs. Ik weet tenminste precies wat mijn mannetje uitvreet. En vreemdgaan is eigenlijk zijn enige zwakte. Hij doet het gemiddeld eens per zeven jaar ofzo, oeoeoe, dan hangt ie hem bij een ander erin, wat een toestand! En ik heb daar geen behoefte aan. Vreemdgaan is voor onzekere mensen en dat ben ik niet, hij wel. Hij vindt het ook heel moeilijk mij te bereiken als ik emotioneel niet beschikbaar ben. Heel gek is dat.



Als ie nou zou stelen of een agressief persoon zou zijn ofzo, dan zou ik hem wel verlaten. Ik heb ook mijn principes, ik wil een emotionele partner en heel braaf hoeft ie niet te zijn, als hij zich maar aan de wet houdt. Dat vind ik dus wel heel belangrijk. Hij vrijt veilig trouwens, vind ik ook belangrijk. Ik hou niet van saaierikken die me naar de mond praten. Ik ben niet jaloers aangelegd. Ben van nature nogal arrogant namelijk. En ik ben heel gelukkig met hem. Echt waar. We zijn wel vrij liberaal in de liefde, hebben ook trio's gedaan met anderen erbij, drie keer. Als ik met iemand sex zou willen, zou ik het hem gewoon vragen, zo ben ik, maar ik heb genoeg aan 1 man. Moet er niet aan denken om exen te hebben zeg. Ik kan niet stoppen met van iemand te houden dus dan kan ik straks voor tien man zorgen zeker. Ik kan ook prima zonder hem leven maar dat wil ik niet.



Niet iedereen ligt krom van de pijn in de kreukels als er wordt vreemdgegaan hoor. Zo erg is het nou ook weer niet. Hij had ook een tijdje mijn toestemming trouwens. Ja, hij zag ff iemand anders en ipv erover fantaseren en rukken, deed hij het in het echt. Nou en? Het is maar sex hoor. Weet je wel wat hij allemaal doet, alleen om mij gelukkig te maken? Alles. De hele tijd. En ik doe dat ook. Meestal lukt het, soms ook niet, c'est la vie! Blijf geloven in de liefde en geef elkaar niet zo snel op. Dat is zonde van je leven, liefde opgeven. Ik geef iig nooit op en ik ben niet onvergevelijk. Martelaar, haha, die is goed. Nou dan ben ik maar martelaar, voor de liefde!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven