Ruzies niet uitpraten

16-01-2017 08:32 200 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend was het weer zover; gigantische ruzie gehad met man. Het kwam helaas zelfs zover dat hij een meubelstuk sloopte uit drift. Wat er daarna gebeurt is altijd hetzelfde liedje. Ik wil de ruzie uitpraten, hij niet. Hij gebruikt eerst een aantal dagen de silent treatment en gaat daarna over tot de orde van de dag.



Ik pik dat niet meer. Heb ik veel te lang wel gedaan, meer dan 20 jaar. Dom van mij. Wat er als klap op de vuurpijl gebeurt is dat hij terwijl de ruzie niet uitgepraat is wel sex wilt. Ik kan dat dus niet. Voor hem weer reden om het slachtoffer uit te gaan hangen. Maar ik kan geen sex hebben met iemand die de dag ervoor volledig door het lint is gegaan, onze kinderen bang heeft gemaakt want die waren er bij, enz.



Ik heb vanmorgen aangegeven dat dit niet door kan gaan en dat er gepraat moet worden. Desnoods met een derde erbij. Hij begrijpt niet waar ik het over hebt. En dat vind ik nog het meest schokkende; hij begrijpt werkelijk niet dat ik hier "zo zwaar" over doet.



Ik vind zijn gedrag niet normaal. Hij wel want; er werden dingen gedaan tegen zijn wil. Zijn wil......dat is waar het altijd om draait. Maar we leven in een huis met 4 personen ( 2 kinderen). Met ieder een eigen wil.



Mijn grote aandeel hierin is dat ik al 20 jaar dit gedrag gepikt heb. Altijd toegeven voor de lieve vrede. Dit keer gaf ik niet toe en dat resulteerde in een compleet flippen van zijn kant en het slopen van een meubelstuk. Bizar.....
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
wat is je vraag precies?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zijn gedrag ook niet normaal en ik zou ook een derde inschakelen

Rot voor je
Alle reacties Link kopieren
Dat jij dit überhaupt 20 jaar lang hebt volgehouden vind ik al knap in de trieste zin.

Bereid je wel voor op zware tijden, hij is heel lang niet anders gewend dan dat zijn wil wet is.

Sterkte in ieder geval.
Denk je dat zoiets uitgepraat kan worden? Volgens mij heb je een ernstiger probleem.
Alle reacties Link kopieren
Welke dingen werden er dan gedaan tegen zijn wil?
Alle reacties Link kopieren
Wiens wil ging er dan voor, dat hij zo boos werd ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat je man doet, is inderdaad niet normaal. Je hebt groot gelijk dat je het niet accepteert, misschien kan een derde daar inderdaad bij helpen.....
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je voor jezelf opkomt! Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn. Maar het lijkt me voor hen ook geen gezonde leefomgeving. Daarnaast is het een goed idee om met iemand erbij te gaan praten als je de relatie met hem wil voortzetten. Zeker als hij last heeft van agressie. En als hij daar geen zin in heeft, weet je eigenlijk al genoeg. Maar het is sowieso een goed idee om hierover verder te praten met een psycholoog of tussenpersoon. Die kan je misschien helpen hoe hier mee om te gaan. Ik zou zelf niet zitten te wachten op zo'n man. Maar ik snap dat het lastig is als je al 20 jaar in deze situatie zit. Knap dat je eindelijk inziet dat het niet langer zo door kan gaan.En het is nooit te laat om voor jezelf en je kinderen te kiezen. Zet hem op! Heel veel liefs.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie dingen uit gaan praten zul je zijn gevoel ( dat er dus vaak iets tegen zijn zin in gebeurt ) ook serieus moeten nemen en niet weg moeten wuiven met een " hoor eens, we zijn nou eenmaal met zijn vieren,.... " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Ik zie dat na twintig jaar niet veranderen. Hij heeft twintig jaar gedacht dat hij okee was maar jij een vervelende bloedtrekkende zeurzeikerd met heel veel andere mankementen (veronderstel ik). Nu blijkt dat jij ook op hem wat aan te merken hebt. Ik zie hem niet in therapie gaan en veranderen voor jou. Dat zou hem te min zijn.



Maar mocht je nog langer bij hem willen blijven dan zou ik dat wel eisen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als hij het nu niet ziet, na 20 jaar. Dan vraag ik me af of hij het nog wel gaat zien.
Sorry maar een meubelstuk kapot slaan uit woede waar jullie kinderen bij waren vind ik echt niet kunnen, dat geeft de kinderen geen veilig gevoel.

Mijn vader sloeg vroeger alles kort en klein (inclusief mij)en dat heeft diepe wonden gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Goed. En nu het hele verhaal graag: wat is jouw echte aandeel hierin? Snoer jij hem in ruzies zoveel en zo snel mogelijk zijn mond waardoor hij het gevoel heeft dat hij zich niet bij je kan uiten? Heeft hij het gevoel niet door jou te worden gehoord waardoor hij wel woedend MOET worden om je aandacht en respect te krijgen? Je klinkt als een moeilijk vrouwtje die snel gebekt is en snel commentaar op je man levert, projecteert op hem en kruipt zelf in de slachtofferrol door te zeggen dat je er al 20 jaren onder lijdt etc etc. Als hij na 20 jaar iets sloopt zal het van pure frustratie zijn, door jou. Niet andersom hoor.
Alle reacties Link kopieren
En zo te horen is je man het constant maar alles uit moeten praten met jou gewoon zat, beu. Waarom moet je als vrouw op alle slakken nog eens zout gaan leggen om je gram te halen. Mannen zijn niet zo moeilijk en maken uit zichzelf weinig ruzie. Het wordt meestal veroorzaakt omdat vrouwen maar blijven klagen en ontevreden zijn. Waarschijnlijk wil jij achteraf alleen maar praten om je gelijk te halen en het laatste woord te hebben. Voor hem hoeft dat niet en is het gewoon goed verder. Wees blij dat hij überhaupt nog seks met jou wil btw..als je zo doorgaat zoekt hij straks een ander op waar hij rust vindt.

Denk dat hij zich erg ondergesneeuwd voelt door je, en dat je te weinig aandacht voor zijn behoeftes en gevoelens toont.
Alle reacties Link kopieren
Waarover hadden jullie precies ruzie?
Alle reacties Link kopieren
Wat een aannames KennyBee...
quote:KennyBee schreef op 16 januari 2017 @ 10:32:

Goed. En nu het hele verhaal graag: wat is jouw echte aandeel hierin? Snoer jij hem in ruzies zoveel en zo snel mogelijk zijn mond waardoor hij het gevoel heeft dat hij zich niet bij je kan uiten? Heeft hij het gevoel niet door jou te worden gehoord waardoor hij wel woedend MOET worden om je aandacht en respect te krijgen? Je klinkt als een moeilijk vrouwtje die snel gebekt is en snel commentaar op je man levert, projecteert op hem en kruipt zelf in de slachtofferrol door te zeggen dat je er al 20 jaren onder lijdt etc etc. Als hij na 20 jaar iets sloopt zal het van pure frustratie zijn, door jou. Niet andersom hoor.



Niemand hoeft toch zo boos te worden dat hij/zij zichzelf verliest en daardoor een meubelstuk kapot moet maken, in het bij zijn van zijn/haar eigen kinderen.

Ik vind het echt niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:KennyBee schreef op 16 januari 2017 @ 10:50:

En zo te horen is je man het constant maar alles uit moeten praten met jou gewoon zat, beu. Waarom moet je als vrouw op alle slakken nog eens zout gaan leggen om je gram te halen. Mannen zijn niet zo moeilijk en maken uit zichzelf weinig ruzie. Het wordt meestal veroorzaakt omdat vrouwen maar blijven klagen en ontevreden zijn. Waarschijnlijk wil jij achteraf alleen maar praten om je gelijk te halen en het laatste woord te hebben. Voor hem hoeft dat niet en is het gewoon goed verder. Wees blij dat hij überhaupt nog seks met jou wil btw..als je zo doorgaat zoekt hij straks een ander op waar hij rust vindt.

Denk dat hij zich erg ondergesneeuwd voelt door je, en dat je te weinig aandacht voor zijn behoeftes en gevoelens toont.
Alle reacties Link kopieren
quote:KennyBee schreef op 16 januari 2017 @ 10:50:

En zo te horen is je man het constant maar alles uit moeten praten met jou gewoon zat, beu. Waarom moet je als vrouw op alle slakken nog eens zout gaan leggen om je gram te halen. Mannen zijn niet zo moeilijk en maken uit zichzelf weinig ruzie. Het wordt meestal veroorzaakt omdat vrouwen maar blijven klagen en ontevreden zijn. Waarschijnlijk wil jij achteraf alleen maar praten om je gelijk te halen en het laatste woord te hebben. Voor hem hoeft dat niet en is het gewoon goed verder. Wees blij dat hij überhaupt nog seks met jou wil btw..als je zo doorgaat zoekt hij straks een ander op waar hij rust vindt.

Denk dat hij zich erg ondergesneeuwd voelt door je, en dat je te weinig aandacht voor zijn behoeftes en gevoelens toont.
Alle reacties Link kopieren
Het zou kunnen dat met een derde persoon erbij hij wel in staat is om jouw klaagzang aan te horen en uitgebreid in alle details zijn fouten, zwakheden, ongelijk en onvolkomenheden nog een keer breed uitgemeten te krijgen. Je hebt nu eenmaal een man gekozen die mentaal niet zo sterk is dat hij zijn problemen onder woorden kan brengen op een manier die voor jouw te begrijpen is, wat resulteert in een fysieke uitbarsting van ongemak. Dat werkt niet, dat weet je nu wel. Dus nu een duidelijk ultimatum stellen, binnen zoveel dagen samen naar een bemiddelaar of je verbreekt de relatie en mag hij het huis uit.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Vrije interpretatie:

Er is een meningsverschil, jullie praten erover maar hij voelt zich niet gehoord en gefrustreerd en sloopt een meubelstuk. Terwijl hij zich zo voelt wil jij het uitpraten terwijl hij eerst moet afkoelen (silent treatment). Als hij afgekoeld is wil hij het uitpraten met goedmaakseks. Daar heb je iets mee of niets mee, jij niets dus. En uiteindelijk komen jullie geestelijk en lichamelijk dus niet bij elkaar en dient het volgende incident zich aan.



Als je nu eerst eens gaat werken aan het gehoord voelen is de rest niet meer aan de orde en komen jullie geestelijk wel bij elkaar waardoor het lichamelijke ook geen issue meer is.
Alle reacties Link kopieren
Verder goed geslapen KennyBee?
Alle reacties Link kopieren
Of ben je de man van TO?
Alle reacties Link kopieren
De ruzie ging over iets wat 1 van de kinderen betrof. Niks ernstigs, ze wilde een uiterlijke verandering zal ik maar zeggen .



Gelukkig komen de geweldsuitbarstingen zelden voor. In al de voorgaande jaren is dat nog maar 1x eerder voorgekomen. 8 jaar geleden ofzo voor het laatst.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven