Ruzie met man graag jullie advies.

12-10-2014 16:09 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
De situatie is als volgt. Mijn beste vriendin is eind deze maand jarig en geeft in het weekend een feestje waar wij zijn uitgenodigd. Het feest is ’s avond. Ik zou het liefste blijven slapen (ze woont niet in de buurt – circa 2 uur rijden hier vandaan) maar dit ziet mijn man niet zetten. Geen probleem natuurlijk. Mijn voorstel was dat ik of mee terug zou rijden met mijn man naar huis of – als hij al redelijk vroeg naar huis wil – ik alsnog blijf slapen. Nu dus alsnog ruzie om (volgens mij) twee redenen. Ten eerste omdat ik volgens mijn man dit niet besproken heb terwijl ik vrij zeker weet gelijk te hebben aangegeven dat ik eventueel blijf slapen. Ten tweede omdat hij niet wil dat ik blijf slapen maar wil dat ik met hem terug rijd (omdat, zo zegt hij, hij die dag al veel heeft moeten rijden en het niet ziet zitten om nog alleen naar huis te rijden).



Dus graag jullie mening: Is het redelijk van hem om van mij te verlangen dat ik terug mee naar huis ga? Is het redelijk van mij dat ik graag wil blijven slapen (als hij naar mijn idee te vroeg naar huis wil)?
Alle reacties Link kopieren
Is het een doodnormale verjaardag of wordt het een geweldig leuk feest?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat overdreven om om zo'n reden niet meer tegen elkaar te praten. Als een ruzie om zo'n onderwerp zo moet verlopen zou ik sowieso zonder hem naar die verjaardag gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 12 oktober 2014 @ 16:32:

Zijn jullie niet een beetje te oud voor dat 'blijven slapen' gedoe?

Je man werkt de hele week van huis. Hij is dus de hele week maar twee dagen thuis. Ik snap best dat hij geen zin heeft om die twee dagen op te offeren om ergen bij een din op de bank te gaan slapen.



Jou snap ik ook wel, je wil er uit, maar jij bent dan ook de hele week thuis geweest.



Dat is waar.



Maar .. denk ik dan gelijk ;). Het is zeker niet zo dat ik ieder weekend weg wil en daarnaast kan hij gewoon naar huis wanneer die wilt.



Ik vraag me nu af of ik op mijn strepen moet blijven staan - of gewoon ok moet/zal vinden dat ik mee naar huis ga of hij niet meegaat.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Kadanz.



Ik snap hem wel.

De hele week onderweg en dan ook nog in je vrije weekend vier uur gaan rijden voor een verjaardag.

Ging hier ook niet gebeuren.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:yeliz schreef op 12 oktober 2014 @ 16:24:

Oh, en op tijdstip van mijn keuze samen naar huis gaan ziet hij ook niet zitten.".Welke tijd heb jij voorgesteld?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 12 oktober 2014 @ 16:34:

Indien ik een hele week heb gewerkt dat heb ik het rond middernacht ook wel een beetje gehad, daarbij claimt die vriendin ook nogal.Eens wat betreft de vriendin. Als je je vriendin met man uitnodigt is het leuk als die man ook meekomt, zo niet, dan is het jammer maar helaas. TO zou zich niet ook nog eens druk moeten maken om dat zij het belangrijk vindt dat hij komt. Soms kan iemand die je uitnodigt niet, dat is dan pech.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad erg overtrokken en frustrerend dat dit gelijk moet uitlopen op "niet meer met elkaar praten" grrrr.. wordt ik zo moe van.



Het is een normale verjaardag dus geen bijzonder groot feest ofzo. Gewoon thuis.
Alle reacties Link kopieren
En jij vindt dat niet vervelend; dat hij 's nachts nog twee uur moet rijden, in zijn eentje?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:yeliz schreef op 12 oktober 2014 @ 16:38:

Ja inderdaad erg overtrokken en frustrerend dat dit gelijk moet uitlopen op "niet meer met elkaar praten" grrrr.. wordt ik zo moe van.



Het is een normale verjaardag dus geen bijzonder groot feest ofzo. Gewoon thuis.





En zit zij er dan op te wachten dat jij om een uur of drie eens op wilt stappen?

Normale ( lees; saaie ) verjaardagen zijn toch niet van dien aard dat je jet tot 's morgens vroeg wilt laten duren?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:yeliz schreef op 12 oktober 2014 @ 16:36:

[...]





Dat is waar.



Maar .. denk ik dan gelijk ;). Het is zeker niet zo dat ik ieder weekend weg wil en daarnaast kan hij gewoon naar huis wanneer die wilt.



Ik vraag me nu af of ik op mijn strepen moet blijven staan - of gewoon ok moet/zal vinden dat ik mee naar huis ga of hij niet meegaat.Ik ken je vriend niet, dus ik weet niet hoe hij denkt. Maar mensen die vaak van huis zijn, die de hele week in het buitenland werken, of die hun vrouw niet de hele week zien, hechten heel erg veel waarde aan die paar uurtjes in het weekend waarin ze samen thuis zijn, of samen uit eten gaan, of samen even naar een feestje maar dan toch echt voor middernacht weer thuis...



Hij offert veel op voor zijn baan, is het blijven slapen echt zo cruciaal? Samen uit samen thuis...
Alle reacties Link kopieren
Bij normale verjaardagen ben ik zielsgelukkig als ik om twaalf uur weg kan.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Geef elkaar de ruimte en de vrijheid. Jullie zijn toch niet versmolten of elkaars bezit? Ga jij lekker alleen, hij blijft lekker thuis en ga elkaar daarna niet zitten verwijten, respecteer elkaars wens en wees blij dat je elkaar de volgende dag weer ziet.
Alle reacties Link kopieren
quote:yeliz schreef op 12 oktober 2014 @ 16:38:

Ja inderdaad erg overtrokken en frustrerend dat dit gelijk moet uitlopen op "niet meer met elkaar praten".



De aanleiding is misschien overtrokken, ja.

Maar vaak zit er dan meer achter.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de heisa niet. Hoe vaak is je vriendin jarig?

Precies, één keer per jaar.

Als hij daar moeite mee heeft, dan ga je alleen en blijft hij lekker thuis. Het nou niet zo dat je hem voorstelt om bijvoorbeeld ieder weekend te gaan stappen en dan ergens anders te blijven slapen.

Het is maar één keer. Eén weekend, één nachtje dat je bij je vriendin wil blijven slapen omdat zij haar verjaardag viert.



Wat een gedoe zeg....
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 oktober 2014 @ 16:38:

En jij vindt dat niet vervelend; dat hij 's nachts nog twee uur moet rijden, in zijn eentje?



Eerlijk? Nee daar heb ik niet zo'n probleem mee. Hij kan ook blijven slapen. Maar dat is inderdaad iets waar ik ook mee bij stil moet staan.



Ik heb geen tijdstip voorgesteld.



Klopt wel wat je zegt, Kadanz. Hij vindt het erg belangrijk om in het weekend eindelijk weer even thuis, en bij mij, te zijn.



Slapen is sowieso niet cruciaal. Niet 'heel vroeg naar huis gaan wel'. Dat wil zeggen ik vind het wel belangrijk om bij het feest te zijn en niet bij wijze van spreke als eerste naar huis moet/ga. Mede dus ook omdat ik denk dat de jarige dat niet leuk zou vinden. Maar wellicht dat ik daar dan geen rekening mee moet houden? Heb het gevoeld dat ik met hun beide rekening moet houden en dus sowieso 1 iemand zal teleurstellen hierin.
quote:yeliz schreef op 12 oktober 2014 @ 16:50:

[...]





Eerlijk? Nee daar heb ik niet zo'n probleem mee. Hij kan ook blijven slapen. Maar dat is inderdaad iets waar ik ook mee bij stil moet staan.



Ik heb geen tijdstip voorgesteld.



Klopt wel wat je zegt, Kadanz. Hij vindt het erg belangrijk om in het weekend eindelijk weer even thuis, en bij mij, te zijn.



Slapen is sowieso niet cruciaal. Niet 'heel vroeg naar huis gaan wel'. Dat wil zeggen ik vind het wel belangrijk om bij het feest te zijn en niet bij wijze van spreke als eerste naar huis moet/ga. Mede dus ook omdat ik denk dat de jarige dat niet leuk zou vinden. Maar wellicht dat ik daar dan geen rekening mee moet houden? Heb het gevoeld dat ik met hun beide rekening moet houden en dus sowieso 1 iemand zal teleurstellen hierin.

De realiteit is toch gewoon dat jullie ver weg wonen, een druk bestaan hebben en dus niet altijd meer zoals vroeger tot diep in de nacht kunnen blijven? Straks heb je kinderen, dan ga je al helemaal niet meer.. Een ander leven, andere prioriteiten.



(ik stel het nu even heel extreem, dat snap je wel)
Alle reacties Link kopieren
quote:yeliz schreef op 12 oktober 2014 @ 16:50:

[...]





Eerlijk? Nee daar heb ik niet zo'n probleem mee.



Jij bent niet bang dat hij in slaap valt tijdens die lange reis terug in zijn eentje?





Hij kan ook blijven slapen. Maar dat is inderdaad iets waar ik ook mee bij stil moet staan.



Ik heb geen tijdstip voorgesteld.



Jawel, toch? Ik quote jezelf : " Oh, en op tijdstip van mijn keuze samen naar huis gaan ziet hij ook niet zitten.".



Klopt wel wat je zegt, Kadanz. Hij vindt het erg belangrijk om in het weekend eindelijk weer even thuis, en bij mij, te zijn.



Slapen is sowieso niet cruciaal. Niet 'heel vroeg naar huis gaan wel'. Dat wil zeggen ik vind het wel belangrijk om bij het feest te zijn en niet bij wijze van spreke als eerste naar huis moet/ga. Mede dus ook omdat ik denk dat de jarige dat niet leuk zou vinden. Maar wellicht dat ik daar dan geen rekening mee moet houden? Heb het gevoeld dat ik met hun beide rekening moet houden en dus sowieso 1 iemand zal teleurstellen hierin.Je houdt meer rekening met je vriendin dan met je man. Je vriendin haar huis is toch niet ineens ontdaan van ALLE visite als jullie weggaan, neem ik aan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Jammer dat jullie over zoiets zon heftige ruzie hebben.

Is het toch helemaal niet waard joh
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 12 oktober 2014 @ 16:53:

[...]



De realiteit is toch gewoon dat jullie ver weg wonen, een druk bestaan hebben en dus niet altijd meer zoals vroeger tot diep in de nacht kunnen blijven? Straks heb je kinderen, dan ga je al helemaal niet meer.. Een ander leven, andere prioriteiten.



(ik stel het nu even heel extreem, dat snap je wel)Ja snap ik. Dit is wat hij ook zegt...
Alle reacties Link kopieren
quote:Crazyinlovee schreef op 12 oktober 2014 @ 16:55:

Jammer dat jullie over zoiets zon heftige ruzie hebben.

Is het toch helemaal niet waard johIs het zeker niet waard! Een echt heftige ruzie - met geschreeuw etc. is het gelukkig niet. Maar helaas vaak dat ie dan wat tijd nodig heeft voordat ie weer wil praten... vandaar nu dus geen gesprek meer mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind niet dat je en tot diep in de nacht moet blijven, en per se je man moet meenemen, uit angst je vriendin teleur te stellen. Ze is jarig, ze nodigt je uit en je gaat, that's it. Als het zo uitkomt dat je zonder man komt, of met man en rond twaalven weggaat, dan is dat prima. Ik zou het raar vinden als je vriendin daar enorm mee zou zitten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het probleem niet. Jullie gaan er samen heen en samen weer naar huis. Het is een doodsimpele verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
quote:yeliz schreef op 12 oktober 2014 @ 16:55:

[...]





Ja snap ik. Dit is wat hij ook zegt...Maar als je vent het zegt snap je het niet? En nu van een totaal onbekende wel?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap op zich wel een beetje dat je man baalt dat je zo als de dood bent je vriendin teleur te stellen maar hem nauwelijks tegemoet wil komen. Je vriendin is jarig, ze wordt niet tot koningin gekroond.



Ik bedoel, ik vind dat hij overdreven reageert met het niet meer willen praten, maar als ik je reacties over je vriendin lees snap ik hem wel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 oktober 2014 @ 16:55:

[...]





Je houdt meer rekening met je vriendin dan met je man. Je vriendin haar huis is toch niet ineens ontdaan van ALLE visite als jullie weggaan, neem ik aan?



Nee er is gelukkig nog meer visite



Je hebt gelijk dat ik meer rekening houd met haar dan met mijn man in dit geval. Maar ze is maar 1 keer per jaar jarig. Is het dan gek om een keer meer rekening met haar te houden en van mijn man hetzelfde te verwachten? (oprechte vraag)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven