Scheiden door geaardheid?

19-09-2016 15:10 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het gevaar hier helemaal afgebrand te worden, wil ik toch even mijn verhaal kwijt.



Al enkele maanden voelde ik mij niet meer aangetrokken tot mijn man. Ook niet tot andere mannen.

Tot ik opeens gevoelens kreeg voor een vriendin van me. Ik weet al heel lang dat ik bi ben, maar nu begon het me plots duidelijk te worden dat ik eigenlijk helemaal niet meer op mannen val. Uiteindelijk vorige week opgebiecht aan mijn man, ik wou uit elkaar. We hebben een zoon van bijna 4, ik wil het hem niet aandoen om gescheiden ouders te hebben, maar ik kan toch niet meer mijn leven delen met een man terwijl ik op vrouwen val?



Zowel ik als mijn man hadden het er moeilijk mee, ik hou immers wel nog wel van hem, maar niet meer op die manier. Mijn man stelde toen voor om toch bij elkaar te blijven. Ik ben hier in mee gegaan, maar hem wel duidelijk gemaakt dat het geen echte relatie meer is, meer broer-zus relatie.



Nu wonen we nog samen, we kunnen goed overweg met elkaar, maar ik ben ook wel bang dat er bij hem valse hoop blijft spelen. Ik weet ook niet hoe lang we dit kunnen volhouden. Vroeg of laat zullen we toch "echt" uit elkaar moeten.

Ik vind het een moeilijke en rare situatie voor het ogenblik, we wonen samen, slapen in hetzelfde bed, maar er is gewoon niets anders meer. Hoe moet dit nou verder?
Alle reacties Link kopieren
Dat is nogal een (aparte) situatie. Ik zou overwegen om een relatietherapeut in arm te nemen om hier zonder kleerscheuren uit te komen.
Alle reacties Link kopieren
Beetje eh.. bijzonder verhaal. Wat denk je zelf hoe dit verder moet? Praten jullie nog wel met elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Ja we praten nog wel. Ik probeer soms wel wat meer afstand te nemen, wat alleen weg te gaan, maar hij zit voor mijn gevoel nog erg in "relatie-modus". Als ik probeer te praten over misschien binnen enkele maanden apart te wonen, of dat het nooit meer hetzelfde zal worden als vroeger, antwoord hij altijd vaag met iets als "we zien wel".
Alle reacties Link kopieren
Dus je bent van bi naar lesbisch gegaan bedoel je? Of ben je mss zo verliefd op die vriendin dat je überhaupt geen andere personen aantrekkelijk meer vindt?
quote:Frizz schreef op 19 september 2016 @ 15:14:

Dat is nogal een (aparte) situatie. Ik zou overwegen om een relatietherapeut in arm te nemen om hier zonder kleerscheuren uit te komen.



Dit.



Hier je hart luchten, prima.

Maar verder zou ik professionele hulp inschakelen om tot de minst slechte oplossing te komen
Alle reacties Link kopieren
quote:Honingdropje79 schreef op 19 september 2016 @ 15:18:

Dus je bent van bi naar lesbisch gegaan bedoel je? Of ben je mss zo verliefd op die vriendin dat je überhaupt geen andere personen aantrekkelijk meer vindt?Ja ik ben nu eigenlijk lesbisch. Met die gevoelens voor die vriendin doe ik niets, ik ben niet van plan om van de ene relatie naar de andere te gaan. Andere vrouwen vind ik ook nog gewoon aantrekkelijk.
Waarom zou je afgebrand worden? Dat je lesbisch blijkt te zijn, is een goede reden om eventueel te gaan scheiden.

En inderdaad, zoek professioneel hulp voor beide.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik weet dat de reacties hier veelal niet mild zijn bij topics die gaan over scheiden icm kleine kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zie je voor je hoe dit gaat? Jullie in 1 huis en beide in de toekomst een andere relatie maar wel in 1 huis wonen.



Dus papa of mama is af en toe een nachtje weg om bij een nieuwe liefde te slapen?
Ik vind lesbisch zijn een hele goede reden om te scheiden. Soms duurt het gewoon een tijdje voor je daar helemaal uit bent. Hopelijk kan je in goede harmonie uit elkaar en vind jij alsnog de liefde van je leven.



Blijven is geen optie nu meer denk ik
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel dapper dat je eerlijk bent geweest. Natuurlijk is het jammer voor de kleine. Maar daarom hoef je jezelf niet weg te cijferen.

Zoek inderdaad een relatietherapeut. Al is het maar om in goede vrede uit elkaar te gaan. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het kind geweest in een dergelijke situatie. En mijn leven stond helemaal op zijn kop. Het voelde alsof alles instortte en de veilige, zekere achtergrond waar ik vandaan kwam, waar mijn leven op gebouwd was onder mijn voeten vandaan zakte. Fijn voor mijn ouder die nu diens 'echtere' leven kon gaan leven, maar mijn leven stond op zijn kop. Ik had ook geen andere oplossing voor mijn ouder geweten, want blijven samenleven met je partner, zoals jij nu doet is op langer termijn natuurlijk ook niet houdbaar. Ik had gewild dat mijn ouder dat allemaal bedacht had voor diegene trouwde en kinderen kreeg, want eerlijk gezegd vind ik dat er een zooitje uit voort is gekomen.

Maar goed, dat is mijn oud zeer.

Veel succes met je nieuwe leven.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Je geaardheid is toch je geaardheid, je wordt toch opeens geen hetero wanneer je homo bent, of lesbisch wanneer je bi bent



Je bent uitgekeken op je partner, dat kan. Maar ga je problemen in je huwelijk niet voor een oplossing zoeken buiten je huwelijk. Je situatie is echt niet anders dan wanneer een hetero vrouw zich niet meer aangetrokken voelt tot haar partner en dan opeens tot een andere man (Aziaat, dik, groot, ouder/jonger) wel aangetrokken voelt.



Je hebt ooit voor hem gekozen en samen een kind gekregen. Het lijkt me verstandig om eerst eens in relatietherapie te gaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je helemaal. Als je geen gevoelens meer hebt, en ook echt zeker weet dat dit niet meer gaat terugkomen, is het misschien het beste om uit elkaar te gaan.

Natuurlijk zonde voor jullie zoon, maar het hoeft geen vechtscheiding te worden. Misschien is het juist ook beter om mama weer gelukkig te zien, dan een niet zo blije mama en papa..



Een therapeut kan hier veel bij helpen. Zowel voor jou als je man. Het kan helpen om zijn begrip te vergroten, zodat alles wel 'goed' verloopt. In ieder geval heel veel succes
say what?
quote:Monatala schreef op 19 september 2016 @ 15:41:

Ik ben het kind geweest in een dergelijke situatie. En mijn leven stond helemaal op zijn kop. Het voelde alsof alles instortte en de veilige, zekere achtergrond waar ik vandaan kwam, waar mijn leven op gebouwd was onder mijn voeten vandaan zakte. Fijn voor mijn ouder die nu diens 'echtere' leven kon gaan leven, maar mijn leven stond op zijn kop. Ik had ook geen andere oplossing voor mijn ouder geweten, want blijven samenleven met je partner, zoals jij nu doet is op langer termijn natuurlijk ook niet houdbaar. Ik had gewild dat mijn ouder dat allemaal bedacht had voor diegene trouwde en kinderen kreeg, want eerlijk gezegd vind ik dat er een zooitje uit voort is gekomen.

Maar goed, dat is mijn oud zeer.

Veel succes met je nieuwe leven. dat vind ik oprecht vreselijk

Maar zoals je zelf zegt: een andere oplossing is er ook niet echt.

En sommigen dingen weet je gewoon echt niet van te voren.

Niemand zal dit zo gewild hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Monatala schreef op 19 september 2016 @ 15:41:

Ik ben het kind geweest in een dergelijke situatie. En mijn leven stond helemaal op zijn kop. Het voelde alsof alles instortte en de veilige, zekere achtergrond waar ik vandaan kwam, waar mijn leven op gebouwd was onder mijn voeten vandaan zakte. Fijn voor mijn ouder die nu diens 'echtere' leven kon gaan leven, maar mijn leven stond op zijn kop. Ik had ook geen andere oplossing voor mijn ouder geweten, want blijven samenleven met je partner, zoals jij nu doet is op langer termijn natuurlijk ook niet houdbaar. Ik had gewild dat mijn ouder dat allemaal bedacht had voor diegene trouwde en kinderen kreeg, want eerlijk gezegd vind ik dat er een zooitje uit voort is gekomen.

Maar goed, dat is mijn oud zeer.

Veel succes met je nieuwe leven.Dit was ook het eerste waar ik aan dacht.. Wat een verdrietige situatie voor ieder, en vooral man en kind.
Alle reacties Link kopieren
Misschien denkt je man dat je gevoelens midlife-achtige sprongen zijn? En zoiets heeft van: laat maar waaien.



En anders gelijk weggaan bij je man en hem niet zo toch stille hoop geven. Zijn liefde voor jou is niet veranderd. Je bent niet vreemd gegaan oid, dus voor hem is het niet zo'n big deal en hoopt ie dat het verdwijnt.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 19 september 2016 @ 15:19:

[...]





Dit.



Hier je hart luchten, prima.

Maar verder zou ik professionele hulp inschakelen om tot de minst slechte oplossing te komenZou ik inderdaad zeker doen, pijnlijk is het toch wel en dan heb je wat aan een buitenstaandersblik.
Go green, fuck a vegetarian
Alle reacties Link kopieren
Er zijn relaties in alle soorten en samenstellingen. Even een beetje buiten de "hoeksteen van de samenleving"-box denken.

Bijvoorbeeld:

- een relatie waarbij jullie wat losse dates hebben

- een relatie waarbij jij of je man een deel van de week bij een ander woont omdat er iets meer is gegroeid dan een leuke date

- een relatie waarbij jullie kind in het huis blijft wonen en jullie om-en-om in het huis van jullie zoontje wonen en misschien soms nog samen bij jullie zoontje slapen om toch nog een gezinsleven te hebben



Jullie kind heeft het iig niet nodig dat jullie een seksleven met elkaar hebben. Dat jullie zo lang mogelijk met z'n drietjes een gezin zijn, wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 19 september 2016 @ 16:04:

Er zijn relaties in alle soorten en samenstellingen. Even een beetje buiten de "hoeksteen van de samenleving"-box denken.

Bijvoorbeeld:

- een relatie waarbij jullie wat losse dates hebben

- een relatie waarbij jij of je man een deel van de week bij een ander woont omdat er iets meer is gegroeid dan een leuke date

- een relatie waarbij jullie kind in het huis blijft wonen en jullie om-en-om in het huis van jullie zoontje wonen en misschien soms nog samen bij jullie zoontje slapen om toch nog een gezinsleven te hebben



Jullie kind heeft het iig niet nodig dat jullie een seksleven met elkaar hebben. Dat jullie zo lang mogelijk met z'n drietjes een gezin zijn, wel.



Dat was ook in eerste instantie het voorstel van mij naar mijn man toe. Samen blijven wonen, maar dan wel met het idee te mogen daten met anderen. Dat zag hij eerst niet zitten, vandaar dat ik toen overging naar toch maar uit elkaar gaan.



Na enkele dagen wou hij toen toch weer "samenzijn", maar dan toch met de toestemming om te daten.

Dat is dus momenteel het soort relatie waar we nu in zitten, maar ik weet niet of dit op langere termijn zal blijven werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken, elke nacht naast mijn broer in het tweepersoonsbed.

Waarom ben je in deze constructie meegegaan? Volgens mij wil elke vezel in jouw lijf gewoon scheiden.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 19 september 2016 @ 16:19:

Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken, elke nacht naast mijn broer in het tweepersoonsbed.

Waarom ben je in deze constructie meegegaan? Volgens mij wil elke vezel in jouw lijf gewoon scheiden.



Omdat ik mijn man geen verdriet wil doen. Omdat ik mijn zoon hem zijn beide ouders gun. Omdat ik het verschrikkelijk vind om het gezin uit elkaar te halen. Ik ben verandert, zij niet.

Ik vind het ook niet ideaal, altijd nog naast elkaar in bed, wetende dat hij meer wil, maar dat ik het hem ook niet kan geven.

Ik zou graag wat meer afstand creëren, maar hoe.
Tenzij je nooit verliefd op je man bent geweest en je jezelf hebt voorgelogen betwijfel ik of je van bi naar lesbisch bent gegaan.

Het kan natuurlijk wel dat de koek gewoon op is tussen jullie twee en je gewoon minder snel tot een man voelt aangetrokken dan tot een vrouw. Dan is alleen een scheiding iets minder 'goed te praten' voor je gevoel dan dat je ineens 100% lesbisch bent.
Alle reacties Link kopieren
Wat een puinhoop. Vooral voor jullie zoontje. Denk vooral aan hem als je hier een oplossing voor gaat zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven