scheiden?

30-03-2015 10:25 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!

Ik ben al 8 jaar samen met mijn man. En nu ben ik verliefd geworden op een andere man. Helemaal in de wolken. De liefde is wederzijds al wil hij nog proberen zijn gezin te redden.

mijn man wil mij ongeacht wat terug. Maar ik twijfel. We hadden het erg goed en het gras is echt nergens groener dan bij ons...maar toch ben ik in de war.

ik kan op dit moment geen keus maken. Ben even tijdelijk egrens anders gaan wonen. We hebben samen 1 kind. Maar dat mag geen reden zijn om niet uit elkaar te gaan.

Wanneer ik die andere man nooit meer zou zien zou er kans op herstel kunnen zijn. Maar mocht ik hem weer tegen komen weet ik dat ik alsnog weg zou gaan.

Ik heb al veel mensen gehoord die zeggen: jullie hadden het toch goed?



Help!!
*pakt popcorn en gaat er eens goed voor zitten*
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk hoor dat een kind geen reden is om bij elkaar te blijven of om je huwelijk kosten wat het kost te redden. Het belangrijkste is natuurlijk dat moeder gelukkig is, de rest is maar bijzaak. Kind is flexibel genoeg en het kind went heus wel aan een nieuwe papa of mama.
Een kind lijkt me een prima reden om in ieder geval moeite te doen om bij elkaar te blijven en niet zomaar je verliefde onderbuik te volgen.
Alle reacties Link kopieren
Constructieve reactie, petitpois.

OT, ik zou voor je huidige relatie gaan. Je zegt zelf dat je een goede relatie had en je hebt samen een kind. Verliefdheid komt door hormonen en gaat vanzelf over als je het geen aandacht schenkt. Steek die aandacht in het werken aan je relatie met je man.
Ook deze roze bril gaat uiteindelijk af. Besef je wel dat je verliefd bent geworden op een man die het kennelijk (ook)in zich heeft om zijn gezin te verlaten voor een ander? Dit zegt iets over zijn karakter. Scheiden doe je als je je partner niks meer te bieden hebt, nadat je alles hebt geprobeerd wat er in jullie macht lag. Je moet het " verdienen".
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag een kind geen reden zijn om bij elkaar te blijven?



Als mama maar heppiedepeppie is.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Eros kans op herstel als je die man nooit meer ziet. Doe dat dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 30 maart 2015 @ 10:28:

Je hebt gelijk hoor dat een kind geen reden is om bij elkaar te blijven of om je huwelijk kosten wat het kost te redden. Het belangrijkste is natuurlijk dat moeder gelukkig is, de rest is maar bijzaak. Kind is flexibel genoeg en het kind went heus wel aan een nieuwe papa of mama. + 1
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Je nieuwe liefde geeft aan zijn huidige relatie te willen redden. Daarmee geeft hij toch aan niet verder met je te willen?

Daar zou ook jou focus moeten liggen, je gezin redden. Probeer het in ieder geval voor je kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:orleander schreef op 30 maart 2015 @ 10:33:

Je nieuwe liefde geeft aan zijn huidige relatie te willen redden. Daarmee geeft hij toch aan niet verder met je te willen?

Daar zou ook jou focus moeten liggen, je gezin redden. Probeer het in ieder geval voor je kind.Haar kind is geen reden om bij elkaar te blijven, die kan prima met een tasje kleren en een knuffelbeer tussen pa en ma heen en weer.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Hoe ver ben jij eigenlijk al gegaan met die man? Als je al met hem naar bed bent geweest en hij wil nu toch voor zijn gezin gaan,dan mag je jezelf weleens flink achter de oren krabben...
Gewoon weglopen. Dat is de allermakkelijkste manier!
Alle reacties Link kopieren
quote:*petitpois* schreef op 30 maart 2015 @ 10:27:

*pakt popcorn en gaat er eens goed voor zitten*+1
Alle reacties Link kopieren
2 x Help! Waarmee dan precies?
Alle reacties Link kopieren
Verliefdheid is leuk, spannend, nieuw. Je kunt op honderd mannen verliefd worden. Maar een langdurige goede relatie hebben met iemand is zowat uniek. En dat had je, dus daar blijf je best bij.
Ik kan me voorstellen dat je in de war bent, een verliefdheid kan best heftig zijn. Maar ik weet uit ervaring dat het naast elkaar kan bestaan: houden van je man en toch verliefd op een ander. Ik vind dat je teveel je verliefde onderbuik volgt (bij een man zouden we zeggen: hij loopt achter zijn piemel aan). Je woont zelfs tijdelijk ergens anders, hoe verwarrend moet dat wel niet zijn voor je kind?! En alleen maar omdat je verliefd bent. Ik vind dat je een verantwoordelijkheid hebt naar je kind om er alles aan te doen om weer terug te gaan naar je man. Als dat inhoudt dat je je crush niet meer kan zien, dan is dat zo.
Alle reacties Link kopieren
Onmiddellijk alle contact met die andere man verbreken. Dan keihard werken aan je relatie en hopen dat jouw man er ook nog voor wil gaan en niet opeens 'wakker wordt' en beseft wat jij aan het doen bent.
Life is short. Eat dessert first.
Als iets een goede reden is öm dat gras dat nergens groener is te onderhouden is dat wel een kind!



Geef de popcorn eens door!
Alle reacties Link kopieren
Even opsommen :

Je huwelijk is op zich goed

Jullie hebben samen een kind

Jouw minnaar is voorlopig niet van plan om zijn gezin te verlaten.



Jij bent verliefd tot over je oren met bijpassende verstandsverbijstering. Doe dit je kind niet aan en kies voor je gezin in plaats voor een onzekere toekomst met een man die zijn relatie probeert te redden.



Jouw gevoelens verdwijnen vanzelf als je ze niet langer voedt.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
In het trollenbos is het gras altijd groener.
Zo snel mogelijk scheiden! Gewoon je brvoel volgen. Al 8 jaar getrouwd, hoog tijd voor iets anders hoor. En dan snel weer kindjes maken natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heerlijk gaan scheiden. Lekker met je samengestelde gezinnetje genieten van elkaar en elkaars kinderen. Echt doen! Wordt een heerlijk spannende tijd voor je. Je bent gek als je het niet doet zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Waarom je kind ongelukkig maken en verdriet doen als hethelemaal niet nodig is?

Je had het toch ook best goed met je man.
Alle reacties Link kopieren
quote:De liefde is wederzijds al wil hij nog proberen zijn gezin te redden.Dit klinkt voor jou niet goed als hij dat al in het beginstadium zegt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven