scheiden?

30-03-2015 10:25 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!

Ik ben al 8 jaar samen met mijn man. En nu ben ik verliefd geworden op een andere man. Helemaal in de wolken. De liefde is wederzijds al wil hij nog proberen zijn gezin te redden.

mijn man wil mij ongeacht wat terug. Maar ik twijfel. We hadden het erg goed en het gras is echt nergens groener dan bij ons...maar toch ben ik in de war.

ik kan op dit moment geen keus maken. Ben even tijdelijk egrens anders gaan wonen. We hebben samen 1 kind. Maar dat mag geen reden zijn om niet uit elkaar te gaan.

Wanneer ik die andere man nooit meer zou zien zou er kans op herstel kunnen zijn. Maar mocht ik hem weer tegen komen weet ik dat ik alsnog weg zou gaan.

Ik heb al veel mensen gehoord die zeggen: jullie hadden het toch goed?



Help!!
Een dag niet gescheiden is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Rot opmerkingen zijn echt niet nodig hoor. Ik weet ook wel dat ik heel veel mensen verdriet doe. .maar merk gewoon dat ik nu in de war ben.

Ik weet wat ik allemaal achter laat....en dat is ook moeilijk....Misschien heeft het gewoon meer tijd nodig. ..maar kan mijn man toch geen valse hoop geven? Dat is toch ook niet eerlijk?
Alle reacties Link kopieren
Arm kind
Alle reacties Link kopieren
quote:prullenbak1980 schreef op 30 maart 2015 @ 11:18:

Rot opmerkingen zijn echt niet nodig hoor. Ik weet ook wel dat ik heel veel mensen verdriet doe. .maar merk gewoon dat ik nu in de war ben.

Ik weet wat ik allemaal achter laat....en dat is ook moeilijk....Misschien heeft het gewoon meer tijd nodig. ..maar kan mijn man toch geen valse hoop geven? Dat is toch ook niet eerlijk?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Mannen weten vrij snel wie voor hen de ware is en als ze niet direct vanaf het begin uit hun huis trekken en op een nieuw adres gaan wonen dan zijn de kansen op een exclusieve relatie voor de nieuwe vrouw niet erg hoog.



Komt hij elke dag even naar je toe op je nieuwe verblijfplaats?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:prullenbak1980 schreef op 30 maart 2015 @ 11:18:

Rot opmerkingen zijn echt niet nodig hoor. Ik weet ook wel dat ik heel veel mensen verdriet doe. .maar merk gewoon dat ik nu in de war ben.

Ik weet wat ik allemaal achter laat....en dat is ook moeilijk....Misschien heeft het gewoon meer tijd nodig. ..maar kan mijn man toch geen valse hoop geven? Dat is toch ook niet eerlijk?Zoals ik het zie: je hebt een leuke man, een leuk huwelijk en een kind. Waarom wil je dat weggooien voor een man die geen relatie met je wil (hij wil tenslotte zijn huwelijk redden)?
Alle reacties Link kopieren
quote:prullenbak1980 schreef op 30 maart 2015 @ 11:18:

Rot opmerkingen zijn echt niet nodig hoor. Ik weet ook wel dat ik heel veel mensen verdriet doe. .maar merk gewoon dat ik nu in de war ben.

Ik weet wat ik allemaal achter laat....en dat is ook moeilijk....Misschien heeft het gewoon meer tijd nodig. ..maar kan mijn man toch geen valse hoop geven? Dat is toch ook niet eerlijk?Nee, daar heb je gelijk in. Zorgt je exman hun voor jullie kind?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:prullenbak1980 schreef op 30 maart 2015 @ 11:18:

Rot opmerkingen zijn echt niet nodig hoor. Ik weet ook wel dat ik heel veel mensen verdriet doe. .maar merk gewoon dat ik nu in de war ben.

Ik weet wat ik allemaal achter laat....en dat is ook moeilijk....Misschien heeft het gewoon meer tijd nodig. ..maar kan mijn man toch geen valse hoop geven? Dat is toch ook niet eerlijk?Wil je een antwoord voor een iq onder of boven de 100?
Als je je kind al geen reden vindt om bij elkaar te blijven....
Alle reacties Link kopieren
verkeerde ge-quote.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:TheHorseWithNoName schreef op 30 maart 2015 @ 11:29:

[...]



Wil je een antwoord voor een iq onder of boven de 100?
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Niks gelezen behalve de OP.



Denk goed na over wat je aanricht.

Misschien dat het voor jou goed uitpakt, dat zou kunnen, als de andere man tenminste ook voor jou kiest, wat je nu dus nog niet weet. Het kán helemaal goed gaan natuurlijk, zoals bij mijn ex, die zijn hart gevolgd heeft en nu in de wolken gelukkig is etc.



Voor degene die achterblijft is het heel moeilijk om hier overheen te komen. Dat hoeft jou natuurlijk niks te kunnen schelen als je zelf happy bent maar aangezien er ook een kind bij betrokken is en misschien aan zijn kant ook, zou ik er echt nog eens goed over nadenken.



Mijn huwelijk ging ruim een jaar geleden naar de vaantjes vanwege een verliefdheid en onze dochter heeft het er, ondanks alle beschaving tussen haar vader en mij, ontzettend moeilijk mee. Niet een beetje moeilijk maar heel moeilijk. Nog steeds en het is iedere keer weer lastig als ze naar haar vader gaat en als ze weer thuis komt, omdat papa nu zo anders is geworden.

Bij ons was het ook goed en gezellig en harmonieus. Niet genoeg om voor bij elkaar te blijven (blijkbaar) maar ik had het voor ons kind wel erg fijn gevonden als we niet waren gescheiden, omdat ik zie hoe veel pijn het haar doet.

En dan heb ik het dus niet over mezelf, want ik snap best dat jij, als verliefde, niet echt een boodschap hebt aan ervaringen van mensen die verlaten zijn voor een ander.



Denk goed na, wil ik je alleen meegeven. Het is echt niet niks, scheiden. Zelfs niet als je erg verliefd bent. En denk daarbij alsjeblieft aan de kinderen voor wie jij beslissingen neemt.
Leo, iedere keer als je er over schrijft krijg ik weer de rillingen. ik vind het zo klote voor jou en je dochter. Knap hoe beschaafd je er onder blijft.
Alle reacties Link kopieren
quote:prullenbak1980 schreef op 30 maart 2015 @ 11:18:

Rot opmerkingen zijn echt niet nodig hoor. Ik weet ook wel dat ik heel veel mensen verdriet doe. .maar merk gewoon dat ik nu in de war ben.

Ik weet wat ik allemaal achter laat....en dat is ook moeilijk....Misschien heeft het gewoon meer tijd nodig. ..maar kan mijn man toch geen valse hoop geven? Dat is toch ook niet eerlijk?Nee het is wel net zo eerlijk voor je man en kind dat je eerst aan jezelf denkt en dan pas aan hun. Ga lekker bij ze weg! Hun verdienen beter!
Alle reacties Link kopieren
Was je wel gelukkig met je man voordat je verlieft werd op een ander?



Ik zit in dezelfde schuitje. Maar heeft ook heel achtergrond tussen mij en m'n ex-man. Hebben 2 kids en was al niet heel gelukkig meer in m'n huwelijk want m'n ex-man doet niks met alles en is liever lui dan moe. Alles komt op mij af als het op huishouden, kids en boodschappen gaat. Ex gaf me ook geen liefde en warmte meer aan mij en kids ondanks de signalen die ik hem had gegeven maar hij negeerde het waardoor we langs elkaar leven. En dat leven ben ik zat. Werd toen ook verlieft op een ander die mij wel alles geeft en me wel gelukkig kan maken met waar ik naar verlang.

Ex wilt alles aan doen om het huwelijk te redden maar ik weet dat hij niet kan veranderen, laat staan ik. Het zit in hem om hoe hij is en dat is een verwent nest die zijn moeder hem heeft bijgebracht want alles werd wel voor hem gedaan.



Lastig maar neem anders afstand van die man en voel aan wat je dan wilt?



Ik kan wel meegeven dat verliefdheid gekke dingen met je doet. Daar ben ik ook achter gekomen en twijfel nog steeds of ik wel wil scheiden maar dat komt omdat scheiden zoveel tijd en energie gaat kosten. Zijn achternaam kwijt raak en alles wat we hebben opgebouwd. Maar de vraag luidt altijd nog: kan een persoon veranderen naar volwassenheid, verantwoordelijkheid en helpen met alles?
quote:MrsStanleyWalker schreef op 30 maart 2015 @ 10:32:

Waarom mag een kind geen reden zijn om bij elkaar te blijven?



Als mama maar heppiedepeppie is.Ja man,peace enzo,lekker hip je hart volgen.. cool man..
quote:SienTje0000 schreef op 30 maart 2015 @ 11:44:

Was je wel gelukkig met je man voordat je verlieft werd op een ander?



Ik zit in dezelfde schuitje. Maar heeft ook heel achtergrond tussen mij en m'n ex-man. Hebben 2 kids en was al niet heel gelukkig meer in m'n huwelijk want m'n ex-man doet niks met alles en is liever lui dan moe. Alles komt op mij af als het op huishouden, kids en boodschappen gaat. Ex gaf me ook geen liefde en warmte meer aan mij en kids ondanks de signalen die ik hem had gegeven maar hij negeerde het waardoor we langs elkaar leven. En dat leven ben ik zat. Werd toen ook verlieft op een ander die mij wel alles geeft en me wel gelukkig kan maken met waar ik naar verlang.

Ex wilt alles aan doen om het huwelijk te redden maar ik weet dat hij niet kan veranderen, laat staan ik. Het zit in hem om hoe hij is en dat is een verwent nest die zijn moeder hem heeft bijgebracht want alles werd wel voor hem gedaan.



Lastig maar neem anders afstand van die man en voel aan wat je dan wilt?Blijkbaar was hij toch goed genoeg om mee te trouwen en kinderen te krijgen.
quote:prullenbak1980 schreef op 30 maart 2015 @ 11:18:

Rot opmerkingen zijn echt niet nodig hoor. Ik weet ook wel dat ik heel veel mensen verdriet doe. .maar merk gewoon dat ik nu in de war ben.

Ik weet wat ik allemaal achter laat....en dat is ook moeilijk....Misschien heeft het gewoon meer tijd nodig. ..maar kan mijn man toch geen valse hoop geven? Dat is toch ook niet eerlijk?





Mijn advies; als je op een anoniem forum om advies komt vragen of je moet scheiden dan twijfel je aan je nieuwe man. Hij twijfelt iig aan jouw omdat hij zn eerste keus nog een kans geeft. Als jullie allebei twijfelen dan zou ik dus niet gaan scheiden.





Even apart wonen en de eerste golf neukdrift voorbij laten trekken en dan weer de balans opmaken



En hopen dat je man je dan nog steeds zo graag terugw wil
Alle reacties Link kopieren
quote:prullenbak1980 schreef op 30 maart 2015 @ 11:18:

Rot opmerkingen zijn echt niet nodig hoor. Ik weet ook wel dat ik heel veel mensen verdriet doe. .maar merk gewoon dat ik nu in de war ben.

Ik weet wat ik allemaal achter laat....en dat is ook moeilijk....Misschien heeft het gewoon meer tijd nodig. ..maar kan mijn man toch geen valse hoop geven? Dat is toch ook niet eerlijk?Kan jou het schelen toch YOLO enzo!
Alle reacties Link kopieren
Mocht je wel je vlinders volgen....die vervliegen ook best snel.

Vooral als je stress hebt van de gezinnen die je kapot hebt zitten maken.



GVD mens, denk toch na!! Je streeft gewoon je eigen gevoel na, je geiligheid, je vlinders en het in de wolken zijn.

Wat doet het straks met je als je ziet hoeveel verdriet je je kind doet?? Zit je dan nog zo fijn in je vel? (want jouw gevoel blijkt belangrijker te zijn dan dat van je naasten.)
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 30 maart 2015 @ 10:28:

Je hebt gelijk hoor dat een kind geen reden is om bij elkaar te blijven of om je huwelijk kosten wat het kost te redden. Het belangrijkste is natuurlijk dat moeder gelukkig is, de rest is maar bijzaak. Kind is flexibel genoeg en het kind went heus wel aan een nieuwe papa of mama.

Het belangrijkste in het leven is dat je lekker neukt. Dat mag niet met je kind, daar zijn we het allemaal over eens, dus is het logisch dat TO het volste trecht heeft om haar huwelijk op te blazen. Het neukt namelijk veel lekkerder als je verliefd bent op die stoere spannende nieuwe vent i.p.v. met de vader je kind waar je het al 8 jaar mee doet.



Gewoon scheiden TO en je kind vertel je als het 18 is gewoon dat je gescheiden bent vanwege de jeuk aan je doos. Dat begrijpt het vast wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 30 maart 2015 @ 11:47:

[...]





Blijkbaar was hij toch goed genoeg om mee te trouwen en kinderen te krijgen.

Kids waren er al voordat de problemen kwamen.

Na tig belofte die hij maakte dacht ik wel dat hij z'n best zou doen. Niets is minder waar uiteindelijk. Toen waren er nog wel gevoelens van beide kanten en ga je wel alles doen omdat ik destijds thuis zat. Maar vorig jaar was ik aan het werk gegaan en merkte ik toch dat het me tegen is gaan vallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 30 maart 2015 @ 10:37:

[...]





Haar kind is geen reden om bij elkaar te blijven, die kan prima met een tasje kleren en een knuffelbeer tussen pa en ma heen en weer.Hartstikke leuk voor zo'n koter. Twee huizen, twee kamers, twee keer zoveel speelgoed. twee verschillende vriendengroepen, twee keer je verjaardag vieren. Wees nou eerlijk, het leven wordt twee keer zo leuk voor zo'n kind. Tel daarbij op dat kindlief mama, helemaal heppie en geil ziet rondhuppelen de hele dag en het leven kan niet meer stuk voor het kleine kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 30 maart 2015 @ 10:47:

Ik kan me voorstellen dat je in de war bent, een verliefdheid kan best heftig zijn. Maar ik weet uit ervaring dat het naast elkaar kan bestaan: houden van je man en toch verliefd op een ander. Ik vind dat je teveel je verliefde onderbuik volgt (bij een man zouden we zeggen: hij loopt achter zijn piemel aan). Je woont zelfs tijdelijk ergens anders, hoe verwarrend moet dat wel niet zijn voor je kind?! En alleen maar omdat je verliefd bent. Ik vind dat je een verantwoordelijkheid hebt naar je kind om er alles aan te doen om weer terug te gaan naar je man. Als dat inhoudt dat je je crush niet meer kan zien, dan is dat zo.Zo banaal zijn alleen mannen! Bij vrouwen is het iets veel verheveners; die hebben hun soulmate of hun tweelingziel gevonden, en ja, wie ben je dan als vrouw om tegen de wensen van het universum in te gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 30 maart 2015 @ 11:54:

[...]



Hartstikke leuk voor zo'n koter. Twee huizen, twee kamers, twee keer zoveel speelgoed. twee verschillende vriendengroepen, twee keer je verjaardag vieren. Wees nou eerlijk, het leven wordt twee keer zo leuk voor zo'n kind. Tel daarbij op dat kindlief mama, helemaal heppie en geil ziet rondhuppelen de hele dag en het leven kan niet meer stuk voor het kleine kind.

Los van verliefdheid van to.



Ouders moeten nooit bij elkaar blijven vanwege de kids. Is meer lijdensweg dan apart wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven