Schoonmoeder contact met ex van partner

24-08-2013 22:36 331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Vandaag kwam ik erachter dat mijn schoonmoeder nog contact heeft met de ex vriendin van mijn partner. Zij zijn al jaren geleden uit elkaar gegaan. Mijn schoonmoeder heeft het nooit met mij over haar gehad. Ik ben inmiddels al jaren samen met mijn vriend en heb kinderen met hem. Schoonmoeder ( familie) en ik hebben een hele goede band, en beschouw ze echt als mijn familie. Nu ik vandaag ontdekte dat er nog contact is met de ex van mijn vriend voel ik me in mijn rug gestoken door hen. Schoonmoeder ontkent dat ze elkaar zien, en zegt dat ze alleen op facebook contact hebben, maar dat was niet af te leiden uit het bericht op Facebook. De hamvraag?? Stel ik mij aan? Aan de ene kant snap ik dat ik het contact niet kan verbieden, maar aan de andere kant vind ik het niet kunnen.Vooral omdat het achter mijn rug om is gegaan. Ik ben gewoon benieuwd naar de mening van anderen, en hoor graag hoe jullie hiermee om zouden gaan.

Wil namelijk kijken of ik redelijk ben.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Oh, om de vraag in de OP nog even te beantwoorden: ik kan werkelijk niks redelijks ontdekken in jouw probleem en jouw gedrag. En als ik je vriend was, zou je er verbaal van langs krijgen van me. Alsof zijn moeder jou ueberhaupt hoeft te verklaren met wie ze wel en niet allemaal contact heeft. Zwelg maar in je misplaatste trots, loeder.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig voor je schoonmoeder.



Dat zal je maar gebeuren, ga je goed om met de partners van je zoon, ook als de relatie uit is af en toe een bakkie doen (want zo'n meid wordt toch eigen na een aantal jaar), krijg je er een hoop gedoe over.





Geef mij maar alleen schoonzonen later (moet mijn zoon maar met een vriendje thuiskomen), wat een drama dit!
Alle reacties Link kopieren
Wat heb ik een medelijden met "schoonmoeder" en vriend, je zou maar zoiets in je buurt moeten dulden. Ik snap wel waarom zij graag contact heeft met de vorige vriendin, die lijkt me een stuk beter te pruimen
Zet je trots ( of angst, onzekerheid of koppigheid) opzij. Fijn dat je moeder het met je eens is, en je man je ook groot gelijk geeft hoor. Maar zoals je hebt kunnen lezen, zijn er ook veel mensen die het anders zien. Alleen medestanders voor je zaak zoeken en je hakken in het zand zetten levert je uiteindelijk echt niks op.
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat jij nog kan doen is haar je excuses maken voor je vreselijk kinderachtige gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Kiwana, gaat het je om gelijk of geluk krijgen?
Alle reacties Link kopieren
quote:kiwana schreef op 26 augustus 2013 @ 15:22:

[...]





Nou ik heb dit ook met mijn moeder besproken. En zij gaf ook al aan dat als zij mijn schoonmoeder was mij even zou bellen om te vragen wat er nu precies aan de hand is. Dat het bijv niet haar bedoeling was om mij met het contact te kwetsen. En dat ze niet door had dat ik er zo mee zat.

?????

Als jij niet opneemt als zij belt, hoe kán ze het dan vragen?

Kom op. Wees nou een béétje redelijk. Je geeft haar geen enkele kans.



quote:Op die manier had het toch ook gekund? Dan was ik echt wel bereid om dit allemaal met haar uit te praten. Maar zij gaat meteen in de aanval. Dat maakt de situatie toch niet beter. ZIJ heeft tenslotte gelogen tegen mij. Dat lijkt iederen over het hoofd te zien.Nee, meid, je bent er niet toe bereid. Ik denk dat jij boos op haar bent omdat zij een ex binnen heeft gehaald die jouw partner tegen kan komen en wie weet wat er dán gebeurt. Volgens mij is dát het hele eieren eten en de rest is allemaal ruis.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Tjeeeeeee wat maak jij een drama meid! Ik heb ook nog heel sporadisch contact met mijn ex schoonmoeder. En die ex en ik zijn inmiddels al langer uit elkaar dan dat we samen zijn geweest. Maar in die tijd dat we samen waren (7 jaar) heb ik de deur daar plat gelopen. Zij was echt als een tweede moeder voor mij in die tijd. Niet vreemd toch dat we contact hebben gehouden? Dit contact, ca. twee keer per jaar vertelt zij misschien ook niet tegen haar huidige schoondochter. Het is namelijk ook niet boeiend voor hun dagelijkse leven, dat kopje koffie eens per half jaar. Ja, en wij zijn ook FB vrienden... Bekijk het eens van die kant en dat mes verdwijt uit jouw rug als sneeuw voor de zon.
Alle reacties Link kopieren
To steekt zichzelf nu eerder een mes in de rug, want alles wat ze nu niet doet of wel doet terwijl ze boos is, zal nog gevolgen hebben als zij niet meer boos is en weer op de normale voet verder wil.

Dan kan ze nog wel eens raar staan te kijken dat dit niet meer zo soepeltjes gaat.

Daarom, Kiwana, bedenk goed wat je nu aan het doen bent, je kunt het nu nog terug draaien en dat het met een sisser afloopt.

Ga door op de ingeslagen weg en je maakt het jezelf ontzettend moeilijk voor de jaren die nog gaan komen. Beetje vooruit denken, meid.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik ben alleen maar blij dat de ex van mijn vriend wel eens contact heeft met mijn schoonmoeder. Dat laat zien dat zij allebei volwassen mensen zijn, die contact houden met mensen. En ik hoop dat als het ooit ooit uit gaat dat mijn schoonmoeder dan ook contact met mij wil houden. Niet dagelijks maar het is toch fijn als je niet spastisch hoeft te doen om iemand niet of juist wel te spreken, en volwassen, en niet haatdragend zijn om iets waar ze niets aan kunnen doen.

Wat ik probeer te zeggen: het is toch mooi als ze geen hekel aan elkaar hebben. Je mag in je handen knijpen dat je zulke volwassen mensen kent. Die zich niet laten leiden door 'het is uit dus mag ik je nooit meer spreken, ook al vind ik je aardig'. En in plaats daarvan contact houden met de mensen die ze aardig vinden.

Even diep adem halen TO en het vanaf een volwassen manier bekijken. Dit is niet het speelplein bij de basisschool....
Alle reacties Link kopieren
TO, je maakt zoveel kapot als je dit laat escaleren.

Als door deze situatie, jouw schoonmoeder (en de rest van de schoonfamilie) niet meer van jou moet weten, dan ben je nog verder weg van huis. En voor wie moet jouw man dan partij kiezen? En jullie kinderen?



Denk daar eens aan. Slik je trots is, of je nu denkt gelijk te hebben of niet, en bel jouw schoonmoeder om het terug goed te maken. Zeg dat je wat last hebt van jouw hormonen en dat je daarom zo gereageerd had, maar dat je haar uiteraard gunt dat ze contact heeft met ex.
ik hoop zo dat je je trots laat varen, mijn moeder ziet mijn broer al 25 jaar niet, om mijn schoonzus, die ook zoiets vond.

Ze wilde per se haar gelijk halen, ze wilde een excuus en mijn moeder op haar knieen.

Ipv bemiddelen koos mijn broer de zijde van zijn vrouw, zij was/is trots dat hij dit voor haar deed, het ultieme bewijs dat ze gelijk had.

Alles is kapot, niet meer te herstellen, heel triest, voor iedereen die ermee te maken heeft.

Dan heb je gelijk, wat win je ermee?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ratsmodee schreef op 26 augustus 2013 @ 15:39:

Trots, noem je dat TO?



Ik noem zoiets passief-agressief en manipulatief bovendien.

Hear hear



En verder



TO hoe oud ben je?

6?

Je lijkt wel een dreinende kleuter!



Het is allemaal hunnie ze schuld
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:kipkluifje schreef op 26 augustus 2013 @ 15:59:

Kiwana, gaat het je om gelijk of geluk krijgen?

Dit regeltje heeft hier al zo vreselijk veel onnodige ruzies gescheeld

Het is ook zo waar



Soms is even wegslikken een heel goed idee.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Kiwana echt. Zet je trots opzij. Het is namelijk geen trots wat je voelt. Het is onzekerheid. Je bent bang om het antwoord te horen. Je wil het liever helemaal niet weten en eigenlijk wil je gewoon dat je schoonmoeder uit eigen beweging het contact met ex stopt zodat jij je er niet meer druk over hoeft te maken.



Helaas werkt dit niet zo. Je zal je erover heen moeten zetten dat jij hebt ontdekt dat je schoonmoeder en ex nog contact met elkaar hebben en moeten loslaten dat ex een bedreiging zou kunnen vormen. Zet je er ook overheen dat schoonmoeder dit niet heeft verteld. En als laatste, bel schoonmoeder op en vertel haar dat je bang bent dat ex een bedreiging voor je gezin vormt. Zoals ik al eerder aangaf. Zoek steun bij je schoonmoeder, in plaats van haar tegen je in het harnas te jagen.



Je schoonmoeder heeft niets verkeerd gedaan, jou denkbeelden en ideeën gaan met je op de loop. En dat jou moeder en je man je gelijk geven komt denk ik, omdat je niet hebt verteld dat je niet hebt opgenomen toen ze belde en niet in de buurt was toen ze langskwam. Heb ik gelijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 26 augustus 2013 @ 18:08:

Kiwana echt. Zet je trots opzij. Het is namelijk geen trots wat je voelt. Het is onzekerheid. Je bent bang om het antwoord te horen. Je wil het liever helemaal niet weten en eigenlijk wil je gewoon dat je schoonmoeder uit eigen beweging het contact met ex stopt zodat jij je er niet meer druk over hoeft te maken.



Helaas werkt dit niet zo. Je zal je erover heen moeten zetten dat jij hebt ontdekt dat je schoonmoeder en ex nog contact met elkaar hebben en moeten loslaten dat ex een bedreiging zou kunnen vormen. Zet je er ook overheen dat schoonmoeder dit niet heeft verteld. En als laatste, bel schoonmoeder op en vertel haar dat je bang bent dat ex een bedreiging voor je gezin vormt. Zoals ik al eerder aangaf. Zoek steun bij je schoonmoeder, in plaats van haar tegen je in het harnas te jagen.



Je schoonmoeder heeft niets verkeerd gedaan, jou denkbeelden en ideeën gaan met je op de loop. En dat jou moeder en je man je gelijk geven komt denk ik, omdat je niet hebt verteld dat je niet hebt opgenomen toen ze belde en niet in de buurt was toen ze langskwam. Heb ik gelijk?



Jij drukt precies in woorden hoe ik mij voel besef ik mij. Ik zie het inderdaad als een bedreiging. En ja misschien onterecht, maar toch voelt het zo. Vooral omdat ik het idee heb dat ex het ook een beetje expres doet, aangezien ik nu opeens overal berichten op FB van schoonmoeder zie nadat mijn partner sinds kort ook een account op FB heeft aangemaakt. Vind ik gewoon een beetje verdacht, maar goed dat terzijde. Dus ja ik neem het mijn schoonmoeder dus eigenlijk kwalijk dat ze als het ware een achterdeurtje openlaat voor ex om eventueel te stoken. En dat ze het dan misschien niet door heeft als het zou gebeuren. Dat is denk ik precies wat mij dwars zit.



Ik zal alles laten bezinken en kijken wat ik ermee ga doen. Voor degene die willen weten hoe dit nog afloopt; i'll keep u posted.
Alle reacties Link kopieren
Pfoeh...wat een verhaal....je hebt je veel te druk gemaakt hoor!



Meid, mijn vriend is zelf nog bevriend met zijn ex. Zien elkaar regelmatig. En mijn schoonmoeder heeft dus ook nog af en toe contact met haar. Ik moest er aan wennen, ja, maar hé, ik kan mensen toch niet zomaar verbieden contact met iemand te hebben.



Je hebt van een mug een olifant gemaakt.
quote:kiwana schreef op 26 augustus 2013 @ 20:32:

[...]





Jij drukt precies in woorden hoe ik mij voel besef ik mij. Ik zie het inderdaad als een bedreiging. En ja misschien onterecht, maar toch voelt het zo. Vooral omdat ik het idee heb dat ex het ook een beetje expres doet, aangezien ik nu opeens overal berichten op FB van schoonmoeder zie nadat mijn partner sinds kort ook een account op FB heeft aangemaakt. Vind ik gewoon een beetje verdacht, maar goed dat terzijde. Dus ja ik neem het mijn schoonmoeder dus eigenlijk kwalijk dat ze als het ware een achterdeurtje openlaat voor ex om eventueel te stoken. En dat ze het dan misschien niet door heeft als het zou gebeuren. Dat is denk ik precies wat mij dwars zit.



Ik zal alles laten bezinken en kijken wat ik ermee ga doen. Voor degene die willen weten hoe dit nog afloopt; i'll keep u posted.



Verdacht? OMG wat een ongelooflijke dramaqueen ben je toch.!

Nee jij bent veel te bang dat je man weer terug naar zijn ex zou willen.!

Misschien wordt het tijd dat je je man gewoon eens gaat vertrouwen?

En nee nee kom niet met de dooddoener aan dat je hem wel vertrouwd maar haar niet.!
quote:Doreia schreef op 26 augustus 2013 @ 18:08:

Je schoonmoeder heeft niets verkeerd gedaan, jou denkbeelden en ideeën gaan met je op de loop. Dit en dit alleen.
Alle reacties Link kopieren
Word jij niet moe van jezelf? Ik zou denk ik erg moe van mezelf worden als ik zulke gedachtes continue heb en zo'n scene overal van maak. Als je zo doorgaat, dan ziet schoonmoeder, ex waarschijnlijk liever als haar schoondochter.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het meer dan schandalig hoe jij je schoonmoeder behandeld hebt TO.
Alle reacties Link kopieren
Als je relatie kapotgaat, zal dat niet door de ex komen maar door je eigen paranoia en jaloezie. Wees je daarvan bewust.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:kiwana schreef op 26 augustus 2013 @ 20:32:

[...]





Jij drukt precies in woorden hoe ik mij voel besef ik mij. Ik zie het inderdaad als een bedreiging.

Zoals behalve door mij en de poster voor mij en wellicht nog een paar anderen al aangehaald is, denk jij gewoon dat de ex van je partner op jacht is naar je partner via je schoonmoeder, die dat vermoedelijk dan misschien weer niet door heeft. Vergeet je niet dat je partner daar dan ook nog aan mee zou moeten werken wil dat dubieuze plan van de ex van je partner slagen?

En je verwijt je schoonmoeder dat die haar alle grond biedt nu voor haar plan, dat jij denkt dat ze heeft.

Joh, misschien heb je gelijk, maar het belangrijkste is je partner.

Als het goed zit tussen jullie en hij geen geschiedenis heeft van vreemd gaan, dan kan die ex snode plannetjes smeden wat ze wil maar dan krijgt ze heus geen poot aan de grond, hoor.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Kiwana, je gedraagt je als een klein kind dus ik zal je ook even zo toespreken:



Ga naar de mama van je vriendje, geef haar een handje en zeg Sorry! Daarna weer gezellig samen spelen....
quote:kiwana schreef op 26 augustus 2013 @ 15:04:

[...]





Ik ben niet bij mijn schoonmoeder vertrokken. En ja tuurlijk wil ik een goed voorbeeld zijn. Maar niemand is perfect he. Je kan altijd leren



Dat zou je denken, maar je toont jezelf bijzonder hardleers. Dertien pagina's lang krijg je adviezen en je doet er NIETS mee. Iedereen hier is gek en jij doet gewoon lekker waar je zin in hebt, ongeacht wie je daarmee kwetst.



En zelfs dan is het schoonmoeders schuld. Ik geloof gewoon niet dat jij echt kan zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven