Schoonfamilie, zulke andere mensen!

09-10-2014 14:35 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Heeft je vriend/man hier ook een mening over of doet dat er niet toe?
Alle reacties Link kopieren
Ja, accepteren; het zijn de ouders van je vriend en hij wil waarschijnlijk wel met kerst bij hun zijn. Werk eens aan jezelf, je eigen ouders vind je ook al niet leuk.
Ik lees weinig over je schoonouders dat ze wat verkeerd doen. Volgens mij ligt het probleem toch echt bij jezelf. Wat doen ze waardoor jij geen zin hebt in kerst, verjaardagen enz? En als er iets is, waarom zeg je dat dan niet gewoon als je schoonmoeder daarnaar vraagt ipv het alleen maar te denken en niks te zeggen?

En hoe staat je partner hierin?
Het is de familie van je vriend/man, ik zie dus niet in waarom je altijd mee zou moeten. Laat hem lekker zelf gaan als je geen zin hebt.

Het is echter wel verstandig om af en toe mee te gaan om de banden niet al te veel op scherp te zetten. Als je kinderen hebt lijkt kerst me juist een moment om er allemaal bij te zijn. Zo niet zou ik net zo makkelijk een ander moment kiezen.

Ondertussen lekker laten lullen en je eigen plan trekken.
Alle reacties Link kopieren
Je schoonouders doen het niet goed, je ouders doen het allemaal verkeerd,....jij bent wel heel leuk en makkelijk en ongecompliceerd en zo?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nou, jij lijkt me anders ook niet het meest stabiele zonnetje in huis, misschien pas je beter bij ze dan je denkt.
Overigens wordt me niet duidelijk waar de stress en hoofdpijn vandaan komt bij die bezoekjes. Ze hebben geen interesse voor je schrijf je. Dat lijkt me juist erg handig als die mensen je niet liggen. Kun jij lekker rustig je kop koffie drinken terwijl de rest ouwehoert over zaken waar jij geen interesse in hebt...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 oktober 2014 @ 14:41:

Je schoonouders doen het niet goed, je ouders doen het allemaal verkeerd,....jij bent wel heel leuk en makkelijk en ongecompliceerd en zo?Inderdaad, ik heb ook even geloept. Ligt het probleem niet gewoon bij jezelf, TO?
Alle reacties Link kopieren
Partner ziet het ook al niet zo zitten om deze Kerst te vieren met hun. Ze hoeven niet eerst iets fout te doen .,.. kan ook gewoon dat je geen klik hebt met bepaalde mensen.. dat is hier het geval.. met 9 van de 10 heb ik niks van zijn familie en hij heeft grote familie en ik kom uit een klein gezin.. dus de reden waarom is ook duidelijk.. te druk altijd dat gedoe daar en die aparte gewoontes enzo... heb na 1 uur altijd al hoofdpijn.
quote:kardoula schreef op 09 oktober 2014 @ 14:45:

Partner ziet het ook al niet zo zitten om deze Kerst te vieren met hun. Ze hoeven niet eerst iets fout te doen .,.. kan ook gewoon dat je geen klik hebt met bepaalde mensen.. dat is hier het geval.. met 9 van de 10 heb ik niks van zijn familie en hij heeft grote familie en ik kom uit een klein gezin.. dus de reden waarom is ook duidelijk.. te druk altijd dat gedoe daar en die aparte gewoontes enzo... heb na 1 uur altijd al hoofdpijn.En dat was te moeilijk om gewoon te zeggen toen je schoonmoeder vroeg of er wat was?
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan iemand niet toevallig problemen hebben met eigen ouders én schoonouders?? waarom ligt het probleem dan gelijk bij mij? Ik wil gewoon me verhaal kwijt en krijg gelijk gekat vanaf hier... zoals ik al dacht .. echt een forum voor tutjes.. waar je alleen maar voorbeeldig moet zijn en nergens eens lekker over mag zeike want dan ben je gelijk zelf het probleem..
Alle reacties Link kopieren
Liefde en investering moet van twee kanten komen, ik hoor maar weinig van jouw kant.



Mag je schoonfamilie wel niet leuk zijn, ze willen jou er blijkbaar wel bij hebben.
Waarom ga je niet naar de verjaardag van je neefje?

Ook al heb je het druk, als je een beetje sociaal bent maak je er (even) tijd voor.

Als je mensen zo behandeld kun je verwachten dat je zulk gedrag terug krijgt.



Idem voor het verlaten van de chat.

Je moet nou eenmaal iets met die mensen, waarom met opzet schofferen door te laten blijken dat ze niet goed genoeg voor je zijn?
Het is zeiken, niet zeike.
Je zeurt. Ik zit ook echt niet altijd te springen als ik naar de schoonfamilie ga en mijn man ook niet als we naar mijn familie gaan. We passen ons allebei een beetje aan en het is altijd best gezellig. Natuurlijk hoef je de deur niet plat te lopen, maar een normale omgang moet toch mogelijk zijn lijkt me. Volgens mij maak jij problemen waar ze er niet zijn. En als je hoofdpijn hebt, neem je maar een paracetamol.
Alle reacties Link kopieren
quote:kardoula schreef op 09 oktober 2014 @ 14:47:

Waarom kan iemand niet toevallig problemen hebben met eigen ouders én schoonouders?? waarom ligt het probleem dan gelijk bij mij? Ik wil gewoon me verhaal kwijt en krijg gelijk gekat vanaf hier... zoals ik al dacht .. echt een forum voor tutjes.. waar je alleen maar voorbeeldig moet zijn en nergens eens lekker over mag zeike want dan ben je gelijk zelf het probleem..Je wil niet zeiken, je vroeg tips. Nou; "steek die hand eens in eigen boezem " was de meest logische.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:kardoula schreef op 09 oktober 2014 @ 14:47:

Waarom kan iemand niet toevallig problemen hebben met eigen ouders én schoonouders?? waarom ligt het probleem dan gelijk bij mij? Ik wil gewoon me verhaal kwijt en krijg gelijk gekat vanaf hier... zoals ik al dacht .. echt een forum voor tutjes.. waar je alleen maar voorbeeldig moet zijn en nergens eens lekker over mag zeike want dan ben je gelijk zelf het probleem..Ow, had dan in je OP gezet dat je alleen op zoek was naar mee huilerTs.
Gooi er gewoon een ibuprofen in en suck it up, en kerstavond stelt toch niks voor? Het is in ieder geval korter dan een hele 1e of 2e kerstdag.



En stel je wat toegankelijker op, mensen hebben wel interesse in jou, ze missen je op een verjaardag en je wordt meteen benaderd of alles wel goed gaat. En ondanks je gechagerijn willen ze kerst met je vieren!



En het is m'n of mijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:kardoula schreef op 09 oktober 2014 @ 14:47:

Ik wil gewoon me verhaal kwijt en krijg gelijk gekat vanaf hier... zoals ik al dacht .. echt een forum voor tutjes.. waar je alleen maar voorbeeldig moet zijn en nergens eens lekker over mag zeike want dan ben je gelijk zelf het probleem..Ik begin ineens prima te begrijpen waarom mensen geen interesse in je hebben. Bij deze haak ik ook gezellig af, en veel succes ermee he!
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Lady-Voldemort schreef op 09 oktober 2014 @ 14:49:

Het is zeiken, niet zeike.En mijn verhaal ipv me verhaal
Goh, wat een negatieve zeurpiet ben jij zeg.

Als je altijd zo chagrijnig en gepikeerd doet verwondert het me dat ze je uberhaupt nog uitnodigen. Het verwondert me dan weer niet dat ze geen interesse tonen, als dit jouw normale instelling is.
Alle reacties Link kopieren
Ze wonen 2 uur verderweg en na een werkweek van 50 uur zit ik niet te wachten op zaterdag om 10 uur weg te moeten van huis om daar met een huis vol te moeten vertoefen met mensen die mijn soort niet zijn en vervolgens met koppijn weer terug te moeten 2 uur naar huis en dan zondag nog het huishouden te moeten doen. Daarom zijn we niet gegaan. Weetje laat maar.. ik hoef geen reacties meer.. haters zijn jullie.. alsof jullie zo perfect zijn. Ik zeg vanaf nu gewoon nee geen zin in barst maar lekker.
Ik ben nu wel benieuwd naar die aparte gewoontes... eten ze met hun handen, doen ze hun behoefte midden in de kamer, doen ze aan duivelsverering?
Alle reacties Link kopieren
zoek het jullie allemaal uit...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven