Schoonmoeder praat haar mond voorbij...

28-10-2012 09:54 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of ik nu overgevoelig ben...

Ik ben ruim 10 weken zwanger en aankomende week hebben we dé echo. Het gaat allemaal hartstikke goed maar ik vind het echomoment ontzettend spannend..



Vrij vroeg hebben we onze ouders verteld dat er een kleine op komst is en mijn 2 beste vriendinnen.



Deze week heeft mijn vriend het aan zijn zus verteld. Hij heeft een goede band met haar en we vonden het ook gewoon leuk om te delen. Zijn ouders waren hier bij.



Nu heeft schoonmoeder het verteld aan zoon die nog thuis woont...Ik vind dat helemaal niet leuk..Ik had het leuk gevonden als vriend het zelf had kunnen vertellen na de echo..



Schoonmoeder vertelde dit aan mij vrij nonchalant. Ik heb nog niet gereageerd maar eigenlijk wil ik dit nog wel doen..Vriend vind het ook jammer maar hij vindt het niet zo nodig om er iets van te zeggen..."Het is nu toch al gebeurt"...



Wat vinden jullie?



(liever niet quoten ivm herkenbaarheid zal ik wat details weghalen)
Alle reacties Link kopieren
onzin om hier een punt van te maken, eerlijk waar.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt je druk om niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eigenlijk dat je het de hele familie moet vertellen in 1 keer en niet enkel die zoon niet. Dan krijg je dit soort dingen.



Heb je schoonmoeder uitdrukkelijk verzocht het niet te zeggen aan zoon?
Ik vind het raar dat jullie het wel vertellen aan zus en schoonouders, maar niet aan een nog thuiswonende broer.
Alle reacties Link kopieren
Zou er wel iets van zeggen.

Maar ga er van uit dat ze dit niet express heeft gedaan. Ze is waarschijnlijk gewoon super blij en heeft er niet bij stil gestaan.

Is er trouwens een reden dat hij het nog niet wist? Ouders wel en broers/zussen niet? ( niet om aan te vallen, gewoon nieuwsgierig. Ik zou ze het nl wel eerder vertellen)
Alle reacties Link kopieren
Ja, vervelend maar gebeurd. Ik zou 't lekker zo laten.

Je kan nog 'n keer laten vallen dat je dit soort nieuws liever zelf verteld.

Maar verder, zo'n ramp is 't in mijn ogen nou ook weer niet.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Niet leuk maar liever een overenthousiaste schoonmoeder dan 1 die het zich niet kan intresseren!
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie duidelijk aangegeven dat het nog geheim moest blijven en dat jullie het zelf wilden vertellen? Toch vind ik het ondanks alles niet heel erg netjes.



Ik zou persoonlijk iets niet zonder toestemming aan anderen vertellen (ik heb twee keer mogen beleven dat ik het als vriendin eerder wist dan de ouders) tenzij ik expliciet toestemming heb gekregen.



Wel erg jammer, iemand anders heeft jullie primeur "gepikt". Toch blijven er straks nog genoeg mensen over om het blije nieuws aan te vertellen!



Veel plezier met de echo!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi fruitkonngin,

Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Als ik degene was geweest die haar mond voorbij had gepraat en jij of je vriend zou zeggen dat jullie het graag zelf hadden verteld dan zou ik dat helemaal begrijpen. Dus mijn advies zou zijn om het gewoon te zeggen.

Hoop dat je er iets mee kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me best voorstellen dat je dit niet leuk vind dus vind het geen onzin. Dit is ontzettend groot nieuws en dat wil je zelf vertellen!

Dus kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent.



Echter denk ik dat je schoonmoeder aanspreken ook geen zin meer heeft. Het is wel al gebeurd....
Alle reacties Link kopieren
Het was niet netjes van je schoonmoeder. Maar het is nou eenmaal gebeurd. Zou er niet zo'n groot punt van maken.
Je had haar duidelijk moeten maken dat ze het niet mocht doorvertellen. Ik snap wel dat ze het heeft verteld: zij wisten het namelijk al, je schoonzus wist al, en je schoonmoeder ging er gewoon van uit dat je zwager het ook mocht weten. Dat is niet zo gek, vind ik.
Dat is jammer, kan me voorstellen dat je het zelf had willen vertellen.



Maar het beste adies dat ik voor je heb is: laat het los!



Het is gewoon enthousiasme, en het maakt de ervaring niet minder mooi. Laat het gaan, mensen vertellen nu eenmaal snel dingen door. Als je het echt geheim wilt houden (ook de naam) vertel het dan aan niemand.



Gefeliciteerd met je zwangerschap!
anoniem_92636 wijzigde dit bericht op 28-10-2012 10:16
Reden: Tmi
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eens met je vriend. Jammer dat jullie het zelf niet konden vertellen, maar gebeurd is gebeurd. Ik zou er geen probleem van maken.

Als je er iets van had willen zeggen had je dat direct moeten doen toen schoonmoeder het tegen je zei. Nu niet meer, dan wordt het beladen en er is feitelijk niets aan de hand. Niet druk om maken en genieten van je zwangerschap en de blije mensen.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Allereerst proficiat met je zwangerschap!

Het is inderdaad niet leuk dat je schoonmoeder jullie de kans heeft ontnomen om dit grote nieuws zelf aan je zwager te vertellen. Misschien dacht ze er verder niet over na, haar dochter wist het immers ook al. En ze zal ook wel blij zijn en dit graag met haar zoon willen delen. Ik zou gewoon tegen haar zeggen dat je het liever zelf vertelt had en het verder laten rusten.

Het was achteraf wellicht een goed idee geweest om duidelijk tegen je schoonmoeder te zeggen dat jullie het graag zelf willen vertellen.
Schoonmoeder heeft het aan haar zoon vertelt dat zijn broer vader gaat worden, waarom in vredesnaam iedereen in stukjes en beetjes inlichten, en moeten ze maar voor andere de mond houden?

Had het gewoon in een keer bij iedereen gemeld, nu zit je je druk te maken op niets af. Schoonmoeder was dol enthousiast dat ze oma wordt, en zegt dat tegen haar andere zoon. Jammer dat je er een punt van maakt.
Alle reacties Link kopieren
Vertel t dan iedereen idd..
Alle reacties Link kopieren
Ja balen maar niks meer aan te doen.

Verder eens met Penelopeia.
Jammer dat je vriend het aan je zus, zijn ouders ( die er heel toevallig bij waren) en zijn broer een beetje bewust ? heeft buiten gesloten met het mooie nieuws?
Je kunt het gedrag van je schoonmoeder niet veranderen, wel dat van je zelf. Je weet nu, dat zij gemakkelijk haar mond voorbij praat, dus zou ik dingen nog niet aan haar vertellen als ze nog niet wereldkundig gemaakt mogen worden.



Mijn schoonouders krijgen nieuwtjes ook pas te horen als iedereen het mag weten, want zodra ik het haar vertel, weet binnen een paar dagen iedereen het. Ook als we er bij zeggen dat het nog niet verteld mag worden.
Alle reacties Link kopieren
Wil je gezeik in de familie dan inderdaad alles in partjes vertellen. Ik zou namelijk pislink op mijn zus worden als mijn andere zus en mijn moeder het wel al weken wisten en ik het niet mocht weten. Zou je dat ech niet in dank afnemen. Dus of allemaal, of niemand. En nooit je voorkeuren op deze manier laten blijken. ook niet met een zwangerschap.
quote:camomille schreef op 28 oktober 2012 @ 10:07:

Wil je gezeik in de familie dan inderdaad alles in partjes vertellen. Ik zou namelijk pislink op mijn zus worden als mijn andere zus en mijn moeder het wel al weken wisten en ik het niet mocht weten. Zou je dat ech niet in dank afnemen. Dus of allemaal, of niemand. En nooit je voorkeuren op deze manier laten blijken. ook niet met een zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
quote:redband schreef op 28 oktober 2012 @ 10:03:

Schoonmoeder heeft het aan haar zoon vertelt dat zijn broer vader gaat worden, waarom in vredesnaam iedereen in stukjes en beetjes inlichten, en moeten ze maar voor andere de mond houden?

Had het gewoon in een keer bij iedereen gemeld, nu zit je je druk te maken op niets af. Schoonmoeder was dol enthousiast dat ze oma wordt, en zegt dat tegen haar andere zoon. Jammer dat je er een punt van maakt.+1
Alle reacties Link kopieren
quote:camomille schreef op 28 oktober 2012 @ 10:07:

Wil je gezeik in de familie dan inderdaad alles in partjes vertellen. Ik zou namelijk pislink op mijn zus worden als mijn andere zus en mijn moeder het wel al weken wisten en ik het niet mocht weten. Zou je dat ech niet in dank afnemen. Dus of allemaal, of niemand. En nooit je voorkeuren op deze manier laten blijken. ook niet met een zwangerschap.Eens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven