Schoonmoeder contact met ex van partner

24-08-2013 22:36 331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Vandaag kwam ik erachter dat mijn schoonmoeder nog contact heeft met de ex vriendin van mijn partner. Zij zijn al jaren geleden uit elkaar gegaan. Mijn schoonmoeder heeft het nooit met mij over haar gehad. Ik ben inmiddels al jaren samen met mijn vriend en heb kinderen met hem. Schoonmoeder ( familie) en ik hebben een hele goede band, en beschouw ze echt als mijn familie. Nu ik vandaag ontdekte dat er nog contact is met de ex van mijn vriend voel ik me in mijn rug gestoken door hen. Schoonmoeder ontkent dat ze elkaar zien, en zegt dat ze alleen op facebook contact hebben, maar dat was niet af te leiden uit het bericht op Facebook. De hamvraag?? Stel ik mij aan? Aan de ene kant snap ik dat ik het contact niet kan verbieden, maar aan de andere kant vind ik het niet kunnen.Vooral omdat het achter mijn rug om is gegaan. Ik ben gewoon benieuwd naar de mening van anderen, en hoor graag hoe jullie hiermee om zouden gaan.

Wil namelijk kijken of ik redelijk ben.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Stel je niet zo aan zeg...
Je stelt je aan.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je stelt je aan en bent compleet onredelijk! Jij bent al jaren met je vriend, je hebt kinderen met hem. Het is je vriend niet die nog contact heb met zijn ex, maar je schoonmoeder! Dat je je daar na al die jaren druk om gaat maken! Pfffft.....
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je je afvragen waarom het je zo hoog zit? Ben je bang voor concurrentie mbt hoe 'leuk' je schoonmoeder jou vindt?



Ik denk eerlijk gezegd dat je je inderdaad aanstelt: het is misschien niet leuk, maar ze mag zelf weten met wie ze omgaat!
Alle reacties Link kopieren
Je schoonmoeder mag omgaan met wie zij wil. Ik begrijp niet waar jij je druk om maakt ook, wat maakt het nou uit. Je voelt je in je rug gestoken nog wel. Nou meid, plak er maar gauw een pleister op, er is je geen enkel onrecht aangedaan in dezen. Ook zou ik me er niet meer mee bemoeien als je de relatie met je schoonmoeder goed wilt houden.
Alle reacties Link kopieren
Moet ze daar dan toestemming voor vragen?



Niet iedereen vindt haar schoonmoeder een loeder en niet iedereen vindt haar schoondochter een trut. Ze konden en kunnen waarschijnlijk goed overweg met elkaar.



Ik snap niet waar je je druk om maakt.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog contact met mijn ex-schoonouders.

Nou en?

In die 7 jaar zijn ze als familie voor mij geworden en zij zien mij als hun dochter.

Waarom zou dat niet kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Toen jouw partner nog bij zijn ex-vriendin was, kon haar schoonmoeder het goed met haar vinden schijnbaar.

En toen jij in zijn leven kwam, had ze dan het contact moeten breken? Waarom?
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Dus jouw schoonmoeder moet jouw toestemming hebben om contact met iemand te mogen hebben? Dat meen je toch niet?

Ik heb ook nog jaren contact onderhouden met mijn ex-schoonmoeder. Ze paste zelfs op mijn dochter (die niet van haar zoon was maar van mijn toen 'nieuwe' vriend). We zijn nu allebei verhuisd en zien elkaar nog maar zelden, maar als we elkaar zien is het gewoon weer gezellig. En mijn man ligt daar echt niet wakker van hoor.



En 'in de rug gestoken' nog wel. Overdrijven is ook een vak.
Alle reacties Link kopieren
Mwah...kan me het gevoel wel voorstellen.

Beetje stiekem gevoel
Frankly my dear, I don"t give a damn
Jezus, relax joh. Ik vind je erg onredelijk.

Waarschijnlijk heeft je schoonmoeder het niet gezegd omdat je wat overdreven reageert op dit soort zaken? Of omdat ze je niet wil kwetsen (dat jij idee krijgt dat ex belangrijker is ofzo)?

Wees blij dat ze een groot hart heeft en ook voor ex een plekje had en houdt.
quote:calvijn1 schreef op 24 augustus 2013 @ 22:42:

Mwah...kan me het gevoel wel voorstellen.

Beetje stiekem gevoelDan zou je het net zo goed stiekem kunnen noemen dat TO blijkbaar de gangen van ex en schoonmoeder op FB na gaat.
Alle reacties Link kopieren
Eens met de rest. Je stelt je enorm aan!
Alle reacties Link kopieren
Zeg eens eerlijk : ben je jaloers ?
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
Wat geeft jou het recht om te bepalen met wie jouw schoonmoeder omgaat?

Helaas is jouw vriend niet als maagd in jullie relatie gekomen. Deal with that!
Je stelt je aan.
Alle reacties Link kopieren
Niet zo aanstellen, daar heb jij niets over te zeggen.
.
Als ze elkaar wekelijks zouden bellen of wekelijks samen gaan lunchen/winkelen/etc, dan kan ik me voorstellen dat je het jammer vindt dat je daar na jaren bij toeval achter moet komen. Maar als ze elkaar op FB hebben toegevoegd en elkaar zo af en toe eens spreken, dan vind ik dat volstrekt normaal en niets om je zo druk over te maken. Ik zou het eerder vreemd vinden als ze elkaar volstrekt zouden negeren of nooit meer zouden spreken, nadat zij voor een jaar of wat "familie" is geweest.
Mijn voormalig schoonmoeder heeft het (na 11 jaar) nog steeds wel eens per ongeluk over Zoon en Betjebig, als ze Zoon en zijn nieuwe vrouw bedoelt Dat zou ik toch wel vervelend vinden als ik de nieuwe vrouw ben (die ook al weer 10 jaar in de familie is).

Verder mag zo'n schoonmoeder natuurlijk omgaan met wie ze wil. Een van mijn exvriendjes is ook nog een tijdje bij mijn ouders over de vloer gekomen nadat de relatie uit was.
Achter je rug? Mag je schoonmoeder misschien zelf weten met wie ze omgaat, daar hoeft ze toch geen verantwoording over af te leggen? En al helemaal niet tegen jou!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 augustus 2013 @ 22:45:

[...]





Dan zou je het net zo goed stiekem kunnen noemen dat TO blijkbaar de gangen van ex en schoonmoeder op FB na gaat.Nou nee hoor, ik wilde reageren op een bericht van mijn schoonmoeder maar zal dat de ex van mijn partner mij voor was. Dus nee hoor ik ben geen inspector gadget.
Alle reacties Link kopieren
Je stelt je echt aan!
Alle reacties Link kopieren
Hoe ga je dit "probleem" nu oplossen ?

Ga je zeggen tegen schoonma dat ze geen contact meer MAG hebben met die ex of laat je dat je partner doen ?
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
In je rug gestoken? Hm, beetje overdreven. Bedenk wel dat je schoonouders de ex van je vriend een hele tijd als schoondochter hebben gezien en dat zich dit afspeelde nog voordat jij (natuurlijk) in beeld was. Zij hebben óók een band met haar opgebouwd, net als je ex toentertijd. Mijn ouders zijn om die reden ook nog steeds geïnteresseerd in een ex van mij. Tijdens mijn huidige relatie zijn ze zelfs op mijn ex' verjaardag geweest, wat mijn vriend helemaal niet erg vond. Ik begrijp het ook heel goed als mijn schoonouders nog contact zouden hebben met de ex van mijn vriend. Ik vergelijk het altijd maar met een gewone vriendschap. Ik zou het wel vervelend vinden als ze mij vaak met haar zouden vergelijk en mij daarmee het gevoel zouden geven dat ze me niet leuk genoeg vinden. Maar ze hebben het nooit over haar in mijn bijzijn, dus dat is niet aan de orde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven