scheiden?

30-03-2015 10:25 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!

Ik ben al 8 jaar samen met mijn man. En nu ben ik verliefd geworden op een andere man. Helemaal in de wolken. De liefde is wederzijds al wil hij nog proberen zijn gezin te redden.

mijn man wil mij ongeacht wat terug. Maar ik twijfel. We hadden het erg goed en het gras is echt nergens groener dan bij ons...maar toch ben ik in de war.

ik kan op dit moment geen keus maken. Ben even tijdelijk egrens anders gaan wonen. We hebben samen 1 kind. Maar dat mag geen reden zijn om niet uit elkaar te gaan.

Wanneer ik die andere man nooit meer zou zien zou er kans op herstel kunnen zijn. Maar mocht ik hem weer tegen komen weet ik dat ik alsnog weg zou gaan.

Ik heb al veel mensen gehoord die zeggen: jullie hadden het toch goed?



Help!!
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 30 maart 2015 @ 11:07:

Waarom je kind ongelukkig maken en verdriet doen als hethelemaal niet nodig is?

Je had het toch ook best goed met je man.

Best goed is niet goed genoeg! Wat denkt die hufter an een vent van TO wel niet? Dat zij bij hem blijft voor "best goed"?

TO verdient, als passionele vrouw, zoveel beter!
Alle reacties Link kopieren
quote:SienTje0000 schreef op 30 maart 2015 @ 11:56:

[...]



Los van verliefdheid van to.



Ouders moeten nooit bij elkaar blijven vanwege de kids. Is meer lijdensweg dan apart wonen.Mee eens
quote:SienTje0000 schreef op 30 maart 2015 @ 11:54:

[...]



Kids waren er al voordat de problemen kwamen.

Na tig belofte die hij maakte dacht ik wel dat hij z'n best zou doen. Niets is minder waar uiteindelijk. Toen waren er nog wel gevoelens van beide kanten en ga je wel alles doen omdat ik destijds thuis zat. Maar vorig jaar was ik aan het werk gegaan en merkte ik toch dat het me tegen is gaan vallen.Je had ook naar jezelf kunnen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Tenminste alleen mee eens als het echt niet meer kan, zoals ik TO lees is haar huwelijk best goed.
quote:levine1984 schreef op 30 maart 2015 @ 11:58:

[...]





Mee eensIeder relevant wetenschappelijk onderzoek: niet mee eens
Alle reacties Link kopieren
quote:prullenbak1980 schreef op 30 maart 2015 @ 11:18:

Rot opmerkingen zijn echt niet nodig hoor. Ik weet ook wel dat ik heel veel mensen verdriet doe. .maar merk gewoon dat ik nu in de war ben.

Ik weet wat ik allemaal achter laat....en dat is ook moeilijk....Misschien heeft het gewoon meer tijd nodig. ..maar kan mijn man toch geen valse hoop geven? Dat is toch ook niet eerlijk?Ja, jij bent behoorlijk in de war als je denkt dat een kind geen reden is om niet te gaan scheiden. En wat rotopmerkingen betreft, de waarheid zal best pijnlijk zijn voor je. Jammer dan.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:TheHorseWithNoName schreef op 30 maart 2015 @ 12:00:

[...]



Ieder relevant wetenschappelijk onderzoek: niet mee eens+ 1
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:SienTje0000 schreef op 30 maart 2015 @ 11:44:

Was je wel gelukkig met je man voordat je verlieft werd op een ander?



Ik zit in dezelfde schuitje. Maar heeft ook heel achtergrond tussen mij en m'n ex-man. Hebben 2 kids en was al niet heel gelukkig meer in m'n huwelijk want m'n ex-man doet niks met alles en is liever lui dan moe. Alles komt op mij af als het op huishouden, kids en boodschappen gaat. Ex gaf me ook geen liefde en warmte meer aan mij en kids ondanks de signalen die ik hem had gegeven maar hij negeerde het waardoor we langs elkaar leven. En dat leven ben ik zat. Werd toen ook verlieft op een ander die mij wel alles geeft en me wel gelukkig kan maken met waar ik naar verlang.

Ex wilt alles aan doen om het huwelijk te redden maar ik weet dat hij niet kan veranderen, laat staan ik. Het zit in hem om hoe hij is en dat is een verwent nest die zijn moeder hem heeft bijgebracht want alles werd wel voor hem gedaan.



Lastig maar neem anders afstand van die man en voel aan wat je dan wilt?



Ik kan wel meegeven dat verliefdheid gekke dingen met je doet. Daar ben ik ook achter gekomen en twijfel nog steeds of ik wel wil scheiden maar dat komt omdat scheiden zoveel tijd en energie gaat kosten. Zijn achternaam kwijt raak en alles wat we hebben opgebouwd. Maar de vraag luidt altijd nog: kan een persoon veranderen naar volwassenheid, verantwoordelijkheid en helpen met alles?Eén advies voor je; lees eens iets over het kofschip en schrijf dan je post eens in fatsoenlijk Nederlands.
quote:markovic schreef op 30 maart 2015 @ 11:56:

[...]



Zo banaal zijn alleen mannen! Bij vrouwen is het iets veel verheveners; die hebben hun soulmate of hun tweelingziel gevonden, en ja, wie ben je dan als vrouw om tegen de wensen van het universum in te gaan? je hebt er zin in vandaag!
Alle reacties Link kopieren
quote:prullenbak1980 schreef op 30 maart 2015 @ 11:18:

Rot opmerkingen zijn echt niet nodig hoor. Ik weet ook wel dat ik heel veel mensen verdriet doe. .maar merk gewoon dat ik nu in de war ben.

Ik weet wat ik allemaal achter laat....en dat is ook moeilijk....Misschien heeft het gewoon meer tijd nodig. ..maar kan mijn man toch geen valse hoop geven? Dat is toch ook niet eerlijk?





Ah, weer zo'n topic.



Misschien moeten we toch eens een verzoek indienen bij de Mods om, naast de categorieen "Werk en Studie", "Geld en Recht", "Relaties"en "Overig", ook een aparte categorie topics in te richten "Topics waar uitsluitend vriendelijk en meelevend op gereageerd mag worden"





Wat je aandacht geeft groeit. Als jij echt voor je gezin zou gaan, dan dénk je niet eens aan die andere man. Hij vindt jou niet goed genoeg om zn gezin voor op te geven, waarom zou jij andersom wel doen.
Je geeft zelf aan dat dit over kan gaan als je die man nooit meer ziet. Doe dat! Jullie werken niet samen neem ik aan? Hij heeft zelf ook een gezin en is bereid om die te verlaten voor jou, dus hij zou over 10 jaar hetzelfde bij jou kunnen doen.



Voel je nog genoeg voor je man? Is er nog genoeg aantrekkingskracht etc? Door die verliefdheid zullen de gevoelens voor je man vast een stuk minder lijken, maar hoe was het voordat je die andere man leerde kennen? Ik zou zorgen dat je die man niet meer ziet/spreekt, en je huwelijk redden. Jullie hadden het verder gewoon goed geef je aan. Dat je hem ooit nog tegen gaat komen is logisch, maar dat zou je aan moeten kunnen. Als jij namelijk nu al zegt dat de verliefdheid weg gaat door hem niet meer te zien, weet je eigenlijk al dat dit tijdelijk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:SienTje0000 schreef op 30 maart 2015 @ 11:56:

[...]



Los van verliefdheid van to.



Ouders moeten nooit bij elkaar blijven vanwege de kids. Is meer lijdensweg dan apart wonen.

Nee? Nooit?



Bah, wat een egoisme!
Alle reacties Link kopieren
Die andere man heeft voor zijn gezin gekozen, wil jij je huwelijk opgeven om de minnares van iemand te worden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:TheHorseWithNoName schreef op 30 maart 2015 @ 12:00:

[...]



Ieder relevant wetenschappelijk onderzoek: niet mee eenszie mijn andere reactie
Alle reacties Link kopieren
quote:TheHorseWithNoName schreef op 30 maart 2015 @ 12:00:

[...]



Je had ook naar jezelf kunnen kijken.

Pot verwijt de ketel.



Het is geven en nemen. Als je ergens aan begint, doe je het ook met z'n 2en. In dit geval gebeurt het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:TheHorseWithNoName schreef op 30 maart 2015 @ 12:01:

[...]



je hebt er zin in vandaag!Ik lees lang genoeg meer hier op het Vivaforum om deze conclusie te kunnen trekken...
Alle reacties Link kopieren
quote:SienTje0000 schreef op 30 maart 2015 @ 11:44:

Was je wel gelukkig met je man voordat je verlieft werd op een ander?



Ik zit in dezelfde schuitje. Maar heeft ook heel achtergrond tussen mij en m'n ex-man. Hebben 2 kids en was al niet heel gelukkig meer in m'n huwelijk want m'n ex-man doet niks met alles en is liever lui dan moe. Alles komt op mij af als het op huishouden, kids en boodschappen gaat. Ex gaf me ook geen liefde en warmte meer aan mij en kids ondanks de signalen die ik hem had gegeven maar hij negeerde het waardoor we langs elkaar leven. En dat leven ben ik zat. Werd toen ook verlieft op een ander die mij wel alles geeft en me wel gelukkig kan maken met waar ik naar verlang.

Ex wilt alles aan doen om het huwelijk te redden maar ik weet dat hij niet kan veranderen, laat staan ik. Het zit in hem om hoe hij is en dat is een verwent nest die zijn moeder hem heeft bijgebracht want alles werd wel voor hem gedaan.



Lastig maar neem anders afstand van die man en voel aan wat je dan wilt?



Ik kan wel meegeven dat verliefdheid gekke dingen met je doet. Daar ben ik ook achter gekomen en twijfel nog steeds of ik wel wil scheiden maar dat komt omdat scheiden zoveel tijd en energie gaat kosten. Zijn achternaam kwijt raak en alles wat we hebben opgebouwd. Maar de vraag luidt altijd nog: kan een persoon veranderen naar volwassenheid, verantwoordelijkheid en helpen met alles?Tuurlijk kan dat. Wat jij schrijft zijn nou net de punten die wel te veranderen zijn. En je moet ook naar jezelf kijken. Niet alleen zijn moeder heeft hem verwend, jij ook. Al die jaren dat jij alles hebt gedaan, heb je hem verwend. Dus kijk ook naar je eigen aandeel in de rolverdeling binnen je huwelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 30 maart 2015 @ 12:01:

[...]



Eén advies voor je; lees eens iets over het kofschip en schrijf dan je post eens in fatsoenlijk Nederlands.Ben niet zo hoogbeschaafd als jij bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissJodiF schreef op 30 maart 2015 @ 12:06:

[...]



Tuurlijk kan dat. Wat jij schrijft zijn nou net de punten die wel te veranderen zijn. En je moet ook maar jezelf kijken. Niet alleen zijn moeder heeft hem verwend, jij ook. Al die jaren dat jij alles hebt gedaan, heb je hem verwend. Dus je kijk ook naar je eigen aandeel in de rolverdeling binnen je huwelijk

Bah, wat een nare realistische posting! Jullie vrouwen horen elkaar te steunen hoor. Je weet wel, sisters enzo.



Hoe dan ook, zij wenste van hem te scheiden dus was het per definitie honderd procent zijn fout en worden de kinderen er per definitie ook gelukkiger van.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissJodiF schreef op 30 maart 2015 @ 12:06:

[...]



Tuurlijk kan dat. Wat jij schrijft zijn nou net de punten die wel te veranderen zijn. En je moet ook naar jezelf kijken. Niet alleen zijn moeder heeft hem verwend, jij ook. Al die jaren dat jij alles hebt gedaan, heb je hem verwend. Dus kijk ook naar je eigen aandeel in de rolverdeling binnen je huwelijk



Dat hij zo is komt niet door mij. Ik heb hem zo vaak aangewezen mee te helpen en deed ie het ook wel maar pas als ik er wat van zei. Nooit uit z'n eigen initiatief. Als je 7 jaar lang dat doet, kan ik het altijd blijven doen. Geen puf meer dus.



Z'n moeder heeft gewoon in haar opvoeding gefaald dat al haar kids niks hoeven te doen. Thuiswonende zusjes doen nog steeds niks.
Alle reacties Link kopieren
quote:SienTje0000 schreef op 30 maart 2015 @ 12:06:

[...]





Ben niet zo hoogbeschaafd als jij bent.Dat wil wat zeggen.
quote:SienTje0000 schreef op 30 maart 2015 @ 11:44:

Ik kan wel meegeven dat verliefdheid gekke dingen met je doet. Daar ben ik ook achter gekomen en twijfel nog steeds of ik wel wil scheiden maar dat komt omdat scheiden zoveel tijd en energie gaat kosten. Zijn achternaam kwijt raak en alles wat we hebben opgebouwd. Maar de vraag luidt altijd nog: kan een persoon veranderen naar volwassenheid, verantwoordelijkheid en helpen met alles?Hij is blijkbaar ook veranderd van leuke man naar onvolwassen man die niet meehelpt.
quote:SienTje0000 schreef op 30 maart 2015 @ 12:04:

[...]



Pot verwijt de ketel.



Het is geven en nemen. Als je ergens aan begint, doe je het ook met z'n 2en. In dit geval gebeurt het niet.

Moeiljk, correct gebruik van spreekwoorden.



Hoe dan ook, puur fgaande op wat je hier schrijft, heb je zelf je relatie helpen verkloten.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 30 maart 2015 @ 12:11:

[...]





Hij is blijkbaar ook veranderd van leuke man naar onvolwassen man die niet meehelpt.Hij helpt wel mee, maar TO moet daar om vragen. Wat een hufter zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:SienTje0000 schreef op 30 maart 2015 @ 11:56:

[...]



Los van verliefdheid van to.



Ouders moeten nooit bij elkaar blijven vanwege de kids. Is meer lijdensweg dan apart wonen.Volledig mee eens! Scheiden, apart wonen, altijd maar tussen twee huizen moeten reizen, mama en papa die ruzie hebben, daar wordt een kind pas gelukkig van! Toch niet bij elkaar blijven en het beste ervan maken? Nee joh, dat is niet genoeg hoor.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven