Ruzie met moeder.

18-10-2014 20:28 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.



Ik heb zojuist een vette ruzie met mijn moeder gehad.



Ik ben 19 jaar en woon in het huis van mijn moeder. Mijn moeder heeft nu een relatie van een jaar, en is 2 maanden geleden bij hem ingetrokken. Ik ben dit jaar gaan studeren. Ik zou ook op kamers gaan, alles geregeld, op het laatste moment ging mijn moeder alleen weg, we hebben alleen nog een hond. Die is nu 15 jaar. De hond wilde ze niet meenemen. Ik heb er toen nog een paar weken voor gezorgd, totdat ik definitief op kamers zou gaan. Toen dat gebeurde wilde mijn moeder de hond laten inslapen, omdat ze hem niet bij die vriend wilde hebben. Ik vond dat ze dat echt niet kon doen, 15 jaar lang hebben we hem gehad, hij mankeert ook niets, en nu is hij opeens tot last en moet hij dood. Helaas veranderde ze niet van gedachten, en heb ik besloten om niet op kamers te gaan (huisdieren waren niet toegestaan) en zorg ik sindsdien voor hem.



Ik heb wel aangegeven dat ik volgend jaar mei op kamers ga. Tot die tijd heeft ze de tijd om te kijken wat ze met de hond wilt. Laten inslapen zit in ieder geval niet bij de opties.



Maar de afgelopen tijd heeft ze dus al heel wat spullen meegenomen. Spullen die ze daar ook heeft, maar dan toch van haar eigen wilt. Ik heb daar tot nu toe nooit iets over gezegd. Wat ze meenam kocht ik iedere keer weer nieuw. Maar nu wilde ze de oven en het elektrische gasfornuis meenemen. Op zich geen probleem, we hebben hier ook nog een ander magnetron staan, is dan wel geen combi, maar oké. Maar dat gasfornuis.. Ze kwam met het idee om dan gewoon te ruilen. Die van die vriend is echt vies. Dan zou ik die dus krijgen, en hun die van ons. Op dat moment was dat echt de druppel. Wat dat betreft kan ik gewoon een nieuw elektronisch gasfornuis kopen, maar het hele principe maakte me zo boos. Ze denkt echt alleen maar aan zichzelf. Toen ik niet toegaf zei ze ; Ahh, het is toch nog maar voor een half jaartje. Dus ik zei toen terug ; Dan kan jij toch ook het nog een half jaar met die doen. Maar nee, want ze had de keuken helemaal schoongemaakt en daar wilde ze een mooi gasfornuis in hebben. En ook als ik het niet oké vond zou ze hem gewoon ophalen als ik er niet was. Ik werk gigantisch veel, om überhaupt de huur te kunnen betalen (huis met 4 kamers). Ik moet ook iedere maand leven van mij spaargeld die eigenlijk was bedoeld voor mijn toekomst. Ik reis iedere dag 2 uur heen en 2 uur terug omdat ik niet op kamer kon door haar. Het enige wat mijn moeder doet is mij afzeiken 'ik geef de hond niet genoeg aandacht, ben teveel weg van huis'. Haar vis heeft ze ook hier gelaten en ik haat dat beest echt. Die kom en al die beeldjes schoonmaken is echt een ramp. Daarna denk ik dan alweer ; Agg, het is maar een vis, zoveel werk is het niet, maar heb het al zo druk. Ik hou eigenlijk altijd mijn mond en hou mijn frustraties altijd voor me, omdat ik haar niet wil kwetsen, maar vanavond lukte het me gewoon niet. Ik was zo boos en verdrietig dat ze me zo behandelde. Het dwangmatig krabben gaat de laatste tijd ook heel erg slecht. Ik heb de laatste tijd de ene break down na de andere.



Ik heb altijd zoveel gegeven, en ik krijg er gewoon nooit iets voor terug. Nu voel ik me heel rot dat ik niet aardig voor haar was. Morgen zal ik dan ook de oven en het gasfornuis langs brengen, de gedachte dat ze nu verdrietig is maakt dat ik me alleen maar rotter voel.
Als ik jou was, zou ik moeders nog 1x vragen om de huurtoeslag, en anders een x geen huur betalen of wel, maar dan gewoon de huurtoeslag in mindering brengen. Het is haar huis, dus kan zij de rest bijlappen. Is ze nou helemaal?
quote:fenna. schreef op 18 oktober 2014 @ 20:49:

[...]





Nee. Ik heb het één keer gezegd, maar volgens haar kan ik ook gewoon op kamers gaan en de hond in laten slapen. Ik doe het dus zelf, dus is het mijn eigen schuld.



Sorry hoor, het is je moeder, maar ik vind het een ongelooflijke trut.

Voel je niet schuldig TO.
Alle reacties Link kopieren
Wat een enorme kanjer ben jij.



Ik zou je moeder eventjes voor zijn en kookplaat en oven voorlopig even ergens anders onder brengen en zelf op een campingsetje gaan koken.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zeg, ik wil ook wel even benadrukken dat je moeder hier best in de fout zit. Ze denkt helemaal niet aan dr dochter en alleen aan dr zelf, wat erg!

Heb je geen familie lid die jou misschien bij kan staan om met je moeder te praten? Liefst iemand van haar kant waar ze naar luistert?



Jij bent nog in het huis, je betaalt de volle (?!) huur (echt belachelijk) en ze kan niet eens nog een paar maanden wachten met het huis leeghalen. Echt a-sociaal en erg onmoederlijk gedrag!
Alle reacties Link kopieren
Wil hier wel even zeggen dat ik je een toppertje vind. Je moeder zou dr dood moeten schamen om zo met jou om te gaan, ik kan me echt met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat je zo makkelijk je kind in de steek kan laten. En als klap op de vuurpijl geven we de hond maar gewoon even een spuitje omdat het even niet uitkomt, SCHANDALIG!!



Meis twijfel niet aan jezelf en trek je eigen plan, je hebt niks maar dan ook niks fout gedaan, het is je moeder die de weg een beetje kwijt is en niet jij. Hoop dat je mensen om je heen hebt die je een beetje kunnen bijstaan.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk dat er mensen bestaan die dit doen. Arme hond, respect voor jou, dat je dit doet, je zo bekommert om een levend wezen siert je enorm. Zet het door, je moeder is ontzettend egoïstisch bezig maar daar komt ze vanzelf nog wel achter.



Dikke knuffel en respect voor jou.



Sterkte!!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de lieve reacties!
Alle reacties Link kopieren
quote:suicideblond, 3 uur geleden

Staat ze nog ingeschreven bij jou?

Zo niet dan moet ze alle onterecht ontvangen huurtoeslag terugbetalen.

Het is überhaupt oneerlijk van haar om wel huurtoeslag te ontvangen maar jou te laten opdraaien voor de volle huur.



Zeg haar dat ze de huurtoeslag op haar naam moet stopzetten zodat jij het kan aanvragen.





En verander de sloten.



Echt, wat een mormels van moeders lopen er rond op deze wereld. Zo'n arme oude lieverd een spuitje willen laten geven omdat ie in de wegloopt.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Wat ben jij lief TO, dat jij dat trouwe beestje blijft verzorgen. Bah, wat een loeder van een moeder, tegenover jou en die dieren.



Mijn 19-jarige ik zou per direct flink wat frituurolie over dat fornuis gooien
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
fenna. ik neem aan dat jij de netto huur (minus huurtoeslag) overmaakt naar je moeder? En niet de bruto huur naar de woningbouwvereniging?



Het huurcontract staat toch nog op naam van je moeder?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt een goed huis voor die hond zoeken bij familie of vrienden, of een kamer zoeken waar honden zijn toegestaan.



Zo kan het toch niet? Zoveel huur moeten betalen en die reistijd er nog boven op.



Jouw moeder is echt zeer egoistisch bezig. Een niets mankerende hond willen laten inslapen .



Kan je vertellen in welke regio je een kamer zoekt? Misschien weet iemand hier wel een kamer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek waarschijnlijk per februari een huis. Waar zoek je? Misschien kunnen we samen een appartementje delen. Ben dol op honden!
Why own a room when you can build a house?
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 oktober 2014 @ 00:05:

[...]





En verander de sloten.



Echt, wat een mormels van moeders lopen er rond op deze wereld. Zo'n arme oude lieverd een spuitje willen laten geven omdat ie in de wegloopt. Ik kan haar niets maken omdat het huis officieel op haar naam staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorcha_ schreef op 19 oktober 2014 @ 00:35:

Kan je vertellen in welke regio je een kamer zoekt? Misschien weet iemand hier wel een kamer.Regio Zuid-Holland.
Alle reacties Link kopieren
quote:hashtagbrownie schreef op 19 oktober 2014 @ 00:46:

Ik zoek waarschijnlijk per februari een huis. Waar zoek je? Misschien kunnen we samen een appartementje delen. Ben dol op honden! Hahaha, Dat zou wel heel erg gezellig zijn!
Oh jawel. Wat je moeder doet mag namelijk wettelijk gezien niet. Ze woont niet meer in het huis, maar int wel de huurtoeslag nog. Als je echt wil kan je daar werk van maken, vooral als ze zo onredelijk en egoïstisch blijft doen.
Alle reacties Link kopieren
google eens op opvang bejaarde honden dat zal beter zijn dan bij jouw moeder
Ik vind je geweldig dat je vanwege de hond in dat huis bent gebleven. Jouw moeder vind ik egoistisch. Denkt niet aan jou of de hond maar wel aan haar goudvis. Hoe gekker kan t nog worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Magdalan schreef op 19 oktober 2014 @ 01:42:

Oh jawel. Wat je moeder doet mag namelijk wettelijk gezien niet. Ze woont niet meer in het huis, maar int wel de huurtoeslag nog. Als je echt wil kan je daar werk van maken, vooral als ze zo onredelijk en egoïstisch blijft doen.Nee, als ze wilt kan ze mij gewoon het huis uitgooien omdat ze hoofdbewoonster is. Ze staat hier ook nog steeds ingeschreven. En als ik eruit word gegooid, gaat de hond zeker dood, dat is dus geen optie.
Alle reacties Link kopieren
quote:shabs schreef op 19 oktober 2014 @ 01:48:

google eens op opvang bejaarde honden dat zal beter zijn dan bij jouw moeder



Ik wil hem niet kwijt, het is 14 jaar mijn maatje geweest, mee opgegroeid en alles, en dan wil ik hem niet zomaar lozen. Daarbij is het ook totaal geen hond voor een opvang. Toen we op vakantie gingen verbleef hij elders, en hij at gewoon niet. De dierenarts moest er toen aan te pas komen om hem op krachten te houden, want hij weigerde. Pas toen we terug kwamen at hij alsof zijn leven ervan af hing.



Gister zat ik er vet doorheen, dan komt hij bij je zitten, kop op je schoot, heel lief kijken, Ahw, ik hou echt van dat beestje!
Hé, Fenna, wat rot voor je. Kan je niet je moeders vriend inschakelen? Mogelijk kan hij bemiddelen?



Wat ontzettend lief dat jij je zo verantwoordelijk voor je hond voelt.
Allereerst vraag ik me af of een dierenarts een gezond dier wel een spuitje wil geven omdat hij 'in de weg loopt'... In dat geval zou ik die dierenarts aangeven, denk ik...



TO, ik zie een paar oplossingen/opties:

- vraag een urgentie aan bij de gemeente (van je studie) en schrijf je zsm in voor een (jongeren)woning. Er zijn ook gewone huurflatjes, speciaal voor jongeren tot 23/27/29. In ieder geval in mijn regio.

- zoek op kamernet.nl en kamertje.nl naar een kamer waar de hond mee mag.

- wijs je moeder op haar zorgplicht voor jou: tot je 21e levensjaar is ze financiëel verantwoordelijk voor je. Dus als jij schulden opbouwt, kan een deurwaarder (ook) bij haar aankloppen.

- en last but not least: misschien heb je iets aan dit verhaal.
Alle reacties Link kopieren
We hebben nu een gigantische ruzie over de hond.

Ze wilt hem morgen komen halen. Ik gaf direct al aan dat dit no way gaat gebeuren. Ik zorg niet goed voor hem omdat ik het de afgelopen 2 dagen druk had. En dat is zo, maar als het aan haar had gelegen had hij allang dood geweest.



Maar ik vond het dus oké, als ze het inderdaad zo zielig vind als hij alleen zit wil ik hem woensdagochtend best naar haar toe brengen, Woensdag heb ik een lange dag school, dus nou.. prima. Ik benadrukte alleen nog wel even dat ik hem 's avonds dan weer ophaal. Maar nee, hij zou voortaan bij haar blijven omdat het haar hond is, en zij hem betaald heeft.. Ten eerste vertrouw ik haar voor geen meter, ten tweede, toen ik de beslissing maakte om hier te blijven wonen om voor hem te blijven zorgen, heeft zij tegen mij gezegd dat het dan mijn verantwoording is, en ze er niets meer over wilt horen. Morgen ben ik weg, dus dan zal ze hem vast wel komen halen. Ik word echt gek als ze hem echt laat inslapen!!



Dit gaat ook alleen om die rot oven en fornuis. Het gaat haar helemaal niet om de hond. Ze weet dat de enige manier waarop ze mij kan pakken door de hond is.
Baasje zoeken voor hond. Zelf op kamers gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dan ga je morgen niet weg, en zoek je morgen naar opvang voor je hond zodat je rust hebt, en zou echt kijken welke maatregelen je kan nemen tegen je moeder.



en ik zou ook even meteen morgen andere sloten op je deur laten zetten etc... tijd voor actie !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven