scheiden?

30-03-2015 10:25 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!

Ik ben al 8 jaar samen met mijn man. En nu ben ik verliefd geworden op een andere man. Helemaal in de wolken. De liefde is wederzijds al wil hij nog proberen zijn gezin te redden.

mijn man wil mij ongeacht wat terug. Maar ik twijfel. We hadden het erg goed en het gras is echt nergens groener dan bij ons...maar toch ben ik in de war.

ik kan op dit moment geen keus maken. Ben even tijdelijk egrens anders gaan wonen. We hebben samen 1 kind. Maar dat mag geen reden zijn om niet uit elkaar te gaan.

Wanneer ik die andere man nooit meer zou zien zou er kans op herstel kunnen zijn. Maar mocht ik hem weer tegen komen weet ik dat ik alsnog weg zou gaan.

Ik heb al veel mensen gehoord die zeggen: jullie hadden het toch goed?



Help!!
quote:markovic schreef op 30 maart 2015 @ 12:10:

[...]



Dat wil wat zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 30 maart 2015 @ 12:11:

[...]





Hij is blijkbaar ook veranderd van leuke man naar onvolwassen man die niet meehelpt.

Leuk is hij zeker....van uiterlijk!

Onontwikkeld is een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:SienTje0000 schreef op 30 maart 2015 @ 12:16:

[...]



Leuk is hij zeker....van uiterlijk!

Onontwikkeld is een ander verhaal.Kan jij hem daar niet bij helpen?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Verliefdheid kan je overkomen. Er naar handelen is een keuze. Als je in een huwelijk zit en bovendien een kind hebt, zou het mijn keuze niet zijn. Onderzoek wat je in je relatie mist en zoekt bij een ander. Werk daaraan. Met je man. Dat doet je minnaar namelijk ook met zijn vrouw. Zo wederzijds is het dus echt niet.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:SienTje0000 schreef op 30 maart 2015 @ 12:10:

[...]





Dat hij zo is komt niet door mij. Ik heb hem zo vaak aangewezen mee te helpen en deed ie het ook wel maar pas als ik er wat van zei. Nooit uit z'n eigen initiatief. Als je 7 jaar lang dat doet, kan ik het altijd blijven doen. Geen puf meer dus.



Z'n moeder heeft gewoon in haar opvoeding gefaald dat al haar kids niks hoeven te doen. Thuiswonende zusjes doen nog steeds niks.



Natuurlijk. Het is de schuld van de boze schoonmoeder. Jij kan er helemaal niks aan doen. Ze stond zeker ook met een pistool op je slaap toen je "Ja." moest zeggen. Of heb je er niet bij stil gestaan dat je die vent mee naar huis moest nemen na je sprookjesbruiloft?



Neem een kuismadam, probleem opgelost.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:nerdopviva schreef op 30 maart 2015 @ 10:30:

Een kind lijkt me een prima reden om in ieder geval moeite te doen om bij elkaar te blijven en niet zomaar je verliefde onderbuik te volgen.



Echt he. Waarom doen mensen nou altijd of het niet boeit?

Als het nou echt heel iets ergs is in je huwelijk zoals mishandeling dan kan ik me voorstellen dat je toch uit elkaar gaat, maar wat heeft een huwelijk nou eigenlijk voor waarde anders? Echt jammer dat dit soort mensen het hele instituut trouwen verpesten.

Natuurlijk beter uit elkaar dan ouders die grote ruzies hebben, maar anders moet je het wel proberen vind ik.

Het kan toch niet zo zijn dat een kind nu steeds heen en weer moet reizen tussen ouders om de enkele reden dat die moeder geil wordt van een andere man
quote:_Doortje_ schreef op 30 maart 2015 @ 12:19:

Verliefdheid kan je overkomen. Er naar handelen is een keuze. Als je in een huwelijk zit en bovendien een kind hebt, zou het mijn keuze niet zijn. Onderzoek wat je in je relatie mist en zoekt bij een ander. Werk daaraan. Met je man. Dat doet je minnaar namelijk ook met zijn vrouw. Zo wederzijds is het dus echt niet.Heel mooie post
quote:MrsStanleyWalker schreef op 30 maart 2015 @ 12:20:

[...]





Natuurlijk. Het is de schuld van de boze schoonmoeder. Jij kan er helemaal niks aan doen. Ze stond zeker ook met een pistool op je slaap toen je "Ja." moest zeggen. Of heb je er niet bij stil gestaan dat je die vent mee naar huis moest nemen na je sprookjesbruiloft?



Neem een kuismadam, probleem opgelost.Echt hè waarom moeten die nare wijven het nou altijd verprutsen..
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 30 maart 2015 @ 12:25:

[...]



Echt hè waarom moeten die nare wijven het nou altijd verprutsen.. Je zou ze eigenlijk voor de rechter moeten kunnen dagen om ook van haar alimentatie te kunnen vorderen, zij heeft het huwelijk toch opgeblazen. Laat haar dan ook maar betalen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heel leuke schoonmoeder, wie moet ik nou de schuld geven als vriend niet doet wat ik wil
Hallo?!
quote:orleander schreef op 30 maart 2015 @ 10:33:

Je nieuwe liefde geeft aan zijn huidige relatie te willen redden. Daarmee geeft hij toch aan niet verder met je te willen?

Daar zou ook jou focus moeten liggen, je gezin redden. Probeer het in ieder geval voor je kind.Ik weet niet wat zij daar niet aan snapt idd.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 30 maart 2015 @ 12:27:

[...]





Je zou ze eigenlijk voor de rechter moeten kunnen dagen om ook van haar alimentatie te kunnen vorderen, zij heeft het huwelijk toch opgeblazen. Laat haar dan ook maar betalen.Lijkt me echt lullig inderdaad voor haar man als hij ook nog moet dokken straks terwijl zij dit zelf aanricht.
quote:SienTje0000 schreef op 30 maart 2015 @ 12:16:

[...]



Leuk is hij zeker....van uiterlijk!

Onontwikkeld is een ander verhaal.Gaan we weer dubbelnicken?
quote:_Doortje_ schreef op 30 maart 2015 @ 12:28:

Ik heb een heel leuke schoonmoeder, wie moet ik nou de schuld geven als vriend niet doet wat ik wil

Eh schoonvader,schoonzus maakt niet uit als het maar iemand van de schoonfamilie is..

Aan jou en je familie kan het uiteraard niet liggen dus is het hunnie zijn schuld..
Alle reacties Link kopieren
quote:prullenbak1980 schreef op 30 maart 2015 @ 11:18:

Rot opmerkingen zijn echt niet nodig hoor. Ik weet ook wel dat ik heel veel mensen verdriet doe. .maar merk gewoon dat ik nu in de war ben.

Ik weet wat ik allemaal achter laat....en dat is ook moeilijk....Misschien heeft het gewoon meer tijd nodig. ..maar kan mijn man toch geen valse hoop geven? Dat is toch ook niet eerlijk?



Stop nou eens met die kutsmoezen. Je doet dit niet voor je man of om eerlijk te zijn. Je bent verliefd op een ander en tijdelijk niet toerekeningsvatbaar. Je grijpt alles aan om je gedrag te rechtvaardigen, hoewel je zelf aangeeft dat je een prima huwelijk hebt (had). Je doet dit puur voor jezelf.



Jammer genoeg lijkt jouw grote liefde niet bereid op zijn huwelijk op te geven. Ondertussen ga jij vrolijk verder met het opbreken van een prima gezin. Want je weet maar nooit. Want je moet wel eerlijk zijn tegen je man.



Eerlijk zijn tegen je man en verantwoordelijkheid nemen voor je kind betekent dat je je uiterste best doet om je huwelijk te redden.



Scheiden omdat het niet meer gaat samen is één ding, een goed huwelijk achterlaten voor een illusie is iets heel anders.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 30 maart 2015 @ 12:28:

Ik heb een heel leuke schoonmoeder, wie moet ik nou de schuld geven als vriend niet doet wat ik wil Wat dacht je van Brammetje zelf?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 30 maart 2015 @ 12:33:

[...]





Wat dacht je van Brammetje zelf?Die eikel heeft een Maserati gekocht van onze bijstandsuitkering. Dat wordt 3,5 jaar niet eten.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 30 maart 2015 @ 12:33:

[...]





Stop nou eens met die kutsmoezen. Je doet dit niet voor je man of om eerlijk te zijn. Je bent verliefd op een ander en tijdelijk niet toerekeningsvatbaar. Je grijpt alles aan om je gedrag te rechtvaardigen, hoewel je zelf aangeeft dat je een prima huwelijk hebt (had). Je doet dit puur voor jezelf.



Jammer genoeg lijkt jouw grote liefde niet bereid op zijn huwelijk op te geven. Ondertussen ga jij vrolijk verder met het opbreken van een prima gezin. Want je weet maar nooit. Want je moet wel eerlijk zijn tegen je man.



Eerlijk zijn tegen je man en verantwoordelijkheid nemen voor je kind betekent dat je je uiterste best doet om je huwelijk te redden.



Scheiden omdat het niet meer gaat samen is één ding, een goed huwelijk achterlaten voor een illusie is iets heel anders.Zo lees ik het ook inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 30 maart 2015 @ 12:35:

[...]





Die eikel heeft een Maserati gekocht van onze bijstandsuitkering. Dat wordt 3,5 jaar niet eten.Nou, daar heb je je reden. Ik zou woest zijn, dat is ook 3,5 jaar niet shoppen in de PC!
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 30 maart 2015 @ 12:38:

[...]





Nou, daar heb je je reden. Ik zou woest zijn, dat is ook 3,5 jaar niet shoppen in de PC!Mag ik vanavond bij jou aanschuiven?
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 30 maart 2015 @ 12:39:

[...]





Mag ik vanavond bij jou aanschuiven?Natuurlijk, poppetje. En je mag ook nog even door mijn walk-in closet struinen, ik ben wat kilootjes kwijt en het hangt nu vol met jouw maat.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Waar stond de optie relatietherapie?
Alle reacties Link kopieren
quote:SienTje0000 schreef op 30 maart 2015 @ 12:06:

[...]





Ben niet zo hoogbeschaafd als jij bent.Dat verklaart veel!
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 30 maart 2015 @ 10:28:

Je hebt gelijk hoor dat een kind geen reden is om bij elkaar te blijven of om je huwelijk kosten wat het kost te redden. Het belangrijkste is natuurlijk dat moeder gelukkig is, de rest is maar bijzaak. Kind is flexibel genoeg en het kind went heus wel aan een nieuwe papa of mama. +1
Alle reacties Link kopieren
quote:SienTje0000 schreef op 30 maart 2015 @ 12:06:

Ben niet zo hoogbeschaafd als jij bent.Dus als je elementaire basisschoolkennis correct kunt toepassen ben je al hoogbeschaafd? Wat zegt dat over jouw niveau?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven