Samenblijven uit gewoonte?

20-11-2015 13:30 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik zou hier graag even mijn verhaal doen.

Ik ben 28 jaar en ondertussen 9 jaar samen met mijn vriend. We zijn heel jong samen gekomen. Op dat moment was ik een heel onzeker persoon en had nood aan een stabiele relatie.

De jaren gingen verder, onze relatie was OK maar we hadden amper raakvlakken. We gaan wel samen op vakantie of eens weg met vrienden en dit is altijd wel gezellig.

Ik heb doorheen de jaren nooit echt een 'vervuld' gevoel gehad in mijn relatie. Ik ging altijd buiten mijn relatie op zoek naar uitdagingen. Ik heb mijn vriend zo tot 3 maal toe bedrogen (en geen one-night stands maar langduriger...).

Op dit moment hebben we samen een appartementje gekocht maar ik heb een enorme schrik om hier samen met hem in te trekken.

Hetgeen mij tegenhoudt om de relatie te verbreken is dat hij nog steeds in mij zijn ideale vrouw ziet. Hij is dan ook een perfecte man.. lief, zorgzaam en alles wat je jezelf maar kan wensen. Langs mijn kant zijn de gevoelens weg, maar is het dan de moeite om iemands hart te breken, de wereld van deze persoon totaal stuk te slaan om mijn eigen geluk te volgen?

Misschien moet ik wel settelen, met een goede man die mij doodgraag ziet (uit angst hem in een zwart gat te laten vallen). Of neem ik het risico om hem te kwetsen maar dat hij dan hopelijk een vrouw tegenkomt die hem wel verdient en apprecieert zoals hij is?

Ik heb het zo lang laten aanslepen dat ik bang ben dat hij zonder mij misschien nooit nog een toekomst met vrouw en kinderen zou krijgen (wat hij graag wilt en ook absoluut recht op heeft).



Wat denken jullie hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Vals om dan wel eerst samen een huis te kopen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je hebt zijn hart al gebroken. Je moet hem dat alleen nog even vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk zijn naar hem. Het zal hem verdriet doen, jazeker, maar hij is beter af met iemand die echt met hem iets wil opbouwen dan iemand die uit gemakzucht maar door hobbelt zonder het echt met hem te willen.



Ja, hij zal in een diep gat vallen. Maar het is uiteindelijk beter voor hem om daar uit te klimmen en dan een vrouw tegen te komen die wel eerlijk is naar hem.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Waarom stel je niet een open relatie voor?
Alle reacties Link kopieren
Okeeee dan .......Waar te beginnen?



Nou, als je met deze relatie doorgaat, gaat het vanzelf een keer mis. Het is ronduit asociaal dat je hem aan het lijntje houdt, want dat doe je. Hij verdient iemand die wel gek op hem is. En jij verdient het om een relatie te hebben die wel op liefde is gebaseerd. Je vergooit je eigen geluk en je leven als je bij hem blijft. Je zal erg ongelukkig worden (als je dat niet al bent).



Dus ik zou nu maar even door de zure appel heen bijten en er een punt achter zetten.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriend verdient beter. Hij verdient een vrouw die 100% voor hem gaat. Een vrouw die van hem houdt.



Het niet uitmaken is voor hem vele malen erger dan het wel uitmaken.
Jeetje, waar ben jij mee bezig zeg! Jouw vriend leeft in een leugen. Wordt het niet eens tijd dat je eerlijk tegen hem bent??



En waarom zou hij, na jou, geen vrouw meer krijgen? Rare gedachte van jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 20 november 2015 @ 13:32:

Vals om dan wel eerst samen een huis te kopen.Klopt! Heb het veel te ver laten komen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Isabella87 schreef op 20 november 2015 @ 13:39:

[...]





Klopt! Heb het veel te ver laten komen...Ja, en dan nu ook zo flink zijn om op de blaren te gaan zitten.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Alle reacties Link kopieren
Wow wat een barmhartige Samaritaan vind je jezelf he? Want je vindt jezelf zo geweldig en hem zo'n zielige loser, want als jij bij hem weggaat dan kan hij niemand anders meer vinden. En ondertussen ga je natuurlijk wel vreemd, want je mist de spanning en vlinders. Maar dat doe je allemaal voor hem. Zoiets?

Nou, hij heeft jou niet nodig hoor voor het huisje boompje beestje. Sterker nog hij is beter af zonder jou, zodat hij snel kan settelen met een meid die hem wel verdient.

Als je enig respect hebt voor hem, maak je het zsm uit.
quote:Isabella87 schreef op 20 november 2015 @ 13:39:

[...]





Klopt! Heb het veel te ver laten komen...Heel egoïstisch van jou.
Alle reacties Link kopieren
Wees eerlijk tegen je vriend en gun hem de kans om iemand te vinden die echt van hem houdt.
Waarom zou hij na jou geen toekomst met een andere vrouw meer kunnen hebben?
quote:BridgetteDubois schreef op 20 november 2015 @ 13:33:

Je hebt zijn hart al gebroken. Je moet hem dat alleen nog even vertellen.Dit dus
Alle reacties Link kopieren
Met betrekking tot die woning: Stop daarmee voordat je er teveel geld in hebt geïnvesteerd. En laat je aanspraak er op varen en ga je eigen woning zoeken. Of doe dat omgekeerd afhankelijk wie voor de lasten van de volledige hypotheek moet gaan opdraaien.



Al denk ik dat jij degene moet zijn die al deze extra lasten maar even moet gaan dragen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Gun hem een leuke dame en wees eerlijk wat je hebt gedaan. Denk dat je dan geen "schrik" meer moet hebben om met hem te gaan samenwonen..
Dus dat...
Alle reacties Link kopieren
Of ga gewoon praten met hem want 9 jaar is niet niks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 20 november 2015 @ 13:43:

Waarom zou hij na jou geen toekomst met een andere vrouw meer kunnen hebben?



Omdat hij tegen mij zegt dat hij al bijna 30 is, niemand anders dan mij wilt...

Heb schrik dat hij in een diep gat gaat vallen waardoor hij zijn zelfvertrouwen gaat verliezen.
Maar ik denk niet dat hij jou nog steeds wil als je hem verteld over je affaires. Respectloos.
quote:Isabella87 schreef op 20 november 2015 @ 13:49:

[...]





Omdat hij tegen mij zegt dat hij al bijna 30 is, niemand anders dan mij wilt...

Heb schrik dat hij in een diep gat gaat vallen waardoor hij zijn zelfvertrouwen gaat verliezen.

Schat, daar komt hij heus wel over heen. Er zijn meer leuke vrouwen op de aarde, overschat jezelf niet zo.

Haal hem zo snel mogelijk uit die droom, dan kan hij kiezen of hij je wilt blijven delen met andere mannen.
Alle reacties Link kopieren
Wat kansloos ben jij.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
3x bedrogen??? Maak het uit en gun hem een liefdevolle vriendin die wel 100% voor hem gaat!

Tuurlijk zal hij er eerst kapot van zijn,maar daar komt hij echt overheen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil een toekomst met vrouw en een gezin. Die kans moet je hem dan ook geven. Niet door bij hem te blijven, maar door weg te gaan.



Met jou zal hij dat harmonieuze gezin niet krijgen. Kinderen trekken een zware wissel op je relatie en de kans dat jullie relatie dat niet overleeft is heel erg groot. Er is veel liefde en betrokkenheid bij elkaar nodig om een gezin te bouwen en te behouden. En dat is er niet bij jou.
quote:Isabella87 schreef op 20 november 2015 @ 13:49:

[...]





Omdat hij tegen mij zegt dat hij al bijna 30 is, niemand anders dan mij wilt...

Heb schrik dat hij in een diep gat gaat vallen waardoor hij zijn zelfvertrouwen gaat verliezen.



Oh, dat zal misschien wel gebeuren ja, maar uiteindelijk krabbelt ie echt wel weer op.

Nu ontneem je hem die kans bij voorbaat al. Hij denkt in jou de ideale vrouw te hebben, terwijl jij intussen vrolijk drie (!) affaires bent begonnen. Waar hij, neem ik maar even aan, niks van weet?

Realiseer je je dat jullie leven één grote leugen is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven