scheiding vriendin

13-05-2007 13:50 10 berichten
Hallo, graag  intelligente raad en reaktie van jullie:



Een goede vriendin van mij, is sinds kort gescheiden, moeder van kind van 9 jaar.

De ex heeft een vriendin, ze zijn bijna altijd bij elkaar. Als het kind erbij is heeft ze dus nooit haar vader voor haar alleen. En dat is het probleem.

Mijn vriendin vindt het niet goed voor haar kind.

De vader en zijn vriendin slapen op zelfde kamer als dochter omdat ze op moment beiden kleinbehuisd zijn. Wonen nog niet samen, ws. binnenkort wel.

Vader en dochter zijn dus nooit samen alleen op pad, zijn vriendin is er bij en gaat ook samen met de dochter als de vader er even niet is. De dochter kent de vriendin van pa sinds een maandje.



Ik heb zowel met mijn vriendin als met haar ex nog goed kontakt, maar wil mijn vriendin wel graag helpen met haar verdriet.

Is dit bovenstaande slecht voor de dochter? En zo ja, wat voor kwaad kan het?

Ze lijkt de vriendin overigens wel aardig te vinden. Gaat bv. gezellig met vriendin zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Als het kind aangeeft dat ze die nieuwe vriendin wel aardig vind en er verder geen problemen zijn dan zie ik niet in waarom het slecht zou zijn voor het kind....Ik denk juist dat het slecht voor het kind is als de moeder gaat stoken....ik snap de reactie wel, natuurlijk is ze niet super blij dat haar ex alweer een vriendin heeft...maar volgens mij is het voor haar zelf een groter probleem dan voor het kind....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel wat snel en ik vind ook dat haar ex af en toe wel wat tijd zou moeten reserveren voor zijn dochter en hem alleen. Het is fijn dat de dochter goed met de vriendin op kan schieten, maar of ze nou meteen zo'n prominente rol moet innemen? Ik zou het wat rustiger aan doen, sowieso tot de scheiding wat langer geleden is en tot vader en vriendin elkaar ook wat langer kennen. Zeker als ze niet samenwonen hoeft vriendin er toch niet altijd te slapen als zij er is?Ook als zijn dochter het goed met zijn vriendin kan vinden, zou ik niet te hard van stapel lopen als er kinderen bij betrokken zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je gescheiden bent, moet je je niet gedragen alsof je nog getrouwd bent. Met andere woorden: niet bemoeien met hoe de ander zijn ouderschap precies invult.

Tenzij er levensgevaar is voor de kinderen, zul je dus moeten accepteren dat je ex de dingen anders doet dan jijzelf. Ook als het gaat om bedtijd of hoe te spelen of hoeveel uren televisie of hoeveel hij bij papa mag, dat is papa's verantwoordelijkheid. Je zult af en toe op je tanden moeten bijten en op je handen zitten, maar aan de andere kant: papa zal misschien ook af en toe zich vreselijk ergeren aan hoe mama met het kind omgaat, en ook mama zal dan vinden "als hij bij mij is, gelden mijn regels".

Als kind het niet leuk vindt bij papa, dan kun je hooguit je kind aanmoedigen om zich eerlijk uit te spreken.
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook zo' nieuwe vriendin van..en ben er nagenoeg altijd, iig in het weekend, doordeweeks minder,als hij zn kindje heeft. deze is dan nog een heel stuk jonger maar zodra hijmij ziet of hoort giltie keihard mn naam zo leuk vind ie het als ik er weer ben.dus ik zou zeggen. laat de keus aan het kind..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook 'de nieuwe vriendin van' alhoewel de situatie hier al geruime tijd zo is. Ik ben zélf degene die stimuleert dat vader en kinderen tijd samen doorbrengen. Dan zeg ik 'gaan jullie maar even gezellig buiten voetballen, begin ik vast aan het eten' of ik stuur ze er op uit om boodschappen te gaan doen of weetikveel wat. Of ik trek me uit mezelf een beetje terug door te gaan sporten of even onder de zonnebank te gaan liggen.



Ik vind dat een nieuwe partner dat moet kunnen aanvoelen en vaak merk ik dat nieuwe vriendinnen van een soort concurrentiestrijd aan gaan met een kind om wie de meeste aandacht krijgt van de man. Ik moet toegeven, vind het soms ook lastig om hem te moeten 'delen' zeker na een week werken en elkaar nauwelijks gezien/gesproken te hebben. Maar het is niet anders...hij is papa en dat zal ik moeten accepteren.
Alle reacties Link kopieren
dat gevoel in "delen" ken ik helemaal niet.of dat als we met zn 3 zijn, er 1 tekort zou schieten,totaal niet aan de orde bij ons. het is eigenlijk heel gezellig.


dat gevoel in "delen" ken ik helemaal niet.

of dat als we met zn 3 zijn, er 1 tekort zou schieten,

totaal niet aan de orde bij ons. het is eigenlijk heel gezellig.





Hoi minimup,

Laat je nooit de vader samen met het kind iets doen? Heeft je vriend daar geen behoefte aan of ben je altijd als het kindje er ook is? En wat is dan de reden dat het zo close moet zijn?
Alle reacties Link kopieren
ik gaf al aan dat hij doordeweeks alleen met m is. omdat ik op die dag werk.ik ben er in het weekend eigenlijk altijd. een standaard iets.dus ook als dan zn zoon er is.
Alle reacties Link kopieren
om het nog helderder te maken,hij doet alles zelf met hem. douchen, naar bed, tandjes poetsen, eten maken, spelen, dat ook natuurlijk samen, aankleden, luiers,gek doen.. van alles! eigenlijk doe ik niks! ja, tuurlijk vermaak ik hem wel eens, of help met dingetjes die hij zelf niet kan. soms ben ik even alleen met m, dan verzin ik iets leuks om te doen. ik ben een soort van achtergrond persoon denk. aanwezig&lief maar streng;) en als ik er niet ben, rentie het hele huis door om me te zoeken. het is ook zo gegroeid in de loop der tijd.. voor ons is het geen probleem.tenminste, ik zal het hem eens vragen! je weet tenslotte nooit.het enige wat ik wel eens van hem hoor is; voel je niet te kort gedaan als ik de aandacht moet verdelen. maar dat is voor mijn gevoel nie aande orde! het is heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven