Schoonmoeder..............

23-04-2015 12:57 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Al enige tijd zit ik over een bepaald iets te piekeren en nu dacht ik van: laat ik eens advies inwinnen van totale buitenstaanders om te kijken wat zij er van zeggen: ik heb al een aantal jaren een hele lieve partner, maar er is 1 probleem.. zijn moeder... Ik vind het een vreselijk mens en daar heb ik zo mijn redenen voor (heeft mij veel zwart gemaakt, uitgescholden, is vreselijk labiel e.d. en ik kwam er achter dat ik dus niet de enige was bij wie ze dit allemaal doet). Tegen mijn vriend heb ik het subtieler verwoord en aangegeven dat ik "niet zoveel met haar heb". Voor mijn vriend betekent zijn moeder heel veel en hij vond het gelukkig ook niet normaal wat zij allemaal heeft gedaan, maar hij heeft het achter zich gelaten en hij zegt dat "ik dat ook gewoon maar moet doen". Hij zegt dat hij heel graag wil dat zijn moeder en ik een goede band krijgen en dat ik dingen samen met haar moet gaan ondernemen e.d. Daar wordt HIJ dan gelukkig van zegt hij.. maar IK word daar doodongelukkig van! Je hebt dat toch wel eens dat als je een bepaald iemand om je heen hebt dat je je dan heel naar voelt en er een negatieve vibe hangt e.d. Dat heb ik dus met haar... WAT moet ik nu doen zeg.. iets doen waar ik mijn partner wel gelukkig mee maak, maar zelf doodongelukkig van word of.... Ik weet het echt even niet meer.
Hem duidelijk maken dat wat hij wil er niet in zit. Gewoon vriendelijk blijven naar haar. Maar niet geforceerd leuk dingen willen ondernemen.
Word je partner gelukkig als jij doodongelukkig bent? Nee, hè? Nou, simpel dus. Niet doen. iets gezelligs ondernemen doe je omdat je dat allebei leuk vindt. En zo niet, dan laat je het.
Alle reacties Link kopieren
Het is zelfs zo erg dat hij heeft gezegd dat als zijn moeder en ik dus geen goede band krijgen en ik daar dus in zijn ogen niet genoeg moeite voor doe hij niet weet of we samen verder kunnen... WAT? Ja, echt....
Ik vind dat je het heel diplomatiek aanpakt. Knap van je. Ik zou zeggen dat ik daar geen trek in heb en dat zijn moeder daar gezien eerdere voorvallen hetzelfde over lijkt te denken.
Wauw, dat moederskindje was bij mij exit.
Je hoeft geen vriendjes te worden maar het is wel fijn als jullie gewoon door één deur kunnen natuurlijk. Dus voor dat laatste zou ik wel mijn best doen. Gezamenlijke uitstapjes zijn wellicht niet nodig, maar een iets andere houding van jouw kant misschien wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloem1919 schreef op 23 april 2015 @ 13:03:

Het is zelfs zo erg dat hij heeft gezegd dat als zijn moeder en ik dus geen goede band krijgen en ik daar dus in zijn ogen niet genoeg moeite voor doe hij niet weet of we samen verder kunnen... WAT? Ja, echt....

Dan kun je dus niet samen verder.



kun je een leuke vriend zoeken die je niet in relaties dwingt waar je geen zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch niet het één of het ander? Geef aan dat je geen zin hebt om bijv. een dagje met haar weg te gaan. (Als ik het zo hoor, wordt zijn moeder er ook niet echt gelukkig van om met jou een dag door te brengen) Maar zeg dat je wel altijd je best zal blijven doen om vriendelijk / aardig tegen haar te doen.



Ik snap wel dat je vriend graag wilt dat het goed gaat tussen zijn vriendin en zijn moeder maar wat hij wenst is (op dit moment) niet realistisch.
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
-Hier ook een vreselijke schoonmoeder. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat het meer mijn probleem was. Ik moest haar narigheid van me afzetten en geen aandacht aan besteden. Zo was ze nu eenmaal. Ik doe gewoon aardig en beleefd tegen haar. Mijn man weet dat ik haar niet leuk vind en accepteerd dat. Als je niks met haar wil ondernemen moet je dat ook niet doen omdat hij dat wil. Het is zijn moeder, dan doet hij maar iets leuks met haar. Ga af en toe samen langs, drink een kop koffie, blijf aardig of zo en thats it.

Het leven is al druk genoeg, er is geen ruimte voor zeurende schoonmoeders.
quote:Bloem1919 schreef op 23 april 2015 @ 13:03:

Het is zelfs zo erg dat hij heeft gezegd dat als zijn moeder en ik dus geen goede band krijgen en ik daar dus in zijn ogen niet genoeg moeite voor doe hij niet weet of we samen verder kunnen... WAT? Ja, echt....Hij kan zoveel willen, ik zou ervoor passen. Je best doen om het een beetje gezellig te houden kan hij krijgen, maar voor een goede band mag hij een vervangende schoonmoeder voor je regelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 23 april 2015 @ 13:05:

Je hoeft geen vriendjes te worden maar het is wel fijn als jullie gewoon door één deur kunnen natuurlijk. Dus voor dat laatste zou ik wel mijn best doen. Gezamenlijke uitstapjes zijn wellicht niet nodig, maar een iets andere houding van jouw kant misschien wel.Als we bij elkaar zijn doe ik wel gewoon normaal vriendelijk tegen haar hoor.. maar om nou leuke dingen met haar te doen en een band op te bouwen .... bleh....
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloem1919 schreef op 23 april 2015 @ 13:03:

Het is zelfs zo erg dat hij heeft gezegd dat als zijn moeder en ik dus geen goede band krijgen en ik daar dus in zijn ogen niet genoeg moeite voor doe hij niet weet of we samen verder kunnen... WAT? Ja, echt....nou ja dan niet. Dat soort dreigementen zou ik snel klaar mee zijn hoor. Kinderachtig gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:noreservations schreef op 23 april 2015 @ 13:05:

[...]



Dan kun je dus niet samen verder.



kun je een leuke vriend zoeken die je niet in relaties dwingt waar je geen zin in hebt.Dit.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:Bloem1919 schreef op 23 april 2015 @ 13:03:

Het is zelfs zo erg dat hij heeft gezegd dat als zijn moeder en ik dus geen goede band krijgen en ik daar dus in zijn ogen niet genoeg moeite voor doe hij niet weet of we samen verder kunnen... WAT? Ja, echt....Nou dan is het snel klaar toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je volledig. Mijn schoonmoeder is ook niet de makkelijkste: een negatieve dramaqueen met overactieve traankanalen. Mijn vriend kan in haar ogen niets goed doen. En dat laatste maakt dat ik haar niet leuk vind. Met het drama-deel kon ik nog dealen maar mijn ventje laat je met rust! Ik moet er ook niet aan denken om gezellig met haar te shoppen.



Maar als ik daar ben gedraag ik mij desondanks als de ideale schoondochter. Zij vindt mij wel leuk (of zij speelt ook theater. Over een drama gesproken). :D



Het lijkt mij dus geen goed plan om een dag met je schoonmoeder op pad te gaan. De kans dat het compleet verkeerd afloopt is dan te groot. Bijt gewoon op je tanden tijdens de visite. Daar zal je vriend genoegen mee moeten nemen denk ik. Je kan jezelf niet dwingen iemand leuk te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Iets meer begrip van zijn kant dat jij het niet zo makkelijk achter je kan laten en dat de stap naar uitstapjes samen nog wel heel groot is zou wel fijn zijn. Of investeer je dan niet genoeg in de relatie met haar in zijn ogen, als je dat voorlopig nog niet doet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloem1919 schreef op 23 april 2015 @ 13:03:

Het is zelfs zo erg dat hij heeft gezegd dat als zijn moeder en ik dus geen goede band krijgen en ik daar dus in zijn ogen niet genoeg moeite voor doe hij niet weet of we samen verder kunnen... WAT? Ja, echt....



Als jij verder aardig en beleefd bent, hem niet laat kiezen tussen jou en zijn ma, dan zou het voor mij duidelijk zijn. Pak maar je spullen en ga maar naar je mamaatje toe.

Potverdriedubbeltjes die mannen en hun moeders, bah.

Is ze ook nog alleenstaand of heb je ook een schoonpa?
Alle reacties Link kopieren
quote:muurbloempje66 schreef op 23 april 2015 @ 13:06:

-Hier ook een vreselijke schoonmoeder. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat het meer mijn probleem was. Ik moest haar narigheid van me afzetten en geen aandacht aan besteden. Zo was ze nu eenmaal. Ik doe gewoon aardig en beleefd tegen haar. Mijn man weet dat ik haar niet leuk vind en accepteerd dat. Als je niks met haar wil ondernemen moet je dat ook niet doen omdat hij dat wil. Het is zijn moeder, dan doet hij maar iets leuks met haar. Ga af en toe samen langs, drink een kop koffie, blijf aardig of zo en thats it.

Het leven is al druk genoeg, er is geen ruimte voor zeurende schoonmoeders.Precies wat je zegt... Ik vind het ook genoeg dat ik gewoon vriendelijk doe als we bij elkaar zijn... maarja, manlief vindt dat totaal niet voldoende... en dat is het probleem...
Alle reacties Link kopieren
quote:misswhite schreef op 23 april 2015 @ 13:08:

Ik begrijp je volledig. Mijn schoonmoeder is ook niet de makkelijkste: een negatieve dramaqueen met overactieve traankanalen. Mijn vriend kan in haar ogen niets goed doen. En dat laatste maakt dat ik haar niet leuk vind. Met het drama-deel kon ik nog dealen maar mijn ventje laat je met rust! Ik moet er ook niet aan denken om gezellig met haar te shoppen.



Maar als ik daar ben gedraag ik mij desondanks als de ideale schoondochter. Zij vindt mij wel leuk (of zij speelt ook theater. Over een drama gesproken). :D



Het lijkt mij dus geen goed plan om een dag met je schoonmoeder op pad te gaan. De kans dat het compleet verkeerd afloopt is dan te groot. Bijt gewoon op je tanden tijdens de visite. Daar zal je vriend genoegen mee moeten nemen denk ik. Je kan jezelf niet dwingen iemand leuk te vinden.





Oooww, wat een herkenbare dingen zeg je haha! :-) Ik ben niet de enige dus haha!

Vooral de laatste zin die je typt.. dat is het inderdaad: ik kan toch niet gedwongen een band met iemand opbouwen waar ik totaal niks mee heb?
Alle reacties Link kopieren
quote:muurbloempje66 schreef op 23 april 2015 @ 13:09:

[...]





Als jij verder aardig en beleefd bent, hem niet laat kiezen tussen jou en zijn ma, dan zou het voor mij duidelijk zijn. Pak maar je spullen en ga maar naar je mamaatje toe.

Potverdriedubbeltjes die mannen en hun moeders, bah.

Is ze ook nog alleenstaand of heb je ook een schoonpa?Ze is alleenstaand..
Alle reacties Link kopieren
Wat doet hij met jouw ouders dan?



Ik zou hier ook snel klaar mee zijn. Alsof hij een soort Siamese tweeling is met z'n moeder. 'Neem je mij dan krijg je haar er gratis bij. Dus doe leuk...'
Serieus, jij bent zijn geliefde, hij is toch niet met zijn moeder getrouwd? Hoe plakkerig zijn moeder ook is, hij hoort bij jou, niet bij haar. Als hij dat niet ziet, is het tijd voor een Goed Gesprek. En als hij dat dan nog niet doorheeft, zou hij inderdaad terug naar zijn moeder mogen van mij. Andere smaken zijn er niet.
quote:Bloem1919 schreef op 23 april 2015 @ 13:12:

[...]





Oooww, wat een herkenbare dingen zeg je haha! :-) Ik ben niet de enige dus haha!

Vooral de laatste zin die je typt.. dat is het inderdaad: ik kan toch niet gedwongen een band met iemand opbouwen waar ik totaal niks mee heb?Dat kan niet nee. Dus je vriend heeft dan pech. Wat een moederskindje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Iekx schreef op 23 april 2015 @ 13:13:

Wat doet hij met jouw ouders dan?



Ik zou hier ook snel klaar mee zijn. Alsof hij een soort Siamese tweeling is met z'n moeder. 'Neem je mij dan krijg je haar er gratis bij. Dus doe leuk...'Zij ma woont hier in de buurt. Mijn ouders aan de andere kant van het land... dus het is in zijn ogen voor mij "makkelijker" om met zijn moeder de hort op te gaan, dan dat ik zeg ga jij vandaag maar eens bij mijn ouders langs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven