Schoonfamilie, zulke andere mensen!

09-10-2014 14:35 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 09 oktober 2014 @ 16:46:

[...]



Natuurlijk ben je geen mislukkeling. Je bent zelfs best wel stoer eigenlijk, dat je na die valse start toch weer terug bent gekomen in je topic . Als je dat kan kan je ook een peut bellen, lijkt me, en een afspraak maken. Je moet dan een drempel over, maar door hier opnieuw te beginnen heb je bewezen dat je dat kunt en durft.Helemaal eens!
Alle reacties Link kopieren
quote:kardoula schreef op 09 oktober 2014 @ 16:14:

Mijn vriend wil graag dat ik meega, want hij zegt dat hij zich dan fijner voelt als ik daar ook ben. Ik kan klein voorbeeld geven waarom ik ze liever niet te veel vertel.. ze doen heel meelevend en knikken met je mee en later kom je erachter dat ze achter je rug om daarover geroddeld hebben en zelf nog met je vriend uitgebreid besproken hebben en dan hun mening goed doorschemeren naar hem... daar hebben wij vervolgens weer last van in de relatie. En als ik dan stil ben met verjaardagen krijg ik de vraag, is er iets? Nee er is niets,, maar ik vertel liever niet te veel want.....';) Ik wil graag positiever opstellen echt waar, maar heb teveel "backstabbing" gehad daarvoor.





Dan ga je toch op een ander nivo daar zitten.

Dan ga je daar over koetjes en kalfjes praten en lekker een paar uur je aanpassen.

Spreek ben je vriend de maximale tijd af hoelang jij het volhoudt.



En dan vlieg je de vrijheid tegen moet. Zo deed ik dat altijd.



En laat wat zijn moeder over jouw eventueel zegt, lekker daar.

Vraag je vriend het niet eens aan je mede te delen.

Zo kan je sommige dingen overleven.
Alle reacties Link kopieren
quote:kardoula schreef op 09 oktober 2014 @ 16:14:

Mijn vriend wil graag dat ik meega, want hij zegt dat hij zich dan fijner voelt als ik daar ook ben. Ik kan klein voorbeeld geven waarom ik ze liever niet te veel vertel.. ze doen heel meelevend en knikken met je mee en later kom je erachter dat ze achter je rug om daarover geroddeld hebben en zelf nog met je vriend uitgebreid besproken hebben en dan hun mening goed doorschemeren naar hem... daar hebben wij vervolgens weer last van in de relatie. En als ik dan stil ben met verjaardagen krijg ik de vraag, is er iets? Nee er is niets,, maar ik vertel liever niet te veel want.....';) Ik wil graag positiever opstellen echt waar, maar heb teveel "backstabbing" gehad daarvoor.





Maar zulke mensen kom je toch overal tegen ?

Op het werk in je sportclub. En nu is dit schoonfamilie waar je misschien zaken moet. Enigszins moet.



Maar verder kun je toch een beetje je eigen leven bepalen.

Dus geen lange dagen daar hangen. Maar de uurtjes die jij er uithoudt. Ik ben ook niet van hele dagen zitten. Mijn schoonfamilie zit graag. Ik niet. Dus ik heb gekozen wat voor mij ook goed is.



Ik zal voor hun misschien daarin een raar mens zijn. Maar wij zijn de uiterste van elkaar. Liever raar en trouw aan jezelf blijven dan voor een ander te veel veranderen.

Paar uurtjes zette ik mij altijd in en daarna was het weer wat ik zelfde wilden.
Alle reacties Link kopieren
Heel sportief dat je je excuses aangeboden hebt en teruggekomen bent!



Ik zou het allemaal niet zo zwaar zien. Eens met mara2 over het niet elke week hele dagen daar blijven hangen, maar met feestjes en dergelijke, een paar uurtjes meegaan. Praat over koetjes en kalfjes en verwacht niets van hen. Als je je op voorhand gaat zitten opjagen, daar heeft niemand iets aan.



Verder eens met LV.
Life is short. Eat dessert first.
Ik begrijp dat de schoonfamilie op 2 uur rijden woont? Best logisch dat je dan geen zin hebt om voor elk feestje die kant op te moeten. Maar je moet nog een hele tijd met deze mensen doen dus je kunt ze maar beter te vriend houden, toch?



Probeer met je vriend een soort modus te vinden over waar jullie wel gezamenlijk heen gaan en waar niet. Bijvoorbeeld niet alle verjaardagen van zijn broers of zussen, maar wel naar die van hun kinderen. Of andersom. Wel naar de verjaardag van schoonma en schoonpa, maar weer niet zomaar. Of combineer dingen: als schoonma toch jarig is en je die kant op moet, ook even kijken bij de nieuwe schuur van je zwager of ook direct je neefje feliciteren met zijn zwemdiploma, ik noem maar wat.



Een soort van jaarplannetje maken van waar je wel en niet gezamenlijk heen gaat. Daar ook duidelijk over zijn naar schoonfamilie. Het is heel begrijpelijk dat wanneer je beide veel werkt dat je niet elk weekend hun kant op komt.



Ik vind het best belangrijk om goed met je familie en schoonfamilie om te gaan, voor jezelf en voor je vriend, of alleen maar voor jullie evt. toekomstige kinderen. Dan vind je het ook leuk als schoonfamilie belangstelling toont. Familie is echt wel een beetje wederkerigheid en hun belang is ook jou belang.



En inderdaad: sommige saaie familiebijeenkomsten moet je een beetje uitzitten. En soms blijken mensen best mee te vallen als je met ze in gesprek gaat. Mijn vriend heeft een oom die de saaaaiste verhalen ever verteld, inclusief niet ter zake doende zijsprongen en bijbehorende tekeningetjes ter verduidelijking. Maar de beste man is ook overduidelijk eenzaam en ik heb al heel vaak hilarische gesprekken met anderen gehad waarin ik de bewuste oom aanhaalde.
Alle reacties Link kopieren
quote:kardoula schreef op 09 oktober 2014 @ 14:45:

Partner ziet het ook al niet zo zitten om deze Kerst te vieren met hun. Ze hoeven niet eerst iets fout te doen .,.. kan ook gewoon dat je geen klik hebt met bepaalde mensen.. dat is hier het geval.. met 9 van de 10 heb ik niks van zijn familie en hij heeft grote familie en ik kom uit een klein gezin.. dus de reden waarom is ook duidelijk.. te druk altijd dat gedoe daar en die aparte gewoontes enzo... heb na 1 uur altijd al hoofdpijn.Dan boeken jullie een leuk hotel in Parijs en gaan jullie lekker samen genieten met Kerst! Jullie zijn niet verplicht om kerst te vieren zoals anderen dat willen.
quote:Katherina schreef op 09 oktober 2014 @ 17:48:

Ik begrijp dat de schoonfamilie op 2 uur rijden woont? Best logisch dat je dan geen zin hebt om voor elk feestje die kant op te moeten. Maar je moet nog een hele tijd met deze mensen doen dus je kunt ze maar beter te vriend houden, toch?



Probeer met je vriend een soort modus te vinden over waar jullie wel gezamenlijk heen gaan en waar niet. Bijvoorbeeld niet alle verjaardagen van zijn broers of zussen, maar wel naar die van hun kinderen. Of andersom. Wel naar de verjaardag van schoonma en schoonpa, maar weer niet zomaar. Of combineer dingen: als schoonma toch jarig is en je die kant op moet, ook even kijken bij de nieuwe schuur van je zwager of ook direct je neefje feliciteren met zijn zwemdiploma, ik noem maar wat.



Een soort van jaarplannetje maken van waar je wel en niet gezamenlijk heen gaat. Daar ook duidelijk over zijn naar schoonfamilie. Het is heel begrijpelijk dat wanneer je beide veel werkt dat je niet elk weekend hun kant op komt.



Ik vind het best belangrijk om goed met je familie en schoonfamilie om te gaan, voor jezelf en voor je vriend, of alleen maar voor jullie evt. toekomstige kinderen. Dan vind je het ook leuk als schoonfamilie belangstelling toont. Familie is echt wel een beetje wederkerigheid en hun belang is ook jou belang.



En inderdaad: sommige saaie familiebijeenkomsten moet je een beetje uitzitten. En soms blijken mensen best mee te vallen als je met ze in gesprek gaat. Mijn vriend heeft een oom die de saaaaiste verhalen ever verteld, inclusief niet ter zake doende zijsprongen en bijbehorende tekeningetjes ter verduidelijking. Maar de beste man is ook overduidelijk eenzaam en ik heb al heel vaak hilarische gesprekken met anderen gehad waarin ik de bewuste oom aanhaalde.Onzin om dit soort verplichte nummertjes in stand te willen houden. Geef gelijk aan dat je geen familiemens bent en dat dat niet persoonlijk is en ga hooguit 2-4 keer per jaar mee naar de schoonouders. Alle andere aanhang (siblings en hun kinderen) niet aan beginnen. Neem aan dat jij ook geen trek hebt hen op jouw verjaardag uit te nodigen? Investeer je kostbare tijd liever in je eigen familie/vrienden. Zou zonde zijn als je daar op beknibbelt en je eigen dierbaren verwaarloost (of in elk geval minder ziet dan toen je nog niet in deze relatie zat) terwijl de schoonfamilie op 'n gegeven moment toch weer exit zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 09 oktober 2014 @ 18:24:

[...]



Zou zonde zijn als je daar op beknibbelt en je eigen dierbaren verwaarloost (of in elk geval minder ziet dan toen je nog niet in deze relatie zat) terwijl de schoonfamilie op 'n gegeven moment toch weer exit zal zijn.Zo, jij hebt er vertrouwen in. Al te vaak met moeilijke schoonfamilie te maken gehad?
Carpe Diem!
Tja, bij mijn schoonfamilie gaat het over auto's, daarnaast als mijn man A zegt, zegt zwager altijd B. Om te zieken, denk ik. Om gek van te worden. Maar ja, schoonmoeder is wel de enige oma van mijn kinderen, dus zit er bij en praat over koetjes en kalfjes en zeg ja of nee als dat verwacht wordt.

Gewoon je fatsoen houden en niet te vaak en lang gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad zoiets van, 2 a 3 keer per jaar maximaal naar de schoonouders en de rest vind ik het wel prima, ze zijn niet mijn soort mensen waar ik tussen pas dus waarom mezelf stress bezorgen voor zoiets. Mijn vriend mag uiteraard gewoon gaan, zet hij mij maar bij mijn ouders af of iets. Deze schoonfamilie zal niet snel exit zijn aangezien we binnenkort willen gaan trouwen en aan kinderen willen beginnen.
quote:elninjoo schreef op 09 oktober 2014 @ 18:24:

[...]



Onzin om dit soort verplichte nummertjes in stand te willen houden. Geef gelijk aan dat je geen familiemens bent en dat dat niet persoonlijk is en ga hooguit 2-4 keer per jaar mee naar de schoonouders. Alle andere aanhang (siblings en hun kinderen) niet aan beginnen. Neem aan dat jij ook geen trek hebt hen op jouw verjaardag uit te nodigen? Investeer je kostbare tijd liever in je eigen familie/vrienden. Zou zonde zijn als je daar op beknibbelt en je eigen dierbaren verwaarloost (of in elk geval minder ziet dan toen je nog niet in deze relatie zat) terwijl de schoonfamilie op 'n gegeven moment toch weer exit zal zijn.





Leuk voor je vriend/man dat je dan in feite zegt; 'Ik wil jou wel, maar je hele shitfamilie niet!' Leuk en gezellig om altijd alleeen ieder je eigen familie te bezoeken. Als hij zijn famile graag bezoekt, dan vindt hij ze dus kennelijk wel leuk. Dus door nooit mee te willen veroordeel je zijn keuze om wel te gaan!



Lijkt mij geen goede basis voor een lang en gelukkig samenzijn!
quote:n87 schreef op 09 oktober 2014 @ 15:12:

tutjes? TUTJES?! Als je gaat schelden, zou je het dan wel fatsoenlijk willen doen? Het is 'zure Viva gleuven' voor jou ja! Tsssss...



heej.... laat mij er lekker buiten....



ik ben er trots op een tutje te zijn hoor.... tutjes zijn the bomb deze dagen.



haha...



OT.... bedenk dat die schoonouders van je wel de kanjer op de wereld hebben gezet waar jij nu je leven mee deelt.



een beetje respect mag wel.



een beetje meer zelfkennis ook, zo te zien.



succes
Alle reacties Link kopieren
Hij ziet zijn familie ook maar soms hoor... en dan vind hij het daarna ook wel best voor een poos. Het komt ook altijd van ons uit.. ze zouden nooit eens 2 uur naar ons toe rijden om langs te komen. Mijn ouders doen dan wel en komen simpelweg alleen voor koffie en gaan weer.. dat zijn niet van die plakkerds...



Hij was een goedmakertje en ze zijn daarna alsnog gescheiden... of ik er blij mee ben ja zeker anders had ik deze lieve schat niet.. aan de andere kant nee hij heeft te veel shit over zich heen gehad door dit gedoe dat geen enkel kind mee moet maken in mijn ogen...
Wij kunnen elkaar echt de hand schudden.



Mijn schoonfamilie is ook knettergek. Ouders van vriend gescheiden (vader doet nog alles voor die moeder), moeder is erg zielig en heeft 1001 trauma's. Zijn erge dingen gebeurd, tekent ook zeker je leven, maar alle mannen om je vinger winden en overal geld aftroggelen, gratis vakanties, dure kleren, dure hobby die voor je wordt betaald is niet erg makkelijk te behouden als je niet meer zielig en 'ziek' bent.



Ik heb mij jarenlang geïrriteerd en verzet tegen haar manier van doen. Erg manipulatief, om het minste geringste huilen en de vinger naar jou wijzen. Jou meesleuren in hun ellende.



Nu lach ik erom. Het is hun probleem, hun leven. Doen zij gezellig? Kan ik prima gezellig doen. Ik heb mij namelijk ook wel heel vaak bewust verzet gewoon omdat ik ze niet mag. En dat is niet nodig.

Vriend en ik wonen nu samen. Vriend heeft bij zijn vader aangegeven dat hij niks heeft met zijn moeder. En dat gepush om meer contact met haar te hebben ook niet welkom is.

Schoonvader is meer te waarderen, maar ook die is teveel meegegaan met de ellende van die moeder met als gevolg dat kinderen veel te heftige dingen hebben meegemaakt. En waar hun ouders bezig waren met elkaars ellende (ja ze zijn echt gescheiden), stonden die kinderen er alleen voor.



En ze weten ook heel duidelijk dat als zij 1 of andere scene schoppen, ze de deur uitgezet worden. Bij ons gedragen zij zich prima. Alle depressieve ellende bespreken ze maar met andere.



Kortom, be the bigger one. Laat niet over je heen lopen. sta in het begin goed op je strepen. En ze hebben vanzelf door waar ze staan.
Kardoula, wil je ruilen met mijn schoonfamilie?



Stoer van je dat je bent teruggekomen!
quote:sandt2.0 schreef op 10 oktober 2014 @ 08:10:

[...]





Leuk voor je vriend/man dat je dan in feite zegt; 'Ik wil jou wel, maar je hele shitfamilie niet!' Leuk en gezellig om altijd alleeen ieder je eigen familie te bezoeken. Als hij zijn famile graag bezoekt, dan vindt hij ze dus kennelijk wel leuk. Dus door nooit mee te willen veroordeel je zijn keuze om wel te gaan!



Lijkt mij geen goede basis voor een lang en gelukkig samenzijn!

Het is toch niets persoonlijks? Ik kan wel 10 leuke nieuwe mensen ontmoeten, maar dan heb ik nog geen zin ze alle tien op verplichte tijden te moeten zien. Wellicht heb ik aan 1 keer per jaar wel voldoende. Ik loop zelf ook de deuren niet plat van familie/vrienden en zal dat dus al helemaal niet doen bij familie/vrienden van 'n mogelijke partner. Als partner zich in zijn kringen alleen nog maar als stelletje wil kunnen profileren moet hij daar 'n andere vrouw voor zoeken: eentje die zich gewillig mee op sleeptouw laat nemen.

En ik persoonlijk zou ook helemaal niet willen dat mijn partner wekelijks mee naar mijn ouders gaat. Leuk als ze kennis met elkaar willen maken en dat 't klikt, maar het moet niet zo worden dat ik nooit meer tijd met hen alleen heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 09 oktober 2014 @ 18:24:

[...]



Onzin om dit soort verplichte nummertjes in stand te willen houden. Geef gelijk aan dat je geen familiemens bent en dat dat niet persoonlijk is en ga hooguit 2-4 keer per jaar mee naar de schoonouders. Alle andere aanhang (siblings en hun kinderen) niet aan beginnen. Neem aan dat jij ook geen trek hebt hen op jouw verjaardag uit te nodigen? Investeer je kostbare tijd liever in je eigen familie/vrienden. Zou zonde zijn als je daar op beknibbelt en je eigen dierbaren verwaarloost (of in elk geval minder ziet dan toen je nog niet in deze relatie zat) terwijl de schoonfamilie op 'n gegeven moment toch weer exit zal zijn.Is die gedachtegang misschien ook een reden dat je nog single bent? Ik denk dat er maar heel weinig mannen staan te trappelen om op die manier een relatie in te vullen. Of heb jij toch wel - langere, serieuze - relaties gehad en dat zo'n man dat dan prima vond?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 oktober 2014 @ 11:04:

[...]





Is die gedachtegang misschien ook een reden dat je nog single bent? Ik denk dat er maar heel weinig mannen staan te trappelen om op die manier een relatie in te vullen. Of heb jij toch wel - langere, serieuze - relaties gehad en dat zo'n man dat dan prima vond?Ik heb geleerd van de relaties die ik had dat ik geen traditioneel relatiemateriaal ben. Ik moet er teveel van mezelf voor opgeven en dat doe ik niet meer. Een relatie is me dat niet waard, ik gedij beter als single. Juist om al die constante verwachtingen en verplichtingen waar ik me ongelukkig door ga voelen. Dat is 'n man me simpelweg niet waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 10 oktober 2014 @ 11:17:

[...]



Ik heb geleerd van de relaties die ik had dat ik geen traditioneel relatiemateriaal ben. Ik moet er teveel van mezelf voor opgeven en dat doe ik niet meer. Een relatie is me dat niet waard, ik gedij beter als single. Juist om al die constante verwachtingen en verplichtingen waar ik me ongelukkig door ga voelen. Dat is 'n man me simpelweg niet waard.Dus je hebt nooit een man gevonden - of hij jou - die op jouw manier een relatie wil?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:elninjoo schreef op 10 oktober 2014 @ 11:17:

[...]



Ik heb geleerd van de relaties die ik had dat ik geen traditioneel relatiemateriaal ben. Ik moet er teveel van mezelf voor opgeven en dat doe ik niet meer. Een relatie is me dat niet waard, ik gedij beter als single. Juist om al die constante verwachtingen en verplichtingen waar ik me ongelukkig door ga voelen. Dat is 'n man me simpelweg niet waard.





En vanuit dit standpunt geef jij advies op de relatiepijler? Handig dan, je bent zelf geen relatie materiaal, hebt dus geen idee hoe je een relatie goed houdt. Hoe je een relatie met schoonouders opbouwt. Dus geef je vanuit jouw super single oogpunt relatie advies aan TO, die in een heel ingewikkelde relatie zit met haar schoonfamilie. Al dan niet door haar eigen blik op de wereld, maar dat doet er nu niet toe.



Topic opener heeft meer aan advies van mensen bij wie het wel gelukt is een band op te bouwen en te onderhouden met mensen die hen niet zo liggen. Of van mensen die beroepshalve relaties opbouwen met mensen.



Topic opener wil advies over hoe om te gaan met haar bijzondere schoonfamilie en haar eigen issues daaromtrent.



Dan luidt jouw advies kort samengevat: 'Doe als single, gedraag je als single, wordt weer single en daardoor verlost van je schoon familie!'
Alle reacties Link kopieren
Je schoonfamilie krijg je er bij.

Het is lastig als je daar niet in kan aarden.



Mijn schoonfamilie is ook anders dan hoe ik het in mijn familie gewend ben.

Al ligt dat eigenlijk voornamelijk aan mijn schoonvader, die werkelijk met de meeste ruzie maakt

En dat gaat er heftig aan toe, als je hem tegenspreekt krijg je mails waar de honden geen brood van lusten.

Er zijn daar langdurige slepende kwesties, zijn schoonzoon heeft jaren geleden al alle contact met hem verbroken, zijn zoon heeft ook op het punt gestaan, en zijn dochter heeft laatst na een mail van hem waar ze werkelijk met de grond gelijk werd gemaakt nu ook definitief het contact verbroken.

Mijn vriend staat nog wel op goed voet met hem.

Ik kan heel moeilijk met mijn schoonvader omgaan.Hij is vreselijk autoritair , heeft in die jaren ook nog nooit interesse in mij getoond, hoe ik mijn best ook deed geaccepteerd te worden door hem.

Mijn andere schoonzus heeft het ook zwaar met hem te verduren.

Mijn schoonmoeder is een hele lieve vrouw, daarom heb ik het ook altijd lastig gevonden wat meer afstand te nemen.



Ik heb laatst toch besloten dat te doen, uit zelfbescherming . Ik wil niet in het hol van de leeuw zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:kardoula schreef op 09 oktober 2014 @ 14:52:

Weetje laat maar.. ik hoef geen reacties meer.. haters zijn jullie.. alsof jullie zo perfect zijn.



Haters? Wie boven de 18 gebruikt die term nog haha.

Je kan wel gelijk boos worden en iedereen is natuurlijk een 'hater' , maar misschien is het wel goed eens naar jezelf te kijken.

Jij klinkt en reageert ook gelijk erg negatief en fel, en je komt daardoor ook niet echt sympathiek over.

En je titel, en wat je erna schrijft over je schoonfamilie (zulke 'andere' mensen en de rest wat je schrijft), klinkt alsof je op ze neerkijkt. En dat hebben mensen vaak snel door hoor.

Ik snap best wel dat de klik er niet kan zijn, en dat je geen aansluiting voelt. Tja, dan zijn bezoekjes niet je favoriete ding nee, kan ik me voorstellen hoor.

Maar je kan de bezoekjes toch ook beperken tot een minimum?

Zo verschrikkelijk is het toch ook niet om een paar keer een paar uur ergens te zitten?
Alle reacties Link kopieren
Ah, zie nu ook je latere reacties. Goed dat je toch bent blijven reageren, en dat je je probeert open te stellen!
Alle reacties Link kopieren
En wat betreft je moeite met vertrouwen; Gewoon niet teveel privé-dingen meer vertellen.

Gewoon oppervlakkige praatjes over bv werk, vakanties, hobby's,nieuws etc. Kletspraat.
Alle reacties Link kopieren
Goed verwoord sandt2.0. Mijn eerdere opmerking was ook niet echt van toegevoegde waarde.



Ik heb zelf ook geen makkelijke schoonouders en al regelmatig (flinke) ruzies gehad. Maar het enige wat ik kan doen is me proberen niet teveel aan te trekken van wat ze zegt. Meer het ene oor in, het andere oor uit. Ik houd er niet van om niets terug te mogen zeggen als ze me aanvalt, maar het is het enige wat ik kan doen om het niet te laten escaleren.

Ze wonen dichtbij en dat maakt het soms lastig. Ik probeer me wat meer aan te passen, ook al vind ik dat niet altijd even leuk. Maar het zijn wel de ouders van mijn man. Dat heb ik me eens goed gerealiseerd en probeer daarom er ook wat meer moeite voor te doen of me ergens overheen te zetten. Niet dat ik alles van ze pik of doe wat ze willen, maar probeer daarin de juiste weg te vinden samen met mijn man. En ik moet zeggen, het gaat al een hele poos goed *afkloppen*.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven