Ruzie met man graag jullie advies.

12-10-2014 16:09 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
De situatie is als volgt. Mijn beste vriendin is eind deze maand jarig en geeft in het weekend een feestje waar wij zijn uitgenodigd. Het feest is ’s avond. Ik zou het liefste blijven slapen (ze woont niet in de buurt – circa 2 uur rijden hier vandaan) maar dit ziet mijn man niet zetten. Geen probleem natuurlijk. Mijn voorstel was dat ik of mee terug zou rijden met mijn man naar huis of – als hij al redelijk vroeg naar huis wil – ik alsnog blijf slapen. Nu dus alsnog ruzie om (volgens mij) twee redenen. Ten eerste omdat ik volgens mijn man dit niet besproken heb terwijl ik vrij zeker weet gelijk te hebben aangegeven dat ik eventueel blijf slapen. Ten tweede omdat hij niet wil dat ik blijf slapen maar wil dat ik met hem terug rijd (omdat, zo zegt hij, hij die dag al veel heeft moeten rijden en het niet ziet zitten om nog alleen naar huis te rijden).



Dus graag jullie mening: Is het redelijk van hem om van mij te verlangen dat ik terug mee naar huis ga? Is het redelijk van mij dat ik graag wil blijven slapen (als hij naar mijn idee te vroeg naar huis wil)?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het persoonlijk heel raar vinden als er een stel op mijn verjaardag komt die héél weinig tijd samen hebben, twee uur heen en twee uur terug moeten rijden en dat die dan als laatste weg gaan.

Ik zou al heel blij zijn dat ze de moeite hebben genomen om te komen en het erg begrijpelijk vinden dat ze het niet te laat maken ivm de terugreis en hun quality time samen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Weet je vriendin al dat je wilt blijven slapen? Is dat oke?

En hoe laat ben je van plan de volgende dag te vertrekken? Als je in de ochtend vertrekt heeft het hele blijven slapen gedoe ook niet veel zin.



Verder vind ik dat je man/vriend zich niet zo moet aanstellen. Hij zet maar een lekker muziekje op in de auto. Vind t een beetje egoïstisch dat je mee terug moet zodat HIJ dan niet alleen hoeft terug te rijden. Stel dat het andersom is. Dat hij bij een vriend wil blijven slapen of, zou jij daar dan problemen mee hebben? Nee, dat zou je niet. Wij - vrouwen - zijn gewoon veels te goed voor ze.
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 12 oktober 2014 @ 17:00:

Ik snap op zich wel een beetje dat je man baalt dat je zo als de dood bent je vriendin teleur te stellen maar hem nauwelijks tegemoet wil komen. Je vriendin is jarig, ze wordt niet tot koningin gekroond.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zou je vriendin echt teleurgesteld zijn als jullie vroeg weggaan? Onderschat je haar daar net in? Zij zal heus snappen dat jullie op tijd weggaan als jullie nog ver moeten rijden. Op een bepaalde leeftijd ben je het idee dat iedereen tot laat moet blijven toch sowieso wel voorbij?
Alle reacties Link kopieren
quote:yeliz schreef op 12 oktober 2014 @ 17:00:

[...]





Nee er is gelukkig nog meer visite



Je hebt gelijk dat ik meer rekening houd met haar dan met mijn man in dit geval. Maar ze is maar 1 keer per jaar jarig. Is het dan gek om een keer meer rekening met haar te houden en van mijn man hetzelfde te verwachten? (oprechte vraag)



Het is goddikkie geen kinderfeestje waarbij je beste dinnie niet meer met je wil spelen als je iets fouts doet.

En het is ook nog eens een doodgewone verjaardag; niets groots of wat dan ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:carpe_diem schreef op 12 oktober 2014 @ 17:01:

Nee, dat zou je niet. Wij - vrouwen - zijn gewoon veels te goed voor ze.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ben je bang voor kritiek van je vriendin?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als het een superleuk feest gaat worden waar je heel veel zin in hebt, zou ik als ik jou was hem de keuze laten of hij mee gaat of niet. Ik heb zelf ook een hekel aan ergens anders slapen, dat snap ik wel van jouw man. Kan jij niet terugrijden? Zo doe ik het meestal, de een rijdt heen en de ander terug.

of jij rijdt heen zodat jij kan drinken?

En een gulden middenweg is ook niet mogelijk. Hij wil om tien uur weg? Jij pas om 2 uur dus dan gaan jullie om 12 uur?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 oktober 2014 @ 16:58:

[...]





Maar als je vent het zegt snap je het niet? En nu van een totaal onbekende wel?Jawel ik snap het ook wel als hij het zegt. Heb ik hem ook verteld. Maarja vind het dan toch nog jammer dat hij zo moeilijk doet over alleen naar huis te gaan. Maar goed waarschijnlijk betekent dit - als ik het zo opschrijf - dat ik het toch niet echt (de consequenties daarvan) begrijp..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het al heel wat van je man dat hij mee wil gaan. Zo ver rijden voor een verjaardag van jouw vriendin. En ik begrijp heel goed dat hij niet zo laat terug wil. Er is niks zo erg als op een verjaardag zitten terwijl je moe bent en het wel gehad hebt en dat de ander dan niet mee wil. Ik zou me gewoon aanpassen aan mijn man of anders alleen gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 oktober 2014 @ 17:03:

[...]





Het is goddikkie geen kinderfeestje waarbij je beste dinnie niet meer met je wil spelen als je iets fouts doet.

En het is ook nog eens een doodgewone verjaardag; niets groots of wat dan ook.Eens. Ik vind jarig zijn sowieso niet meer iets enorm belangrijks als je volwassen bent. In het begin van dit topic was ik ook in de veronderstelling dat het om een enorm feest ging, maar als het om een gewone verjaarsvisite gaat is het toch prima om even je neus te laten zien en een kop koffie te drinken en op tijd weer weg te gaan?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:yeliz schreef op 12 oktober 2014 @ 17:05:

[...]





Jawel ik snap het ook wel als hij het zegt. Heb ik hem ook verteld. Maarja vind het dan toch nog jammer dat hij zo moeilijk doet over alleen naar huis te gaan. Maar goed waarschijnlijk betekent dit - als ik het zo opschrijf - dat ik het toch niet echt (de consequenties daarvan) begrijp..Hij gaat voor JOU al mee; hij kan zich vast iets leukers voorstellen op de enige dagen dat hij thuis is. Als " dank " stuur jij hem dan 's nachts op een lange trip in zijn eentje naar huis waarna hij alleen in jullie tweepersoonsbed mag kruipen en mag hopen dat hij je de andere dag nog even ziet voor hij weer weg moet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 oktober 2014 @ 17:05:

Ben je bang voor kritiek van je vriendin?Ja, ben dan wel bang dat ze teleurgesteld is.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, en je wil ook niet dat hij meegaat omdat jij dat gezellig vindt, maar omdat je vriendin dat belangrijk vindt.



Sorry, ik begin echt steeds meer richting kamp man te verschuiven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Toen we in het verleden in het buitenland werkten heb ik op een dag, na het werk, drie uur heen en drie uur terug gereden om een uurtje op de bruiloft van een collega van mijn vriendin te zijn.



Vanaf dat moment wist ik dat het zo niet verder kon. We zijn volwassen mensen, hebben een volwassen baan in het buitenland, een druk leven. Dat betekent dat bepaalde dingen erbij inschieten. Ook al trouwt die collega maar één keer per tien jaar!
Alle reacties Link kopieren
quote:yeliz schreef op 12 oktober 2014 @ 17:09:

[...]





Ja, ben dan wel bang dat ze teleurgesteld is.Denk dat dit de kern van het probleem is
Hahaha een keer per tien jaar
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 12 oktober 2014 @ 17:09:

Inderdaad, en je wil ook niet dat hij meegaat omdat jij dat gezellig vindt, maar omdat je vriendin dat belangrijk vindt.



Sorry, ik begin echt steeds meer richting kamp man te verschuiven.En daar gaat iedereen richting "kamp man ". Kan ik zo naar beneden mijn excuses gaan aanbieden ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:yeliz schreef op 12 oktober 2014 @ 17:09:

[...]





Ja, ben dan wel bang dat ze teleurgesteld is.



En dat is erg omdat , wat, waarom eigenlijk?

En waarom zou ze; heeft ze geen inlevingsvermogen? Is ze zo veeleisend?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:yeliz schreef op 12 oktober 2014 @ 17:09:

[...]





Ja, ben dan wel bang dat ze teleurgesteld is.Waarom? Ik hou van mijn beste vriendin, maar het is niet zo dat mijn verjaardag zonder haar niets voorstelt.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 12 oktober 2014 @ 17:10:

Toen we in het verleden in het buitenland werkten heb ik op een dag, na het werk, drie uur heen en drie uur terug gereden om een uurtje op de bruiloft van een collega van mijn vriendin te zijn.



Vanaf dat moment wist ik dat het zo niet verder kon. We zijn volwassen mensen, hebben een volwassen baan in het buitenland, een druk leven. Dat betekent dat bepaalde dingen erbij inschieten. Ook al trouwt die collega maar één keer per tien jaar!
Alle reacties Link kopieren
quote:biloba schreef op 12 oktober 2014 @ 17:12:

[...]





Denk dat dit de kern van het probleem is



Ja dit zou de kern zomaar eens kunnen zijn.



Ik vind dit erg omdat.. Ze heeft wel inlevingsvermogen en begrijpt ook wel dat ik minder tijd heb en een eigen leven en man heb etc. Maar ze vindt het dan wel moeilijk dat mijn rekening houden met mijn man ten koste van haar gaat... zoiets...
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet je excuses aan te bieden, ik neem tenminste aan dat je hem niet verrot hebt gescholden. Je kunt gewoon terugkomen op je plan en voorstellen om samen te gaan en te blijven tot hij het niet leuk meer vindt, of om alleen te gaan. Maar als ik alleen zou gaan zou ik toch ook overwegen om na het feest terug te rijden als ik mijn man doordeweeks zo weinig zag.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:yeliz schreef op 12 oktober 2014 @ 17:17:

[...]





Ja dit zou de kern zomaar eens kunnen zijn.



Ik vind dit erg omdat.. Ze heeft wel inlevingsvermogen en begrijpt ook wel dat ik minder tijd heb en een eigen leven en man heb etc. Maar ze vindt het dan wel moeilijk dat mijn rekening houden met mijn man ten koste van haar gaat... zoiets...Je kerel is de hele week van huis. Neem allebei een keer een vrije dag op om iets leuks te doen en bij te praten; gebeurt op zo'n verjaardag waarbij zij de gastvrouw is toch amper.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ten koste van haar? Omdat je 'maar' tot twaalf uur op haar verjaardag blijft? Sorry, maar als ze daar echt zo'n punt van zou maken dan zou ik haar een behoorlijke dramaqueen vinden. Je bent er, je laat je gezicht zien, je koopt een cadeau voor haar, maar helaas moet je ook weer op een redelijke tijd terug, want je woont op twee uur afstand en je hebt al weinig tijd samen met je man. Zou ze dat serieus opvatten als 'ten koste van haar gaan'? In dat geval vind ik haar wel erg egocentrisch, hoor. Als je volwassen bent is een verjaardag toch niet meer een dag waarop je op een enorm voetstuk staat en alle aandacht mag opeisen, dat is toch meer voorbehouden aan jonge kinderen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven