Scheiden, veel verdriet

23-08-2014 13:56 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas hebben mijn man en ik drie weken geleden besloten te gaan scheiden.



We zijn in totaal zes jaar samen geweest waarvan twee jaar getrouwd. De laatste jaren liep het al was moeizamer. Ik heb slecht in mijn vel gezeten door onzekerheid en hij werd steeds stiller en praten kwam er niet meer van. Daarnaast toonde hij heel weinig liefde naar mij toe, zeker de laatste acht weken waren echt een hel voor mij. Hij was in zichzelf gekeerd wist tegen iedereen te vertellen hoeveel hij van me hield en me niet kwijt wilde, maar hij liet mij niet meer toe. Op het eind was ik zo machteloos, hij wilde niets meer samen doen. Alleen maar op de bank hangen en tv-kijken. Verder niets en ik werd bozer en bozer. Uiteindelijk samen besloten dat het niet meer ging.



Maar zoveel pijn en verdriet nu. Huilen huilen en huilen.....

Verdriet om mijn huwelijk, maar ook om het missen van een maatje. Ik weet dat ik verder moet, maar vandaag bijvoorbeeld is dat heel erg moeilijk. Ik mis hem maar ben ook zo boos op hem dat hij niets heeft willen doen. Het was altijd geef het maar tijd en dan komt het wel goed maar ik kon niet meer. Ik ben iemand die liefde nodig heeft en er is niets zo erg als zoveel van iemand houden en dat je dan niets meer terug krijgt.



Heeft er iemand nog tips voor mij om hier doorheen te komen en verder te gaan met mijn leven?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tips voor je, maar geloof me, dit wordt beter. Intussen wens ik je veel sterkte.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Eet chocola.

Ik kan je de Cote d'Or met amandelen aanraden.

Huil uit.

Verwen jezelf.



En sterkte ermee.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Heel veel praten, helpt echt. Niet tegen het verdriet vechten. Door het te onderdrukken gaat het niet weg. Sta jezelf toe om te rouwen.
Alle reacties Link kopieren
Al eens aan relatietherapie gedacht of zeg ik nu iets heel geks?
Ach wat triest, logisch dat je veel verdriet hebt. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Huilen tot je tranen op zijn.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:koekkie schreef op 23 augustus 2014 @ 15:24:

Al eens aan relatietherapie gedacht of zeg ik nu iets heel geks?



TO schrijft dat ze boos is dat hij niets heeft willen doen, dus ik vermoed dat dit wel ter sprake is geweest...

Sterkte TO, heel rot voor je.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
er komt een dag dat je je iets beter voelt als de dag daarvoor.



zo gaat dat elke dag tot dat je op een dag de zon opeens weer ziet schijnen en je blij bent dat je aan een nieuw avontuur kan beginnen



en deze periode met liefde en een goed gevoel af kan sluiten .
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 23 augustus 2014 @ 14:03:

Eet chocola.

Ik kan je de Cote d'Or met amandelen aanraden.

Huil uit.

Verwen jezelf.



En sterkte ermee.allereerst TO sterkte! even over deze reactie... hoezo "eet chocola????" wat is dat toch met die vrouwen die maar chocola of ijs of uberhaupt emotie eten? wat in godsnaam bereik je daar dan mee behalve moddervet worden en vervolgens ook geen nieuwe vent aan de haak kunnen slaan...?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte toegewenst, uit ervaring weet ik hoe je je voelt.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Pinky



Op zo'n stupide reactie ga ik echt niet in.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Die met hazelnoot is trouwens ook heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Anouar



Die is opzekers ook niet te versmaden!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Tony Chocolonely met caramel en zeezout is mijn favoriet. En probeer verder soms een klein beetje afleiding te zoeken. Ga iets leuks doen met een vriendin. Shoppen of naar de kapper.

Even jezelf een nieuwe toffe look aanmeten geeft weer wat moed. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
TO, hier nagenoeg dezelfde situatie. Ook wij liepen de afgrond in en ontbrak het vermogen om te praten met elkaar. Het is nu bijna 4 weken geleden en de scherpe randjes zijn al wat aan het afslijten maar het kost veel tijd en energie. Wat mij helpt is veel nadenken, de tranen laten gaan als ze komen en ja....veel praten met lieve vrienden en familie en soms ook met ex.

Probeer afleiding te zoeken en misschien professionele hulp. Ik ga dit wel doen want ik weet dat ook in mijn issues heb en niet weer in herhaling wil vallen.



Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Bellatrix toch wel dus..:-)
Alle reacties Link kopieren
quote:koekkie schreef op 23 augustus 2014 @ 15:24:

Al eens aan relatietherapie gedacht of zeg ik nu iets heel geks?+1 Dat was ook de gedachte die bij mij opkwam...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Nog maar twee jaar getrouwd, en na acht iets moeizamere weken, en ondanks dat hij nog altijd van je houdt, wil je al uit elkaar gaan.



Min vraag is, waarom ben je destijds met hem getrouwd, terwijl je toen ook al vier jaar met hem samen was.
Alle reacties Link kopieren
quote:pinky8 schreef op 23 augustus 2014 @ 19:42:

[...]





allereerst TO sterkte! even over deze reactie... hoezo "eet chocola????" wat is dat toch met die vrouwen die maar chocola of ijs of uberhaupt emotie eten? wat in godsnaam bereik je daar dan mee behalve moddervet worden en vervolgens ook geen nieuwe vent aan de haak kunnen slaan...?



Want het allerbelangrijkste is natuurlijk een nieuwe vent aan de haak slaan. En van wat chocolade eten of 'troosteten' na een scheiding word je moddervet.



Sterkte TO.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Jij snapt t Doornroosje!
Ik snap pinky wel. Iemand heeft intens verdriet en vraagt om advies en dan krijg je 'eet chocola'.



Het leven is geen amerikaanse film ofzo.
Alle reacties Link kopieren
DeKenau Je verwoordt t precies zoals ik bedoelde.
Alle reacties Link kopieren
quote:danielle1982 schreef op 23 augustus 2014 @ 13:56:

Helaas hebben mijn man en ik drie weken geleden besloten te gaan scheiden.



We zijn in totaal zes jaar samen geweest waarvan twee jaar getrouwd. De laatste jaren liep het al was moeizamer. Ik heb slecht in mijn vel gezeten door onzekerheid en hij werd steeds stiller en praten kwam er niet meer van. Daarnaast toonde hij heel weinig liefde naar mij toe, zeker de laatste acht weken waren echt een hel voor mij. Hij was in zichzelf gekeerd wist tegen iedereen te vertellen hoeveel hij van me hield en me niet kwijt wilde, maar hij liet mij niet meer toe. Op het eind was ik zo machteloos, hij wilde niets meer samen doen. Alleen maar op de bank hangen en tv-kijken. Verder niets en ik werd bozer en bozer. Uiteindelijk samen besloten dat het niet meer ging.



Maar zoveel pijn en verdriet nu. Huilen huilen en huilen.....

Verdriet om mijn huwelijk, maar ook om het missen van een maatje. Ik weet dat ik verder moet, maar vandaag bijvoorbeeld is dat heel erg moeilijk. Ik mis hem maar ben ook zo boos op hem dat hij niets heeft willen doen. Het was altijd geef het maar tijd en dan komt het wel goed maar ik kon niet meer. Ik ben iemand die liefde nodig heeft en er is niets zo erg als zoveel van iemand houden en dat je dan niets meer terug krijgt.



Heeft er iemand nog tips voor mij om hier doorheen te komen en verder te gaan met mijn leven?



6 jaar samen, 2 jaar getrouwd en 8 weken echt ellende. Jullie houden nog steeds veel van elkaar. Heb je hem weleens gezegd:



" schatje, toen ik niet lekker in mijn vel zat en onzeker was stond jij voor me klaar. Daar ben ik zo dankbaar voor. Nu jij niet lekker in je vel zit en meer met jezelf bezig bent dan met ons zal ik er voor jou zijn. Daar zijn we voor getrouwd en hebben voor elkaar gekozen in goede en slechte tijden. "



Geef geen ultimatum, leg geen druk op hem en laat hem gaan. Zorg dat je geen verwachtingen heb. Als je gescheiden bent heb je die tenslotte ook niet. Doe je eigen ding en zorg bij hem voor een ontspannen sfeer. In een fijne sfeer met vertrouwen zal iemand meer vertellen.

Jammer dat jullie al zo snel besluiten te scheiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven