scheiden is een hype?

24-08-2013 15:51 89 berichten
Ik lees hier zo veel topics die samenhangen met een scheiding.



Is het een hype dat scheiden?



Worden mensen er nu echt gelukkiger van?

En is het niet een erg onderschat probleem dat het voor de kinderen niet uitmaakt? Zijn er echt kinderen die er totaal ongeschonden uitkomen?



Zouden er in de volgende generatie -wanneer de vraag op de invloed van echtscheidingen en de gevolgen van co-ouderschap pas echt bewezen kunnen worden- er nog zoveel echtscheidingen plaats vinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen: maak er een afstudeeronderzoek van

Denk niet dat je hier een goed antwoord gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
O, je ziet hier trouwens ook buitengewoon veel zwanger-door-de-pil, zeldzame ziekten enz enz. Dat komt omdat de meeste mensen een topic openen als er een probleem is, de rest heeft dat niet nodig, want alles gaat goed. Dus die hoor je ook weinig.
Alle reacties Link kopieren
Als ik in mijn omgeving/vriendenkring kijk is het 50/50. Ja het lijkt wel een hype.

Ik denk dat de betrokken kinderen er wel iets aan overhouden, leuk is het namelijk niet
Alle reacties Link kopieren
Tja, een topic met als titel "wij blijven bij elkaar" zul je inderdaad niet gauw tegenkomen.



Dit is een forum en mensen willen hun sores van zich afschrijven of ervaringen delen. Aangezien dit een relatiepijler is lijkt het mij dat je dit soort topics hier dus veelvuldig tegenkomt. Daarom is het absoluut geen hype, ik ben het daar dus niet mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Scheiden is toch geen nieuw verschijnsel? Bestaat al jaren en is volgens mij ook vrij veel onderzoek naar gedaan.



Daarbij zal de ene scheiding de andere niet zijn, dus ik denk niet dat je echt antwoorden gaat krijgen op je algemene vragen.
Maar niet alleen hier lees je er veel over.

Het lijkt wel alsof mensen tegenwoordig niet meer willen investeren in hun relatie, of ervoor willen vechten.

Alsof ze te snel vluchten voor problemen, vaak ook in een opwelling of door ontevredenheid.

Het gras is altijd groener aan de andere kant.

Komt dit omdat ze bij anderen, gescheiden mensen in hun omgeving, zien dat het ook voordelen kan hebben, dat men nu sneller tot scheiding overgaat?

En denken al die mensen wel goed na over de gevolgen voor hun kinderen.

Er wordt zo gemakkelijk geroepen dat kinderen flexibel zijn. Maar is dit wel zo?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof wel dat kinderen er meer last van hebben dan vaak wordt gesteld. Ik merk het in mijn werk, studenten (circa 16 jaar) van gescheiden ouders, je pikt ze er toch snel uit. Vaker afwezig, resultaten die achteruit gaan, gedrag in de klas. Dus dat kinderen hier geen last van zouden hebben is in mijn ogen niet waar.
quote:zevanja schreef op 24 augustus 2013 @ 16:12:

Ik geloof wel dat kinderen er meer last van hebben dan vaak wordt gesteld. Ik merk het in mijn werk, studenten (circa 16 jaar) van gescheiden ouders, je pikt ze er toch snel uit. Vaker afwezig, resultaten die achteruit gaan, gedrag in de klas. Dus dat kinderen hier geen last van zouden hebben is in mijn ogen niet waar.

Bij het in kaart brengen en het volgen van criminele jeugdbendes blijkt ook vaak dat het merendeel van deze pubers en jongvolwassenen afkomstig is uit gebroken gezinnen.



Verder merk ik bij vrienden die uit gebroken gezinnen komen dat zij op volwassen leeftijd vaak moeilijker een relatie durven aangaan, veel twijfelen over zichzelf en minder vertrouwen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Een hype? Ja joh, laten we lekker hip doen en massaal geld weggooien aan scheidingen, want dat is namelijk een hele dure actie. De nieuwste trend om te laten zien dat je geld had ofzo?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Het aantal scheidingen was voor de crisis veel hoger. In 2008, 2009 en 2010 is er veel minder gescheiden maar inmiddels willen mensen niet meer wachten tot de crisis voorbij is. Wellicht dat er een inhaaleffect ontstaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat "Abercrombie' de nieuwste hype was.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Die scheidings-"hype" is niets nieuws. Toen mijn ouders gingen scheiden (begin jaren tachtig) werd er ook al driftig geroepen dat 'iedereen tegenwoordig maar ging scheiden als ze een scheet dwars zat'. Meestal door mensen die zelf een half jaar later ook in scheiding lagen.



Overigens heb ik het idee dat ik meer schade heb opgelopen van het beroerde huwelijk van mijn ouders dan van hun scheiding. Moet ik er wel bij zeggen dat er in de verste verte geen sprake was van een vechtscheiding: zodra ze niet meer getrouwd waren waren ze weer de beste maatjes . Ik denk dus dat het ook wel af hangt van de manier waarop de scheiding doorgang vindt.
quote:*nightsky* schreef op 24 augustus 2013 @ 16:38:





Bij het in kaart brengen en het volgen van criminele jeugdbendes blijkt ook vaak dat het merendeel van deze pubers en jongvolwassenen afkomstig is uit gebroken gezinnen.



Dat verbaast me niet: als 'iedereen' maar gaat scheiden is de kans dat wie dan ook uit een gebroken gezin komt inderdaad ontzettend groot. Dat zal voor bendeleden niet anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het wad toch zo dat augustus en september/oktober juist de maanden zijn dat er meer echtscheidingen worden aangevraagd.



Na een "gezellige" vakantie toch maar scheiden.

Dus nee geen hype maar meer seizoens gebonden
Het is misgegaan sinds de pil.
quote:Amand schreef op 24 augustus 2013 @ 16:54:

Het is misgegaan sinds de pil.Pcies. Zonder de pil zat jij nou nog gewoon gezellig bij je schooljuf en was alles pais en vree.
Alle reacties Link kopieren
Of 't een hype is weet ik niet. Ik denk dat mijn moeder wel teveel op zoek was naar iemand die verliefd op haar was, rozengeur en maneschijn, om een relatie met kinderen te kunnen hebben.



Uiteindelijk wilde ze eigenlijk het liefst weer zoals het was maar dat kan nu niet meer. Mijn vader wou dat altijd al.



En wij? Hm ja, allebei op ons 18e een eetstoornis, ik depressie, zusje paniekaanvallen, beide verlatingsangst en beide willen we alles 'jong'. Samenwonen, trouwen, kinderen. Een soort bezegelen van wat we niet geloven dat bestaat. Proberen het maar in te sluiten, zekerheid te creeeren, ook al bestaat die niet.

Dus zijn wij 'beschadigd'? Ja zou denken van wel ja.
Amand, het linkje in je motto doet het niet en ik ben zo nieuwsgierig wie die gitaarmevrouw nou is .
quote:dekleinekapitein schreef op 24 augustus 2013 @ 16:59:

Of 't een hype is weet ik niet. Ik denk dat mijn moeder wel teveel op zoek was naar iemand die verliefd op haar was, rozengeur en maneschijn, om een relatie met kinderen te kunnen hebben.



Uiteindelijk wilde ze eigenlijk het liefst weer zoals het was maar dat kan nu niet meer. Mijn vader wou dat altijd al.



En wij? Hm ja, allebei op ons 18e een eetstoornis, ik depressie, zusje paniekaanvallen, beide verlatingsangst en beide willen we alles 'jong'. Samenwonen, trouwen, kinderen. Een soort bezegelen van wat we niet geloven dat bestaat. Proberen het maar in te sluiten, zekerheid te creeeren, ook al bestaat die niet.

Dus zijn wij 'beschadigd'? Ja zou denken van wel ja.



Maar ben je dan beschadigd door de scheiding of door wat er aan vooraf ging?



Of zijn je ouders juist niet gescheiden? Dat kan ik eigenlijk niet zo goed zien aan je post, bedenk ik me net .
Sarah Silverman.



Youtube: fucking Matt Damon.
Alle reacties Link kopieren
quote:zevanja schreef op 24 augustus 2013 @ 16:12:

Ik geloof wel dat kinderen er meer last van hebben dan vaak wordt gesteld. Ik merk het in mijn werk, studenten (circa 16 jaar) van gescheiden ouders, je pikt ze er toch snel uit. Vaker afwezig, resultaten die achteruit gaan, gedrag in de klas. Dus dat kinderen hier geen last van zouden hebben is in mijn ogen niet waar.Onzin. Je weet toch niet hoe de kinderen zouden zijn geweest als de ouders wél bij elkaar zouden zijn gebleven? Die ouders zijn vast niet voor niets uit elkaar gegaan. Het gaat erom hoé de ouders ermee omgaan.
Alle reacties Link kopieren
In de residentiele jeugdzorg viel mij ook op dat de meeste ouders van de jongeren gescheiden waren.
Alle reacties Link kopieren
Zomaar wat linkjes naar wetenschappelijke artikelen omtrent dit onderwerp.



http://scholar.google.nl/ ... Abi4IHIDg&ved=0CDEQgQMwAA



Ik weet dat niemand ze leest hoor.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven