Ruzie met man graag jullie advies.

12-10-2014 16:09 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
De situatie is als volgt. Mijn beste vriendin is eind deze maand jarig en geeft in het weekend een feestje waar wij zijn uitgenodigd. Het feest is ’s avond. Ik zou het liefste blijven slapen (ze woont niet in de buurt – circa 2 uur rijden hier vandaan) maar dit ziet mijn man niet zetten. Geen probleem natuurlijk. Mijn voorstel was dat ik of mee terug zou rijden met mijn man naar huis of – als hij al redelijk vroeg naar huis wil – ik alsnog blijf slapen. Nu dus alsnog ruzie om (volgens mij) twee redenen. Ten eerste omdat ik volgens mijn man dit niet besproken heb terwijl ik vrij zeker weet gelijk te hebben aangegeven dat ik eventueel blijf slapen. Ten tweede omdat hij niet wil dat ik blijf slapen maar wil dat ik met hem terug rijd (omdat, zo zegt hij, hij die dag al veel heeft moeten rijden en het niet ziet zitten om nog alleen naar huis te rijden).



Dus graag jullie mening: Is het redelijk van hem om van mij te verlangen dat ik terug mee naar huis ga? Is het redelijk van mij dat ik graag wil blijven slapen (als hij naar mijn idee te vroeg naar huis wil)?
Is het een idee dat jij gaat en blijft slapen en je man thuis blijft?
Wat treurig als je zoiets moet oplossen op basis van wie gelijk heeft ipv door elkaar tegemoet te komen. Was ik hem, bleef ik slapen. In een hotel, als de slaapplaats het probleem is.
Alle reacties Link kopieren
Ga alleen en blijf slapen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik denk dat er geen antwoord is op je vragen. Jullie moeten in goed overleg een beslissing nemen. Allebei wat water bij de wijn doen en de gulden middenweg kiezen.

Bij dit soort dingen blijf je beiden bij je eigen standpunt en zal je die van de ander onredelijk vinden.

Natuurlijk mag jij blijven slapen als jij dat wilt, maar je kunt ook rekening met hem houden.

En natuurlijk wil hij graag dat jij mee naar huis gaat, maar hij kan ook bedenken dat het leuk is voor jou om te blijven.

Dus er zitten 2 kanten aan.

Praat er over, communiceer en blijf niet beiden stug en rechtlijnig. Dan komt het vast goed.
Ik snap jouw man wel. Ik zou ook geen trek erin hebben om bij iemand te blijven slapen, en evenmin om in mijn eentje 2 uur terug te rijden. Wat mij betreft had je alleen mogen gaan, als je zo graag wil blijven slapen.
Alle reacties Link kopieren
Als jij langer door wil feesten en er is een optie om te blijven slapen dan zie ik echt het probleem niet. Hij wil dit niet, gaat naar huis. Wil hij dit wel, blijft hij ook slapen.

Hoe ga je de volgende dag naar huis?



Als er zondag geen plannen zijn kan je toch prima blijven.



Je kunt dit nog voorstellen: Jullie gaan samen naar huis op het tijdstip dat jij wil.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Rij zelf heen, dan heeft je man ook niet veel hoeven rijden die dag. Kan hij naar huis wanneer hij wil.



Jammer dat hij daar zo moeilijk over doet, wat maakt het uit als jij blijft slapen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom jij thuis dan de volgende dag?
Zoek de middenweg, of je maakt er een gezellig weekend voor 2 van en je zoekt een hotelletje in de buurt of je gaat alleen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom gaat hij mee?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Laat hem thuisblijven. Hij heeft toch al geen zin om zo ver te rijden.

Als je alleen gaat kun je echt genieten van het feest. Je man zal wellicht de sfeer verpesten.
Alle reacties Link kopieren
Of je gaat alleen, maar dan is er achteraf denk ik meer gezeik.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Waarom maken jullie er niet een leuk uitje van?

Boek een hotelletje in de buurt.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een leuk hotel in de buurt zoeken en de volgende dag uitgebreid samen brunchen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!



Het is inderdaad een optie dat hij thuis blijft. Is wat hij nu - boos - ook zegt. Ik weet alleen dat zij het belangrijk vindt dat mijn man ook meegaat dus ik zou dit dan ook wel vervelend vinden.



eldorado, inderdaad een beetje treurige discussie. Ik probeer hem ook tegemoet te komen.. Heb ook het idee dat ik dat doe? Andere slaapplaats is ook geen optie voor hem. Hij wil graag thuis slapen aangezien ie door de weeks voor zn werk al van huis is.



Andrea82, ben ik helemaal met je eens maar dit lijkt op het moment niet echt te lukken. Ik heb het idee dat ik al rekening met hem houd - hij kan immers naar huis gaan wanneer hij dit wil. Ik vraag/dwing hem niet om dingen te doen die hij niet wil.



missmisery, zo kijk ik er dus ook tegenaan. Ik zou dan de volgende dag gewoon met de trein naar huis gaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en op tijdstip van mijn keuze samen naar huis gaan ziet hij ook niet zitten. Hij geeft aan op zn vroegst twaalf uur naar huis te willen. Dit kan dus - op het moment - later worden. Maar kan ook zijn dat hij om twaalf uur zegt "we gaan".
Heel erg offtopic maar wat een leuke avatar! Zoiets hebben we hier nog niet als smiley!
Alle reacties Link kopieren
Waarom vindt je vriendin het zo belangrijk dat hij meekomt? Is hij ook een vriend van haar? In dat geval zou hij je ook nog de volgende dag kunnen komen ophalen en even een bakkie blijven doen. Kan hij eerst rustig bijslapen en haar toch nog persoonlijk feliciteren.

En anders zou ik inderdaad gewoon alleen gaan. Dit doen wij regelmatig, omdat we anders om half elf alweer naar huis zouden moeten om de oppas af te lossen. (Meeste vrienden wonen ver weg.)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook zonder hem gaan. Zij kan het wel belangrijk vinden dat hij komt, maar blijkbaar kunnen jullie niet op een gezellige manier samen gaan. Dan zou ik toch liever in mijn eentje gaan en het wel gewoon laat kunnen maken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Je man klinkt wel als een moeilijk geval. Het komt erop neer dat jij moet doen wat hij wil. Het is het feest van je beste vriendin, je man moet zich maar aan jou aanpassen. Of niet en gaat mee of blijft thuis.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie er geen weekendje van maken een hotel boeken daar in de buurt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zijn jullie niet een beetje te oud voor dat 'blijven slapen' gedoe?

Je man werkt de hele week van huis. Hij is dus de hele week maar twee dagen thuis. Ik snap best dat hij geen zin heeft om die twee dagen op te offeren om ergens bij een din op de bank te gaan slapen.



Jou snap ik ook wel, je wil er uit, maar jij bent dan ook de hele week thuis geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:ywtje schreef op 12 oktober 2014 @ 16:15:

Rij zelf heen, dan heeft je man ook niet veel hoeven rijden die dag. Kan hij naar huis wanneer hij wil.



Jammer dat hij daar zo moeilijk over doet, wat maakt het uit als jij blijft slapen.



Goed idee. Zal ik ook nog voorstellen. Tegen de tijd dat ie weer wil praten...



Lariba, zij zijn ook wel close inderdaad en zij vindt verjaardagen erg belangrijk en dus leuk als we er beide bij zijn.



Veel mensen geven aan dat ik dan maar alleen moet gaan. Hier heb ik zelf een beetje moeite mee.. Is toch niet best als we niet meer samen naar een verjaardag kunnen gaan? Of niet?
Alle reacties Link kopieren
Indien ik een hele week heb gewerkt dat heb ik het rond middernacht ook wel een beetje gehad, daarbij claimt die vriendin ook nogal.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven