Schoonmoeder... Hoe ga ik hier mee om?

28-08-2015 19:52 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriend heeft zelf ook weinig tot geen behoefte aan contact met zijn moeder. Blijkbaar is ze of niet erg sympathiek of is de familieband niet sterk.

Ik snap niet zo goed dat jij een veel nauwere band met zijn moeder wil dan je vriend zelf wil. En dan zij zelf wil.



Het gaat om de relatie die jij hebt met je vriend. Als die maar goed is.



Ik zou als ik jou was afstand doen van de sterkte behoefte aan haar goedkeuring die je hebt. Daar schiet je niets mee op.
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare situatie zeg en ook zo oneerlijk. Je vriend kan m.i. beter een hartig woordje met zijn moeder spreken want dit is niet normaal. En het doet jou pijn, terecht!
Tja, jij kunt er niet zoveel aan doen dat ze jou niet wil accepteren. Aangezien het contact minimaal is zou ik het lekker laten
Ik zou eens om de tafel gaan met je schoonmoeder en uitspreken wat je hier zegt. Het is heel eng, maar het kan wel goed uitpakken. En veel heb je niet te verliezen, want de band is nu ook niet super.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je dit niet leuk vindt. Je hebt haar maar 1 keer gezien, maar vaders vaker, is dat omdat zij niet thuis is als jullie langs gaan? Of komt zij niet mee als jullie haar uitnodigen?
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je je schoonmoeder een keer uitnodigen om ergens koffie te gaan drinken oid. Dan laat je in elk geval zien dat jij welwillend bent. Als je elkaar nooit ziet, dan kun je natuurlijk ook geen band opbouwen of onterechte gedachtes de wereld uit helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het los proberen te laten. Ik denk dat je blij moet zijn dat er geen wrijving ontstaat tussen jou en je vriend hierdoor, bijvoorbeeld omdat hij wel heel veel behoefte heeft aan een goed/veel contact met zijn moeder.



Geniet van de fijne relatie met je vriend, laat 'schoonmoeder' lekker gelukkig zijn met ex-schoondochter, en accepteer dat als je kinderen krijgt ze 1 oma hebben die ze waarschijnlijk weinig of nooit gaan zien.

Je verwachtingen bijstellen dus (en stoppen met proberen haar aandacht te 'kopen' met tijdschriften of wat lekkers, ik denk dat ze zich hierdoor eerder nog meer 'boven' je voelt staan, omdat ze merkt dat jij zo om haar aandacht en bevestiging 'schreeuwt').
Alle reacties Link kopieren
Relatie moeder-zoon staat na ons bezoek op een laag pitje. Mijn vriend heeft zoiets van, als ze niet normaal kan doen, dan niet. Ik hoef echt geen kind aan huis te zijn, maar ik word nu volledig uitgekotst. Dat vind ik niet zo fijn.



Zijn vader zien we af en toe bij familiebezoek aan zijn broers. Zijn moeder blijft dan dus gewoon thuis, waarschijnlijk vanwege mij, dit is een aanname overigens. Maar het is een bijzonder toeval.
Wat een kinderachtig gedrag, ik zou het laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Tja,schoonloeders heb je nu eenmaal niet voor het uitkiezen .......
Alle reacties Link kopieren
quote:Anouk_83 schreef op 28 augustus 2015 @ 20:04:

Relatie moeder-zoon staat na ons bezoek op een laag pitje. Mijn vriend heeft zoiets van, als ze niet normaal kan doen, dan niet. Ik hoef echt geen kind aan huis te zijn, maar ik word nu volledig uitgekotst. Dat vind ik niet zo fijn.



Zijn vader zien we af en toe bij familiebezoek aan zijn broers. Zijn moeder blijft dan dus gewoon thuis, waarschijnlijk vanwege mij, dit is een aanname overigens. Maar het is een bijzonder toeval.Laat haar lekker wegblijven, investeer in een goede band met dat deel van de familie dat je wel ziet. Realiseer je dat het háár gemis is ipv het jouwe: zij mist hierdoor waarschijnlijk gezellige familiebijeenkomsten. Wees blij dat jij en je vriend er gewoon bij zijn en met dat deel van zijn familie dat wel gewoon normaal doet.
Alle reacties Link kopieren
Het is enorm kinderachtig, ik vind het ook frustrerend dat ik het niet los kan laten. Ik ben verdomme geen 14 meer. Maar ergens wil ik toch geaccepteerd worden, ook al is ze zo'n trut. Ik zal geen lekkers meer meegeven, ik wil haar absoluut niet het gevoel geven dat ze boven me staat.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook frustrerend! Maar jij hebt je best gedaan, en dat verandert blijkbaar niets. Misschien zet het haar juist wel aan het denken als ze merkt dat jij (en je vriend) gestopt zijn met investeren in haar.



En weet je: schoonmoeders hebben altijd wel 'iets', serieus! Die van mij is er een kei in om altijd alleen die dingen te zien die mijn vriend gedaan heeft, of in elk geval zijn aandeel daarin. Hij wordt altijd uitgebreid geprezen en gecomplimenteerd, en (hoewel ik weet dat ze blij met me is) ik word altijd 'vergeten'. Alsof ik geen aandeel lever in bepaalde dingen. Kan me er enorm aan ergeren, maar ze gaat toch niet veranderen. Jammer van mijn energie dus. Ik negeer het tegenwoordig, en vertel af en toe tegen mn vriend hoe ik me aan haar stoor, hij lacht erom en het is weer klaar.

Echt: laat het los, zo jammer van je energie!
Alle reacties Link kopieren
quote:cijfernerd schreef op 28 augustus 2015 @ 20:05:

Tja,schoonloeders heb je nu eenmaal niet voor het uitkiezen .......



Op een dag ben je er zelf één.



En je eigen moeder is de schoonmoeder van je partner.



“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Her lost! Wacht maar totdat jullie kinderen krijgen, ben benieuwd of ze dan nog steeds minimaal contact wil.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja ik snap best dat je t vervelend vindt, zeker ook omdat je al afgrschoten bent voordat ze je leert kennen. Helaas is dit haar tekortkoming en niet de jouwe. Probeer er boven te staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet te veel in investeren als het niet van twee kanten komt.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:cijfernerd schreef op 28 augustus 2015 @ 20:05:

Tja,schoonloeders heb je nu eenmaal niet voor het uitkiezen ....... Je kunt ook een wees gaan daten om mee te beginnen
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft niks tegen jou persoonlijk, lijkt wel. Wél tegen 'de nieuwe'.

Misschien helpt het als zoon eens met haar praat, in zijn eentje, zodat zij kan zeggen dat hij die ex nooit weg had mogen doen. Hij kan dan zeggen dat hij daar goede redenen voor had en nu met jou is.

Kiezen of delen.
quote:toffifee schreef op 28 augustus 2015 @ 20:20:

Her lost! Wacht maar totdat jullie kinderen krijgen, ben benieuwd of ze dan nog steeds minimaal contact wil.



Her loss.



Wat naar voor je TO. Iedereen wil geaccepteerd worden, dat is logisch. Stop met haar het naar haar zin te maken. Door cadeautjes te geven, werp je haar een manier in de schoot om je af te wijzen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou blij zijn met het contact met vader en broers en schoonmoeder lekker laten. Je hebt haar ooit 1x gezien, zonde om je zo druk te maken om haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat het steekt. Je doet je best en je wordt afgeserveerd zonder dat je iets fout hebt gedaan en zonder dat je iets kunt laten zien van jezelf. Dat je er bent, is al fout blijkbaar. Triest is dat, voor jou en ook voor je schoonmoeder. Heeft zij nog contact met de ex van je vriend?



Ik vind de houding van je vriend ook wel wat makkelijk hierin. Hij vindt het wel prima zo, maar laat daarmee zien dat het dus wel prima is als zijn moeder lomp doet tegen zijn vriendin. Je vriend mag best eens een gesprek met zijn moeder aangaan waarin hij aangeeft dat ex niet terug komt en hij met jou samen verder wil. En dat zijn moeder de keuze heeft daar onderdeel van uit te maken of niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anouk_83 schreef op 28 augustus 2015 @ 20:04:

Relatie moeder-zoon staat na ons bezoek op een laag pitje. Mijn vriend heeft zoiets van, als ze niet normaal kan doen, dan niet. Ik hoef echt geen kind aan huis te zijn, maar ik word nu volledig uitgekotst. Dat vind ik niet zo fijn.



Zijn vader zien we af en toe bij familiebezoek aan zijn broers. Zijn moeder blijft dan dus gewoon thuis, waarschijnlijk vanwege mij, dit is een aanname overigens. Maar het is een bijzonder toeval.Zijn er nog meer schoondochters? En zo ja, hoe gaat ze daar dan mee om?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
Graag of niet toch? Lekker het probleem laten liggen waar het ligt, bij haar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven